DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
Nyt on testit tehty ja suunpielet laahaavat lattiaa, vain yksi viiva:( Hitto että oikeen inhoon noita raskaustestejä! Empä varmaan ala niistä tykkäämään ennen kuin se toinen viiva eksyy sinne:) No tässä menkkoja odotellessa sitten, kulta kyllä sanoi ostavansa uuden tesin jonka teemme jos nitä menkkoja ei kuulu. Se jakasaa olla niin ihanan positiivinen tän asian kanssa ja piti aamulla oikeen puheen kuinka sitä hormoonia ei välttämästi vielä ole ehtinyt kehittyä...Onhan se totta, mutta multa meni toivo, joten yritys jatkuu:) Toivottavasti mortemilla on ollut parempi tuuri! :) :)
Voi minun_! Mulla on hieman samanlainen tilanne; kulta sai juuri töitä, mutta hänen sopimustaan jatketaan kahden viikon jaksoissa. Herrani osaa olla aika valikoiva työpaikkojen suhteen kun kaikke työtä ei saa lääkärin määräyseten mukaan tehdä. (oli vuoden alusta asti työttömänä armeijaan lähdon takia, mutta joutui olemaan intissä vain 8päivää kunne sai vapautusten iho-ongelmien takia) Välillä aina pelottaa että milloin taas tiputaan kullan osalta työmarkkina tukeen...
pitää toivoa että hormoonia ei vain ollut vielä tarpeeksi:) kauanko sulla on menkat nyt myöhässä? etkös sä lopettanut pillerit jokin aika sitten? nuo on niin inhottavia kun oikeen toivoo, että olis raskaana, ja sitten testi näyttääkin yhtä viivaa:(
mulla tuli vasta ekassa raskaudessa positiivinen tulos n. rv 5-6 ja tässä toisessa raskaudessa positiivinen tulos tuli rv 4, mutta silloin viiva oli niin vaalea, että hyvä kun sen näki.
tänään sain pitkästä aikaa herätä ihan omia aikojani, poika heräs vasta puoli 10 mais, ja mä nousin jo puoli 9:) on nää niin kivoja päiviä kun kerran kuukaudessa saa herätä näin:)
Eipä sitten tullut sinne testiin eilen kuin vain yksi viiva :( En jaksanut raahautua konelle eilen kun oli niin paha mieli tämän asian kanssa. Mut viime yönäkin oli sitä pahoinvointia ja alamasu on vieläkin kova ja rinnat arat eli ei noi tuntemukset voineet olla pelkkiä kuvitelmiä, jospa ne liittyvät sitten kuukautiskiertoon vain jotenkin.. Huoks. Mä en kyllä jaksa tehdä enää yhtään testiä kun tuntuu että ne kaikki on vaan negatiivisiä, seuraavaksi varmaan testaan ku menkat 3 viikkoa myöhässä ( ja pah varmaan testaan seuraavaksi heti ku menkat on päivän myöhässä :D )
Miksei mekin voida jardinsin kanssa plussata jo?? Mutta toivotaan että jardinsilla ei vain ole tarpeeksi sitä hormoonia ettei testi vain näytä vielä sitä vaavia siellä masussa.
ja minä kun olin niin varma että mortem olisi raskaana, nuo oireet viittaa niin vahvasti raskauteen. jos sullakin on vaan sitä hormoonia niin vähän, että testi ei vielä näytä positiivista. kannattaa tehdä testi muutaman päivän päästä uudestaan:) voimia kummallekkin!!
voi että mä säikähdin ku hiirestä rupes kuulumaan kauhee ininä ja surina:O ja patteri sielä vuoti, otin sen nyt pois mutta vieläkin se tuossa vuotaa, ei kai se vaarallista ainetta oo?
En oikein jaksa uskoa että olisin raskaana, ku oon kuitenkin tehnyt silloin kun ne menkat oli myöhässä niin sen testin, ja sitten ne kuukautiset alkoivat 4päivää sen jälkeen, ja olivat niukat ja loppuivat päiväksi ja sitten tuli vuotoa vielä päivän, ja kun nyt tein tuon testin joka oli taas nega eikä edes pienen pientä haamua ollut siinä..:( Odottelen nyt taas näitä menkkoja mitkä pitäis alkaa huomenna, en muistanut että se jo nytten ois ollut mutta katoin kalenterista ni huomenna niitten tosiaan pitäis tulla sen kp30 mukaan muttakun viimeksi ne meni viikolla yli niin en oo nyt oikein varma että koska ne pitäis tulla, jos ei oo vielä ens viikolla tullu niin kaippa voisin testailla sitten uudestaan..
Toivottavasti ois vaikka sitten niin että viime menkat oli ihan menkat ja tässä kierossa sitten ois tärpännyt. Voivoi sentään, mun teksti alkaa mennä jo aika epäselväksi ku oon itekkin ihan sekasin tän asian kanssa. Meen tekeilemään ruokaa joskos siinä samalla saisi jotenkin päätä selvitettyä.
Mutta ehkä teillä tärppää ensi kierrosta sitten...
Meilläkin meni n. 6 kk keskenmenon jälkeen ennen kuin tulin uudestaan raskaaksi.
Eilen olin neuvolassa, kaikki muuten ok, mutta verenpaine vähän koholla ja supistaakin välillä.
Tämän viikon olenkin ollut kokonaisuudessaan sairaslomalla.
Syke kuului hienosti, SF oli 21 cm ja paino noussut 1,7 kg edellisestä kerrasta.
Tässä nyt oon ihmetellyt noita Kelan papereita.
Melko omituisia kyselevät..
Viikonloppua odotan kovasti, mennään ostelemaan tilistä vihdoinkin Öttiäiselle se haalari ja vähän muutakin :).
Lupasin ottaa tulevan isoäidin mukaan, mitähän siitäkin tulee...?
Laukkis ja Öttiäinen 22+6
Pitäkää hauskaa laukkis, isoäiti ja öttiäinen siellä ostoksilla :D kumman puolelta tuo isoäiti on mikä tulee mukaanne?
Aivan ihana nimitys tuo öttiäinen.
Me ollaan nytten jo kutsuttu vauvaa turboksi. Mutta saa nähdä että kun sellainen turbo on siellä masussa että onkohan se enää turbo.. Äiti keksis molemmille siskontytöille lempinimet toinen oli, Taavettiina (Taavetti alussa) toinen oli Ruusperinna, (Ruusperi alussa) ja siskonpoika oli Anselmi. Kummassakaan tytöistä sisko ei varmasti tiennyt että tulee tyttö kun ei halunnut mutta jossain vaiheissa tuli noi tyttömäisemmät päätteet vaan mukaan. Saa nähdä että keksiikö tuleva tuplatuplaMummi sitten nimen meidänkin pikkuiselle vai onko se sitten se turbo.
Musta niin lutunen nimi:) Täytyy toivoo että me ollaan yhtä kekseliäitä silloin kun aika koittaa :)
Me jäämme nyt taas mortemin kanssa odottelemaan, vaikka eihän ne meidän negatiiviset tulokset oo kirkossa kuulutettuja:) Voihan se olla että ollaankin masuasukkien omistajia, mutta ne ei vaan vielä ole ilmottautuneet:)
Mulla piti alkaa menkat maanantaina. Ei oo vieläkään alkanu, ja ne on yleensä ollu aika kellon tarkat. Lopetettiin pillerien syönti 21.7 ja ensimmäiset " normaalit" menkat tulivat 25.7. jolloin tää " oikee yritys" sitten alko. :)
Ainut asia mikä pistää mut epäilemään raskautta on nää mieliala muutokset, oon kun hyrrä! Eilen yölläki riideltiin miehen kanssa jostain niin pienestä asiasta aamu yöhän asti, vaikka tänään alko työt jo klo 7.00! Välillä oon ilonen, mutta sitten pahotan mieleni jostain ihan pienestä...Täytyy oikeen toivoo että tää johtuu tosta raskaudesta, muuten musta on vaan tullu ihan kamala ämmä! :( Oliko teillä kamalia mielialamuutoksia raskauden alussa:)
jardins:
Me jäämme nyt taas mortemin kanssa odottelemaan, vaikka eihän ne meidän negatiiviset tulokset oo kirkossa kuulutettuja:) Voihan se olla että ollaankin masuasukkien omistajia, mutta ne ei vaan vielä ole ilmottautuneet:)Mulla piti alkaa menkat maanantaina. Ei oo vieläkään alkanu, ja ne on yleensä ollu aika kellon tarkat. Lopetettiin pillerien syönti 21.7 ja ensimmäiset " normaalit" menkat tulivat 25.7. jolloin tää " oikee yritys" sitten alko. :)
Toivotaanpas että tosiaan mein masuasukit ei haluais ilmotella itestään ihan vielä. Tänään pitäisi siis alkaa menkat mutta epäilen sitä koska ei tunnu siltä yhtään.
Mun vikat rengasmenkat tuli 6.7 ja ekat luomut sitten 5.8 ja tosta me katotaan mein yritys alkaneeksi (eli ya 08/05) toi 6.7-5.8 aika me käytettiin keskeytettyä ja siten muutaman kerran käytettiin kumia (polyuretaanikortsut on järkkyjä)
" Tässä nyt oon ihmetellyt noita Kelan papereita.
Melko omituisia kyselevät.. "
mitä kelan papereita? ai äitiysraha hakemus vai? mä täytin itte niin pitkälle ku osasin ja loput täytettiin sitte kelalla, ei kakkiin kohtiin edes tarvinnu mitään laittaa, ittekki sitä ihmettelin silloon ku aivan ihmeellisiä asioita kyselee:)
saas nähä miten sitte pitää toimia ku pitää vaihtaa kotihoidontuki äitiyspäivärahaan. mutta onneks äitiyspäiväraha ei tipu minimiin sen uudistuksen takia:) saan saman rahan ku esikoisen aikanaki:)
kyllä mulla ainakin oli ja on mielialan vaihteluita, varsinki huomaa että pinna meinaa kiristyä vähän liian helposti, siis miehen suhteen, jos vaikka ei korjaa heti jälkiänsä nii mulla voi kiehahtaa, jolloin mies vaan sanoo " kyllä se poika on ku sä noin hermona oot jatkuvasti" :) olin kerta esikoista odottaessaki hermona aika paljon. mutta saas nähdä, kyllä mulla on sellanen tunne, että se tyttö on.
miten on mavu, haluatko sä tietää sukupuolen etukäteen?? Ja muutkin, haluatteko/halusittekko tietää etukäteen kumpi tulee.
Me ollaan asiasta vielä kahden vaiheille, jotenkin halutaan tietää kumpi tulee että vois vaatteissa käyttää muutakin kuin neutraalia väriä, mutta toisaalta se olisi ihana jättää vasta synnytykseen.. Kaippa se lopullisesti päätetään sitten kun se on aika on edessä :)
me ei kysytty sukupulta, mutta mulla oli NIIN vahva tunne että se on poika:) enkä mä silloon edes välttämättä halunnut tietää kätilön veikkausta asiasta. nyt kyllä ajattelin kysyä kun on rakenne-ultra, jos vauveli vaan on sellases asennos että sen näkis hyvin, viimeks oli aika laiskalla päällä np-ultrassa, sieläkin jo yritin tiirailla kumpiko mahtais olla, mutta pippeliä en ainakaan nähnyt. on tää kyllä jännempää nyt ku oikeesti haluais tietää sukupuolen:)
Onpa tosi harmi, ettei siellä ollut kummallakaan `yrittäjällä` plussaa :/
Me nyt ollaan päätetty, että vauvanteko siirtyy parempaan aikaan. Vähän haikea fiilis kyllä, mutta keskitytään nyt sitten meihin ja meidän suhteeseen! Se on tällä hetkellä tärkeintä elämässäni :) Lapsia ehtii myöhemminkin tehdä, eihän tässä ikääkään ole kuin hätinä 20 vuotta.
Mutta kyllä me tässä muutamien vuosien sisään jokatapauksessa ryhdytään lapsentekoon, että ensimmäinen vötkylä syntyy ennen kuin edes mies on 30. Varmaan niihin aikoihin, kun mies valmistuu, eli parin vuoden sisään lapsenteko tulee ajankohtaiseksi.
Jep, Öttiäinen hyvinkin :).
Minun äitini siis lähtee mukaan ostoksille huomenna. En oikein valitettavasti tule toimeen anoppini kanssa..
Meille ei siis kerrottu yksityisellä rakenneultrassa, että kumpi tulokas on.
Mutta samapa se silleen on, ei sillä sukupuolella väliä ole. Tosin olis helpompi ostaa vaatteita ym, jos tietäisi sukupuolen.
Mutta veikkaisin, että Öttiäinen on tyttö...
Tänään ostin ensimmäiset mammavaatteet, farkkuhaalarit ja t-paidan. Huomasin siinä sovituskopissa, että mulla on jo ihan järjettömän kokoinen maha :).
Tänään sohvalla maatessani ensimmäisen kerran NÄIN Öttiäisen liikkuvan :). Näyttää kovin hassulta kun masu hytkyy...
Mavu: niin siis äitiysavustus papereista oli kyse...
Laukkis ja Öttiäinen 23+0
Esikoisen sukupuoli tiedettiin joskus paria kuukautta ennen syntymistä. Tämän kakkosen sukupuoli taas katsottiin juhannuksena. Eihän tästä toisesta ole mitään sata varmaa kumpi tulee, mutta uskon, että on tyttö kuten katsottiinkin. Olen ostanut jo pienen vaaleanpunaisen toppapuvunkin :D. Meillä miehen isä eli ukki ultrailee(magneettikuvausyritys), joten sukupuolen olisi vielä voinut " tarkistaakin" , mutta en halunnut enää lisää ultrauksia, koska eihän niidenkään turvallisuus ole täysin varmaa.
Minun pitäisi alkaa perehtyä vihdoin siihen sairaalakassin laittoon ja niiden pikkuvaatteiden pesemiseen, mutten millään jaksa/kerkeä. Saattaa tulla kiirus tässä...
Meneillään rv 37+6(tai 5, en muista)
Minun_ sä olitkin noin pitkällä jo :) mä muistelin että oisit ollu vasta jollain viikolla 29..
Nyt on ihan sellainen olo että ne menkat alkaisi, en halua, mut toisaalta taas haluan että vaihtuu tämäkin kierto jo toiseksi. Mieluiten kyllä tuo että niitä ei tulisi pitkään aikaan. Mulla on koko ajan niin sekavia tunteita että pää halkeaa kohta :S
Hui! Olin kanssa unohtanut että minun_ on jo niin pitkällä! Jännittää varmaan ihan hulluna :)
Mulla ei oo ollenkaan menkkamainen olo. On nyt suhteellisen suuret epäilyt siitä raskaana olemisesta:) Kulta oli netistä käyny kaivamassa semmosen hienon " epäiletkö olevasi raskaana" jutun jossa suurin osa väittämistä piti paikkansa:) Se voi olla myös kuvitelmaa ja haaveilua, mutta odottelen nyt ihan rauhassa:)
Harmi juttu jos mortemilla alkaa ne menkat :( Kyllä mekin vielä onnistutaan:)
Mulle on kanssa tää mun ja kullan suhde kaikista tärkein asia maailmassa ja joka kuukausi kun epäonnistutaan niin se on vaan lisä kuukausi yhdessä oloa ja vain meihin keskittymistä, joten en nyt pistä pahakseni:) Sitten kun ollaan raskaana sitä kaikki ajatukset suuntautuu jo siihen että kun se vauva sieltä sitten tulee...:)
Ostettiin tänään kaupasta NIIIN ISO pussi karkkia, että kyllä minä ison mahan saan, tavalla tai toisella;)
Mua alkoi tossa viiden aikaan heikottamaan tosi paljon, ja nyt hetki sitten mittasin kuumeen ja sitä oli 37,2 (normaalilämpö mulla on jtn 36,5) huoks, se nyt vielä puuttuu että toi kuume nousee ja menkat alkaa..
Jardinsin pitää olla raskaana, muuten en yhtään oo ilonen :)
Toivotaan ettei sullakaan ne menkat ala:) Pidän sormeni ristissä ja peukkuni pystyssä puolestasi;)
Yritystä ei viime kierrossa paljon ollu, kulta oli just kriittisellä hetkellä poissa maisemista. Muutenki on ollu hiljasempaa tuolla makkarin puolella kun kultakin alotti töissä ni väsymys painaa molempia... Mutta voihan se olla että se just sillon kun sitä ei aatellu ja niin kovasti toivonu ni alkaa tulosta tulemaan:) Toivotaan ainakin:)
Käytiin just kaupassa ja eksyttiin vauvan vaate puolelle. Selvittiin sieltä pois ilman hankintoja, mutta tiukkaa teki:)
Me ollaan puhuttu tosta sukupuolen tietämis jutusta ja ollaan tultu siihen tulokseen että haluamme sen tietää etukäteen:) Eihän se silloinkaan oo ihan 100prosenttisen varma, mutta tiedän että en uteliaisuudessani jaksa odottaa sitä 9kuukautta:)
esikoinen minun_. meillä poika aina kun syödään, ja kysyn " missä on ikkuna" poika nostaa kätensä korkealle ylös ja osoittaa lamppua:) vaikka mitä kysyy niin aina osoittaa lamppua. ennemmin se kyllä osasi näyttää missä on lamppu, ikkuna ja kello.
meillä miehellä on vakityöpaikka 60km päässä, ja mä olisin iloisempi jos mies olisi lähempänä töissä, kun sinneppäin en halua enää muuttaa missä hän on töissä, kun ei sielä ole mitään mulle, se on niin pieni paikkakunta.
tuossa 30km päässä olisi toinen hyvä työmaa mistä saisi varmasti töitä, mutta se on vain siitä kiinni, että mies ei uskalla vaihtaa työpaikkaa, jos ei sitten saakkaan enää jatkaa sen koeajan jälkeen. ja palkkakin voi tippua roimasti kun vaihtaa työpaikkaa.
no sen ainakin itse uskon, että kaksostenkanssa on paljon helpompaa myöhemmässä vaiheessa, näin olen kuullut moneltakin kaksosen äidiltä:)