Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äänestääkö joku ÄITI ihan oikeasti Kokoomusta?

Vierailija
09.04.2005 |

Mä olen koko ajan ajatellut, että nämä teidän " Sauli presidentiksi" -heitot ovat vitsejä, mutta nyt olen kauhukseni tajunnut, että jotkut teistä ovat ilmeisesti tosissaan. Miksi siis miksi joku nainen, äiti ja ihminen äänestäisi kovien arvojen ahdaskatseista ja heikompi osaisia syrjivää puoluetta? Haluatteko, että lapsenne kasvavat maassa, jossa vain vahvimmat selviävät ja voittaja on kaikista itsekkäin ja teräväkyynärpäisin paskiainen?

Kokoomuslaiset ovat taantumuksellisia, suvaitsemattomia ja ahneita. Oletteko te ko puolueen äänestäjätkin samanlaisia? MIKSI Kokoomus?

Kommentit (209)

Vierailija
41/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, että joku on saanut tuhlattua neljän vuoden opintoihin kymmenen ? Onko oikeasti pakko maksaa palkkaa siitä enemmän, että ihminen on todistetusti tehoton työskenteliä ?

Vierailija
42/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat opintoni valmistuivat ihan standardiajassa, ja 24-vuotiaana sain jo isoa liksaa. Että kyllä kannatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä nekin ovat sosialistien asuntopolitiikan ansiota. Eli äänestäkää heitä edelleen, ja sama meno jatkuu.

Vierailija
44/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspäivärahoista, hoitovapaista, työttömyyskorvauksista, terveydenhuollosta, päivähoidosta, koulutuksesta, julkisesta liikenteestä...

Vierailija
45/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo esi-isieni perintö velvoittaa siihen. Jo pienestä pitäen olen oppinut, että kommarit ovat pahoja ja venäläisvastaisuus ehdoton juttu! En voisi kuvitellakaan äänestäväni jotain hiukankin vasemmalla olevaa.

Vierailija
46/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi aika vaatii uudenlaista demokratiaa

Monikansallisten yritysten ja yksisilmäisten markkinavoimien valta on kasvanut. Markkinatalous luo rikkautta, mutta jakaa sen epätasaisesti. Todellista vapautta se tarjoaa vain harvoille.

Tarvitsemme kansallista ja ylikansallista politiikkaa ja maailmanlaajuisia pelisääntöjä. Elävä demokratia tarvitsee kansalaisia, puolueita, ammattiyhdistysliikettä ja muita kansalaisliikkeitä.

Demokratia, kansalaisoikeudet ja hyvinvointi luovat perustan turvallisille elämyksille ja pysyvälle rauhalle. Hyvän elämän edellytys on ekologisesti ja sosiaalisesti kestävä kehitys.

Vastuu maailmasta on yhteinen

Köyhimpien maiden velat on annettava anteeksi. Kehittyvien maiden on päästävä markkinoille reilun kaupan hengessä.

Kehitysyhteistyömäärärahoja on lisättävä YK:n suositusten mukaisesti myös Suomessa.

Jokaiselle kunnon toimeentulo

Tie köyhyyteen ja köyhyydestä pois ei ole yksikaistainen. Palkan työttömyysturvan, opintotuen, sairauspäivärahojen, eläkkeiden, asumistuen ja äitiyspäivärahojen pitää olla riittävän suuria.

Sosiaaliturvan tuet on saatava yhdeltä luukulta. Työhön liittyviä etuuksia ja perusturvaa on kehitettävä rinnakkain.

Sinulla on oikeus hyvään terveydenhoitoon

Hyvä hoito ei saa olla kukkarosta kiinni. Laadukkaita, julkisia terveyspalveluja on oltava riittävästi koko maassa.

Säästäminen väärässä paikassa tulee kalliiksi. Mielenterveys- ja päihdeongelmiin on saatava hoitoa.

Pätkätyö ei elätä!

Työtä on jaettava oikeudenmukaisesti niin työmarkkinoilla kuin kotonakin. Työstä on maksettava kunnon palkkaa, naisille ja miehille.

Työn ja perheen yhteen sovittaminen on tehtävä helpoksi, naisille ja miehille.

Löydät lisää tietoa Vasemmistoliiton työelämän tavoitteista

Jokainen on oman työnsä asiantuntija

Työttömyyden voittamiseksi tarvitaan uusia työpaikkoja.

Työaikaa on lyhennettävä Euroopassa.

Kodin maksaminen ei ole elämäntehtävä

Koti on oltava jokaisella. Ihmisten on voitava valita itselleen sopiva asumismuoto.

Hyvä lähiympäristö on viihtyisä, terveellinen, turvallinen ja kaikille helppo liikkua. Saasteeton ympäristö on kaikkien etu.

Lapsen on saatava hoivaa ja huolenpitoa

Taloudellisesti turvattu elämä ja oikein ymmärretty aikuisuus luovat pohjan vanhempien hyvälle vanhemmuudelle.

Tutustu aiheeseen tarkemmin Vasemmistoliiton lapsipoliittisesta ohjelmasta.

Sivistys luo tasa-arvoa

Jokaisella lapsella on oikeus saada parasta koulutusta perheen taustasta ja varallisuudesta riippumatta.

Peruskoulu on koulutusjärjestelmämme kulmakivi. Siihen on oltava resursseja. Oppivelvollisuusikää ei saa alentaa.

Ammatillisen koulutuksen arvostusta on nostettava. Yliopisto-opetuksen pitää olla jatkossakin maksutonta.

Työn ja opiskelun yhdistäminen on tehtävä helpoksi.

Kulttuuri ja taide tarvitsevat markkinavoimista riippumattoman julkisen tuen.

-------

Ja äänestän siis Vasemmistoliittoa. Pelottavaa nähdä miten moni äiti täällä kannattaa oikeiston köyhät kyykkyyn politiikkaa. Työttömyyttä vähennetään työtä jakamalla. Näin ihmisillä on myös enemmän aikaa lapsilleen ja perheelleen ja yleinen hyvivnvointi lisääntyy. Rahaa säästetään ennalta ehkäisemällä syrjäytymistä ja muita suuria sosiaalisia ongelmia. Suomi on (vielä) maailman johtavia hyvinvointivaltioita ja samalla hyvin kilpailukykyinen valtio. Nämä kaksi asiaa eivät sulje toisiaan pois. Ruotsissa ja Tanskassa asuu tutkimuten mukaan maailman onnellisimmat ihmiset ja yllärä ylläri -näissä maissa maksetaan vielä enemmän veroja kuin Suomessa.

ap

Vierailija
47/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaunis ideologia, ihan oikeasti.

Mutta kuvailemaasi tilanteeseen on yritetty päästä vasemistolaisin keinoin jo pitkän aikaa - eikö olisi aika jo kokeilla jotakin muuta?

Tässä maassa ei mikään koskaan muutu, jos ihmiset eivät ala enemmän ajattelemaan näitä asioita - ja ottamaan selvää todellisesta tilanteesta. Vaalien alla jokainen puolue lupaa 10 hyvää ja 11 kaunista kaikille vain ja ainoastaan kalastaakseen ääniä.

Vierailija
48/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita minäkin pidän tärkeinä esim.lasten kotihoito,yrittäjyys(ja tämän myötä uusien työpaikkojen luominen).

Demaripolitiikka ei ole aikohin edustanut vähemmistön etua, eikä pienen ihmisen asialla olemista. Arvot ovat kovia,eivät tue suomalaisuutta.Maaseutuviha on aina ollut olennainen osa demareitten toimintaa. Omat juureni eivät ole maaseudulla,mutta arvostan suuresti maanviljelijöitä.

Vierailija
49/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani työllistivät ollessani pieni hoitajan minulle.Muutenkin palkkasivat väkeä tarvittaessa eri hommiin.

Kasvoin onnellisena lapsena ilman tarhaan kuskaamisia ja näin on ollut omienikin kohdalla.

Äänestän kokoomusta tai keskustaa,tältä linjalta en ole koskaan poikennut.

Vierailija
50/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sutta lähtee pakoon, karhu tulee vastaan. Eli otsikon lauseella ei voi porvariutta perustella. Ja vasemmisto ja demarit EIVÄT ole tekemässä Suomesta kommunistista maata. Kommunistinen puolue on sitä varten. Hassua, että ryssävihalla yms. neuvostoliiton aikaisilla jutuilla ihmisiä värvätään oikeistolaisiksi.

Miksi vastustan oikeistolaisuutta? Ajavat matalapalkkoja, työntekijöiden tulotasoa ovat leikkaamassa työllisyyden nimissä. Uskotteko tosissanne, että yritykset palkkaavat lisää työntekijöitä, jos niiden työllistämiskustannuksia vähennetään? Höpsis! Media on täynnä esimerkkejä yrityksistä, jotka tekevät ennätystuloksia, irtisanovat työntekijöitä ja sitten johtajat keräävät kivat optiot. Minusta on parempi,että ihminen on työtön ja saa siitä työttömyyspäivärahaa, kuin että hän joutuu tekemään töitä vastaavalla summalla. Ilmaiseksi, niin että hätäisesti saa vuokran maksettua ja leipää pöytään ilman että päälle voi laittaa juustoa. Tätähän oikeisto ajaa. Puhutaan kauniisti työllisyyden lisäämisestä, mutta keinot ovat kovat.

Itse olen koulutettu, elämässäni nostanut ainoastaan 2kk työttömyyskorvauksia ja olen ihan hyvätuloinen. Kannatan silti veroja ja oikeudenmukaisuutta. Jos sosiaaliturva muutetaan hyväntekeväisyyden varaan toimivaksi, saadaan kivoja gaaloja, joilla kerätään rahaa lutuisille syöpää sairastaville lapsille samalla kuin huumevieroitukseen ei saada mistään rahaa. Huumeongelman hoito oikeistolaisuudessa pyritään ratkaisemaan rangaistuksia lisäämällä, annetaan kovemmat linnatuomiot jne..

Vierailija
51/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä ohessa puhutaan hyvän ihmisyyden puolesta.

Vierailija
52/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhän pitäisi olla ihmiselle muutakin kuin keino saada rahaa.Mihin tämä unohtui?

Kyllä ne ongelmat kasaantuvat,kuin jäädään kotiin ryyppäämään ja masentumaan.Työn kautta saa sosiaalisia kontakteja ja mikä tärkeintä,ihminen tuntee olevansa hyödyllinen.

Vierailija
53/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minunkin veroprosenttini iso, tuloja on ihan kivasti. En silti kannata kokoomusta, josta olisi minulle hyötyä. Hehän olisivat laskemassa minun verotustani, eli minun taskut täyttyisivät paremmin, jos heitä tukisin. Minulle on ihan ok, että opiskelijoilla, ja pienituloisilla on pienempi veroprosentti kuin minulla. Siitä huolimatta minulla on (huomattavasti) enemmän käytössä rahaa kuin heillä. Kyse on siitä, miten kovien arvojen yhteiskuntaa halutaan. Ei minusta työttömät loisi täällä SUomessa, ainakaan suurin osa. Ja tarjotkaa työnantajat enemmän sitä pätäkkää työstä, niin lähtee ne luuseritkin kun tarpeeksi maksatte. Ei työttömyyskorvaukset niin runsaat ole,että ihmiset onnellisina niillä kotona elelisivät. Itse ainakin pystyn matkustamaan ja tekemään kaikkea kivaa, kun töissä käyn. Työttömänä en siihen pystyisi.

Vierailija
54/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei halua kouluttautua ja hankkia ammattia tai antaa elämänsä mennä muuten pieleen, niin miksi meidän muiden pitäisi heidät elättää?

On olemassa heitä, joilla edellytykset elämään ovat heikot ja heitä on tuettava, mutta on PALJON heitä, jotka vaan syyttävät yhteiskuntaa vaikeuksistaan ja olettavat saavansa kaiken ilmaiseksi ja ilman työtä.

" Elämä potkii päähän" - ei, vaan itse jokainen on elämästään vastuussa loppupeleissä. Niinpä en todellakaan kannata sitä, että tekemättä mitään saa saman elintason kuin kouluttamalla itsensä ja tekemällä työtä.

Vierailija
55/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nuoret, jotka eivät jatka edes amikseen tai jättävät sen kesken, ovat pääsääntöisesti (poikkeuksiakin on) niin heikoimmista lähtökohdista lähtöisin. Jos emme tue heitä, järjestä tukijuttuja ja satsaa niihin, saamme taas varmasti tätä köyhyyden ja huono-osaisuuden kierrettä jatkettua hamaan tulevaisuuteen seuraaville sukupolville. Huono-osaisuuden kierteen katkaiseminen vaatii satsausta, mutta se kannattaa. Yksikin veronmaksaja SUomeen lisää siitä sakista, kustantaa monen muun makoilijaksi jääneen ylläpidon. Itse toimin sosiaalialalla ja olen nähnyt tätä sukupolvien ketjua: jo kolmannen polven huumeiden käyttäjiä, jos äiti kouluttamaton (tässä syy vastustaa teiniäitiyttä) myös lapsen jääminen kouluttamattomaksi on suurempi riski. Ja jotta hänen lapsistaankin ei tulisi kouluttamattomia, yhteiskunnan on tehtävä interventioita, tuettava, satsattava, eikä vain ajateltava että on luuseri, joka makoilee omaa saamattomuuttaan.

Vierailija
56/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri SIKSI äänestän vasemmistoa. Oikeisto ajaa politiikkaa, jossa maahamme muodostuisi pieni yläluokka, suuri keskiluokka ja kurjalisto. Nimenomaan suuri-ja keskituloisten etu on se, että luokkaeroja tasataan progressiivisen verotuksen avulla. En halua tänne Amerikan mallia, jossa varakkaammat ihmiset joutuvat aitaaman itsensä esikaupunkialueille pakoon köyhiä kurjia ihmisiä ja epätoivosta ja epäoikeudenmukaisuudesta kumpuavaa rikollisuutta.

ap

Vierailija
57/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan sama kuin haukkuisi kokoomuslaisia fasisteiksi. Jälkimmäinen vain taitaa olla lähempänä totuutta.

Vierailija
58/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on ihan sama kuin haukkuisi kokoomuslaisia fasisteiksi. Jälkimmäinen vain taitaa olla lähempänä totuutta.

Hyvin sanottu.

Vierailija
59/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvarit eivät ajattele todellakaan lapsiperheiden etuja. Se kertoo jo paljon että he eivät alun alkaenkaan olleet lapsilisiä suosimassa. He eivät korottaisi mitään lapsiperhetukia, vaan YRITTÄJILLE kaikki!! Ja veroja ei maksettais ei sitten millään!! Suvussa on näitä porvareita joille suurista tuloista verojen maksaminen on KAUHEEEEEE asia. Kaikki pitäis yksityistää, kauniit maantiet maisemineen laittaa moottoriteiksi.

Jos äänestää porvaria, pitää mielestäni olla valmis:

- olla saamatta lapsilisää, kotihoidon tukea

- olla saamatta opintotukea, vaan lainalla vain rahoittaa kaikki opiskelut

- maksamaan perusterveydenhuolto ihan itse ja käyttämään vain yksityisiä palveluja

Vierailija
60/209 |
10.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMENOMAAN, on IHMEELLISTÄ korkeakoulutetuilta ihmisiltä sanoa vasemmistoliittoa tai SDP:tä kannattavia KOMMUNISTEIKSI!! Menisivät lukemaan uudelleen tuota politiikkamme historiaa sinne yliopistoihin ja sivistäisivät enemmän PERUSasioilla itseään!!! Naurettavaa.