Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:mitä outoa te pelkäätte? mä

Vierailija
05.04.2005 |

pelkään tyhjenevää kylpyammetta, kun siihen tulee se kamala pyörrekkin ja se ääni kun se tyhjenee!! täytyy päästä pois ennen kuin mä tyhjennän sen. siis aivan sairasta =D sit mä kauhulla katson kun mun lapset haluaa istua kylvyssä niin kauan kun se on tyhjä=)=) mut emmä sentään lapsiin o sitä tarttuttanut. ehkä se johtuu lapsuudesta kun oon joskus painunu veden alle.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmapalloja...minä myös!!!ihan sekoa, ei muut meinaa oikein tajuta. jotenki kammottaa että jos ne poksahtaa yhtäkkiä! varsinkin silloin jos näen jonkun pikkulapsen pitelevän ilmapalloa terävillä kynsillään...

pelkään paljon muutakin, esim. kaikkia ötököitä, luonnonvesistöjä yms.

Vierailija
102/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen lähelle saa mennäkkään pallojen kanssa. lapsena kaikki pallot piti olla visusti omassa huoneessani =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pikkusen voin varpaita kastaa matalassa kohdassa ja rannalla olla ihan kevyesti, mut syemmälle ne mee! Sieltä tulee kuitenkin joku hai tai tappajahauki tai jonku käsi joka tarraa mua jalasta..

Linnut on todella pelottavia..kerran yks pikkulintu oli päässy meille sisälle enkä todellakaan mennyt samaan huoneeseen sen kanssa.. sydän hakkas ja tuntu että kuolen siihen paikkaan jos se otus ei häviä mun kodistani!!

Joskus suihkussa olleesa pelotti sulkee silmiä kun kumminki joku ois ilmestyny siihen mun eteen tai yrittäny hyökkiä jostain mun kimppuun :o

Talvella pelottaa ajaa autolla pikkuteitä jos niissä joutuu ajaa tosi hiljaa tai pysähtyy.. ovet lukossa ettei se hullu murhaajaraiskaaja pääse kyytiin sielät puskista!

Vierailija
104/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etten voi saada lapsia koskaan. Tämä on varmaan pahin pelkoni. Ja mikä outoa, samalla pelkään, etten uskalla koskaan synnyttää, sillä pelkään kipua, piikkejä ja muita sairaalajuttuja. Pelkään myös, että jos en voi saada lapsia niin minusta tulee todella katkera ihminen ja en pysty pitämään yhteyttä ystäviini, joilla on jo lapsia. Se on jo nytkin vaikeaa.

Tai kun avopuolisoni lähtee jonnekin, pelkään, että hänelle sattuu jotakin. Minulla onkin joku ihme pakkomielle. Yksikin aamu pyykkikasa lojui telineen päällä ja minun oli viikattava ne siisteiksi kun tuli vaan sellainen tunne, että jos en tee sitä niin sattuu jotain pahaa. Monessa muussakin asiassa koen samoin. " jos en tee näin niin voi sattua jotain pahaa" . Nykyään olenkin heti tuon ajatuksen jälkeen sanonut itselleni ajatuksissani, että älä höpsi, mitään ei satu. Outoa...mutta ihminen on ihmeellinen.

No, sit näitä peruspelkoja...eli jos istun illalla sängyllä niin, että jalat roikkuu sängyn ulkopuolella, minusta tuntuu, että joku tarttuu jalkoihin sängyn alta. Tämä juontaa jo lapsuudesta. Juoksin ja hyppäsin aina sänkyyn vauhdilla, ettei kukaan ehdi ottaa kiinni jaloistani :).

Mökillä en tykkää mennä yksin illalla huussiin vaan avopuoliso lähtee mukaan. Pelkään pimeää, varsinkin mökillä. Mökillä myös pelkään, että hellan kaasupullo vuotaa ja aamulla ei enää herätäkään. Hui!

Pelkäänpä myös ampiaisia ihan hulluna.

Vierailija
105/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis apua!! pelkkä ajatuskin saa mut paniikkiin.. IIK! HIRVI!

Vierailija
106/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Syviä vesiä. Merelle mua ei saa risteilijäalusta pienemmällä paatilla.

- Yksin oloa tyhjässä talossa. Onneksi asutaan kerrostalossa, niin en ole koskaan " yksin" .

- Pimeää. Talvella kun ollaan mökillä ja menen käymään ulkovessassa teen sen reissun juosten. Pimeässä mielikuvitus alkaa heti laukkaamaan ja olen ihan varma, että sieltä pimeydestä tulee joku tai vaan tuijottaa minua sieltä.

- Koiria. Pystyn olemaan niiden lähellä, mutta en ikinä täysin vapautuneesti kun pelkään että ne puree.

- Raiskaajia. Jos olen illalla/yöllä kaupungilla, menen taksilla kotiin ja varmistan, että mies tietää odotella mua.

- Lapseni ja mieheni kuolemaa.

Tämä ei ole pelko vaan suuri inhotus:

-Fleece-kangas tms. Saan kylmiä väreitä jo ajatuksesta, että lohjennut kynsi tai kuiva iho jää kiinni siihen. Hrrr

Vierailija
107/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ihan silloinkin, kun ei ole mitään aihetta. Esimerkiksi auton tankkaaminen on kammottavaa ja ilmapalloja ei tässä perheessä tosiaankaan näe. Haaveilen asuntovaunulomasta perheen kanssa, mutta mites se onnistuisi, kun en voi mennä lähellekään kaasuhellaa tms. ?

Vierailija
108/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä pelkään näkeväni jotain outoja hahmoja kun olen yksin.

Vierailija
109/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajan pimeällä yksin niin en uskalla katsoa peruutuspeiliin. Jos vaikka joku istuukin siellä takapenkillä. Vaikka tarkistan aina takapenkin alussa :/

Myös peilit ovat karmivia öisin.

Pienenä kun vedin yöllä pöntön niin piti ehtiä vessasta pois ennen kuin pöntön huuhtelu loppui. En edes enää muista mitä olisi tapahtunut jos en olisi ehtinyt.

Myös pienenä: en uskaltanut haukotella pimeässä kuin niin, että käsi on suun edessä. Joku mörkö olisi muuten laittanut suuhun jotain. Ja myös sitä pelkäsin, että sängyn alta tulee käsi ja tarttuu nilkkaan jos en äkkiä nouse sängystä. (sama minkä joku kertoi aiemmin)

Kaikkea sitä pelkääkin.. kuitenkin suhtkoht normaali olen ;)

Vierailija
110/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin ajatus siitä, että joutuisi uimaan kohdalla jossa on todella todella syvää, tuntuu kammottavalta.

Kärmeitä pelkään myöskin hysteerisesti, vaikken ole edes koskaan sellaista luonnossa nähnytkään.

Korkeat paikat. Penji-hyppy tornista tulisin alas vain niskalaukauksella.. ;)

Vierailija
111/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käärmeitä, juuri eilen tuli CSI Miami ja siinä oli käärme, painajaisia oli taas tiedossa. olen käynyt Tykkimäen terraariossa ja muistaakseni korkeasaaressa katsomassa käärmeitä. Jotta kammoni katoaisi. Ehkä se on nyt hieman kadonnut,,, mutta mökillä en meinaa uskaltaa mennä mihinkää heinikkoon jos siellä on käärme,,, Pelkoni juontaa lapsuuteen. Olin uimassa ja joku pieni käärme ui aivan vierestäni. joku uimari oli nähnyt käärmeen ja varoitteli meitä muita. Olin jonkin matkan päässä rannasta ja lähdin paniikissa takaisin rantaan päin. Luulin kaikkia keppejä käärmeiksi :(

- Pelkään olla yksin iltaisin/öisin kotona. varsinkin mieheni ollessa myöhään töissä tai yön poissa. Nukun todella huonosti. Pelkään, että joku tulee ja murhaa meidät :( ovi on laitettava varmuusketjulla tiukasti lukkoon. Tarkistan vaatehuoneen ja kaikki varmat " piilopaikat" , jossa murhamies voisi lymyillä. En uskalla nukkua kasvot makuuhuoneen ovelle päin. Peitto tiukasti pään yli vedettynä, ettei vain heti löydä minua,,, ;(

Verhot tiukasti kiinni, ettei kukaan vaan näe sisälle. Kauhea herätä yöllä, jos joku tuijottaa ikkunasta sisälle =(

Suihkuun en meinaa uskaltaa mennä, miehen poissa ollessa. Pelkään että murhamies hyökkää juuri silloin. Tai on oventakana väijymässä.

Mutta nämä pelot ovat vain silloin kun olen yksin lasten kanssa kotona. Enkä ikinä myönnä näitä miehelleni,,,, :)

- Pelkään, myös ajaa autolla mutkaisia teitä, sumussa, kirkkaalla säällä, aamulla/ illalla. Pelkään että hirvi hyppää eteen tien sivusta. Hirvikammo on aikavoimakas. En vältä autolla ajamista/aja hiljaa toisten tukkona. Koitan ajatella kaikkea muuta, jotta en ajattelisi pelkoani.

-Pelkään myös mökillä mennä pimeällä yksin huussiin. Pelkään että joku " murhamies" hyökkää mökin nurkan takaa/ kun olen juuri pöntöllä,, :( Johtuiskohan jostain kauhuleffasta, muistaakseni Blair witsh Projekt tai joku muu vastaava,,,

Onhan näitä kaikenlaisia kammoja/pelkoja,,,

Vierailija
112/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapenkille voi katsoa. Mökillä en uskalla pimeässä mennä ulkovessaan yksin, varmasti sieltä ämpäristä nousee joko käsi tai jotain muuta.

Vierailija
113/152 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään, että mun lapsille sattuu jotain. Siis että joku vie ne tai tekee jotain muuta pahaa. Ja sit mä pelkään, että susi (niitä liikkuu täälläpäin) nappaa tollaset peinet herkkupalat... *menee kananlihalle*

Vierailija
114/152 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi katsoa laineilevaa vettä, aina rupeaa korvissa soimaan ja humisemaan sitten pyörryttää

Vierailija
115/152 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään hissejä ja kerrostalojen ylimpiä kerroksia (siis rappukäytävää). Kaikkein kauheinta on mennä hissillä ylimpään kerrokseen, nään jatkuvasti painajaisia että olen hississä menossa ylimpään kerrokseen, mutta hissi ei pysähdykkään vaan jatkaa matkaansa. Rappusia pitkin pystyn jotenkin menemään mutta ei sekään helppoa ole. Onneksi kukaan tutuistani ei tällä hetkellä asu kerrostalon ylimmässä kerroksessa :) en kyllä yhtään osaa edes arvella mistä tämä pelkoni johtuu.....

Vierailija
116/152 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi en ollut ennen ajatellutkaan moista mitä 37 kirjoitti, mutta onnistui kuitenkin nyt tartuttamaan saman pelon muhun!

Olen katsonut muinoin sekä Hiidenvirtaa että Stephen Kingin " IT" :n, ja ne vaikuttivat pitkään unissa. Nykyisin mulla on se pelko, että silloin kun suihkussa pitää silmiä kiinni, joku varmasti seisoo siinä lähellä.

Outoihin pelkoihin kuuluu isokokoiset naiset, jotenkin vaan pelkään rotevia naisia. Lisäksi pelkään pieniä, lyhyitä miehiä, ne on arvaamattomia.

Vierailija
117/152 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pelkoa ylitse muiden.

Pelkään sähkölinjoja, niitä julmia pylväitä. En halua mennä lähellekään.

Pelkään myös anopin yskää. Hänellä on paha tupakkayskä, kuulostaa että hän tukehtuu, menee siniseksi ja haukkoo henkeään, vesi lentää silmistä. Kamala ääni ja näky :((

Vierailija
118/152 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pelkäsin sairaasti " piippi-laitteita" . Eli siis niitä kauppojen ovilla olevia hälytys laitteita enkä puoleen vuoteen käynyt missän kaupassa jossa sellaisia oli (juontaa juurensa kahdesta turhasta hälytyksestä)

Palopilliä eli sitä isoa " tornia" joita on ainakin joissain lähiöissä ja joka ainakin ennen aina 15. päivä päräytti yleisen hätämerkin ilmoille!

Viemäreitä. Vieläkin tulee mieleen S.Kingin " Se" niistä :/

Suihkussa käymistä iltaisin

Pimeää sekä puista (varsinkin männyistä) tippuvia käärmekaulaisia kilpikonnia (juontaa juurensa joskus lapsena nähdystä kauhuleffasta)

Auton kyydissä olemista etenkin silloin kun rekkoja tulee vastaan/niitä pitäisi alkaa ohittaa. Sydän jyskyttää tuhatta ja sataa ja panikoin. Sama juttu lentämisen kanssa.

Sitten tietty klassiset kauhuleffa-jutut eli peilit sun muut

Vierailija
119/152 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hississä menossa ylös päin, eikä hissi pysähdykkään ylimpään kerrokseen, vaan jatkaa matkaa yksin minä sisällä pilviin saakka =0 ja on siellä rappukäytävässä mua ajanut takaa myös hai ja krokotiili, ihan mahdollista joo =) mulla myös korkean paikan kammo.

Vierailija
120/152 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet pelot ovat samoja... peilit, suihkujutut, jalat sängyn alla, sitten tietysti varpaat ei saa näkyä peiton alta ettei..... Pimeä iso talo on kauhistus, takapenkin salamatkustaja myös.

KUKA VÄITTÄÄ ETTEI KAUHULEFFAT OLE VAIKUTTANEET???

Pelkään hirviä, portaissa kulkemista alaspäin, pelkään että lapseni putoaa (ihan mistä vain).

Ja yksi ihan kajahtanut: pelkään että myöhästyn lentokoneesta. Näen usein painajaista että myöhästyn. (Joudun työkseni lentämään paljon, ja kerran olen myöhästynytkin...)