Mitkä teistä parhaan makuiset valmisjoululaatikot?
Muistan, miten jossain lanttulaatikossa oli erilaiset aromit ja se ei ollut niin hyvää. Ostin kokeeksi Pirkka-merkkiset lantty- ja porkkanalaatikot ja olivat hyviä, valmistajana Atria. Niitä pakastettuja Kymppi-merkkisiä en ole maistanut enkä varmaan Kokkikartanonkaan. Yleensähän Kokkikartanolla on hyviä ruokia.
Kommentit (16)
Saarioisten perunalaatikko oli joskus hyvää, mutta nykyään ihme liisteriä.
Saariosten lanttulaatikko on hyvää.
En tiedä en ole koskaan valmiita maistanut (paitsi pitopalvelusta olemme tilanneet valmiina, olivat herkullisia). Yleensä tehdään itse ja ei sukulaisissakaan kukaan kaupasta osta.
Mikä v*ttu siinä on että kaupan laatikot on aina pakasteesta sulatettuja?
Rakenne kärsii ja selvästi huomaa ainakin porkkanalaatikosta tuon...
Vierailija kirjoitti:
Minä itse. Teen ne valmiiksi ja sitten vaan jouluviikolla käytän. Parhaat laatikot aina.
Asun yksin, mutta olen kerran kokeillut tehdä itse, ja ne onnistuivat hyvin, paitsi perunalaatikko oli työläämpi ja ei onnistunut, joten sen ostaisin valmiina joka tapauksessa. Se itse tekemäni lanttulaatikko oli omasta mielestäni tosi hyvää.
Ap
Kaikki kelpaa mulle, mutta valmis rosollia vältän. Ei oo hyvää. Sen teen itse.
Ostan aina kympin lanttulaatikko ja porkkanalaatikko"pötköjä". Sopii vegaanisia sekasyöjään ja ovat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne itse tehtynäkin usein pakastetaan odottamaan aattoa. Vai miten ehditte tekemään aattona kaiken? Kinkku yöksi uuniin, mutta mites kaikki muu?
Kokkikartanon porkkanalaatikko. Ei ole pakastettua.
Porkkanalaatikko Saarioisten ja lanttulaatikko Kympin jos ei tule itse tehtyä. Tuo lanttulaatikko on valmisruoaksi erityisen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne itse tehtynäkin usein pakastetaan odottamaan aattoa. Vai miten ehditte tekemään aattona kaiken? Kinkku yöksi uuniin, mutta mites kaikki muu?
No kun tekee pari päivää ennen, ei tarvi pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tekee pari päivää ennen, ei tarvi pakastaa.
Ai, omasta mielestäni taas kaikki on parempaa tuoreeltaan.
Lanttulaatikoissa on tosiaan isojakin eroja, joku niistä on sellainen tosi lanttuinen ja vetinen, ja toisessa taas on jotain kerma/maitoa mikä tekee laatikosta pehmeämmän ja miedomman makuisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatonaattona teen laatikot paistovalmiiksi. Vain sen verran, että tulee yksi uunillinen. Porkkanslaatikko, maksalaatikko, perunabataattilaatikko ja joskun punajuuriaurajuustovuoka. Kaikki paistetaan aattona juuri ennen ruokailua. Kinkku poistetaan edellisenä yönä.
Niissä laatikoissa ei ole juuri mitään työtä.
Maistoin äsken Saarioisten lanttulaatikkoa, ja kyllä se Pirkan (Atrian) laatikko oli parempaa, aavistuksen miedomman makuista ja jotenkin kermaisempaa.
Ap
Minä itse. Teen ne valmiiksi ja sitten vaan jouluviikolla käytän. Parhaat laatikot aina.