Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio kaikki joilla TOSI runsaat kuukautiset!!

Vierailija
13.06.2010 |

Miten pärjäätte töissä jos ei pääse vaihtamaan kun pitäisi?

Käytättekö tamppoonia ja sidettä samaan aikaan?

Kuinka runsaat kuukautisesi pahimmillaan on?

Mulla on eka päivä niin paha,että ei voi lähteä kotoo melkeen mihkään,kauppaan tms.

Sidettä vaihdan jopa puolen tunnin välein.

Joskus kun nousee sohvalta ni tulee siteestä ohi ja valuu reisiä pitkin.Yö on kamala,ei paljon tarvii nukkua.

Arvatkaa kuinka väsynyt on menkkojen jälkeen?

Kuin tyhjiin imetty ,valkoinen haamu.

Kuukuppikaan ei käy koska kohdunnapukka niin alhaalla.

Siteissä on huonoa se ,kun sivuista tosiaan tulee ohi vaikka tilaa olisi vielä muualla siteessä kuin keskellä.

Mikä side on teistä paras?

Särkylääkkeitä käytän vuodon vähentämiseksi,mutta ihan pahimpaan ei nekään juuri auta.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä mutta miksi kukaan käyttäisi siteitä kun tamppoonit on keksitty? Niiden kanssa usein unohdan että minulla on koko menkat.

Vierailija
142/179 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans aivan mahdottomat vuodot nyt kolmannen lapsen jälkeen. Aikaisemmin Caprilon on auttanut hyvin, mutta nyt ei ole minkäänlaista vaikutusta. Sterilisaatio tehty viimeisen sektion yhteydessä, joten ehkäisytarvetta ei ole, enkä muutenkaan kestä pillereitä(pää kipeä koko ajan). Hormonikierukka ollut aikoinaan ja siihen silloin tyytyväinen, mutta todella hankala asettaa ja poistaa "hassun" anatomian vuoksi. Mulla vuodon aikana(n. 4-5 päivää) käytössä sekä tamponi ja side, molemmat kaikista imukykyisimpiä ja vaihtoväli n. 1-2 tuntia!! Hb ei ehdi nousta kunnolla väliaikana ja olo on todella väsynyt koko ajan. Normaalisti mulla hb ollut siinä 145-150 luokkaa ja nyt se on pysähtynyt 120-125 paikkeille, edes raskausaikana ei ollut noin alhaalla!! Mielessä on käynyt jo kohdun poisto, sillä oon jo lapseni (3) tehnyt!

ei enää hirveitä vuotoja ja alavatsa turvotuksia yms vaivoja.

todella helppoleikkaus oli, tähystyksellä onnistui, menen leikkauspäivänä sisälle, seuraavana aammuna ulos... ja kas vaivat loppu kun seinään :)))

eli ei kun mene gynen puheille ja leikkausjonoon.

Hei ääliö, yksikään lääkäri ei lähde mitään leikkausta tekemään tuosta vaan liukuhihnalta!! Jokaisella leikkauksella on riskinsä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän s marketista ostettavia Vauvan vaippoja Nature Baby Care on merkki. Paras suoja kuukautisiinkin, hengittää. Paras apu runsaaseen vuotoon.

Vierailija
144/179 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä mutta miksi kukaan käyttäisi siteitä kun tamppoonit on keksitty? Niiden kanssa usein unohdan että minulla on koko menkat.

Jotkut katso ei voi käyttää tamppoonia.

Itse olen kärsinyt runsaista vuodoista jo 15-16 ikäisestä kun menkat alkoivat. Alku oli sitä että vuodot kesti 14 päivää ja sain vaihtaa päivän aikana lukemattomia kertoja. Myöhemmin selvisi että mulla on pcos jonka takia runsaat vuodot. Ehkäisypillereistä kokeiltu diane nova ja aiheutti tosi kovat kivut nivusalueelle ja gyne lopetti pillerit. Nyt oli käytössä desogestrel sandoz 75mg ja sama juttu ainoa vaan että oli itse pakko lopettaa pillerit kun koski niin paljon. Olen aina käyttänyt siteitä mutta vaikka käytän paksujakin niin ohi vuotaa ja yösiteet vuotaa kansaa ohi. Tamppooneja kokeilin joskus mutta koski niin paljon että en voi käyttää edelleenkään. Buranaa ottaisin jos voisin mutta henk. Koht. Syistä en voi käyttää. Toivon niin paljon että pääsen kohdun poistoon sitten joskus niin loppuu tämä painajainen

Vierailija
145/179 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös todella runsaat kuukautiset + ihan järkyttävät kivut, ei auttanut kun aloittaa e-pillerit niin vuoto niukkeni aivan minimiin ja samoin kivut (en viitsi enää edes kuukuppia käyttää, riittää ihan vaan pikkuhousunsuoja). Vaikka en lääkkeistä varsinaisesti pidäkään, niin jouduin kuitenkin vetämään kauheat määrät ibuprofeiinia aiemmin kuukautisten aikaan ja silti kärsin, eli tulin siihen tulokseen että ei kannata kärsiä jos e-pillereistä voi saada avun.

Vierailija
146/179 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei yleensä ole ollut runsaat, vaan koko kierto ihan sekaisin (viime menkoista yli puoli vuotta, olleet varmaan viimeiset 5v milloin sattuu..) Mutta nyt tärähti! Vuoto on ihan sairasta, siteet ei riitä. Niitä on pahimmillaan ollut kolme yht aikaa, kaksi pitkittäin ja yhden leikannut ohivuotosuojaksi. Nyt piti leikellä ohuesta imualustasta (toinen puoli imee, toinen muovia) lisää varmuutta, vuorata alushousut sillä ja teipillä laittaa kiinni, että uskaltaa istua huoletta ja käydä ihmistenilmoilla. Kivut ja vihlonta on järkyttävää. Pitäisi varmaan muutenkin hankkiutua tutkimuksiin. Voi kun saisi koko kohdun pois!!! Menkat on paskin asia mitä tiedän.

Vierailija
147/179 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on normaalit kuukautiset.

Jos on oikein runsaat menkat, ei pääse unohtumaan. Eiköhän tässä kyselty niiltä, joilla on runsaat?

Isoin tamponi ja isoin yöside runsaalla vuodolla riittävät mulla vähän alle kahdeksi tunniksi, ennen kuin tulvii yli.

Jos lääkitykset osuvat tunnilleen nappiin vuotopäivien alusta asti, sitten vähän helpompaa. Toisaalta jos on oikein huono tuuri, ja seulavuoto pääsee alkamaan, ei ole kotoa lähtemistä. Mitattua vuotoa 750 g yhden yön aikana. Sit pitikin lähteä päivystykseen.

Luonnollisesti lekurin kaikki keinot käytössä. Hormonikierukka ei pysy sisällä.

Vierailija
148/179 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut Tenax-vaippoja? Ne on inkontinenssituotteita. Pitäisköhän ne runsaat yövuodot kurissa, jotta saisi nukkua.

Vierailija
149/179 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imukykyisin mahdollinen tamponi ja kestoside varmistukseksi. Olen työssä, jossa vessassa käydään ensisijaisesti ruokatauolla ja muut wc-käynnit sekoittavat koko työpäivän aikataulun, joten mustat housut ja alle  esim. collegehousut tai paksummat alushousut, jotka antavat vielä pelastautumisaikaa, mikäli tulva pääsee esteistä ohitse. Ei ole helppoa, ei. Välillä selviää ihan ok tuolla vaihdolla kerran tai kaksi työpäivän aikana, vaikka tauolle mennessä tuntee, että kohta tulvii yli, toisinaan taas on vain pakko antaa työpäivän mennä plörinäksi ja juosta vaihtamassa tamponia pahimmillaan tunnin välein.

Vierailija
150/179 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin runsaat kuukautiset, mitä täällä lukee,

ei ole normaalia. Onko jotain vitamiini ja kivennäisainepuutoksia tai ravintoköyhää ruokaa.

Minullakin oli ajoittain aika runsaat. Nyt olen 42v ja ovat jo melkein jääneet pois, jos eivät ala uudestaan :)

Vierailija
151/179 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 13 vuotta ja mul alko kuukautiset 2016 kesällä ja ne on jo nyt iha samanlaiset ku sulla että ne pursuu siteistä läpi just sieltä reunoilta ja pelottaa ollla koulussa aina onko normaalii et mun ikäsel on jo noin runsaat kuukautiset

Vierailija
152/179 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12vuotias tyttö ja mulla kestää 10päivääq menkat ja tosi runsaat side ei riitä eikä tumppini eikä ne edes yhdessä riitä ja tällä hetkellä kukaan ei ole kotona ja kouluterkkarillekkin pääsen vasta maanantaina

Vierailija
153/179 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki teille kaikille niagaramaisista vuodoista kärsiville: kokeilkaa Tenan naisten vaippahousuja. Eivät falskaa ainakin niin helposti kuin normaalit siteet, sillä imukykyä on runsaasti enemmän, sillä pissaa tulee kerralla paljon runsaammin kuin verta.

Jos noita vaippahousuja olisi ollut tarjolla jo silloin, kun itse kärsin runsaista vuodoista, olisin varmasti kokeillut niitä. Minulla syyksi paljastui iso myooma ja kohtu päädyttiin poistamaan. Olin sen ikäinen, etten enää harkinnut lasten hankkimista. Kylläpä nautin leikkauksen jälkeen, kun sai nukkua yönsä läpi tarvitsematta nousta vaihtamaan tamponia, sama töissä. Ensin sitä ei meinannut edes uskoa, vaan kalenteriin tuli vilkuiltua, jos oli jotain erityistä tiedossa. Nautinnollista on ollut, vaihdevuodet tulivat ajallaan, nyt ohi nekin, eikä halutkaan mihinkään hävinneet. Nykyään eivät vaan enää taida leikata kovin helposti.

Vierailija
154/179 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vuoto runsasta ja epäsäännöllistä vieläkin. Ja kaiken kukkuraksi kipuja ei oikeastaan lainkaan, joten en edes tiedä milloin alkaa. Monesti yöllä tullut ohi tai läpi ja sen jälkeen onkin pitänyt kiirehtiä vaihtamaan uusi tilalle. Kerran oli tampooni mutta sekään ei riittänyt:(

En edes tiedä että onko se normaalia että aluksi ei kolmeen kuukauteen ala ja sitten kun se loppuu niin viikon päästä alkaa uudestaan:|

Vierailija
155/179 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös todella runsaat kuukautiset. Aijemmin auttoi pillerit, mutta sitten tuli laskimoveritulppa niin en voi niitä enää käyttää. sitten kokeiltiin kierukkaa, mutta elimistö hylki sitä ja se tuli itekseen ulospäin. Minipillerit kokeiltu ja ei auta vaivaan. Koskaan menkat ei ole olleet normaalit. Ne eivät nytkään ala itsekseen vaan ne pitää käynnistää keltarauhashormonilla. Aikani jätin sen sitten tekemättä säännöllisesti niin nyt on sitten solumuutoksia havaittu ja  pakko pitää säännöllisesti vuoto keltarauhashormonin avulla. Kunhan solumuutokset on saatu hoidettua niin sitten suunnitteilla kohdun limakalvon poltto josko se auttais vuotoon. Olen miettinyt kyllä kokonaan kohdunkin poistoa. Lääkäri ei vain sitä vielä suositellut. Koko ajan pidän yösidettä päivälläkin ja yöksi ison tena. Todella rajoittaa elämää.

Vierailija
156/179 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe, että mulla olisi kokonaisuutena runsaat, mutta mulla on semmoiset, että koko kohtu repeää auki kerralla, kivut on järkyttävät ja kaikki tulee ulos suunnilleen 24 tunnissa. Seuraavana päivänä tarvii enää pikkuhousunsuojaa. Kiitän onneani, jos tuo vuorokausi sattuu viikonlopulle, sekä siitä, että olen säännöllinen kuin almanakka eikä tarvi elää pelko persiissä ja tenat käsilaukussa 24/7. :D

Kaikkea on koettu, varsinkin nuorempana. Kerran minulla oli pikkuhousuissa toisen jalan sukka siteen kanssa hätävarana. Vatsani ei kestä yhtään tehokkaampia kipulääkkeitä, esim buranaa, joten olen tuon päivän väkisinkin töissä kaksin kerroin. Joskus mulle tulee lisäksi menkkaripuli vatsan kramppaamisesta, ja silloin on huumori vähissä. :D

Vierailija
157/179 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin olen käyttäny tenoja ja nyt ostin pienempiä tenoja päiväkäyttöön myös. pakko kokeilla kaikki. Tänään kävin pikaiseen kaupassa niin ei normaali yöside riittänyt vaan housupyykkiä tuli :/

Vierailija
158/179 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä käytän tampoonia ja sidettä yhtä aikaa ja pitää käydä molemmat vaihtamassa tunnin tai pari välein ekoina päivinä :/

Vierailija
159/179 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka auttoi, kun se asetettiin kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Kuukautiset loppuivat kokonaan ja kyllä oli mukavaa. Nyt vaihdevuosien aikana poistatin kierukan. Muistelen kauhulla sitä kerran kuussa vuotaneen veren määrää .

Vierailija
160/179 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän synnyttäneiden kokoa kuukuppia + varmistuksena Always-yösidettä. Toisena vuotopäivänä, jona tavaraa tulee eniten, välillä kuukuppi täyttyy tunnissa ja silloin se alkaa laskeutua. Joskus on jopa koko kuppi irronnut ja tippunut siteeseen, kaikki sisältö kaatunut sinne.