Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä laiha/tosi hoikka - miten syöt?

Vierailija
21.06.2010 |

Jätätkö aterioita väliin? Miten käytät alkoholia? Missämäärin menee rasvaa/sokeria?

T: haluan laihaksi!

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaa menee paljon, vähän hiilihydraatteja. syön kuitenkin joskus paljon vaaleata leipää ja sellaista mutta perunat ja sellaiset ei enää maistu. sokeria yritän välttää (karkit ja suklaat yms. mutta niitäkin joskus) ja aika paljon proteiinia. kyl mä joskus mässäilenkin.

Vierailija
2/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aamupalaa (siihen tottuu hetkessä tai sitten vain joku hedelmä-smothie)

Töissä lämmin ateria salaatteineen, leipineen ja jälkkäreineen!

Töiden jälkeen oli jo kurniva nälkä, eli Hesburgeriin juustoaterialle. Jälkkäriksi jäätelöannos.

Iltapalaksi karjalanpiirakkaa ja maitoa! Ehkä vielä naposteltavaksi sipsiä.

Alkoholia n. 10 annosta viikossa. Ei mitään sokeriseurantaa.

52/172

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan jätä syömättä. yritän aina syödä jotain 3-4 tunnin välein. aamulla syön ihan "ruokaa" ja oikein paljon.

Vierailija
4/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriakoot ovat aika pieniä ja tykkään yksinkertaisesta ruoasta. Esim. kaurapuuro maidolla on parasta mitä tiedän ja sitä menee lounaaksi joka päivä. Vihanneksia myös menee paljon, jonkin verran hedelmiä. Suklaata en syö mutta joskus karkkia. Roskaruoasta esim. hampurilaisista en tykkää vaan otan mieluummin salaattia.

Vierailija
5/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihojen paljon on yhtä kuin normaalisti. Vai kuinka paljon on sulle paljon?

epäilee ap.

Vierailija
6/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla bmi 18,5.

En jätä aterioita väliin. Päin vastoin syön joskus kolmekin lämmintä ateriaa + aamupalan, iltapalan ja pari välipalaa. Juuri vetäisin iltaruoaksi pihviä, bataattia homejuustokastikkeella sekä salaattia. Syön huomattavan suuria annoksia aina. Välipalat voivat toki olla pieniäkin, esim. kahvikupillinen, pala suklaakakkua ja hedelmä.

Alkoholia käytän vain vähän.

Rasvaa menee paljon. Sokeriakin jonkin verran. En kylläkään pidä ihmeemmin makeista herkuista. Kahvin kanssa yleensä kylläkin jotain pullaa, suklaata tai jäätelöä tms.

En suosittele ruokavaliotani laihaksi haluavalle. Kaikki hoikat eivät kuitenkaan todellakaan kituuta pelkillä salaatinlehdillä.

N35

Vierailija
7/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilee ap.

niin no paljon ja paljon :D no tänä aamuna kuudelta söin alkajaisiksi puuroa mustikoiden kanssa, sen jälkeen lasagnea, ehkä viisi rkl raejuustoa, lisänä salaattia vähän isompi kasa, join pari lasia maitoa, kolme hapankorppua ja ennen lähtöä viilin. ehkä se on aika normaali määrä?

Vierailija
8/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla bmi 18,5. En jätä aterioita väliin. Päin vastoin syön joskus kolmekin lämmintä ateriaa + aamupalan, iltapalan ja pari välipalaa. Juuri vetäisin iltaruoaksi pihviä, bataattia homejuustokastikkeella sekä salaattia. Syön huomattavan suuria annoksia aina. Välipalat voivat toki olla pieniäkin, esim. kahvikupillinen, pala suklaakakkua ja hedelmä. Alkoholia käytän vain vähän. Rasvaa menee paljon. Sokeriakin jonkin verran. En kylläkään pidä ihmeemmin makeista herkuista. Kahvin kanssa yleensä kylläkin jotain pullaa, suklaata tai jäätelöä tms. En suosittele ruokavaliotani laihaksi haluavalle. Kaikki hoikat eivät kuitenkaan todellakaan kituuta pelkillä salaatinlehdillä. N35

laihat ei oikeasti ole mitään itsehillinnän ihmelapsia, vaan niitten kroppa toimii jotenkin erilailla kuin muilla. Jos minä esim. söisin niinkuin tämä olisin hirveä porsas, ihan siitä huolimatta että liikun paljon. Ja ikääkin on vain pari vuotta enemmän.

Vierailija
9/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(itseni mukaan lukien) syövät monta pientä ateriaa päivässä. Eli sama ruokarytmi kuin lapsilla.

Aamupala: Puuro, leipä, hedelmä, kahvi

(tarvittaessa aamupäivävälipala: hedelmä) Itse en syö tässä välissä.

Lounas: puoli lautasta salaattia+jotain kotiruokaa/"laitosruokaa". Itse syön päiväkodin ruokaa, koska olen opena siellä. Ja kotiäitinä ollessani kokkailin kotona perusruokaa.

Välipala: hedelmä, karjalanpiirakka. En syö välipalaa jos olen kotona. Mutta kahvin aina juon tässä välissä ja usein kyl menee joku keksi tms.

Iltaruoka: Normaalia kotiruokaa

kahvi

Iltapa: 2 ruisleipää, joskus lisäksi mysliä tai hedelmää.

Olen tällä rytmillä pysynyt neljän lapsen jälkeen hoikkana/normaalivartaloisena. Liikkumaan en ihan hirveästi ehdi, mutta yritän kotona jumpata/pyöräillä.

Niin ja makea kyllä maistuu jos sitä on tarjolla, en kieltäydy.

Vierailija
10/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla esim. pari hapankorppua kinkulla ja juustolla, kahvia.

Aamupäivällä kahvia ja omena, lounasaikaan Ehrman-rahkaa ja ananasmurskaa.

Iltapäivällä kahvia.

Klo 16:30 päivälliseksi lihaa/kalaa/kanaa ja iso annos salaattia ja höyrytettyjä kasviksia.

Iltapalaksi (juoksulenkn jälkeen) esim. munakasta.

Viikonloppuna herkuttelen kahvipullalla ja suklaalla, jätski saattaa maistua näin kesällä muutenkin. En juo alkoholia juuri lainkaan. Juhlissa en mieti syömisiäni.

Liikun tosi paljon.

Vierailija
11/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen päiväni:

-aamiainen: kuppi teetä maidolla, 1 pala limppua (2 osassa paahdettuna), päällä kinkkua+kasvista ja makeuttamatonta marmeladia. Jos ei ole nälkä, en syö aamiaista, teetä kyllä juon aina.

-lounas: aika usein jotain kevyttä. Kasviskeittoa tai ruokaisampaa salaattia (siis jotain missä lihaa ja/tai juustoa), leipä, hedelmä jälkkäriksi. Teetä taas. Jos syön tukevan lounaan, niin iltaruoka on sitten keitto/salaattilinjalla.

-Välipala: jotain pientä, kuten maustamatonta jogurttia, hedelmää, karjalanpiirakka kinkulla ja tomaatilla tms.

-Iltaruoka: päivän tukevin ateria, useimmiten jotain kasvispastaa tai -risottoa, viikonloppuisin voi olla joku pataruokakin. Pari palaa suklaata jälkkäriksi.

-Alkoholi: oisko n. joka toinen päivä jotain. Yleensä 1-2 annosta viiniä ruuan kanssa, toisinaan jotain leffankatselujuomaa. En juo makeita juomia.

Syön vaan kun on nälkä, kasvispainotteisesti lautasmallin mukaan. Lihaa 1-2 kertaa viikossa. Rasvaa hillitysti, eli ei joka paikkaan muttei myöskään kaikkialta pois esim. maito rasvaton, mutta pastajuustot täysrasvaisia ja näitä menee paljon... Sokeria vähemmän, en syö karkkia tai juo limsoja ja makeita leivonnaisiakin tulee popsittua ehkä kerran, pari kuukaudessa. En käytä sokeroituja jogurtteja enkä laita sokeria esim. teehen tai kahviin. Tykkään vain hillitysti makeista jutuista.

Vierailija
12/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani kaikki ihmettelevät kuinka paljon syön. Syön siis enemmän kuin kaikki tuntemani naiset ja suurin osa miehistä. Vain isäni voittaa minut syömisessä ja hän on todella ruipelo.

Esim. kerroshampurilaisaterian jälkeen olen parin tunnin päästä jo todella nälkäinen. Mielelläni syön sen hampurilaisateriani päälle myös puolet lasten hampurilaisista ja ranskalaisista. Jos ruokailusta on yli 3 t alkaa heikottaa, siksi kannan mukana aina kaikenlaisia patukoita ja pillimehuja.

(Ruoan imetymistä on tutkittu ja minut terveeksi, mutta läpipaskoksi todettu.)

Vierailija
13/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui.

Vierailija
14/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoikka ilman omaa ansiotani, aina syönyt niin paljon kuin huvittaa ja rasvainen ruoka maistuu sekä suklaa...Eli hoikka ihminen ei ole yhtä kuin kituuttaja, paljon on kiinni perimästä!

Vierailija
15/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivässä kolme runsasta ateriaa. Hiilareita syön aina alle 100 g, yleensä n. 60-70 g, perunaa, leipää, puuroa tms, sokeria en syö lainkaan. Hedelmiä todella vähän. Aamuisin syön useimmiten eritavoin valmistettua munakasta tai uppomunia ja pekonia tai suolalohta ja paistettua munaa. Lounaaksi ruokaisa salaatti ja kahvi, päivälliseksi esim. pihvi, kermaisaa kastiketta ja kasviksia. Joskus korvaan lounassalaatin keitolla. Jälkkäriksi syön rasvaista jugurttia tai kermavaahtoa ja marjoja.

Harrastan kävelyä, hiihtoa, pyöräilyä, joogaa ja uintia. Jotain joka päivä n. tunnin ajan. Ja sittenhän on ne tehokkaat painonhallintatavat: nukkumaan ajoissa (n. klo 23) ja vähintään 8 tuntia unta. Ja seksiä monta kertaa viikossa :)

Vierailija
16/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtuu se yksi helvetin tärkeä asia eli LIIKKUMINEN! Mulla on ruokavalio ollut koko ikäni aivan jetsulleen sama ruokia ja herkkuja myöten. Aiemmin kävelin paljon, kuljin matkat polkupyörällä jne, siis kymmeniä kilometrejä viikossa. Nyt kun liikun 99% autolla, enkä harrasta mitään liikuntaa, painoa on tullut lisää 25kg. Ja sapuskat pysyneet ihan samana koko ajan. Tuollainen osuus ainakin minun painooni on liikunnalla.

Vierailija
17/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(bmi ~20)

Sillee joka väitti että laihojen kroppa toimii eri tavalla kun pyöreämpien: Saattaa osittain olla totta (ruoan imeytyminen/insuliinin erittyminen jne) ja tehdä eroja mutta täällä yksi entinen pallero joka syö nykyään paljon.

Ennen söin vähän kerrallaan vain pari kertaa päivässä, söin kaikkea ja karkkia.

Nykyään en syö karkkia, olen rajoittanut riisin syömistä, makaroni yms on durumia ja syön sitäkin vähän, perunaa en juuri koskaan.

Syön nykyään 4kertaa päivässä ja vaikka heti aamupalaksi eilistä ruokaa jos sitä vain on jäänyt. Saatan käydä mäkkärissä tai muussa pikaruokapaikassa jopa kaksi kertaa viikossa mutta useinmiten syön pikaruokaa vain kerran viikossa.

T:-18kg :)

Vierailija
18/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en liiku paljon, paino lähtenyt pienen pienellä ruokaremontilla. Silti saa syödä vaikka paljonkin.

Vierailija
19/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksi 20, mutta vastaan kuitenkin.

Aamupala: 2 ruisleipää margariinilla, keittokinkulla, kurkulla, tomaatilla, rasvattomalla maidolla.

Lounas: kanarisottoa ja vihersalaattia 1/2 lautasta

Välipala: hedelmä

Päivällinen: kotitekoista kasvis-tonnikalapitsaa, rasvatonta maitoa, salaattia

Iltapala jää tänään väliin, kun tuli sen verran tuhdisti syötyä, ettei ole ollenkaan nälkä.

Kaksi vuotta sitten painoindeksini oli vielä 26. Söin paljon vähemmän, mutta karkkia, leivoksia, kakkuja, jäätelöä, sipsejä jne meni varmaan 100x enemmän. Ja kasvis-hedelmäpuolta puolet vähemmän. Liikuntamäärä pysynyt samoissa.

Vierailija
20/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten arvelinkin, ei ole yhtä "oikeaa" tapaa pysyä kuosissa. Toivottavasti voisin itse syksyllä vastata aloituskysymykseen..

Mitä liikuntaan tulee, itselläni rankempi treeni ei ole koskaan laihduttanut, koska se kasvattaa ruokahalua hallitsemattomaksi (alkaa esim. tehdä mieli karkkia niin paljon, ettei kestä ilman!) ja päädyn ahmimaan kaikkea.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän