Äänestääkö joku ÄITI ihan oikeasti Kokoomusta?
Mä olen koko ajan ajatellut, että nämä teidän " Sauli presidentiksi" -heitot ovat vitsejä, mutta nyt olen kauhukseni tajunnut, että jotkut teistä ovat ilmeisesti tosissaan. Miksi siis miksi joku nainen, äiti ja ihminen äänestäisi kovien arvojen ahdaskatseista ja heikompi osaisia syrjivää puoluetta? Haluatteko, että lapsenne kasvavat maassa, jossa vain vahvimmat selviävät ja voittaja on kaikista itsekkäin ja teräväkyynärpäisin paskiainen?
Kokoomuslaiset ovat taantumuksellisia, suvaitsemattomia ja ahneita. Oletteko te ko puolueen äänestäjätkin samanlaisia? MIKSI Kokoomus?
Kommentit (209)
jos Yrittää niin ymmärtää...siinä lyhyesti...
Äänestäkö joku ÄITI tosiaan kommunistia ja lesboa.
Tiedoksi vaan oikeisto ajaa arvoja, jotka lisäävät työllisyyttä ja johtavat yleiseen elintason nousuun, sosialistit etaas dustavat puhdasta taantumusta eikä heillä ole minkäänlaisia reseptejä työllisyyden lisäämiseen. Oikeisto ajaa yksilön oikeuksia ja sitä, että jokaisella on mahdollisuus rikastua omalla työllään, eikä loisia jollain yhteiskunnan rahoilla. Minua vituttaa loputtomiin maksaa järjettömiä veroja siitä, että toiset voisivat vain loisia.
Minä olen aina ihmetellyt, että miten joku voi olla niin aivopesty, että äänestää sosialisteja. Kansalla menee aina vain huonommin ja sossut vain järkkää itselleen parempia etuja.
Niin ja äänestän Niinistöä, en aio äänestää punikkilesboa, joka oli liittämässä Suomea Neuvostodiktatuuriin. ÄITINÄ ja YRITTÄJÄNÄ äänestän luonnollisesti Kokoomusta, koska ne edustavat MINUN arvojani. Äänestä sinä vaan niitä kommunisteja.
että ns. huono-osaisia on paapottu jo niin paljon, etteivät he ikinä muuten tule ottamaan vastuuta omasta elämästään kuin että poliittiset päättäjät omilla poliittisilla ratkaisuillaan pakottavat heidät siihen. Minä en enää hetkeäkää halua maksaa luusereiden toimeentuloa. Sen sijaan hädän keskellä tilapäisesti apua tulee saada, mutta nämä ikiluuserit saavat tehdä mitä lystää.
Olen äänestänyt Korholaa, ja voisin äänestää myös Pietikäistä, joka ajaa ympäristöasioita. Arvostan kokoomuksessa koulutuksen ja sivisityksen arvostamista sekä tuotekehityksen ja yrittelijäisyyden tukemista. Uskon vakaasti näiden asioiden pitävän Suomen menestyksessä mukana. Elleivät yrityksemme menesty, ei meillä ole
varaa hyvään sosiaaliturvaan. Kaikessa en toki ole puolueen kanssa samaa mieltä. Itselleni tärkeintä ovat hyvä terveydenhuolto sekä laadukas koulujärjestelmä.
tämä kotiäiti ei ymmärrä edes niiden merkitystä...
Uskomattoman kylmäkiskoinen ja laskelmoiva. :(
En halua elää valtiossa
- jossa työttömät laskevat kannattaako työtä tehdä vai elääkö korvauksilla paremmin
- jossa yrittäjyydestä rangaistaan ennemmin kuin kannustetaan (mm. verotus)
- jossa kaikki saavat samaa palkkaa, työtehtävistä välittämättä
Loputon lista.
t. kolmen pienituloinen äiti
Logiikka äänestämisen takana menee näin " kun äänestän kokoomusta voin kuvitella itsekin kuuluvani Harkimoiden lähipiiriin" .
täytyy ruveta miettimään millaiseen joukkoon sitä oikein kuuluu. Toivon ja uskon, että suurin osa kokoomuslaisista ei ole näin ennakkoluuloisia reppanoita, joiden suurin huoli se, että joku marginaaliryhmä elää heidän rahoillaan. Edistetään mielummin koulutusta, suvaitsevuuutta, yrittelijäisyyttä, sekä vastuunkantoa itsestä ja muista.
Suurin osa vain ikävä kyllä vaikuttaa olevan näitä " loiseläjillä" pelottelijoita. Tätä juuri tarkoitin. Surullisia pienisieluisia ihmisiä, joille tärkeintä on oma napa ja oman pienen elinpiirin elintaso. Kommunismi ei ole ainoa vaihtoehto kovalle äärikapitalismille. Tämä kuuluu myös Kokoomuslaisten pelottelurepertuaariin; jos et ole äärioikeistolainen, olet kommunisti. Näinhän se menee. huoh.
ap
Tollasten valtion syöpien ja kuppaajien kersojen koulutuksia sitten maksetaan ja neuvoloita. Kustannetaan päivähoitoa, maksetaan lapsilisää ja annetaan maksuttomia lääkärinpalveluita. Mammat ne vaan levittää persettään kotona pukkaa lisää kersoja tähän maailmaan. Yököttävää!!! Kadulle kuuluisit, kun et osaa muuta tehdä kuin lisääntyä ja kupata kansantaloutemme varoja. Siksihän me suomessa asutaan, että valtiolla olisi enemmän rahaa !!! Ei me siksi kaiket päivät töitä tehdä, että meistä tai lapsista olis hyvä asua täällä. Teollisuutta meidän kuuluu elättää eikä ihmisiä !!!! ALAS kommarit eläkäköön vapaa MARKKINATALOUS!!!!
En halua elää valtiossa
- jossa työttömät laskevat kannattaako työtä tehdä vai elääkö korvauksilla paremmin
- jossa kaikki saavat samaa palkkaa, työtehtävistä välittämättä
Loputon lista.
Kokoomuus on puoleista eniten kannattamassa lasten kotihoidon tukemista. Sosiaalidemokraatit haluavat kehittää päiväkotihoitoa.
" Rikkailla on varaa jäädä kotiin ja työläiset tarvitsevat lapsilleen paikan työpäivän ajaksi"
Kuvittelevat että kokoomuksen äänestäminen tekee heistä korkeasti koulutettuja ja varakkaita. Oikeasti asia on täysin päinvastoin. Vasemmistosta löytyvät ne todelliset intellektuellit ja edistykselliset ihmiset. Olen ihan samaa mieltä kanssasi ap. Nyt ainakin tiedämme mistä ne fanaattiset äidit tänne av:lle eksyvät: kokoomuksen kannattajista.
Vierailija:
Tollasten valtion syöpien ja kuppaajien kersojen koulutuksia sitten maksetaan ja neuvoloita. Kustannetaan päivähoitoa, maksetaan lapsilisää ja annetaan maksuttomia lääkärinpalveluita. Mammat ne vaan levittää persettään kotona pukkaa lisää kersoja tähän maailmaan. Yököttävää!!! Kadulle kuuluisit, kun et osaa muuta tehdä kuin lisääntyä ja kupata kansantaloutemme varoja. Siksihän me suomessa asutaan, että valtiolla olisi enemmän rahaa !!! Ei me siksi kaiket päivät töitä tehdä, että meistä tai lapsista olis hyvä asua täällä. Teollisuutta meidän kuuluu elättää eikä ihmisiä !!!! ALAS kommarit eläkäköön vapaa MARKKINATALOUS!!!!En halua elää valtiossa
- jossa kaikki saavat samaa palkkaa, työtehtävistä välittämättäLoputon lista.
Just näin.
Tätähän kokkarit haluavat! :-DDDDDDDDDDDDDDDD
Minut on kasvatettu porvarillisessa kodissa ja ne arvot ovat säilyneet minullakin. Eli arvostan koulutusta ja työtä, yrittäjyyttä, yksilön hyvinvointia, tietyllä tapaa myös menestystä ja varallisuutta. Uskon, että jokainen on oman onnensa seppä eli kaikilla on mahdollisuus tehdä elämästään parempi, niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Toivoisin hyvätuloisten perheiden verotuksen laskevan ja sijoittamisen olevan kannattavampaa. Toivoisin työnteon olevan kannattavampaa kuin sosiaalituilla elämisen. Omille lapsilleni opetan sen, että kouluttautua pitää ja työtä on tehtävä. Toisaalta myös yhteiskunnan vähäosaisista on huolehdittava tiettyyn pisteeseen asti, en kannata ihan Amerikan malliakaan.
Aion äänestää Saulia ja Piia-Nooraakin olen äänestänyt.
Ja viitosen mielipiteestä irtisanoudun täysin, törkeän sivistymätöntä tekstiä.
En voi sanoa ymmärtäväni sinua, vaikka suunnilleen samoista lähtökohdista tulenkin. Olen keskivertoa varakkaamman perheen kasvatti, mutta yllätys yllätys... vanhempani ovat vasemmistolaisia, eivätkä kokoomuslaisia. Olen itse maisteri ja vanhempani vieläkin korkeammin koulutettuja. Minä myös arvostan koulutusta, mutta uskon että ihmiset syntyvät tähän maailmaan eriarvoisin lähtökohdin ja sivystyneiden, humaanien ihmisten tehtävä on tasoitella tätä eriarvoisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta myös globaalilla tasolla. Sitten vasta voidaan puhua ihmisestä oman onnensa seppänä. Yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Ihmisyyden mitta on toisista huolta pitäminen.
Toimin tällä hetkellä itse yrittäjänä ja silti en ole kokoomuslainen. Eikä minusta ikinä sellaista tulekaan.
ap
Vierailija:
En halua elää valtiossa
- jossa kaikki saavat samaa palkkaa, työtehtävistä välittämättäLoputon lista.
Myös kolmen lapsen yrittäjä-äiti, joka haluaisi rikastua omalla työllään.
Todellisuudessa sosialistit ovat luoneet tämän systeemin, luoneet kovan verotuksen, jotta sossueliitti voisi kahmia itselleen kermat päältä . " Hyvinvointivaltio" on vain puhdas kuplamantra, jolla saadaan tyhmät äänestämään sossuja. Jostain syystä ne on aina sossut, jotka ovat hyvin palkatuissa johtoportaissa osinkoja ja optioita kahmimassa. Pelkästään Ay-johtajista tienaa jokainen 300 000 euroa vuodessa. Tässä systeemissä ei kukaan muu rikastu kuin sossut. Ja työttömyysluvut pysyvät korkeina vuodesta toiseen.
Totuus on se, että vain yritykset pystyvät tuomaan rahaa tähän maahan, siksi yrittämistä tulisi kannustaa.
Kokoomus on yksilön ja yrittäjän asialla. Sossut eivät taas viitsi yrittää, vaan heidän periaatteenaan on ryöstää rahat niiltä, jotka sen rahan ovat tehneet.
Minä olen äänestänyt ennen demareita, nyt olen vaihtanut kokoomukseen. Syy: vasemmisto edustaa Suomessa nykyisin taantumusta. Vielä sata vuotta sitten sdp oli nimenomaan EDISTYKSELLINEN puolue (miettikääpä naisten ja työläisten asemaa, äänioikeutta jne), nyt se vain pyrkii jarruttamaan yhteiskunnan tarpeellisia muutoksia.
Tiesitkö, että Suomi velkaantuu aivan hurjaa vauhtia? Tiesitkö, että suuret ikäluokat siirtyvätkö kohta eläkkeelle eikä Suomi selviä niistä kuluista? Tiesitkö, että terveydenhuolto on jo nyt ongelmissa? Ongelmia on loputtomiin ja ne vain pahenevat.
Kirjoitit, että " sivystyneiden, humaanien ihmisten tehtävä on tasoitella eriarvoisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta myös globaalilla tasolla" . Olen täysin samaa mieltä! Mutta rakas, kallis (ja naiivi...) ystävä: jostain tarvitaan ne rahatkin, joilla sivistyneet ihmistet voivat eriarvoisuutta tasoitella - paitsi globaalilla tasolla, myös ihan täällä kotiseudullakin.
Suomessa on pakko tehdä tulevina vuosina isoja ja ehkä kipeitäkin muutoksia, jos me haluamme ylipäänsä säilyttää MINKÄÄNLAISTA hyvinvointivaltiota. Vasemmisto sulkee tältä muutoksen pakollisuudelta silmänsä, kokoomus ei. Jos oikeasti olet yrittäjä, sinun jos kenen pitäisi olla kehityksestä huolissaan. Sillä tulevaisuudessa sinun pussillasi on niin paljon kävijöitä, että siitä ei pian riitä ropoja enää omaan kotiisi - ellei Suomessa aleta tehdä tarvittavia muutoksia muun muassa sosiaaliturvaan ja verotukseen.
Mainostit, että asenteesi tulevat kotoa - varakkailta ja vasemmistolaisilta vanhemmiltasi. Tuli mieleeni oikeistolaisen Maija Dahlgrenin kommentti 70-luvun vuosista. Dahlgren oli harvoja oikeistolaisia toimittajia, kun suurin osa muista (varsinkin yleläisistä) oli taistolaisia - vaikka tulivatkin rikkaista porvariskodeista. Dahlgren totesi kuivasti, että oli hupaisaa kuunnella aina viikko näiden taistolaisten palopuheita ja maailmantuskaa: viikonlopuiksi ko. henkilötkin sitten aina matkustivatkin kotikartanoihinsa lepäämään tiedostamisen vaivoista:-)
t. kahden äiti
Perusteluja, please. :-)