Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kartanonkoski Vantaa, millainen alue on?

Vierailija
15.06.2010 |

Etuovessa olen jo pidempään ihastellut näitä Kartanonkosken "englantilaistyyppisiä" rivitaloja. Millainen tuo paikka on asuinalueena?

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomelu kyllä kuuluu Kartanonkoskelle ihan hyvin ja kuuluu joskus jopa yöllä. Yhteisöllisyyttä on paikoissa, joilla on pitkä historia, muutaman vuoden asumisen jälkeen yhteisöllisyyttä ei vielä synny. Alueella on liikaa samaa ikäluokkaa ja senioriteetti puuttuu. Muumilaakso on aika osuva nimi paikalle. Viihtyy ken haluaa, me olemme hakeutumassa alueelta pois.

Vierailija
22/130 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin siellä ja naapurissa asui babyvanhempia joiden jutut olivat TOSI lapsellisia. Leikitään kotia :), heh....eikä tiedetä todellisest elämästä mitään. Meistä on kivaa istua joka ilta hiekkalaatikolla ja viikonloppuna siellä istutaan aamusta iltaan. Tsiisus....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyin sattumalta asumaan tänne Kartanonkoskelle vuokra-asuntoon puoli vuotta sitten ja ollaan miehen kanssa kyllä viihdytty todella hyvin. Ei minkäänlaista lentomelua ja talotkin on rakennettu niin ettei naapurista kuulu minkäänlaista kolistelua vaikka pienessä kerrostaloasunnossa asutaan. Ja naapurit moikkaa ja pyytää taloyhtiön toimikuntiin mukaan.

Palvelut ovat lähellä (neuvola, lastentarhat, 3 (!) koulua, kirjasto, Jumbo ja Tammisto kauppoineen). Alettiin just etsiä omaa asuntoa täältä koska on todettu että tätä parempaa ei pääkaupunkiseudulla näillä hinnoilla ole. Ollaan astuttu Helsingissä ja Vantaalla yli 20 vuotta.

Vierailija
24/130 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä lentomelua ole. Olin juuri ystäväni luona Keravalla, ja siellä kyllä lentokoneet huomasi, ja melu oli kova. Kartanonkoski kun jää kiitoratojen väliin, eli koneet ei nouse tai laske tän yli. Ei mikään iso kone kerkeä niin nopsaan kääntyä:-). Viihdyn täällä loistavasti, hyvä paikka asua. Isompi asunto olisi kyllä kiva, mutta mitään ei ole tarjolla.

Vierailija
25/130 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ikuisuus kysymys Vantaalla. Siellä ei kukaan koskaan ikinä kuule lentomelua vaikka lentokenttä on muutaman kilsan päässä. Kyllä se kuuluu Stadissakin ihan keskusstassa niin on ihan puppua väittää jotakin muuta. Ellei sitten kuulossa ole jotakin vikaa.

Vierailija
26/130 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanonkoskella on mielestäni liikaa samaa ikäluokkaa olevia ihmisiä eli aika junioriporukkaa. Hyvässä yhteisössä on kaiken ikäisiä, kaiken taustaisia ihmisiä. Asuin siellä itse ja siellä oli juuri tuollaisia kuvaamiasi kuppikuntia jotka tekivät kaikki asiat yhdessä. Yhteisöllisyyteen kuuluu myös toisten huomioiminen ja auttaminen tarvittaessa. Muutimme Kartanonkoskelta pois juuri sen takia että siellä on vähän liikaa kaikkea. Maailma tulee todella suppeaksi, jos elämä pyörii Jumbon ja muiden liikkeiden ympärillä. Halusimme nähdä enemmän ja nauttia oikeasta kaupungin vilskeestä ja kansainvälisyydestä ja muutimme Stadiin takaisin Nautimme mieluummin aamukahvit torilla meren äärellä, teemme ostoksemme hallissa ja kävelemme keskustassa. Jumbossa käyminen oli aina ahdistava kokemus kaiken kaikkiaan, en ole muuton jälkeen käynyt siellä kertaakaan. Hirveä määrä ihmisiä rynnimässä paikasta toiseen. Elämässä on muutakin kuin kasa erilaisia kauppoja ja niissä ravaaminen, ainakin meille.

Vierailija
27/130 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on myynnissä paljon asuntoja Kartanonkoskella.

Vierailija
28/130 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme asuneet täällä 6 vuotta ja voin suositella, erittäin rauhallista, ei lentomelua ja kaikki palvelut vieressä ja vielä maaseutu kävelymatkan päässä

Vierailija
29/130 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ollut spåra...Kartanonkoskella ja siinä tienoossa voi puolestaan olla niin kova liikenteen melu ettei lentokoneet kuulu. Käytiin Plantagenissä siinä vieressä yksi päivä ja lentokone mennä viipotti siitä aika läheltä. Mutta lycka till vaan tuolle alueelle, viihtyköön ken haluaa. Itse valitsin toisin ja olen valintaani tyytyväinen

Vierailija
30/130 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä sitten täällä kyllä riittää..

Vierailija
31/130 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kivan näköinen alue, mutta sisäänpäinlämpeävä:( Kuin pieni kylä, jossa kaikki tietää toistensa asiat:( Olin siellä vuoden töissä erässä päiväkodissa ja suureksi yllätyksekseni totesin tämän asian... Oletin, että kyseinen alue olisi unelma paikka asua, mutta...

Vierailija
32/130 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin sitä kylämaisyydeksi, ihmiset viihtyvät täällä ja ajanmyötä oppii tuntemaan naapurit. Olen asunut täällä vuodeeata 2002 ja tunnen paljon ihmisiä alueelta. Tarhan, koulun ja muuten vain, vaikkapa yhteisillä työmatkoilla bussissa olen tutstunut moneen ihmiseen. Toki alue on tiuhaan rakennettu , se teki muuten Helsingin keskustasta helpoksi. Ja lentomeleua ei ole, koska lentoreitit ei mene alueen yli. Katsokaa vaikka lentomelu karttoja.

Vierailija
33/130 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin sitä kylämaisyydeksi, ihmiset viihtyvät täällä ja ajanmyötä oppii tuntemaan naapurit. Olen asunut täällä vuodeeata 2002 ja tunnen paljon ihmisiä alueelta. Tarhan, koulun ja muuten vain, vaikkapa yhteisillä työmatkoilla bussissa olen tutstunut moneen ihmiseen. Toki alue on tiuhaan rakennettu , se teki muuten Helsingin keskustasta helpoksi. Ja lentomeleua ei ole, koska lentoreitit ei mene alueen yli. Katsokaa vaikka lentomelu karttoja.

Vierailija
34/130 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomelukarttojen mukaan Kartanonkoskella ei ole melua mikä on myös maalaisjärjellä ymmärrettävissä jos katsoo mihin suuntaan lentokentän kiitoradat osoittaa. Alueella kaksi vuotta asuneena en ole lentokoneen ääniä juurikaan kuullut. Ainoat jyrinät on kuuluneet ylilennoista 10km korkeudesta, joita kuulee missä tahansa.

Joku valitteli, että alueella asuvat ovat vain bussien varassa. Bussien vuoroväli on tiheä, matka Hgin keskustaan kesällä alle 30min, talvella tai ruuhka-aikaan 30-40min. Loistavaa, ettei tarvitse kärsiä VR:n myöhästelyistä. Alueella asuu rentoja ihmisiä, jotka tietävät mitä tahtovat. Jos statussymbolit ovat tärkeitä, ei Kartanonkoski ei ole aika paikka asua. Tällöin kartanovolvon nokka kohti länttä ja metsästämään "Espoo-preemiolla" hinnoiteltua asuntoa naapurikaupungista.

Vierailija
35/130 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa asua helsingissä tai espoossa joutuu VANTAALLE.

Vantaalla asuu kaikki köyhemmän puleiset ja syrjäytyneemmät.

Vantaalla on paljon pienemmät neliö hinnat,kuin helsingissä tai espoossa.

Vantaa on pääkaupunkiseuden häpeä!

En muuttaisi vaikka maksettaisi.

Vantaalla ei ole mitään siis mitään paisti mamuja,köyhii ja syrjäytyneitä.

No jos on tavallinen tallaaja helsingissä,ni voi muuttaa vantaalle ostaa isomman talon paremman auton merkkivaatteet ja kävellä pää pilvissä.

TERVEISet töölööst

Vierailija
36/130 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytävät tiensä Vantaalle. Kirjoitustaidottomat: älkää vaivautuko:-=

Vierailija
37/130 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat VANTAALLA.

Ne kenellä oikeasti on rahaa asuvat helsingissä,espoossa tai kauniaisissa.

Vantaa on toivonkipinä toivottomille.

Hesa on tuplasti kalliimpi paikka asua.

Ei kukaan muuta vantaalle sen takia ,että se olisi hienompi paikka asua kuin muut pääkaupunkiseudun alueet.

Vierailija
38/130 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on muita syitä. Kiva alue, palvelut lähellä, koulut, päivähoito, kaupat, talot hyvin rakennettuja, sopiva paikka, julkinen yms liikenne ok. Ja totta kai mihin on varaa ja mitä arvostaa.

Vantaalla todistettvasti asuu aika keskituloista tai alle keskitulon saavaa väkeä. Täällä on vähemmän rikkaita, mutta mysö huomattavasti vähemmän ihan tulottomia tai pelkästään sosiaalitukien varassa asuvia.

Vierailija
39/130 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa on pelkkää teollisuus aluetta ja lentokoneiden jatkuvaa metelöintiä.

Ei ihme että tonttien ja asuntojen hinnat niin naurettavan alhaiset.

Niinpä sinne muuttaa helposti vähätuloiset ja duunari perheet.

Vierailija
40/130 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan