Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio kaikki joilla TOSI runsaat kuukautiset!!

Vierailija
13.06.2010 |

Miten pärjäätte töissä jos ei pääse vaihtamaan kun pitäisi?

Käytättekö tamppoonia ja sidettä samaan aikaan?

Kuinka runsaat kuukautisesi pahimmillaan on?

Mulla on eka päivä niin paha,että ei voi lähteä kotoo melkeen mihkään,kauppaan tms.

Sidettä vaihdan jopa puolen tunnin välein.

Joskus kun nousee sohvalta ni tulee siteestä ohi ja valuu reisiä pitkin.Yö on kamala,ei paljon tarvii nukkua.

Arvatkaa kuinka väsynyt on menkkojen jälkeen?

Kuin tyhjiin imetty ,valkoinen haamu.

Kuukuppikaan ei käy koska kohdunnapukka niin alhaalla.

Siteissä on huonoa se ,kun sivuista tosiaan tulee ohi vaikka tilaa olisi vielä muualla siteessä kuin keskellä.

Mikä side on teistä paras?

Särkylääkkeitä käytän vuodon vähentämiseksi,mutta ihan pahimpaan ei nekään juuri auta.

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös isoin tamponi ja isoin side pitää yhdessä n. 1-2tuntia. Pelkkä tamponi ei ikinä riittäisi ja side on aina tullut täyteen. Tätä kestää 2-3pvää. Yleensä pvät 2 ja 3 pahimmat. Myös kivut kovat. Synnytys rauhoitti tilannetta pariksi vuodeksi mutta nyt tilanne yhtä paha. Lääkkeeksi annettu samat kuin mainittu edellä..cyklo ja burana. Yleensä koitan vaan kestää ilman tai otan buranaa. Cyklojakin löytyy kaapista. Vaikeaahan tämä on varsinki kodin ulkopuolella kun

sotkuisaa puuhaa tämä on. Mun menkat kestää n.8pvää ja kierto on epäsäännöllinen ja joskus välit venähtää jopa 80päivään.

Vierailija
122/179 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lasten housuvaippoja,revin ne eka sivuista auki ennen housuihin laittoa.Nature,muumi ja xtra housuvsipat parhaita.Kierto 25vrk,vuodan n.7pvää,n.3pvää täysillä.Iso housuvaippa paketti menee melki kokonaan,yöllä noustessa EI edes housuvaippa pidä,heti juostava wc,lorisee vain...loppypäivistä käytän tamponi plus yöside..3lasta mulla on,toivon vielä yhtä.Ikää pian 40v.Ehkäisy varmat päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lasten housuvaippoja,revin ne eka sivuista auki ennen housuihin laittoa.Nature,muumi ja xtra housuvsipat parhaita.Kierto 25vrk,vuodan n.7pvää,n.3pvää täysillä.Iso housuvaippa paketti menee melki kokonaan,yöllä noustessa EI edes housuvaippa pidä,heti juostava wc,lorisee vain...loppypäivistä käytän tamponi plus yöside..3lasta mulla on,toivon vielä yhtä.Ikää pian 40v.Ehkäisy varmat päivät.

Vierailija
124/179 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaista oikeasti olemassa? Että parin tunnin välein pitää vaihtaa siteitä?? Kamalaa... Mulla ollut aina melko niukat, riittää kun vaihtaa 3-4 kertaa vuorokaudessa sellasen normaalikokoisen siteen, mutta nyt kun laitatin kuparikierukan, niin on pitänyt siirtyä näihin siteisiin mallia vaippa. Mutta siis ei siltikään kyllä parin tunnin välein tarvi vaihtaa... Hui kamala!!

Vierailija
125/179 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tota tunnin välein vaihtamassa ravaamista tampoonista+siteestä huolimatta. Onneks nykyään pahinta vuotoa kestää vain kaksi päivää. Loput päivät siedettäviä (suurimman osan mielestä varmaan nekin runsaat).

Eniten ottaa päähän toisten valitukset "muka runsaista" kuukautisista ja sit käy ilmi, että ihan siteillä mennään. Kaipa sitä sidettä pitääkin käydä aika usein vaihtamassa, jos vuotoa vähänkin tulee. En jaksa kommentoida noihin puheisiin mitään. Ikipäivänä en voisi lähteä menkkojen aikaan mihinkään pelkän siteen turvin. Pääsisin varmaan eteiseen asti. Mut mikä se on kellekin paljon vuotoa.

Vierailija
126/179 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimut siis vaihtaako ihmiset niitä siteitä heti jos siihen tulee vuotoa? Kyllä mä ainakin annan sen olla siihen saakka kunnes on "täynnä". Tai sitten vaihdan pari kertaa päivässä.

Vierailija
127/179 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:26"]Joo tosi paljon vuotaa. Ja pitkään! ! Mulla vuotoa jopa pari viikkoa. Ei kivaa, ei pysty mihinkää lähtee. Kärsin anemiasta ja olen todella väsynyt. Laitatin ehkäisykapselin pari vuotta sitten ja sit "pahentuneet". Kokemuksia kapselin vaikutuksista?
[/quote]

Vierailija
128/179 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hey apua. Mikä on kuukuppi ja miten se toimii ja mistä sen sais?? Itsellä älyttömät kahden viikon menkat ja enkä tiedä milloin alkaa ja milloin päättyy. On myös ehkäisykapseli. Auttakaa mua! !!!!! Yhtä helvettiä. . :(

Vierailija
129/179 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasti vuotajat, ottakaapa selvää onko teillä von Willebrandin tauti, perinnöllinen verenvuototauti. Jos löytyy, hoito ongelmaan sitten sen mukaan. Mulle selvisi parikymppisenä, että sairastan ko tautia, ja se vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan kuin menkkavuotoihin ja niiden hoitoon.

Vierailija
130/179 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pahimpaan vuotoon käyttänyt yöllä vauvojen 2 koon vaippoja siteiden tilalla. :'D tuli välillä yösiteestäkin läpi.

Vierailija
131/179 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko viime viikolla menkat! Ja ohan hitveä tulva ja tänäänkin lähdin koulusta valehtelemalla että huono olo vaikka oikeeski vuosi läpi😭. Onneks oli mustat farkut ja pitkä villatakki. Mitä voisin tehä ku isoimmistaki siteistä valuu reunoilta ja takaa (kun istun) läpi?

Vierailija
132/179 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös todella runsaat kuukautiset ja mielelläni ottaisin neuvoja vastaan. 

Käytän yösidettä, super plus tamponia ja joudun kummatkin vaihtamaan noin 15 minuutin välein kolmena päivänä... siis ette usko miten hankalaa!

Töissä pitäisi pystyä olemaan ja ei voi/ pääse vessaan juuri silloin kun pitäisi, niin veri valuu pitkin reisiä ja vaatteet on veressä. Eipä tarvi kotimatkalla istua julkisissa kulkuvälineissä. 

Kuukautiskierto on noin 30 päivää, ekana päivänä vuoto normaalia, selviää hyvin tamppoonin ja yösiteen kanssa sen kuusikin tuntia, mutta sitten se helvetti repeää ja kestää kolme-neljä päivää ja olen ihan loppu.

Väsymys on hel...tillinen, on todettu anemiakin, johtuen runsaista kuukautisista. Haluan koko samperin kohdun pois, niin loppuu tämäkin kärsimys. On ollu pillereitä, kierukkaa, särkylääkkeitä, mikään ei vähennä vuotoa ja poista sitä helvetillistä särkyä selässä ja alavatsalla. :(

Vierailija
133/179 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestositeet on parhaita. Miellyttävä iholla ja voi teetättää tarpeeksi isoksi ja imeväksi.

Vierailija
134/179 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että iän myötä helpottaa, ainakin minulla näin kävi. Vieläkin on kuukautiset, mutta ne eivät ole olleet enää vuosiin niin runsaat kuin ne oli jossakin vaiheessa. Mitään kierukoita ym. minulla ei ole. Itseäni kaduttaa se, että pitkään yritin selvitä tavallisella siteellä ja tamppoonilla ja usein tuloksena olivat ylivuodot ja kerran jopa sotkin penkin allani julkisessa tilassa. Vasta melko myöhään keksin käyttää päivälläkin yösidettä ja tosiaan nuo Tenat olisivat varmaan olleet käyttökelpoisia. 

Vierailija
135/179 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa ensin se side normaalisti housuihin ja sitten toine side poikittain keskelle siivekkeiksi. Lisäksi o.b.:n vihreä tamponi. Mulla pitänyt pahimman ajan tänä yhdistelmä. Tosin apu on lyhytaikainen, kyllä ne parin tunnin kuluessa pitää vaihtaa.

Vierailija
136/179 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nousen ylös tuolista ja sängyltä nii valahtaa mut läpi ei oo tullu vielä

Vierailija
137/179 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat, TODELLA runsaat. Alkavat heti kunnon hulahduksella, sen tuntee kun sellainen määrä on tulossa, jos en pääse vessaan alle 30 sec niin on housut aivan veressä. Ensimmäiset kaksi päivää helvettiä, riippuen sen hetkisestä hommasta, olen sairaslomalla tai kevyissä hommissa ja wc.n välittömässä läheisyydessä. tamppooni ja pisin ja levein löytämäni yöside yhdessä pitää puoli tuntia max. Yleensä 20 min kohdalla  ob niin märkä että valuu itsellään paikaltaan pois.Yöt ovat tuskaa, jätesäkki lakanan alla, pyyhe lakanan päällä, pari kertaa pitää nousta vaihtamaan tamppooni ja side, ja juostava vessaan koska noustessa veri oikein valahtaa siteeseen- Kolmantena päivänä vaihtoväli pitenee jo tuntiin , puoleentoista. Rautaa syön jatkuvasti. Jos osuu oikein hirvittävän runsaat menkat, olen kaksi viikkoa voimaton, väsynyt, hengästyn rappusissakin. Kun tuon kohdun suostuisivat poistamaan, olisin ikionnellinen, mutta ei, kärsittävä on. Ainakin kunnallisella puolella käpykylässä.

Vierailija
138/179 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä onneksi harvoin on tilannetta että vessaan ei pääsisi. Lähimmille työkavereille olen asiasta suoraan sanonut, eivät ihmettele jos pikkupalaverin aikana käyn kahdesti vessassa.

Käytän kuukuppia ja sen kanssa isointa sidettä mitä löytyy. Pelkkä kuppi tulvii ekana päivänä yli noin puolessa tunnissa. (Vertailuksi, kupin tilavuus on 25ml,keskimääräiset menkat noin 75ml koko vuoto). Minulla on onneksi tämä niagara kestää vain vajaat pari päivää ja sitten on pari päivää ihan siedettävää.

Mutta eipä ole hääviä, tsemppiä sinne. En ole mielelläni kodin ulkopuolella menkkojen ekana päivänä.

Vierailija
139/179 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo kuulostaa jo siltä, että hormonikierukka olisi kuitenkin pienempi paha, vaikka jotain sivuoireita aiheuttaisikin.

Vierailija
140/179 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hei, täällä taas kaikki kotigynekologit jakelee neuvojaan. Runsaat kuukautiset on aina syy lisätutkimuksiin, samoin kuin epätavallisen kovat kivut. Mutta tietysti jos luottaa johonkin nettikeskusteluihin, niin siitä vaan.