Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas vko 41

28.09.2005 |

Heippa,

Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!

Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)

Hilmis

Kommentit (205)

Vierailija
1/205 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Virnalle hienosta ultra-tuloksesta! Eikös ollutkin ihana näky?!?

Vumpe: Minunkin mielestäni olit melko aikaisin ultrassa. Oletko jo käynyt uusinnassa tarkastamassa tilanteen?

Nasu: missä piileskelet, ei ole sinua näkynyt pitkään aikaan? Eikös sinulla ole ensi viikolla se ultra, olikohan alkuviikosta??

ON: Ei mitään kummallisempaa, ei mitään isoja raskausoireitakaan ole. Olen kyllä tyytyväinen, että se alun pahoinvointi lakkasi :) En ole oikeastaan väsynytkään, tissit (tai oikeastaan nännit) ovat arat. Turvotusta on vieläkin, toivon että se vähenisi kun saan ensi viikolla jättää luget ja estradotin pois. Tuhrua ei ole enää tullut *koputtaa puuta*.

Oletteko siirtymässä seuraavaksi oikein odotuspuolelle vai plussanneisiin lapsettomiin?? Molemmissa taitaa olla heinäkuisten pino. Itse menisin ehkä mieluummin plussanneisiin.

Mukavaa viikonloppua :)

Hilmis

Vierailija
2/205 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä palstataukoillut lähinnä loman takia (viikko etelässä :-), mutta eipä muutenkaan ole juuri ollut kerrottavaa... Paitsi tänään!!! Eli eka ultra on takana eikä muuta ole kuin ihanaa kerrottavaa: yksi pieni hippunen sieltä löytyi, sydän sykki ja kokoa oli reilut 15 mm. Tänään on rv7+5 ja vastasi kuulemma kokoa 8+0. Eli kaikki hyvin. Tähän asti.

Mutta vieläkään en oikein uskalla tuudittautua onnelliseksi odottajaksi. Kesäkuussahan menin tokaan ultraa rv 8+4 eikä sydänääniä enää näkynytkään, vaikka rv7+3 kaikki oli ollut kunnossa :-( Nyt lääkäri kyllä vakuutti, että kaikki on varmasti hyvin eikä tarvitse huolta kantaa. Mutta mutta...

No, nautin nyt kuitenkin sen verran kun etovalta ololta pystyn. Seuraava ultra on vasta itsenäisyyspäivän jälkeen. Neuvolan saan varata jo nyt, mutta lääkäri toivoi, että aika olisi vasta kakkosultran jälkeen. Laskettua aikaa ei virallisesti antanut vielä, mutta arveli sen osuvan jonnekin 12.7 paikkeille - minusta aika myöhään!!!??? Siirto tehtiin jo kp11, eli edellisten menkkojen alkaminen vaikuttaa asiaan (2.10). Eikös teillä muilla ole la paljon aikaisemmin??!!

No mutta tämän pidemmälle en nyt ajatuiksissa kyllä mene! Mielelläni pysyttelen tällä palstalla vielä ja siirryn tuonne toiselle palstalle vasta tokan ultran jälkeen. Mitenkäs te muut, jaksatteko vielä täällä sinnitellä. Ainakin Pöppiäinen taisi tänne vielä toistaiseksi jäädä?

Ainiin, ja megaihanat onnittelut teille kaikilla ihanista ultrakuulumisista. Wau Hilmis, kaksi :-) Enkös minä ollut viimeinen ultrattava?

Hyvää oloa teille kaikille!

Nasu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/205 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helpottavaa kuulla että kaikki on hyvin. En muistanut että olit välillä lomailemassa, kyllä olisi minullekin kelvannut! TOivottavasti sait nautittua lomasta ja levättyä, vaikka taisi tuo ultrakin olla ajatuksissa :)

Kyllä minäkin uskon että tällä kertaa kaikki menee sinulla hyvin! Kun tässä päästään tuon 12-13 viikon rajapyykin ohi, niin sitten ainakin aletaan nauttimaan raskaudesta ilman pelkoa.

Ihmeen myöhäisestä LA:sta sulle puhuttiin. Omien laskujen mukaan mulla olisi joko 4.7 tai 6.7. Ehkä se muuttuu seuraavassa ultrassa. Tosin usein käy tuplien kanssa niin, etteivät ne niin kauaa jaksa masussa sinnitellä. Toivon kuitenkin etteivät keskosina syntyisi.

Ilmoittauduin jo tuonne Plussanneiden Heinäkuisten pinoon, siellä näkyi ainakin Pöppis jo olevan. Tule Nasu sinne myös!

Hilmis

Vierailija
4/205 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan listauduin tuonne plussanneiden puolelle (en odotuspuolelle) kun täällä alkoi pino kadota niin kauas... ja tuntui siltä että ehkä jo uskallan. Vähän pani miettimään tuo sinun aiempi keskenmenosi, meillä kun toukka oli 2 päivää jäljessä tuon ekan ultran perusteella. Mulla on seuraavana kuitenkin vasta np-ultra ja yritän pysyä rauhallisena siihen saakka. Edellisessä raskaudessa stressasin ihan riittävästi yhden elämän osalle. Oireita ainakin on vaikka kai siinäkin menisi aikaa ennen kuin ne loppuisivat.

Tavataan pian plussanneiden puolella!

t. Pöppis

Vierailija
5/205 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Hilma-Kaisa! Minulla on ilmeisesti myös edessä PAS viikolla 41. Tosin vuoto ei ole vielä alkanut, mutta alkanee tänään / huomenna. Testasin nimittäin negan (verikoe) maanantaina, ja luget kai vielä pitävät vuotoa pois. Otin siis vikat luget ma-aamuna ennen testiin menoa.

Taustasta sen verran, että meillä on tuoresiirrolla saatu 3v-tyttö. Ekaan PASsiin menin toukokuussa, ja heti tärppäsi, mutta valitettavasti tokassa ultrassa ei enää näkynytkään sydänääniä. Oli tosi kurja kesä! Nyt olen sitten menossa putkeen jo kolmanteen ja viimeiseen PASsiin, pakkasessa on enää 2 alkioita. Onneksi ovat hyvälaatuisia, kakkosluokkaa, nelisoluisia.

Varaan ultra-ajan ensi viikolla kunhan tuo vuoto nyt alkaisi. Näyttää siis tosiaan siltä, että suunilleen samaan tahtiin mennään. Tosin viime PASsissa mulla kierto lyheni kolmella päivällä, joten nyt voi tietysti pidentyäkin... Mutta se siis selviää!'

Eikö muita ole tulossa tuolloin siirtoon?

Nasu

Vierailija
6/205 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että joku ilmoittautui! Pelästyin jo, että oon ainut :)

Sullahan on sitten kokemusta jo passeistakin. Pahoittelut keskenmenon vuoksi, kyllä uskon että kesä meni surkeissa merkeissä. Harmi, ettei edellinen pas tuottanut tulosta, mutta onneksi sulla on vielä hyviä pakkasukkoja jäljellä. Tehdäänkö sulle passit luonnolliseen kiertoon? Ja suostuvat tekemään perättäisiin kiertoihin? Mietin sitä juuri, että voidaanko lääkkeellinen pas tehdä peräkkäisiin vai ei. Kiva, kun nyt jo miettii jatkoa kun ei edes siirtoon saakka ole päästy :)

Mua ahdistaa työn ja hoitojen sovittaminen yhteen. Miten voi aina käydä niin, että hoitoviikolla mulla olis vaikka mitä työmatkoja ja palavereja :( Taas pitää kehitellä jotain hyviä syitä pomolle, aarrgg!

Mitenköhän aika menisi nopeesti?

Hilmis

Vierailija
7/205 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä tosiaan yhtä odottamista, eli kunpa tosiaan saisi ajan kulumaan.. Ensin odotetaan vuodon alkamista, sitten ovulaatiota, sitten alkoiden selviämistä sulatuksesta ja siirtoa ja sitten alkaa se hemmetin piina.. Ja vasta sitten, kunpa pliis pliis pliis, alkaisi se virallinen yhdeksän kk:n odottaminen!

Juu, minä alan tosiaan olla konkari näissä PAS-asioissa - surullista kyllä. Meillä oli alunperin 10 alkiota viidessä oljessa, joten hyvältä näytti silloin toukokuussa. Varsinkin kun eka PAS tärppäsi. Silloin ehdin jo suunnitella suurperhettä, tai ainakin pikkukolmosta. Voi sitä luottavaisuutta :-(

Minulle sanottiin klinikalta, että ainakin luomupassit voi tehdä peräkkäisiin kiertoihin, eli mitään syytä ei ole pitää taukoa, ellei itse halua. Kysyin tätä asiaa ihan varmuuden vuoksi, viimeksi kun tuntui, että kierto lugejen takia lyheni. Mutta kun vastaus oli tuo, niin taidan kyllä mennä siirtoon! Tosin saa nähdä miten kierron kanssa. Voi olla sama juttu kuin viimeksi, että luge tavallaan pitää vuodon väkisin pois, vaikka uusi kierto onkin jo alkanut. Minulla ainakin testattiin lh-huippu jo kp8, mikä on siis aivan oudon aikaisin, kun norm kierto on 28 vrk. Eli saa nähdä miten nyt, täytyy aloittaa ovistestailu jo ajoissa!

Zemppiä sulle noiden työ- ja hoitoaikataulujen yhteensovittamiseen - tiedän tunteen. Täälläkin on selitetty milloin mitäkin pomolle, mm. siirretty lentoaikatauluja siirron takia. Huh huh...

No hei palaillaan taas. Ehkä joku muukin löytää tämän ketjun..???

Nasulainen kp -1?

Vierailija
8/205 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin taas ivf-hoitajalle, ja sain siirrettyä kontrolliultraa aikeisemmaksi, eli kp10, ensi viikon perjantaiksi. Nyt on yksi meno hoidettu niin, ettei tarvitse pomolle selitellä. Kyllä julkisella on TODELLA hoitopaikan armoilla aikojen suhteen, nytkin on vain yksi lääkäri töissä, joten aikoja oli tosi vähän. Asenne on vähän niin, että ota tai jätä. Luulisin, että yksityisellä ollaan vähän joustavampia aikojen suhteen, mutta onhan se toki kalliimpaa.

Nyt lyheni heti mun ultraan-pääsy-odotteluaika kolmella päivällä :)

Missä päin Suomea oot Nasu hoidoissa? Julkinen/yksityinen? Itse olen Turussa ja TYKS:ssä. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen palveluun, mutta ne ajanvaraukset ja soittoajat!!

Hankalaa tuo oviksen metsästys, tai se että jos se hoitojen vaikutuksesta siirtyy johonkin suuntaan. Olen kahtena kuukautena sitä yrittänyt, mutta en vissiin ovuloinut lainkaan tai sitten todella myöhään. Kyllä tämä hoidoissa käyminen vaikuttaa niin koko elämään: pissataan tikkuun harva se aamu, mitataan lämpöjä ja tehdään excel-taulukoita (niinkuin se lapsi niistä taulukoista syntyis..), odotetaan jatkuvasti jotain (kuten mainitsit), itsensä tarkkailu on saavuttanut ihan uuden tason. Toivoa sopii, että kaikki tämä vaiva joskus palkittaisiin ihanalla tuhisijalla sylissä!

Tänään tosiaan laitoin sen ekan Estradot-laastarin. Nyt se kutisee ihan pikkusen (kai normaalia), ja musta tuntuu että se irtoilee (sekin kai normaalia). Odottelen tässä muita sivuvaikutuksia, joita oli kyllä iso liuta ohjeessa. Toisaalta, en tuntenut ivf:ssäkään mitään suurempia tunnemyrskyjä.

Heippa,

Hilmis

Vierailija
9/205 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAS luonnolliseen kiertoon on suunnitteilla viikolle 41, jos alkionsiiirto ei sitten siirry viikon 42 alkuun. Takana on pari PAS:ia, ja nolla raskautta.

Vierailija
10/205 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käyn täällä puolella lueskelemassa ja nytpä vastaan sulle, kun näin sun aloittaneen tän ketjun :) Ketjut on joskus tosi piitkiä eikä aina kaikkea ehdi kahlata läpi.

Tuo töiden ja hoitojen yhteensovittaminen on hankala. Kaikki ultra-ajat ovat päivällä, aina siihen aikaan kun on itse töissä. Ja sitten tosiaan se selittely... porukka taisi ihmetellä, että kovinpa on sairas nainen, kun jatkuvasti ravaa lääkärissä. Itse tein sen verran uhkarohkean teon, että kerroin omalle esimiehelleni mistä kummat menoni johtuvat- ja se kyllä kannatti. Suhtautuminen oli todella ymmärtäväistä. Mutta siinä tosiaan saa olla tarkkana, kelle voi kertoa... itsekin vähän pelkäsin että miten siinä käy, mutta meni hermot siihen salailuun. Tietty sitä kun on poissa päivällä niin nipistää sitten niistä tauoista sun muista ja yrittää olla kaksi kertaa tehokkaampi. Huh huh. Ja oikeesti hoitojen aikana olisi niin hyvä, että voisi oikeesti keskittyä siihen tärkeimpään eli omaan oloon ja pitää itsestä mahdollisimman hyvää huolta. Mutta päinvastoin siinä taitaa usein käydä, stressiä pukkaa joka suunnasta, hoidoista, töistä, tekemättömistä kotitöistä... Näin ainakin mulla oli.

Mutta siis sen tulin kertomaan, että pidän sulle ja tietty myös muille oikein paljon peukkuja, että teillä onnistuisi tämä hoitokerta! Yrittäkää jaksaa, ja pitää itsestänne hyvää huolta.Seuraan täällä taustalla :)

Tsemppiä!

-Rudis

Vierailija
11/205 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea sun terveiset :)

Ihanaa, kun vielä jaksat tsempata meitä vielä hoidoissa porskuttavia!

Mites alkuraksaus on mennyt? Oot jo varmaan vaikka kuinka monennella viikolla? Nauti vaan nyt täysillä, lepäile ja kerää voimia!

Tosta töissä kertomisesta, viime icsissä kerroin kyllä esimiehelleni, kyllä hän ehkä ymmäri, mutta ei ollut mitenkään kiinnostunut asiasta. No, hän on mies, joten en odottanutkaan mitään sympatiaa. Nyt tuntuu siltä, että hän on kokoajan varuillaan että olenkohan jo raskaana. Kuitenkin oli parempi että kerroin, icsistä tuli niin monta päivää poissaoloja.

En oikein hirmupositiivisella mielellä mene passiin, mutta kyllähän niilläkin jotkut on onnistuneet. Kiva, jos pidät peukkuja pystyssä!!

Hilmis

Vierailija
12/205 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka mimmit! Täällä odotellaan edelleen vuotoa, arrghh! Viime siirron yhteydessä menin samassa aikataulussa, eli vikat luget ma-aamuna ja nega veritestistä ip, ja stop lugeille. Viime kierrossa menkat alkoivat niukkoina to ja kunnolla pe. Nyt on jo pe eikä mitään - voi että ottaa kaaliin! Kuitenkin menkkakipuja on, joten luulisi niiden alkavan.

Ovistestailu täytyy kai aloittaa jo ensi viikolla, viimeksihän kuitenkin lh-huippu iski melkein heti vuodon loputtua. Outoa!

Hilmis, olen yksityisellä Helsingissä hoidossa. Samalla klinikalla on tehty esikoisemme, ja olen paikkaan oikein tyytyväinen. Kun vaan tämä oma kroppa suostuisi yhteistyöhön!

Miten teillä muilla menee?

Terveisin

Nasu, jota nyppii!

Vierailija
13/205 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kun äsken en huomannut lainkaan toivottaa sua tervetulleeksi :)

Ollaan vissiin joskus ennenkin piinailtu samassa pinossa, muistan sun nikkis. Onko sulla jo vuoto alkanut tai sovittu jo ultra-aikaa? Kuinka monta ja minkä laatuisia huuruneniä sulla on pakkasessa odottelemassa?

Nasu: Voi kökkö, kun ei täti ole vielä sun luo saapunut. Niinhän se menee, että kun sitä kerrankin toivois, niin se viivyttelee :) Toivotaan, että viikonloppuna alkaa, että pysyt vielä tässä pinossa. Vaikka kyllä tähän pinoon saa tulla vkon 42 passilaisetkin, kiva vaan kun on porukkaa enemmän!

Että muutkin vkojen 41-42 passilaiset nyt vaan rohkeesti esittäytymään!!!!

Hilmis, iloisin perjantaimielin :)

Vierailija
14/205 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alkoi toissapäivänä, ja ultra-aika on ensi viikon lopulla.

Reilun viikon kuluttua alan siis tikuttamaan ovista.

Käytämme lahja-alkioita, joten alkioiden laatuluokituksesta

tai määrästä minulla ei ole tietoa.

Vierailija
15/205 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä Rohu muutaman kysymyksen, ei toki pakko vastata :)

Oletteko ennen käyttäneet lahjasoluja? Miten päädyitte tähän vaihtoehtoon, toisin sanoen koititteko monta kertaa omilla? Oliko vaikeaa saada lahjasoluja, onko hoitopaikka yksityinen/julkinen? Minkä hintaista se on?

Siksi kiinnostaa, kun omat soluni ovat aina huonosti hedelmöittyneet (ei lainkaan ivf:ssä), vaikka ulkoisesti kaikki näyttää hyvältä sekä munasoluissa että simpoissa. Että jos endoni jotenkin huonontaa solun pintaa. Olisin myös valmis kokeilemaan vielä lahjasoluja, jos näillä omilla ei tulosta tule.

Hilmis-ärsyttävän uteliaalla päällä-

Vierailija
16/205 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana on yksi lahja-alkiohoito. Sitä ennen lahjasiittiöitä käytettiin yhdeksässä hoidossa, jotka tehtiin omilla munasoluilla.

Olemme hoidossa yksityisellä puolella. Annetaanko muuten edes julkisella puolella hoitoja lahja-alkioilla? Niistähän ei saa Kelan korvauksia. Hoidot maksavat jonkin verran, mutta sillä ei ole merkitystä. Lahjamunasolujen saatavuus on rajoitettua.

Kovasti mietityttää se, että onko munasoluissani jotain vikaa, vai voiko vika olla kohdussa kun kiinnittymistä ei ole koskaan tapahtunut. Mutta siinä asiassahan lääketiede on vielä aika ymmällään. Ei auta kuin yrittää ja toivoa.

Aika epätoivoiselta touhulta tämä jo vaikuttaa, mutta vielä en anna periksi.

Vierailija
17/205 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun valaisit asiaa Rohu! Voi muuten hyvinkin olla niin, ettei julkisella tehdä noita hoitoja. Kylläpä sulla on jo hoitohistoriaa takana, toivon tosiaan että tällä kertaa tärppäisi.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
18/205 |
01.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa, jos joku sattuu olemaan koneen äärellä!!

Ei mitään raportoitavaa, vuoto on jo loppunut, mutta endo-oireita vielä vähän jäljellä :( Perjantaista ultraa pitää odotella, ja muistaa vaihtaa estradot-laastari huomenna!

Rohu, meillä taitaa olla ultra aika samoissa aikatauluissa, eikö sullakin ollut loppuviikosta?

Nasu, joko vuoto on alkanut?

Eikö tosiaankaan ole muita, joilla pas viikolla 41-42??

Hilmis

Vierailija
19/205 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips HILMIS ja muut (kirjoitin nämä samat tekstit ensi viikon PAS-ketjuun, kun siihenkin ehdin jossain vaiheessa liittyä..)

Eli siis:

Meikälaisen kierto heittelee näköjään jostain syystä. Johtuisiko kesäisestä km:sta ja sen jälkeen tehdyistä PAS-siirroista lugeineen (2 kpl). Eli vuoto alkoi vasta eilen sunnuntaina illalla, melkein vko nega-testin ja lugjen lopettamisen jälkeen! Eli nyt mulla on siis vasta kp2, ja siirto siis joskus parin vkon kuluttua. Aloitan ovistestailun ajoissa, viimeksihän lh-huippu löytyi jo kp8?!?!! Täytyy taas pitää sormet ristissä, ettei lh-huippu osuisi ke-to, olen päättänyt, että siirtoon menen vain ja ainoastaan 3 vrk lh-huipun jälkeen. Viimeisistä alkoista (2 kpl) kun on kysymys, niin en haluaisi ajankohdalla riseerata. Vaikka pääosa lääkäreistä on kai sitä mieltä, että siirto voi olla 2-4 vrk lh-huipusta! Mitä teille muille on sanottu?

Jos jää tämä kuu väliin, niin seuraavan yritys on meillä sitten vasta joulukuussa, kun marraskuussa olen ainakin tämänhetkisten laskujen mukaan reissussa juuri mahdollisella siirtoviikolla. Mutta jotenkin tässä on rauhoittunut eikä yksi kk sinne tai tänne enää saa päätä sekaisin. Jospa hiljaa hyvää tulisi!

Olisi kiva kuulla vastauksia siirtopäivästä, se kun aina mietityttää. Varsinkin kun tulossa olisi neljäs PAS-siirto, joka osuisi just maanantaille, ja aina on ollut vähän myöhäinen siirtoajankohta, eli lh-huippu to/pe -yönä...

Mutta siis onnea matkaan meille kaikille. Kai meitä pikkuhiljaa lisää tulee?

Nasu

Vierailija
20/205 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasu: No, hyvä että vuoto sentään alkoi, kylläpä luget myöhästytti niitä melkoisesti, tai sitten joku muu syy. Saatat ehtiä vielä viikolle 41, jos meinaan tikuttelet aikaisen oviksen kuten aavistelit. Pysyttele silti tässä ketjussa :)

En osaa valitettavasti sanoa mitään tuohon LH-huippu-asiaan, kun ei ole kokemusta luonnolliseen kiertoon tehdystä passista. Olen kyllä lukenut monennäköisestä käytännöstä, että siirto on ollut juuri tuon 2-4 päivää huipusta. Pidän peukkuja, että pääset siirtoon :) Minuakin jännittää perjantainen ultra, että onko Estradot-laastari toiminut. Jotenkin minun kohdalla niin monet asiat ovat menneet pieleen, että sekin on mahdollista että limis ei olisi kasvanut yhtään.

Rohu, odotatko rauhallisin mielin ultraa, eikös sullakin ole perjantaina jos oikein muistan?

Hilmis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan