DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
Minun_ laittoi kyllä ajattelemaan asiaa tuoltakin kannalta..
Kävin tänään aamulla kaupassa ostamassa mehua ja mukaan tarttui safarikeksi paketti mitä olen ennen syönyt paketillisen yhdeltä istumalta, nyt olen neljässä tunnissa syönyt kolme keksiä ja nekin oikeastaan väkisin (kun on tehnyt mieli syöda jtn niin nuo keksit ovat olleet lähimpänä).. Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että mä kehittelen tässä itselleni " lisää raskausoireita" ..
hyvin sitä riittää kummallekkin yhtä paljon aikaa.
jos esikoiset olisivat kaksoset, niin siinä olisi se hyvä puoli, että ei tietäisi mitä yhdenkanssa olisi, joten siinä mielessä ei ainakaan voisi muistella, kuinka " helppoa" se oli yhdenkanssa. jos nyt ymmärsitte mitä yritän selittää:)
vaikka mistä sitä tietää vaikka se olisikin paljon helpompaa kaksostenkanssa kuin yhden lapsen, ei voi tietää kun ei ole itse kokenut:)
ajattelin ennen yrityksen aloittamista, että testaan sitten kun olen aika varma, että plussa tulee. Nyt mä sitten kuitenkin koko ajan odotan, että pääsisin tekemään testin. Mullan ja mun poikakaverilla on kummallakin tuntemuksia, että meillä tärppäisi aika nopeasti. Siksi varmaan olisikin pettymys kun/jos menkat alkaa.
Laskin ovulaatilaskurista, että mulla on ovulaatio perjantaina. Siispä silloin pitää rakastella :)
Meillä on nyt semmonen fiilis että olisi tärpänny (Ollaan kaksi kertaa kysytty :" olemmeko raskaana?" meidän 8-palloltakin ja molemmilla kerroilla vastaus oli absolutley :D ) En kuitenkaan uskalla/halua tehdä ihan oikeaa testiä, jos se näyttää negatiivista, niin sitten tietää että homma siirtyy taas kuukaudella...Muutenkin ollaan sovittu että testit tehdään (jos mahdollista) sellaisina päivinä kun on rahaa. Sitten voi mennä kauppaan ostamaan jotain piristävää itselleen tai jotain kivaa tulevalle kansalaiselle tuloksesta riippuen:) Mutta tää päivä on menny hyvin eikä mahassa ole " menkkamaisia" tuntemuksia:) Täytyy toivoo että meillä kaikilla tärppäis nyt ja päästäis samaan tilaan kuin mavu:)
Toivottavasti tuo kasi pallo on oikeassa..:)
Mulla alkaa olemaan taas todella huono olo, jos tietäisin että nää huonot olot olis vauvasta niin olisi paljon mukavampaa kestää tämä. Huomenna voisi ehkäpä käydä apteekissa ostamassa testin, muttakun en halua sitä pettymysta mikä seuraa siitä yhdestä viivasta.
Tiedättekös te muuten saako avannosa käydä raskauden aikana? Tässä kohta pitäis alottaa siellä käynti mutta jääköhän se sitten pois jos olenkin raskaana..
ole minkään näköistä hajuakaan saako avannossa käydä, itse kuvittelisin, että ei, tai ainakaan loppuraskaudessa. itse en ainakaan uskaltaisi, kun eikös se kuitenkin ole kropalle suuri muutos pulpahtaa jääkylmään veteen?
kyllä toivon niin paljon, että olisitte raskaana:)
oottekos muuten kattonut tuota big brotheria? kyllä mua niin rasittaa se iina! siinä on kyllä sellanen ihminen jonka kanssa en tulisi toimeen.
ärsytti niin paljon äskönenki jakso kun iinaa vaan lohdutettiin sen äänestysuhan alle joutumisesta, muita ei oikeen yhtään. onneks se tippuu seuraavaks pois:) mitenköhän se pärjää sitten ku tippuu, kun nyttekki itki jo noin paljon.
Mäkään en voi sietää yhtään iinaa.. Oon äänestäny sitä jo neljä krt, kamalan kalliiks tulee, pitää vaan olla äänestämättä enää. Ja minna on toinen mikä ärsyttää, nyt varsinkin kun se oli tuolla pk huoneessa puhumasta tosta häätöjutusta niiin nousi karvat pystyyn. hyi
Mä ajattelisin kanssa niin että ei avantoon ainakaan loppuraskaudesta, mutta alkuraskaudesta ei ole mitään hajua.. No ehkä mä selvitän ekana sen olenko raskaana ja vasta sitten alan tuota enemmän miettimään. Tosin pitäisi alottaa avanto käynnit jo ens viikonloppuna mutta en sitten tiedä että olenko jo silloin uskaltautunut testaamaan mahdollisen raskauteni. Kaippa suuntaan huomenna sinne neuvolaan ja ke aamulla testaan, musta on kivempaa testata aamulla tai yöllä jos herää vessahätään kuin päivällä.
Olettepas kirjoitelleet ahkerasti, ja mä en ole yhtään ehtinyt käymään täällä.. Hups.
No nyt on aikaa kun olen sairaslomalla.
Viikonloppuna olis tarkoitus mennä ostamaan tulokkaalle jotain kivaa, kuten talvihaalari yms.
Tänään käytiin vähän katselemassa vaunuja ja kaukaloita, ja mä oon kyllä niin ihastunut Brion vaunuihin.
Voipi olla että sellaiset hommataan jos esim. vauvan mummi vähän avustaisi, muuten ostamme kyllä jotkut halvemmat yhdistelmät...
Masu on kasvanut jo melkoisesti ja napakin pullahtanut ulos, hyi ;).
Nännilävistyksen otin jo pois vähän aikaa sitten, kun alkoi tuntua melko epämiellyttävältä.
Saas nähdä kuinka kauan napalävistystä voin pitää.
Vaavi on tosi vilkas, varsinkin iltaisin ja aamuisin, tuntuu ettei hän välillä nuku ollenkaan..
Huomenna olis sitten neuvola. Toivottavasti verenpaine olisi vähän laskenut ja normalisoitunut viime kerrasta, eikä paino olisi noussut liikaa...
Laukkis ja Öttiäinen rv 22+4
meillä on brio kombin yhdistelmärattaat, ja ne on kyllä hyvät olleet, ainoa miinus on se, että aisa on vähän löystynyt, eikä sitä saa kiristettyä.
täällä on ainakin nyt tosi halvalla noita brion vaunuja kun 2005 mallisto myydään 2006 malliston alta pois.
eikös niitä napakoruja suositella ottamaan hyvissä ajoin pois, varsinkaan synnytyksessä ei saisi olla mitään koruja, vaikka mä en edes tuota tiennyt ja mulla oli kyllä kaikki korut mitä silloon oli, vaikka ei mulla ollutkaan kun sormus, kielikoru, korvikset ja kaulakoru:) että ei mitään hirveitä määriä.
mulla on viime raskaudessa ollu aina hyvä verenpaine ja hemoglobiini, eikä virtsassakaan oo ikinä ollu mitään erikoista, painoakin tuli sen n.12kg yhteensä ja siitä jäi sairaalaan yli puolet, että ei ollu hirveesti tiputettavaa sen jälkeen. ekä tässäkään raskaudessa vielä mitään poikkeavaa oo ollu:)
ostittekos uutena brion vaunut?
Mulle sanottiin että ihan loppuun asti saa pitää lävistyskoruja, jos suinkin vaan pystyy..
Titaaniset korut tosin olen vaihtanut muovisiin.
mutta anoppi ne osti, en tosin hirveesti tykkää tuosta väristä (ruudullinen, muuten siniset)
itse olisin halunnut ihan toisen väriset:(
mutta noihin täytyy tyytyä, ja eihän se väri siinä pääasia oo:)
ne maksoi muistaakseni silloon lähemmäs 600e mutta tuola lastentarvike liikkeessä ne maksoi jotain 400-500e nyt, siis se 2005v mallisto.
Varmaan on pakko tehdä se testi huomen aamulla, muuten alan kuvittelemaan jotain mitä ei ole...Se on vaan niin kamalaa, kun en oo tottunu siihen pettymykseen mikä tulee kun se yksi ja ainoa viiva sieltä pompahtaa:( Noo, täytyy toivoa parasta ja pelätä pahinta:) Eiköhän sitä olla ihan positiivisella asenteella tulee kumpi tulos tahansa, onhan meillä vielä aikaa se lapsonen paukauttaa maailmaan:) Muutenkin kullalla ei oo vielä vakituista työpaikkaa ja pomolle kertominen hiukka pelottaa. Saanpahan lisää aikaa kerätä rohkeutta :D
Ihan pakko myöntää, että olen hieman koukussa bb:n kanssa. Siihen aikaan harvemmin tulee mitään muutakaan ja muutenkin mut saa koukutettua helposti tommosiin reality ohjelmiin:) Iina ei kyllä oo kovassa fanituksessa täälläkään:)
Huomen aamun vielä koitan jaksaa odotella tuon testin tekemisen kanssa.. Kun kuitenkin pelottaa etää se onkin vain yksi viiva..
Toivotaan jardins että sitten kun uskallat niin tulee sitten se toinen viiva myös, että edes sittten toisella olisi vauva tulossa, kivempihan se on jos se molemmille tulee :)
Toivon kovasti että sulle tulee se toinen viiva mortem:) En tiedä uskallanko itse huomenna testailla...En voi käsittää miten se on näin hankalaa sen testin tekeminen...Mutta sehän on fakta että tästä hermoilusta ja stressauksesta ne menkat siirtyy kauemmas tulevaisuuteen jos ovat tulossa...Tää pohtiminen on ainakin turhaa;) Pidän sulle peukkuja mortem ja muista infota meille sitten tuloksesta:)
odottaa teidän tuloksia! toivottavasti tulee plussaa kummallekki:)
mulla on tänään ollu hirveesti liitoskipuja:( kauhia jos tätä jatkuu koko raskauden ajan. terkkari kyllä sanoi, että ne voi loppua hetkenpäästä ja sitte loppuraskaudes tulla uudestaan, toivottavasti loppuu! ei oo kovin kivaa.
tilasin hennesiltä kuukausi sitten vaatteita, ja tänään tuli lappu, että niitä vaatteita joutuu odottamaan joulukuun loppuun asti:( on niin ruuhkaa että vaatteet ne vaatteet oli loppu varastosta mitä mä tilasin.
mä en varmaan edes muista enää joulukuussa koko tilusta, voi tulla aika yllätyksenä sitte. onneks ei ollu ku vajaa 30e tilaus nii ei tuu sitte hirveetä laskua samalla:)
IIIK!!! Voi että, jännittää ihan kamalasti :) Tulin jo väijymään oisko mortem tehnt testinsä jo;) Tänään illalla on vanhempainilta, joten eiköhän päivä mene ihan kitettävän nopeasti, joten tätä asiaa tuskin edin edes ajattelemaan:) Kulta on ihmetelly, kuinka oon kotona niin rauhallinen tän asian kanssa, se ei tiedä kuinka paljon mä teitä vaivaan tällä mun hermoilulla, joten kiitos tuesta kaikille:)
Voi mavu parkaa, toivottavasti liitokset lakkaavat kipeilemästä ja pääset nauttimaan raskaudestas ihan täysin rinnoin:)
Oon muuten käyny aina välillä demissä kurkkimassa niitä keskusteluja ja oon bongaillu teitä siellä:)
Aina kun kysyn esikoiselta " missä vauva on?" niin osoittaa itseään ja nauraa :D. Taitaa meillä olla ensi kuussa kaksi vauvaa. Varmaan esikoiselle kova järkytys pikkuisen tulo.
Tulipas taas erittäin mukavat uutiset tänään. Mies joutuu hyvin todennäköisesti töistä pois ensi kuun jälkeen :S En tiedä jatkuuko työt myöhemmin keväällä uudelleen vai miten. Viime kesänä olisi saanut eräästä toisesta paikasta VAKITUISEN työpaikan, mutta hylkäsi sen, kun tuolla nykyisessä oli parempi palkka(ja hyvät lupaukset miten töitä on tarjolla kaikille halukkaille), vaikka vakituiseksi eivät ottaneetkaan. Kiva, nyt sitten kävi näin. Onpas hyvä olla tyhjän päällä, kun toinenkin lapsi tulee.
" vaikka mistä sitä tietää vaikka se olisikin paljon helpompaa kaksostenkanssa kuin yhden lapsen, ei voi tietää kun ei ole itse kokenut:)"
Hmm...jaksan olla eri mieltä läheisten kokemuksien perusteella sekä itsekin päättelemällä. Osa on joutunut turvautumaan sukulaisten aktiiviseen apuun, koska on jaksamisen suhteen ollut ongelmia.
Eräs miehen tädin tuttu oli saanut kaksoset ja vielä toiset yhden vuoden sisään :O Järkyttävää. On saattanut vanhemmilla loppua kädet kesken :D
Minäkin haluaisin tehdä raskaustestejä, kun se on niin jännää touhua ;) Voi sitä jännitystä ja odotusta testin tuloksesta. Toivottavasti teillä tulee plussia, silloin testien teko saa upean loppuhuipennuksen.
Itse en varmaan pääse testailemaan enää aikoihin :(. Jos mies pysyy samana, niin en ehkä enää koskaan. Haluan kyllä enemmän kuin kaksi lasta. Miehen on siis syytä muuttua tai lähteä kävelemään...
Esikoista odottaessa ensimmäisessä ultrassa lääkäri katsoi minun odottavan kaksosia. Sanoi, että " Täällä taitaa olla tuplat" . Miehen ensimmäinen kommentti oli " Mitä?" . Ensin oli järkytys kummallakin, sitten alkoi jo totutella ajatukseen, mutta seuraava ultraus kumosi väitteen. Yksihän siellä oli. Petyin ensin hirveästi, koska olin jo haaveillut kahdesta lapsesta kerralla, mutta nyt olen tyytyväinen.
Kun lapsia tulee vain yksi kerrallaan, mielestäni jää paremmin aikaa keskittyä vain siihen yhteen lapseen ja tämän vauva-aikaan. Jos lapsia tulee kerralla kaksi, on huomio jaettua.
Itse en tällä hetkellä haaveilisi todellakaan kaksosista. No, jos esikoislapsena olisi tullut kaksoset ensimmäinen vuosi olisi varmaan ollut suht keveä(jos olisivat kummatkin ns.helppoja lapsia), mutta tuon jälkeen homma alkaisi olla jo rankempaa. Meillä jo tuo yksi juoksee toisinaan kuin päätön kana, niin vielä, jos pitäisi kahden perässä juosta niin huh-huijaa...Olisi kaksi tekemässä pikkuilkeyksiään ja sotkemassa paikkoja. Pitäisi saada vaipat jalkaan kahdelle liikkuvalle saati puettua, jos jonnekin olisi lähtemässä. Ei puhettakaan, että kaupassa pitäisi kumpaakin " vapaana" . Mitä vielä, lista on loputon :D