Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kartanonkoski Vantaa, millainen alue on?

Vierailija
15.06.2010 |

Etuovessa olen jo pidempään ihastellut näitä Kartanonkosken "englantilaistyyppisiä" rivitaloja. Millainen tuo paikka on asuinalueena?

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan tietoisia, että siinä ihan vieressä on Tammiston luonnonsuojelualue? Ja jos malttaa ylittää joen Haltialan puolelle, siinä on kotieläintila ja lisää luonnonsuojelualueita. Ei lapsille nuo luontoharrastuksetkaan varmasti pahasta ole! Talvella hiihtoladut menevät joen vartta pitkin [sekä Vantaan että Helsingin puolella]. Oma kirjastokin löytyy (Point).

Itse asun siis Tammistossa ja lähikauppanani on Jättijako, joka on kyllä valikoimaltaan paras, jos ei Jumbon jättimarketteja lasketa. Aikanaan mietimme muuttamista myös Kartanonkoskelle, silloin kartoitimme palveluita ja nämä edellämainitut (nytkin käyttämämme) huomioitiin.

Usein ollaan kävelty kesäisi koko perhe syömään jätskit kotieläintilalle. Musta juuri se on tässä paikassa viehättävää, että vain muutaman sadan metri päässä on ihan keskellä maaseutua :D. Itse olen todella landelta (siis keskeltä ei-mitään) ja tuo maanläheisyys teki siksikin varmaan niin syvän vaikutuksen. Toki pidän myös kauniista arkkitehtuurista ja paikan rauhallisuudesta. Ja juu, ihan duunari olen :D.

Vierailija
82/130 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Point on ja siinä oli ennen 15.3. myös yhteispalvelupiste. sekoomus valitettavasti senkin lakkautti. lähin yhteispalvelu löytyy tiksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesasta ja Vantaalta löytyy huomattavasti viihtyisämpiä aluieta, joissa luonto on ihan oven takana. Haltialan tilalle on jonkun verran matkaa ja samoin jos hiihtää aikoo niin kyllä joutuu vähän kävelemään. Joku varmasti tykkää, mutta mielestäni Kartanonkoski or what ever...on kyllä liian täyteen rakennettu. Samoin tuonne metsiin joutuu kyllä kävelemään jonkun matkaa. Alueella ei ole kunnon puistoja eikä kunnon pihoja. Jos joku väittää toisin niin voi käydä katsomassa puistoja esim. Vantaan Joen toiselta puolelta. Ja lentomelu kyllä kuuluu. Kun siellä asuimme niin ei sitä voinut olla kuulematta, välillä oli melko voimakastakin.

Vierailija
84/130 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin sitä kylämaisyydeksi, ihmiset viihtyvät täällä ja ajanmyötä oppii tuntemaan naapurit. Olen asunut täällä vuodeeata 2002 ja tunnen paljon ihmisiä alueelta. Tarhan, koulun ja muuten vain, vaikkapa yhteisillä työmatkoilla bussissa olen tutstunut moneen ihmiseen. Toki alue on tiuhaan rakennettu , se teki muuten Helsingin keskustasta helpoksi. Ja lentomeleua ei ole, koska lentoreitit ei mene alueen yli. Katsokaa vaikka lentomelu karttoja.

Siis, Kartanonkoski on nimenomaan kuppikuntainen ja sisäänpäinlämpeävä. Jos sinulla ei ole pieniä lapsia niin pihalla olet kaikesta. Ja edelleen sanon, että lentomelua kyllä on, kun olen siellä asunut...

Vierailija
85/130 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Ylästössä, jossa lentomelua on. Joskus melua on enemmän ja joskus vähemmän, tässä syy (lainaus Finavian sivuilta):

"Tuulen suunta ja nopeus ovat tärkein käytettävien kiitoteiden valintakriteeri. Lentokoneet pyrkivät turvallisuussyistä nousemaan ja laskeutumaan nokka vastatuuleen. Nousevan ja laskeutuvan liikenteen kiitotiet valitaan aina yhdessä. Vilkkaan liikenteen vuoksi on tärkeää, että kiitoteitä käytetään suunnitelmallisella tavalla. Lentoja ei voi lähteä ja laskeutua samanaikaisesti joka suuntaan/suunnasta. Kun kiitoteitä joudutaan käyttämään eritavoin kuin tavallisimpina päivinä, suuntautuu joko nousevaa tai laskevaa liikennettä alueille, joissa tavallisimmin ei koneita havaita. Tämä on normaalia kaikkien lentoasemien toimintaan liittyvää vaihtelua."

Samaisilta nettisivuilta melukarttaa katsoneena, ihmettelen kuinka joku kuulee lentomelua Kartanonkoskella:-). Ehkä sitä sitten ajoittain on sielläkin, tuulensuunnasta riippuen.

Helsingin keskustaan lentomelu ei todellakaan kantaudu, kyllä siellä metelöi ne sporat. Alppilassa ja Kalliossa 13 vuotta asuneena ja edelleen ydinkeskustassa työssäkäyvänä kokemusta on!

Vierailija
86/130 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5 vuotta asunut Karatnonkoskella, enkä ole tuota melua vielä koskaan kuullut :O. Sen sijaan Keravalla ja Korsossa asuessani sitä ei voinut olla huomaamatta.

Vierailija
87/130 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan, jolla on 700 000 asuntobudjetti muuttaisi Vantaalle, kun tuolla rahalla saa jo Helsingin arvoalueilta ja keskustasta ison asunnon? Haluaisin nähdä, että kuka tuosta tuon summan maksaa. Kartanonkoski on sitäpaitsi keskelle peltoa ja teollisuusaluetta kyhätty asuinalue, jossa on voimalinjat pelottavan lähellä.

Vierailija
88/130 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin siellä vuosia, Töölössä ja ennenkaikkea Ullanlinnassa. Toki siellä oli hyviä puolia, mutta myös huonoja. Viihdyn Kartanonkoskella hyvin. Omakotitaloja ei juuri Helsingin keskustassa ole, ja vanhoissa taoloissa on vanhojen talojen ongelmat.

Kyllä 725 000 saa ihan kivan talon Käpylästä.

Vierailija
89/130 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ihan kamala keskusteluketju :D

Muutettiin vuosi sitten ja ollaan viihdytty ihan huippuhyvin ^^

Ainut totuttelu oli työmatkassa HKI keskustaan, mutta kun sinnekin menee busseja aamuisin 5min välein, niin aika helppo oli tottua.

Nyt odotetaan esikoista ja ollaan tosi onnellisia, että muutettiin pois keskustasta ennen perheen kasvamista.

Makuja on monia, mutta toivon, ettei kukaan tämän ketjun perusteella tee päätelmiä alueesta :) Me ei voitaisi paremmin viihtyä :) Varsinkin kun on itse lähes "maalla" kasvanut, niin tuo ympäristö vaan jotenkin antaa niin paljon <3

En mäkään ollut kuullut Kartsista vielä koskaan :D

ps. lentomelu täytyy siis riippua sijainnista - itse en ole vielä koskaan kuullut kotiin mitään...

Vierailija
90/130 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo enemmän pariskuntien vai lapsiperheiden aluetta?

Vierailija
91/130 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien perusteella Suomen kaunein asuinalue.

Muistatteko miten arkkitehdit motkottivat siitä kymmenen vuotta sitten?

Vierailija
92/130 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Vantaa. Varmasti Vantaalla kuuluukin jossain, esim. Korsossa, lentomelua. Kartanonkoskella 7 vuotta asuneena en ole sitä vielä juuri huomannut, paitsi joskus kun on ollut kentällä erikoisjärjestelyjä. Ja stadin keskustassa lentomelua...olisiko se kuitenkin ollut spåra?!

Vierailija
93/130 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 725 000 euroa, meille duunareille.

LOL.Osta 200 neliöinen kämppä keskustasta vaikka krunikasta niin joudut pulittamaan tuplasti.(toi on vielä uusi kämppä eli ei remontti huolia niinkuin 100 vuotta vanhoissa asunnoissa)

Toi iso omakotitalo olisi HALPA helsingissä.

Kai sielllä vantaallakin on paremmin palkattuja(muuttanut töiden takia).

Tarkoitin että neliöhinnat on ihan ilmaisia verrattuna helsinkii.

Silloin sinne muuttaakin automaattisesti vähätuloiset.

Sori jos rikoin kuplasi...

Vierailija
94/130 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutimme juuri Kartanonkoskelle Ullanlinnasta ja ollaan viihdytty! Lentomelu ei kuulu lainkaan elleivät ole poikkeusreiteillä ja keskustasta muuttaneena on kiva, että on kauppoja ym. elämää ympärillä, mutta samalla voi nauttia hyvistä lenkkimaastoista ympärillä!

Vierailija
95/130 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Räppääjä kuvattiin siellä. Värikkäitä taloja, joku silta diinä kulki.

Vierailija
96/130 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavannäköinen paikka. Onkohan yhtä mukavat ihmiset?

Vierailija
97/130 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2012 klo 10:37"]

Tikkurilan terveyskeskus ei ole niin kaukana, hammashoitola on Kartanonkosken koululla. Flamingossa on Diacor ja itselle tuttu Selkäcenter. Yksityisiä hammaslääkäreitä on ihan lähistöllä Pakkalassa. Jumbossa ja Flamingossa on myös pari pankkia. Osteopaatin palvelut löyty likeltä Tammistosta. Flamingossa pääsee uimaan, elokuviin ja keilaamaan. Ruokapaikkojakin löytyy. Ruokaostokset hoituu ihan hyvin, toki suunnitelmallisesti kun ne tekee aikaisin lauantaiaamuisin. Englanninkielisen päiväkodin lisääksi on kansainvälinen koulu.
Mopot häiritsevät välillä minuakin, mutta eiköhän tämä ole usen asuinalueen ongelma?
Muuten en ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvat tätä Kartsiksi. Kartsi on minulle Karakallio. Olen asunut täällä pian 10 vuotta.

[/quote]

Kartsi on kartsi, miten et ole voinut kuulla? :D

Jumbon ja Flamingon pankit ei muuten ole päivittäisasiointiin, vaan vakuutusmyyntiä tai ajanvarauksella tapahtuvaa toimintaa. Yksityisiä täällä ajautuu käyttämään, sillä tosiaan Tikkurilaan saattaa olla ihan liian pitkä matka lähteä sairaan lapsen kanssa.

Flamingo ei ole uimahalli vaan kylpylä, siis kylpylähinnoissa myös. Ei siellä nyt ihan joka viikko käydä viikottaisella uintireissulla. Näillä asumiskustannuksilla ainakaan :D

Se on ihanaa että Outlet-myymälöitä on joka lähtöön, Vaasan leipomosta saa edullisesti leivät ja Gigantissakin on usein alennukset.

Kaunista, yhteisöllistä aluetta, jossa on turvallista asua. Mutta joka ikkunasta näkee sisälle, ei tarvii ihmetellä miksi rappukäytävissä on sälekaihdinmyyjien ilmoituksia, ne MYY!

Vierailija
98/130 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, tuo mitä kerroit pitää täydellisesti paikkaansa tuosta alueesta. Talot ovat kauniita, mutta siinä kaikki. Asuttiin melkein viisi vuotta Kartanonkoskella ja muutettiin jokunen vuosi sitten Helsingin puolelle takaisin. Jumbossa ei olla käyty muuton jälkeen kertaakaan, saimme silloin tarpeeksemme koko alueesta. Huvittaa suunnattomastia aina kun kuulen ettei Kartanonkoskella ole lentomelua. Kyllähän sitä on. Se joka väittää muuta niin on huono kuuloinen.

Vierailija
99/130 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mun edellinen vastaus on tarkoitettu nimimerkille "Ei muuta kuin tervetuloa"

Vierailija
100/130 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon keskituloisia velkaisia lapsiperheitä. Ei juurikaan rikkaita asu täällä. Eihän oikeasti kukaan hyvätuloinen asu vantaalla kun veroja joutuu pulittamaan. Jumbo on ihan perseestä ruokakauppana. Halvemmalta vantaalta saa isompia taloja, paremmilla palveluilla. Imo jos on tuloja niin paloheinä tai pohjois-helsinki biittaa mennen tullen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi