Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio kaikki joilla TOSI runsaat kuukautiset!!

Vierailija
13.06.2010 |

Miten pärjäätte töissä jos ei pääse vaihtamaan kun pitäisi?

Käytättekö tamppoonia ja sidettä samaan aikaan?

Kuinka runsaat kuukautisesi pahimmillaan on?

Mulla on eka päivä niin paha,että ei voi lähteä kotoo melkeen mihkään,kauppaan tms.

Sidettä vaihdan jopa puolen tunnin välein.

Joskus kun nousee sohvalta ni tulee siteestä ohi ja valuu reisiä pitkin.Yö on kamala,ei paljon tarvii nukkua.

Arvatkaa kuinka väsynyt on menkkojen jälkeen?

Kuin tyhjiin imetty ,valkoinen haamu.

Kuukuppikaan ei käy koska kohdunnapukka niin alhaalla.

Siteissä on huonoa se ,kun sivuista tosiaan tulee ohi vaikka tilaa olisi vielä muualla siteessä kuin keskellä.

Mikä side on teistä paras?

Särkylääkkeitä käytän vuodon vähentämiseksi,mutta ihan pahimpaan ei nekään juuri auta.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tähän omat vinkkini. Eli mun kuukautiset niin runsaat et jos laittaa vaikka maximaxitamponin niin minuitissa vuotaa jo läpi.

Vahingossa joskis ostin inkotenssisiteitä ja ne on osottautuneet aivan loistavaksi ratkaisuksi. Kaikki kuukautissiteet täyttä pelleilyä kun läpi vuotaa.

Olen nuori aikuinen mutta virtsankarkailusiteillä oon varma ja tyytyväinem ne päivät kun on vuotoa.

Vierailija
162/179 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä lasten synnyttely kiinnosta nii kohtu lähtee heti ku oikeesee ikään tullaa:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askorbiinihappo lisää sitä vuotoa.

Vierailija
164/179 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani 1980-luvulla oli tämä ongelma, joka ilmeni kierukan laittamisen jälkeen. Uskouduin lopulta gynelle, ja asia hoitui joillain pillereillä, joilla saattoi estää vuodon silloin, kun ei voinut olla kotona valumassa.

Toimivat siten, että vuodon määrä asettui pysyvästi ok-tasolle, vaikken enää sitä lääkettä käyttänytkään.

Olivat varmaan aika ärjyä hormonaalista kamaa, mutta hengissä olen edelleen. Koskaan ei tarvinnut toista lääkepurkillista hankkia ja näistäkin loput meni kierrätykseen vanhennuttuaan.

Vierailija
165/179 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotias kirjoitti:

Ei kyllä lasten synnyttely kiinnosta nii kohtu lähtee heti ku oikeesee ikään tullaa:D

Kohtua, kuten muitakaan sisäelimiä ei Suomessa poisteta kovin alhaisella kynnyksellä, joten turha laskea sen varaan.

Vierailija
166/179 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella runsaat. Lääkäri suosittelu hormonaalista ehkäisyä jota käytetään noin 3 kiertoa putkeen jotta kuukautiset ei tulisi joka kuukausi. Olen siis kassatyössä ja vessaan ei pääse kun haluaan. Suosittelen myös kokeilemaan kuukuppia vuotoon. Voi olla hankalaa aluksi, mutta kun sitä oppii käyttämään ei tarvitse vaihtaa joka tunti

Vierailija
167/179 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä maxitamponi ja yöside samaan aikaan, silti puolessa tunnissa-tunnissa tulee läpi.

Tämän takia jo niin paha anemia että sain rautaa tiputuksena ja lähetteen gynelle.

Siellä selvisi että kohdussa kasvain joka aiheuttaa tämän, nyt odotan leikkaukseen pääsyä

Vierailija
168/179 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoina päivinä kuusi yösidettä kahden parijonossa niin, että muodostuu kunnon vaippa. Niin pitkään kunnes pitää vaihtaa. Voi neljäkin riittää, varsinkin päiväsaikaan. Ota myös rautaa ja monivitamiinia.

Vierailija
169/179 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tutkittu ettei ole myoma?

Vierailija
170/179 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxxxxx

Vierailija
171/179 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskupista on "hiukan" ollut apua, mutta toivottavasti rautakuuri alkaisi pikkuhiljaa auttaa ja niukentaisi vuotoja. Anemia on hyvin yleinen ja lisää kuukautisvuodon määrää. Kuukautiskuppi on hyvä, mutta eihän sekään ylettömästi vedä kitusiinsa.

Vierailija
172/179 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traneksaamijappo bäst

Vierailija
173/179 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi ja menkkapikkarit

Vierailija
174/179 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys kuntoon!!! Traneksaamihappoa ensin testiin, hopi hopi!

Vierailija
175/179 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hox

Vierailija
176/179 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää kuukuppia

Vierailija
177/179 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on hyvä idea

Vierailija
178/179 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todella runsaat kuukautiset, ekat 3 päivää käytössä imukykyisin tamponi ja yöside. Vaihdan ne tietysti monta kertaa päivän aikana.

Nyt olen noudattanut muutaman viikon ajan vähähiilihydraattista ruokavaliota, ja jouduin googlettelemaan, et miks yhtäkkiä on niukat kuukautiset vuosia kestäneiden äärimmäisen runsaiden menkkojen jälkeen. Kunnes tajusin sen yhteyden; Niukkuus johtuu vhh:sta! Eli aion noudattaa jatkossakin :)

Vierailija
179/179 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihje: Jos tamponi ja side päästävät vuodon ohi, kokeilkaapa housumallista inkontinenssisuojaa (Tena). Sama suoja saattaisi olla avuksi yöllä myös nuorelle tytölle. Pysyy peti puhtaana. Kyllähän ne vauvan vaipatkin saattavat olla hyviä, mutta eivätkö ne ole turhankin leveitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi