G:mitä outoa te pelkäätte? mä
pelkään tyhjenevää kylpyammetta, kun siihen tulee se kamala pyörrekkin ja se ääni kun se tyhjenee!! täytyy päästä pois ennen kuin mä tyhjennän sen. siis aivan sairasta =D sit mä kauhulla katson kun mun lapset haluaa istua kylvyssä niin kauan kun se on tyhjä=)=) mut emmä sentään lapsiin o sitä tarttuttanut. ehkä se johtuu lapsuudesta kun oon joskus painunu veden alle.
Kommentit (152)
kammoksun yli kaiken vettä, jopa uimahallissa pelkään että siellä on hai.. typerää mutta totta, ja vaikka järki sanoo ettei suomessa niitä ole niin silti pelko on erittäin paha, ja nykyään perustelenkin pelkoni sillä että olen meinannut hukuttaa itseni (ja vielä pelastusliivit päällä) kun vedessä levät tarttuivat jalkoihin ja menin niin paniikkiin etten tajunnut mitään (äitini pelasti minut) kauhu alkanut jo lapsena, kiitos tappajahain katsomisen serkun kanssa salaa noin kolmivuotiaana.. lisäksi pelkään korkeita paikkoja enkä voisi kuvitella asuvani kerrostalossa sillä pelkäisin lasteni tippuvan ikkunasta tai parvekkeelta..
Vierailija:
vaikkapa metroon, jään pois. En voi jatkaa matkaa enää samalla kulkupelillä sellaisen henkilön kanssa.
-Veitsiä varsinkin isoja, pelkään viiltäväni käteen tai pudottavani veitsen jallalle (molemmat on tapahtunut)
-Neuloja, ja kanyylia, aivan kauheaa jos joutuu pitämään sellaista pidemmmän aikaa. Pistäminen ei pelota, eikä aiheuta mitään draamaa jos en näe sitä neulaa.
-Koiraani öisin, pelkäsin sitä jo pentuna... pelkään että se muuttuu verenhimoiseksi tappajaksi, päivällä se on mitä ihanin
-Luonon vesissä sukeltamista, pelkään törmääväni ruumiiseen
-Hämähäkkejä, tuhatjalkaisia, koppakuoriaisia..
-Vanhan talon henkiä, asumme maalla ja tontilamme on 1800-luvalta oleva talon rotisko jonka ikkunat näkyy olo- ja makuuhuoneeseen pelkään jonkun katsovan sieltä takasin kun katson ulos, pelkään myös tämän talon henkiä, öisin on tunne, että huoneessa on joku " ylimääräinen"
-auton kyydissä olemista jos äitini tai isäni ajaa, tämä pelko sai alkunsa siitä kun sain ajokortin
Kai olen saanut jonkun trauman siitä kauhuleffasta...
Vierailija:
Pyykkiä ei saa ripustaa huoneisiin kuivumaan, eikä kaapin oviin voi jättää henkareissa roikkumaan vaatteita, koska ne voi hyökätä yöllä.
Pimeellä pitää ikkunaverhojen olla ehdottomasti kiinni, koska rosvot kurkkii ikkunan takaa.
Kun asuu 7. kerroksessa voi jättää huoletta verhot auki, sillä eivät ne rosvot noin korkealle pääse kiipeämään.
Tuota, mites sä tuon pyykki jutun ripustat, ei ainaskaan mulla pyykki kuvivua niin nopeesti että se olisi iltaan mennessä kuivaa.
herätä yöllä. Päivisikin katson pönttöön ennen istumista. Joku voi napata pyllystä..
Kun mä olin pieni niin meille tuli pari kertaa sisälle joku varpunen tai muu pikku sintti ja sitten se lenteli paniikissa pitkin olkkaria ja keittiötä.
Sellaset vanhat hissit joissa ei ole kun sellainen verkko siinä kuilun ympärillä ja ne kaikki vaijerit ym näkyy. Ja muutenkin hissikuilut, hissillä uskallan kyllä mennä. Korkeat paikat kammottaa ihan sairaasti, ilmapallot pelottaa enkä uskalla puhaltaa edes, on joskus poksahtanut silmille. Lämmönvaihdin on kans aika pelottava :(
Kerran olin ihan varma yöllä, erittäin vahva tunne, että huoneessa on joku muukin ja siinä samassa yllättäen taulu tipahti seinältä! Sydän pumputti monta tuntia tuon jälkeen, ennenkuin tuli jonkinlainen uni!
Peilejä pelkään minäkin. Ja huussireissuja mökillä yöllä, usein jäänkin välille ja kyykin pihalla :-).
Mistä nää pelot tulee, minä en ole kauhuleffoja kovin paljon katsonut, kun en uskalla. Ihmisessä lienee jokin alkukantainen pelko vielä jäljellä, saattoi muinoin pelastaa hengen, nykyään tuo pelko toimii ylikierroksilla.
Olin teini-iässä kun jossakin porukassa juteltiin pirujuttuja ja mulle jäi vuosiksi hirveä kammo. Meni kans vuosia, että uskalsin silmät sulkea suihkussa tai pestä meikkejä lavuaarin päällä eikä asiaa auttanut että kerran siellä peilissä olikin ihmishahmo: veli! Mut alkaa siitä näin kahdenkymmenen vuoden jälkeen pikkuhiljaa päästä eroon.
Joskus mietin, että lentokone putoaa talomme päälle. Mikä tunne katsoa ikkunasta ulos ja nähdä jumbojetin tulevan niskaan (Miettinyt monesti niiden ihmisten tuntoja siellä WTC:ssä) tai että joku karhu tulee ovesta ja syö lapset. Naurettavaa!
ja hyökätä kimppuun, siis kun kävelen ulkona paikassa jossa suhteellisen rauhallista, eikä muita ihmisiä.
vaikkapa metroon, jään pois. En voi jatkaa matkaa enää samalla kulkupelillä sellaisen henkilön kanssa.