Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kirjaa olet näistä lukenut?

Vierailija
07.06.2010 |

"100 kirjaa lista"

http://aivovaimon.vuodatus.net/blog/category/Sata+kirjaa

Itselle nolostuttava tulos 19 ja yksi kesken... Ja nämän taitaa olla sieltä kevyemmästä päästä.

Onko kukaan muu yhtä "sivistymätön"?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan lyhyt historia, Raamattu ja pari muuta jäivät kesken...

Vierailija
2/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä koe itseäni sivistymättömäksi kun kun ollut lukenut esimerkiksi Tervon kyseistä teosta. Lista oli mielestäni melko erikoinen. Ja mitä ihmettä laulu- ja keittokirjat tekevät tuollaisella listalla? Lukeeko joku niitä oikeasti "kannesta kanteen" -mentaliteetilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesken Tsehovit, Kurjat, Dostojevski, Päätalo ja Odysseus. En vaan kestä venäläisiä klassikoita ja Dostojevski on niistä pahin.

Vierailija
4/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimman osan jo yläasteella luin, Don Quioten kuudennella...

Vierailija
5/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don Quioten kuudennella...

Vierailija
6/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä vähän outo lista. Monihan toista tuli katettua sillä, että kävi Suomessa koulun, koska aika iso kuuluu ihan opetusohjelmaan.

Mutta joku James Joycen Odysseya. Kuinka moni on oikeasti lukenut?

Vierailija
7/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään sellaista kirjaa mistä pitäisin. Tai no taru sormusten herrasta, mutta olen ne katsonut elokuvana, joten ei kiinnostusta kirjaa kohtaan ole.

Luen kyllä paljon kirjoja, mutta aivan eri sarjaa noiden kanssa.

Vierailija
8/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä vähän outo lista. Monihan toista tuli katettua sillä, että kävi Suomessa koulun, koska aika iso kuuluu ihan opetusohjelmaan. Mutta joku James Joycen Odysseya. Kuinka moni on oikeasti lukenut?

Ei varmaan oikeasti kukaan.

Vierailija
9/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lopetin heti. Mulle lukeminen on täysin vapaaehtoista ja nautinnollista, enkä aio alistaa sitä millekään "pitäis"-ajattelulle. Mun kohdalla siitä menis sillä tavalla ilo kokonaan.

Vierailija
10/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta mina putosin heti kilpailusta. Sama kuin ns. alykkyystestit jotka ovat kulttuuripainotteisia ihan tarkoituksella etta voidaan todistaa joku ryhma tyhmaksi.

Vierailija
11/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä päässyt sisään lukemiseen, siitä odotellessa..

Vierailija
12/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään sellaista kirjaa mistä pitäisin. Tai no taru sormusten herrasta, mutta olen ne katsonut elokuvana, joten ei kiinnostusta kirjaa kohtaan ole. Luen kyllä paljon kirjoja, mutta aivan eri sarjaa noiden kanssa.

Taru sormusten herrasta -kirjassa on PALJON sellaisia yksityis- ja suurempiakin kohtia joita ei elokuvissa mainitakaan. Suurin puute elokuvissa on mielestäni Tom Bombadil -hahmon puuttuminen!!!!Hän on olennainen hahmo jo senkin takia että mitä ilmeisimmin on ainoa joka on täysin immuuni sormuksen kiusaukselle ja siten olisi voinut pitää sen.

Vierailija
13/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kouluja käynyt ja luen säännöllisen epäsäännöllisesti. En vain kulje kirjastossa lista kädessä vaan otan ihan sellaisen kirjan mikä sattuu mielenkiintoiselta näyttämään ja jatkan loppuun jos myös on sitä.

Vierailija
14/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuo ovat juuri niitä tyypillisiä kirjoja, joilla ihmiset sitten yrittävät päteä.

Oikeasti ketään ei kiinnosta..

Vierailija
15/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuo ovat juuri niitä tyypillisiä kirjoja, joilla ihmiset sitten yrittävät päteä. Oikeasti ketään ei kiinnosta..

Miten ihmiset yrittävät päteä kirjoilla? Eiköhän se sisältö vielä kuitenkin ole se tärkein asia...

Vierailija
16/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa olen ainakin aloittanut. En mä tulostani ainakaan mitenkään häpeä, etenkin kun mukana on paljon suht uutta kotimaista kirjallisuutta. Uusin lukemani suomalainen romaani taitaa olla Tuntematon sotilas.

Vierailija
17/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni noista tuli luettua koululaisena.

Vierailija
18/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seassa yhtenä rivinä joku 5 minuutissa luettava lastenkirja ja toisena rivinä kolme tuhannen sivun tiiliskiveä.

Vierailija
19/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luen joka ikinen päivä....

Vierailija
20/76 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piisaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan