Parjataan exiä!!
Noniin eli nyt on lupa kertoa kaikki ärsyttävät asiat existä ja heidän tavoistaan. Lupa haukkua kunnolla ;)
Oma exäni oli sekä tyhmä että avuton.
Häntä olisi vain pitänyt kehua, eikä hän ymmrtänyt laisinkaan jos hänelle sanoi jotain "rakentavaa palautetta" ts neuvoi häntä tekemään jonkun asian toisin, ihan ystävälliseenkiin sävyyn sanottu palaute sai hänet raivon valtaan ja alkoi kauhea tivaaminen että "mitenniin muka ja olenko oikeasti huono ja sano nyt mitä tarkoitit ja blabla". Rasittavaa.
Vitsiä hän ei myöskään ymmärtänyt laisinkaan jos se koski häntä itseään, eli muille hän oli porukassa kyllä kova nauramaan ja muistelemaan toisten mokia mutta annas olla kun hänestä sanoi jotain hassua tai heitti vitsiä, alkoi taas kauhea tivaaminen että "enkä ole no mitenniin muka mitä tarkoitit no enkä ole".
Ja aina tuo tivaaminen ja jankutus kesti niin kauan että lopulta tiuskaisin että olet ihan kun joku 4v joka tivaa joka asiasta eikä usko kerralla kun jotain sanoo. Muistan myös muutaman kerran porukassa ollessa parin hänen kaverinsa sanoneen hänelle että "älä nyt jaksa enää tivata kun se oli vitsi"..
Ja sitten toinen ärsyttävä piirre oli avuttomuus ja kädettömyys. Voin melkein sanoa että minullakin naisena pysyi ruuvimeisseli paremmin kädessä kuin hänellä ja ymmärsin vaikkapa lipaston kasausohjeet paremmin kuin hän. Kauhean kova hän oli pätemään ja lupaamaan että kyllä minä ja kyllä minä ja minä menen sinne töihin ja blabla, mutta totuuden nimissä hänellä oli vain pätkätöitä muutamissa firmoissa koska hän oli huolimaton eikä töissäkään kyennyt ottamaan palautetta ja ohjeita, ja hän itse usein lähti työpaikasti siksi koska "pomo haukkui" (eli neuvoi, antoi palautetta ym).
Kommentit (46)
Olen aina lähtenyt suhteeseen vain ihanien, järkevien ja rakastettavien ihmisten kanssa. Sitä eksäni ovat edelleen - suhde minun kanssani ei muuttanut heitä vastenmielisiksi hirviöiksi. Kaikki kolme ovat edelleen läheisiä ystäviäni.
Ihmettelen aina, miten jotkut valitsevat kumppaninsa niin huonolla maulla että haukkumisen aiheita löytyy loputtomasti.
todistaa ja esittää että heidän elämänsä menee paremmin kuin jättäjällä.
Ihmettelen aina, miten jotkut valitsevat kumppaninsa niin huonolla maulla että haukkumisen aiheita löytyy loputtomasti.
hyvän seurustelusuhteen päättymistä seuraava tilapäinen itsearvostuksen lasku, sosiaalinen paine, ja se että tyyppi onnistuu aluksi peittelemään hirveimpiä piirteitään.
Toki myös minulla useimmat exät ovat oikein miellyttäviä ihmisiä, mutta joukkoon mahtui yksi kovin, kovin pieni mieli.
illuusiosta, että hänellä menisi paremmmin kuin "jätetyllä". Oma kokemukseni on, että kun "jättäjän" elämän surkeus paljastuu, hänelle tuleekin hätä ja epätoivo keksiä mitä tahansa, millä hutkia toista. Oma exäni riehui täällä ketjussa, jota luuli (=toivoi) minun aloittamakseni. Ja tiettenkin ainoat hutkimisen aiheet joita raukkelille tuli mieleen, olivat juurikin hänen omat, toteutuneet, pelkonsa ja häpeän aiheensa.
todistaa ja esittää että heidän elämänsä menee paremmin kuin jättäjällä. Siksi nämä jätetyt ovat myös ahkereimpia exänsä mustamaalaajia suhteen jälkeen.
illuusiosta, että hänellä menisi paremmmin kuin "jätetyllä". Oma kokemukseni on, että kun "jättäjän" elämän surkeus paljastuu, hänelle tuleekin hätä ja epätoivo keksiä mitä tahansa, millä hutkia toista. Oma exäni riehui täällä ketjussa, jota luuli (=toivoi) minun aloittamakseni. Ja tiettenkin ainoat hutkimisen aiheet joita raukkelille tuli mieleen, olivat juurikin hänen omat, toteutuneet, pelkonsa ja häpeän aiheensa.
todistaa ja esittää että heidän elämänsä menee paremmin kuin jättäjällä. Siksi nämä jätetyt ovat myös ahkereimpia exänsä mustamaalaajia suhteen jälkeen.
Sun exäsi??? Eläydyitköhän nyt vähän liikaa?
illuusiosta, että hänellä menisi paremmmin kuin "jätetyllä". Oma kokemukseni on, että kun "jättäjän" elämän surkeus paljastuu, hänelle tuleekin hätä ja epätoivo keksiä mitä tahansa, millä hutkia toista. Oma exäni riehui täällä ketjussa, jota luuli (=toivoi) minun aloittamakseni. Ja tiettenkin ainoat hutkimisen aiheet joita raukkelille tuli mieleen, olivat juurikin hänen omat, toteutuneet, pelkonsa ja häpeän aiheensa.
todistaa ja esittää että heidän elämänsä menee paremmin kuin jättäjällä. Siksi nämä jätetyt ovat myös ahkereimpia exänsä mustamaalaajia suhteen jälkeen.
Hän tietää miten naurettavan surkeaa ja angstista elämäni oli ennen häntä, ja miten pateettisen epärehellistä, epätoivoista räpeltämistä elämäni on ollut myös sen jälkeen kuin hänet menetin. Hän taas oli viettänyt rakkaudentäyteistä normaalia elämää siihen saakka kunnes minut tapasi, ja myös minun jälkeeni löysi pian paremman miehen. Tämän miehen kanssa hän on perustanut perheen ja on onnellinen; heillä on pitempi ja parempi avioliitto kuin minulla tulee koskaan olemaan.
On katkeraa tietää, että minun kanssani vietetty aika oli hänen elämänsä low point, kun se minulle oli lottovoitto. Hirvittävintä on, että hän tietää tämän kaiken - olisin halunnut esittää hänelle jotain parempaa kuin olen, mutta yritykseni ovat aina menneet mönkään. Minua repii sietämättömästi, että hän tietää kaiken heikkouteni, epärehellisyyteni, uskottomuuteni, valheeni ja pahuuteni, kaiken mitä itsessäni häpeän. Hänen maailmaansa ei ole koskaan kuulunut mitään tällaista paskaa kuin minun maailmaani; tällaista paskaa kuin minä.
Hän on minua parempi ihminen; minä tiedän sen, hän tietää sen, ja hän tietää että minä tiedän. En ole päässyt tästä yli enkä näytä pääsevän ikinä.
Hän tietää miten naurettavan surkeaa ja angstista elämäni oli ennen häntä, ja miten pateettisen epärehellistä, epätoivoista räpeltämistä elämäni on ollut myös sen jälkeen kuin hänet menetin. Hän taas oli viettänyt rakkaudentäyteistä normaalia elämää siihen saakka kunnes minut tapasi, ja myös minun jälkeeni löysi pian paremman miehen. Tämän miehen kanssa hän on perustanut perheen ja on onnellinen; heillä on pitempi ja parempi avioliitto kuin minulla tulee koskaan olemaan.
On katkeraa tietää, että minun kanssani vietetty aika oli hänen elämänsä low point, kun se minulle oli lottovoitto. Hirvittävintä on, että hän tietää tämän kaiken - olisin halunnut esittää hänelle jotain parempaa kuin olen, mutta yritykseni ovat aina menneet mönkään. Minua repii sietämättömästi, että hän tietää kaiken heikkouteni, epärehellisyyteni, uskottomuuteni, valheeni ja pahuuteni, kaiken mitä itsessäni häpeän. Hänen maailmaansa ei ole koskaan kuulunut mitään tällaista paskaa kuin minun maailmaani; tällaista paskaa kuin minä.
Hän on minua parempi ihminen; minä tiedän sen, hän tietää sen, ja hän tietää että minä tiedän. En ole päässyt tästä yli enkä näytä pääsevän ikinä.
uskaltaako tuota exää muistellakaan. Onneksi älysin lähteä silloin 10 vuotta sitten.
Mies oli todella laiska, ikinä tehnyt mitään kotitöitä. Tai no, vei se roskat jos toin pussin käteen kun se oli lähdössä ulos. Illat vain makasi sohvalla ja katsoi telkkaria.
Aikaisemmin oli asunut kotona, äidin ja isän elätettävänä. Minun kans asuessaan, oli minun elätettävänä. Ikinä ei maksanut laskujaan, minun ne täytyi hoitaa. En tiedä mihin tunki rahansa, ei kyllä kotiin kulkeutunut mitään uutta tavaraa tms. Kai se kävi grillillä syömässä ku näytti lihovan koko ajan, vaikka itse tein ihan perusruokaa.
Elämänsä aikana (nyt 31v) on ollut yhdessä työpaikassa ja senkin sai sillä tavalla että isänsä oli mennyt käymään siellä ja kysynyt voisko hänen poika tulla töihin. Oli vissiin ollu jonkun aikaa ja sitten laittaneet pihalle, ei tainnut osata tehdä mitään vaikka oli sille alalle opiskellut.
Kerran meillä oli riitaa ja lähti vihassaan vanhempiensa luokse. Oli ottanut mukaansa minun vasta ostaman uuden hameen, vienyt sen pikkusiskolleen muka lahjana. Ja hänen vanhemmilleen ei mukamas missään vaiheessa ollu juolahtanut mieleen kenen se hame on, olivat vain H moilasena katsoneet että miksi ihmeessä toit hameen siskollesi...
Joku aika sitten sain kuulla että tämän jätkän elämäntaival kaikkien minua seuranneiden naisten kanssa on ollut yhtä kivikkoista. Aina on jätkälle sattunut "vittumainen nipo akka" kuulemma. Nykyisensäkin kanssa on yhdessä vain kun heillä on yhteisiä lapsia, ei kuulemma halua lapsille tuottaa pahaa mieltä. No sen perusteella mitä minä siitä jätkästä teidän ei ole päivääkään hoitanut lapsiaan vapaaehtoisesti.
Hän tietää miten naurettavan surkeaa ja angstista elämäni oli ennen häntä, ja miten pateettisen epärehellistä, epätoivoista räpeltämistä elämäni on ollut myös sen jälkeen kuin hänet menetin. Hän taas oli viettänyt rakkaudentäyteistä normaalia elämää siihen saakka kunnes minut tapasi, ja myös minun jälkeeni löysi pian paremman miehen. Tämän miehen kanssa hän on perustanut perheen ja on onnellinen; heillä on pitempi ja parempi avioliitto kuin minulla tulee koskaan olemaan.
On katkeraa tietää, että minun kanssani vietetty aika oli hänen elämänsä low point, kun se minulle oli lottovoitto. Hirvittävintä on, että hän tietää tämän kaiken - olisin halunnut esittää hänelle jotain parempaa kuin olen, mutta yritykseni ovat aina menneet mönkään. Minua repii sietämättömästi, että hän tietää kaiken heikkouteni, epärehellisyyteni, uskottomuuteni, valheeni ja pahuuteni, kaiken mitä itsessäni häpeän. Hänen maailmaansa ei ole koskaan kuulunut mitään tällaista paskaa kuin minun maailmaani; tällaista paskaa kuin minä.
Hän on minua parempi ihminen; minä tiedän sen, hän tietää sen, ja hän tietää että minä tiedän. En ole päässyt tästä yli enkä näytä pääsevän ikinä.
Jos kerran itsekin tajuat olevasi epärehellinen sika, sen kuin ryhdistäydyt, hyvität pahat tekosi muille ja alat elää kuin oikea mies. Sitä et voi muuttaa, mitä exäsi sinusta tietää ja ajattelee; hyväksy että hän oli liian hyvä sinulle ja keskity omaan elämääs, jos sinulla sellaista on.
Sinun kirjoituksesi voisi olla myös minun exäni kirjoitus. Paitsi, ettei hän osaa kirjoittaa noin hienosti kuin sinä.
Mutta jätin hänet pitkän liiton jälkeen, koska hän petti, löi ja aliarvosti minua, haukkui kavereilleni minua. Suuttui aina, jos en keskittynyt pelkästään häneen, jos oli seuraa esim. juhlissa tms.
En olisi koskaan jättänyt miestä, jos ei olisi ollut väkivaltainen ja ilkeä, oli hänessä paljon hyvääkin, esim. ulkonäkö, kätevyys, ahkeruus jne..
että hänen kanssaan haluaisi olla yhdessä...
Itse asiassa luulen, että mies huomasi sen ja lähti kunnollisen tervepäisen naisen matkaan:)
2. Hänen alapäänsä haisi niin pahalle, että sen haistoi välillä ovelle asti kun tuli kotiin. Syytä etsittiin gynekologien, kissojen ja koirien kanssa, mutta sellaista ei löytynyt. Lemmenonkalo yksinkertaisesti lemusi aivan järkyttävälle.
hyvän seurustelusuhteen päättymistä seuraava tilapäinen itsearvostuksen lasku, sosiaalinen paine, ja se että tyyppi onnistuu aluksi peittelemään hirveimpiä piirteitään.
Toki myös minulla useimmat exät ovat oikein miellyttäviä ihmisiä, mutta joukkoon mahtui yksi kovin, kovin pieni mieli.
Okei, nämä kuulostavat ymmärrettäviltä. Taidan itse olla sen verran hidas lämpiämään, ettei kukaan jaksa niin kauaa teeskennellä muuta kuin on! :D
Onnea siis sinulle, kun pääsit eroon epäsopivasta kumppanista.
Ja ketjun itseään vihaavalle miehelle tsemppiä. Aloita muutoksen tekeminen tänään, pienin askelin. Lopulta sinäkin voit elää onnellista elämää mukavan kumppanin kanssa. Ei ole totta että ihminen ei koskaan muutu. Muuttua voi varsin paljonkin, jos itse niin haluaa.
t. 32
Nyt kun lapset ovat jo melkein aikuisia, he eivät juuri välitä olla isänsä kanssa tekemisissä. Omasta tahdostaan, minä en ole miestä heille haukkunut. He ymmärtävät itse, miten pahasti mies minua loukkasi, eikä vain minua, vaan myös lapset joutuivat kärsimään kodissaan vallinneesta kylmästä ilmapiiristä ja valtapelistä. Molemmat ovat joutuneet hakemaan elämänsä aikana mielenterveysapua, toinen on terapiassa nykyisinkin.
Olisinpa osannut valita aikanaan viisaammin. Mies oli tavallaan paperilla hyvä, mutta hänestä ei ollut miestä lapsiperheen elämään, sitoutumiseen ja oikeaan rakkauteen.
oli kolmikymppiseksi erittäin lapsellinen, itsekäs ja yliherkkä nainen.
Kaiken tämän lisäksi väkivaltainen. Onneksi sain lähdettyä suhteesta pitkän kärvistelyn jälkeen.
Mitäpä tuota muistelemaan.
Ja varmasti minussakin on vikaa ;) En myöskään nykyistä miestä ala kellekään mollata. Itse olen valintanu tehnyt :D
Äärimmäisen itsekäs tapaus. Osasi taitavasti esittää jotain ihan muuta.
Ei piittaa edes lapsestaan tuon taivaallista - vaikka lasta aikanaan kovasti (muka) halusikin. Vaikea ymmärtää, mikä oli motiivina. Kysynyt olen aikanaan (ihan nätisti) mutta vastausta en ole saanut.
Ikävintä on, etten osaa vastata lapsen kysymyksiin (joita on alkanut viime vuosina tulemaan). "Miksi isi ei rakasta minua?"
Eli olisitko Melba valmis vaihtamaan nykyisen miehesi ensimmäisen 8 vuoden exääsi? Tai siis aivan samanlaiseen mieheen?