Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kartanonkoski Vantaa, millainen alue on?

Vierailija
15.06.2010 |

Etuovessa olen jo pidempään ihastellut näitä Kartanonkosken "englantilaistyyppisiä" rivitaloja. Millainen tuo paikka on asuinalueena?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tulla lentäjälle avioero....

Sinänsä ei harmita, näkeehän noista kuvista et ihan sumppuun rakennettu alue. Talo on kaunis sisältä ja ulkoa, mutta yksityisyyttä ei ole hitustakaan.

Vierailija
42/130 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 725 000 euroa, meille duunareille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen RawTorppia

suomeksi rajatorppi

Vierailija
44/130 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lujatalosta ja betoniperusta

http://g.co/maps/r873p

Vierailija
45/130 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanonkosken talot vuokratontilla

Vierailija
46/130 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli pakko tulla kommentoimaan, kun osui tuo tekstisi niin sopivasti meidän tämän hetkiseen tilanteeseen. Ollaan siis muuttamassa pois Espoosta Vantaan Kartanonkoskelle isompaan asuntoon. Tällä hetkellä matka Hesan keskustaan autolla 15 minuuttia, vuokra 250e alhaisempi kuin tulevassa Vantaan asunnossa ja muuton myötä työmatkatkin pitenee. Ja syy Vantaalle muuttoon ei tosiaankaan ole rahattomuus, rahaa tulee kulumaan siellä tuplasti enemmän kuin täällä Espoossa. Ja muuttamisen syy: Kartanonkoski nyt vaan on hienompi, rauahllisempi ja mukavampi paikka olla kuin tämä lähiö Espoossa.

Vierailija
47/130 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienompi, rauahllisempi ja mukavampi paikka olla kuin tämä lähiö Espoossa.

Itse vain olen seuraillut tätä ketjua, mutta nyt piti kysäistä. Itse asun Kartsilla kans, käyn Espoossa töissä. Tuusulanväylähän tossa on kätevästi mutta kyllä siinä jumaliste saakin jonotella, sekä iltapäivällä että aamulla. Tämän vuoksi vinkkaankin sua etsimään jo heti alueelle muutettuasi jonkun vaihtoehtoisen reitin. Itse ajelen Oulunkylään saakka täältä pikkuteiltä, jos lähtö on ruuhka-aikaan, säästän bensakuluissa aivan tajuttomasti. Lisäksi koen sen turvallisemmaksi, tuolla kehäteillä on mahdottoman riskialttiita kuskeja kiireessä liikkeellä. Ja olen nopeasti töissäkin, ei tarvii tuntia istua autossa. Jos menet keskustaan töihin, sanon suoraan että käytä bussia, niitä menee vähän väliä, ajavat bussikaistaa ja on perillä nopeammin kuin autolla ikinä.

Hienoahan Kartsi on, ei käy kieltäminen. Mutta ahdasta, suurin osa asunnoista on tosi pieniä, isot on kyllä poikkeuksia. Tontit on pieniä. Kulkuväylät on pieniä, autoja, busseja, takseja ja mopoja kulkee ihan liikaa näille pikkukyläteille. Trafiikkia riittää. Siis rauhallinen? Ei ole. Olet ehkä käynyt siihen aikaan päivästä täällä, kun ihmiset on töissä/kouluissa ja ainoat liikkujat on satunnaiset kotiäidit. Teinejä on paljon, nuoria aikuisia on paljon. Ruuhkainen, olisi se sana jolla mä kuvailisin tätä.

Mukava on mukava, jos sulle on ok käyttää jatkuvasti autoa päästäksesi johonkin. Ulkoilualueita toki on, niistä pidetäänkin huolta. Ilman niitä ei täällä olis mitään. Jos siis olette ahkeria ulkoilijoita niin hyvä. Eikä siis mitään ihmeellistä edes ole, vaan pelkästään kävely/pyöräilyteitä.

Lähin kauppa on Jumbo. Lisäksi 24h Alepa löytyy lentokentältä, siellä me käydään aika usein. Teboilkin on tossa vieressä ja palvelee läpi yön, siellä vaan valikoima on melko huono. Jos käyt töissä Hgissä, suosittelen sua käymään siellä pikkuruokaostokset, sillä säkin tulet kyrvähtämään siihen maitotölkin hakemiseen JUMBOsta. Siellä kun ihmiset on shoppailemassa, ei tekemässä maito-ostoksia. Saat jonottaa liikkeestä ja kellonajasta riippuen aika hyvän tovin sen maitolitrasi kanssa.

Palveluita ei oikeastaan täällä ole, jollei koe ostosmahdollisuuksia hyviksi palveluiksi. Meille ne on myös esim. terveyskeskus ja pankit. Niitä täällä ei ole. Me käydään Tikkurilassa pankissa ja terkkareissa, täällä ei edes yksityistä lääkäriä ole. Kirjasto on, koulu ja päiväkoti on. Tammistossa on lähellä erityisliikkeet. Jumbosta löytyy kyllä apteekki. Posti on Tammistossa. Kuvataidekoulu ja joitain liikuntaharrastuksia löytyy. Paljon mamuja, täällä on englanninkielinen päiväkoti.

Iltaisin kuulee lentokoneiden äänet, varsinkin näin kesällä kun ikkunat pitää auki. En ymmärrä miksi monet täällä sanoo ettei kuule, voisin vaikka tehdä tänne nauhoitteen jos osaisin. Kyllä kuuluu. Iltaisin nuoriso ajelee rinkiään autoilla ja mopoilla. Osta heijastinliivit lapsillesi, liikenne on täällä vilkasta ja monenlaista kulkijaa ratin takana. Itse olen usein meinannut jäädä mopoauton alle.

Ei muuta ku tervetuloa!

Vierailija
48/130 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurilan terveyskeskus ei ole niin kaukana, hammashoitola on Kartanonkosken koululla. Flamingossa on Diacor ja itselle tuttu Selkäcenter. Yksityisiä hammaslääkäreitä on ihan lähistöllä Pakkalassa. Jumbossa ja Flamingossa on myös pari pankkia. Osteopaatin palvelut löyty likeltä Tammistosta. Flamingossa pääsee uimaan, elokuviin ja keilaamaan. Ruokapaikkojakin löytyy. Ruokaostokset hoituu ihan hyvin, toki suunnitelmallisesti kun ne tekee aikaisin lauantaiaamuisin. Englanninkielisen päiväkodin lisääksi on kansainvälinen koulu.

Mopot häiritsevät välillä minuakin, mutta eiköhän tämä ole usen asuinalueen ongelma?

Muuten en ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvat tätä Kartsiksi. Kartsi on minulle Karakallio. Olen asunut täällä pian 10 vuotta.

Vierailija
49/130 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluita ei oikeastaan täällä ole, jollei koe ostosmahdollisuuksia hyviksi palveluiksi. Meille ne on myös esim. terveyskeskus ja pankit. Niitä täällä ei ole.

Jumbossa on ainakin 2 * Nordea, Sampo Pankki, Op, Aktia, Handelsbanken ja tietty Prismassa S-Pankki. Mitä pankkia jäit kaipaamaan? Kaiken lisäksi osa pankeista on avoinna iltakahdeksaan saakka.

Työssäkäyvä ei Vantaalla taida päästä terveyskeskukseen ja lähin sellainen tosiaan on Tikkurilassa, sen sijaan lääkäriasema löytyy ainakin HK:n vierestä.

Muutin Kartanonkoskelle 2004, kun nykyinen asuntoni valmistui ja olen viihtynyt. Ainut rasittava asia on Valimotien ruuhkat kun ostoksilla käyvät ovat liikkeellä, esimerkiksi lauantaisin ja erityisesti joulun alla.

Vierailija
50/130 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja todenperäisin juttu Kartanonkoskesta tällä palstalla :). Olet oikeassa.

Vierailija
51/130 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuli väärään kohtaan... Kiitos jutulle, joka päättyy Ei muuta kuin tervetuloa.

Vierailija
52/130 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei puhunut mistään sos pummi asunnoista.

Asu vuokralla missä vaan olet todella köyhä.

Kartanonkoski hieno no joo...teollisuus alueen ympäröimäksi ja jatkuvan lentokonesateen metelöimäksi.No eipä se lähiö espoostakaan kauhean montaa ihmistä houkuttele.

T:Toivottavasti elämän laatusi paranee...

Vierailija
53/130 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli pakko tulla kommentoimaan, kun osui tuo tekstisi niin sopivasti meidän tämän hetkiseen tilanteeseen. Ollaan siis muuttamassa pois Espoosta Vantaan Kartanonkoskelle isompaan asuntoon. Tällä hetkellä matka Hesan keskustaan autolla 15 minuuttia, vuokra 250e alhaisempi kuin tulevassa Vantaan asunnossa ja muuton myötä työmatkatkin pitenee. Ja syy Vantaalle muuttoon ei tosiaankaan ole rahattomuus, rahaa tulee kulumaan siellä tuplasti enemmän kuin täällä Espoossa. Ja muuttamisen syy: Kartanonkoski nyt vaan on hienompi, rauahllisempi ja mukavampi paikka olla kuin tämä lähiö Espoossa.

Kukaan ei puhunut mistään sos pummi asunnoista.

Asu vuokralla missä vaan olet todella köyhä.

Kartanonkoski hieno no joo...teollisuus alueen ympäröimäksi ja jatkuvan lentokonesateen metelöimäksi.No eipä se lähiö espoostakaan kauhean montaa ihmistä houkuttele.

T:Toivottavasti elämän laatusi paranee...

Vierailija
54/130 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisen 20 vuoden aikana asunut mm. Töölössä ( ei lentomelua ), Korsossa ( paljon lentomelua ), Kartanonkoskella ( ei lentomelua ) ja nyt Ylästössä ( melko paljon lentomelua ).

Se nyt on niin, että mikä melu sitten ketäkin häiritsee. Itse muutin Kartanonkoskelta Ylästöön koska halusimme isomman talon ja pihan + autojen ja moottoripyörien jatkuva melu häiritsee meitä enemmän kuin lentomelu. Mä jotenkin totun siihen lentomeluun ja öisin lentokoneet kulkevat niin harvakseltaan, että ikkunoita voi pitää kuumalla auki. Sen sijaan kaiken maailman pilluralleilijat autoilla ja moottoripyörillä ovat liikenteessä läpi yön.

Vierailija
55/130 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutimme juuri Kartanonkoskelle Ullanlinnasta ja ollaan viihdytty! Lentomelu ei kuulu lainkaan elleivät ole poikkeusreiteillä ja keskustasta muuttaneena on kiva, että on kauppoja ym. elämää ympärillä, mutta samalla voi nauttia hyvistä lenkkimaastoista ympärillä!

Hyvälle paikalle muutit koska Kartanonkoski on paljon arvostetumpi alue kuin Ullanlinna.

Kartanonkosken lähellä on paljon palveluja esim: kävelymatkan päässä lentokenttä,ikkunoista näkee pienen outlet kaupungin joka koostuu sadoista teollisuus halleista (todella halpaa) ja kulman takaa voi hakea tuoretta makkaraa maan suurimmasta HK tehtaasta,makkaraa popsiessasi voit katsoa ja kuunella ikkunasta jättimäistä moottoritietä,ainiin ja tietenkin lenkille meno on oikeastaan helppoa kun muistat pujotella essteet...Eli: kahteen suuntaan on vaikea lähteä kun tulee vastaan kaksi eri moottoritietä.Toinen on ettei kannata eksyä teollisuus alueille.Kolmas Älä luovuta heti sadannen PELLON kohdalla kun haluat löytää lenkkimetsän.Peltoja on ainankin tuhat.PS:Merta ei kannata etsiä läheltä...

No nyt sulla on ainakin jotain lähellä mitä ei Ullanlinnasta löydy nimittäin rikkaitten suosimat outletit ja Liideli.

Onneksi olkoon VANTAALAISUUDESTA.

Vierailija
56/130 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä nyt sen enempää uskalla sanoa, mutta sellaisen havainnon olen tehnyt, että silloin harvoin kun itse on ollut "radalla" ja lähtenyt puolen yön aikoihin liikkeelle, niin Kartanonkoski on jo käynyt yöpuulle. Siis viikonloppuisin. Valoja talojen ikkunoista saa etsimällä etsiä. Eli rauhallista, jos jossain.

Mopopojat kesällä - joo, mutta ei riesaksi asti. Lentomelu. Siis mikä? Siksi piti ennen Kartanonkoskelle muuttoa käydä täällä usein, jotta sai edes jotain käsitystä asiasta. Hämmästyttävää, mutta totta, lentomelua en ole kuullut sen enempää kuin vaikka Karhunkierroksella vaeltaessa.

Palvelut erinomaiset, kuten on jo moneen kertaan lueteltu. Nyt on jo lähikauppa (Alepa) sekä kuntosali (Evo) ja toinen tietysti Flamingossa. Toinen lähikauppa (Valintatalo) valmistuu kesään mennessä.

Luonto on lähellä!!!

Asunnon pääsääntöisesti pieniä 40-70 neliötä, joten moni perhe kasvaa ulos näistä ja joutuvat muuttamaan pois. Hyvä puoli on siinä, ettei teinit ala valloittaan koulun pihoja.

Asuntojen hinnat on tosiaa aika kovat (n. 4000e/neliö), mutta eipä se asunnon omistajan haittaa;)

Vierailija
57/130 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tulokas...tarkistapa kuulosi. Lentomelu kyllä kuuluu välillä tosi kovana.

Vierailija
58/130 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens

Kuvissa on tosiaan kaunista, mutta ei ole kiva asuinpaikkana=liian pienet pihat, lapsia/teinejä erittäin paljon. Jos haluaa asua kauppameren keskellä ja hillittömän liikenteen keskellä niin sitten on varmasti kivaa. Paljon viihtyisämpiä paikkoja löytyy ja vielä edullisemminkin. 6 vuoden kokemuksella tätä kerron:)

Vierailija
59/130 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä Kartanonkosken muuttajat...että muutimme Ullanlinnasta, Töölöstä jne...Kun asuttiin siellä alueen syntyaikoina niin kyllä siellä oli aika paljon porukkaa tullut ihan peruslähiöistä kuten Kontula, Kallio, Herttoniemi ja ihan Malmiltakin. Taloyhtiössä oli todella duunariporukkaa ei siis mitään vaurasta ökyrikasta porukkaa. Mukavia ihmisiä kaikki ja jalat maan pinnalla. Täällä ei nyt sitten kukaan kerro julkisesti, että muutettiin tässä juuri esim. Jakomäestä Kartanonkoskelle,hah:).

Vierailija
60/130 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä kuin 110 paitsi ei kaunista luonnossa, pellolle rakennettua, kamala liikenne, liikaa lapsia, ei yhtään viihtyisä. Ainoa hyvä mielestäni siellä on kans.välinen koulu. ja sinne onneksi pääsee kulkemaan muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi