G:mitä outoa te pelkäätte? mä
pelkään tyhjenevää kylpyammetta, kun siihen tulee se kamala pyörrekkin ja se ääni kun se tyhjenee!! täytyy päästä pois ennen kuin mä tyhjennän sen. siis aivan sairasta =D sit mä kauhulla katson kun mun lapset haluaa istua kylvyssä niin kauan kun se on tyhjä=)=) mut emmä sentään lapsiin o sitä tarttuttanut. ehkä se johtuu lapsuudesta kun oon joskus painunu veden alle.
Kommentit (152)
Tuo on tosiaan mullakin - tosin pelkään niitä lähinnä pimeässä ja/tai hämärässä, ei niin väliä mikä vuorokauden aika. Menen aina automaattisesti vessaankin niin, että ensin salamannopeasti ovenraosta laitan valon vessaan, odotan oven toisella puolella, että se syttyy (on sellainen, jossa kestää pari sekuntia) ja sitten vasta voin mennä vessaan... Tämä siksi, että muistan joskus kun menin ihan pimeässä vessaan unisena ja räpsäisin sen kirkkaan valon päälle. Sitä ennen oli pilkkopimeää enkä siis oikeastaan katsonut minnekään, satuin vain olemaan peiliin päin kääntynyt, ja kun valo välähti nopeasti päälle ja samalla paloi lamppu ja siis valo sammui samantien, ehdin vain nopeasti nähdä peilissä oman, tylsänä tuijottavan, ei-mihinkään katsovan naamani jotenkin kammottavan ja vieraan oloisena peilissä. Pelkäsin peilejä ennenkin, mutta sen jälkeen olin ihan kammona...
se alkoi oikeastaan äitini yllättävän kuoleman jälkeen pari vuotta sitten...nyt pelkään välillä ihan sairaasti että mä menetän taas jonkun läheisen; vauvalle käy jotain, tai pojalle koulussa tai miehelle esim. liikenteessä joutuu onnettomuuteen...rankkaa välillä..
kahdesta syystä
1. että joudun kalan puremaksi
2. että pohjassa on iilimatoja
Pelkään myös yöllä peilejä, en koskaan katso niihin koska pelkään jonkun hirvityksen katsovan takaisin.
Ja taitaa mun pelko olla ihan aiheellinen, sen verta useesti saa lukea tasoristeysonnettomuuksista
Jos joudun kävelemään peilin ohi yöllä, en uskalla katsoa sitä. Koska jos minulla on vaalea yöpaita, kuvittelen että peilissä on enkeli, ja jos minulla on tumme yöpaita, kuvittelen hahmoni paholaiseksi! :-D
En pysty enää yhtään katsomaan niitä, ja oikeasti tuo pelko jossain määrin vaikeuttaa elämääni. Oon miettinyt, että onkohan multa jäänyt joku kehitysvaihe välistä`?
tai että mä näkisin että joku esim. ravintolassa tukehtuisi. Joskus anoppilassa sunnuntaina syömässä on vaikeaa kun koko ajan pelkään että appiukko tukehtuu ruokaansa kun se ahmii ja aina puhuu syödessään...Yritä nyt siinä rentoutua...
Vierailija:
nyt pelkään välillä ihan sairaasti että mä menetän taas jonkun läheisen
Lähinnä pelkään, että mies ajaa työmatkoillaan kolarin. Lasten kohdalla taas pelkään, että MINÄ aiheutan huolimattomuuttani jonkin onnettomuuden, jossa lapset kuolevat. Tyyliin unohdan turvaistuimen vyön (on oikeasti tapahtunut!!!), käännän selkäni parkkipaikalla ja silloin auto ajaa yli tms tms...
Kerran lamaannuin, kun olisi pitänyt kävellä lahon näköisellä laivalaiturilla. Laituri oli tehty parruista, joiden välistä näkyi vettä. En uskaltanut kävellä, jähmetyin vain paikalleni. Onneksi eräs seurueen mies tuli pelastamaan minut.
Alamäkiä pelkään, vaikka en pelkää korkeita paikkoja. Pelkään jotenkin vieriväni sinne alas. Esim. luentosalissa en pysty istumaan ylhäällä vaan menen eturiviin. Autolla alamäkeen ajaessa sydän hakkaa.
Muita hulluja pelkojani ovat vanhojen talojen ullakot, peiliin katsominen yöllä, auton tyhjälle takapenkille katsominen pimeässä.
ja myös sitä, että menetän jonkun lähesistäni. Myös peilit öisin kammoksuttavat, niin ja kauhuelokuvia en uskalla, enkä ole koskaan uskaltanut, katsoa.
Tällä hetkellä pelkään:
-Vanhoja taloja ja niiden henkiä (muutetaan sellaseen kuukauden päästä)
-Pimeetä metsää, ulkohuussia
-Isoja laivoja ja lentokoneita, purjehtimista sen sijaan en pelkää. Luulen että tunnen itseni jotenkin avuttomaksi, kun en tiedä mitä ohjaamossa tapahtuu. Olen aina ihan varma että suuronnettomuus tulee just sillon kun mä olen kyydissä.. ;)
-Hulluksi tulemista
-Ravintolassa tai elokuvissa pelkään että mulle tulee huono olo, enkä pysty syömään tai katsomaan leffaa loppuun.
-Pelkään myös virallisia tilanteita, esim. häitä.
Hassua, että en ole luonteeltani lainkaan ujo ihminen, pikemminkin päinvastoin..
Vierailija:
Kun ajan pimeällä yksin niin en uskalla katsoa peruutuspeiliin. Jos vaikka joku istuukin siellä takapenkillä. Vaikka tarkistan aina takapenkin alussa :/että sängyn alta tulee käsi ja tarttuu nilkkaan jos en äkkiä nouse sängystä. (sama minkä joku kertoi aiemmin)
Kaikkea sitä pelkääkin.. kuitenkin suhtkoht normaali olen ;)
- suihkussa pelkään että joku tulee ja kuristaa/raiskaa/tapaa mut kun olen siinä suihkussa, silmät kiini, alasti ja hiukset märkinä. Exälläni oli vielä tapana säikytellä mut, että kosketti mua yhtäkkiä kun olin suihkussa, meinasin joka kerta saada melkein sydärin, kun siinä seisoskelin silmät kiini enkä edes kuulut hänen tulevan kylppäriin kun vesi piti ääntä.
Vierailija:
Tällä hetkellä pelkään:-Ravintolassa tai elokuvissa pelkään että mulle tulee huono olo, enkä pysty syömään tai katsomaan leffaa loppuun.
Mäkin kammoan tilanteita joista ei pääse helposti pois Varmistan aina elokuvissa, kaupoissa poistumisreitin.
Inhoan hissejä. Näen niistä painajaisia, samanlaisia kuin joku edellä kertoi. HIssi ei pysähdy, vaikka mitä tekisi.
Kellarit ahdistaa, korkeat paikat heikottaa esim kerrostalojen rappukäytävät joissa spiraalimaiset raput,,
Kaikkein typerin: Pelkään neuloja, piikkejä siksi, että ne tökkäävät silmään. Joskus iltaisin nukkumaan mennessä kun ajatteleekin niin ei taatusti tule nukutuksi kun silmiin alkaa sattua. Ja huom! Neulaa ei siis tarvita, ajatus riittää :(
Lapsiperheessä hyvin hankala pelko: kammoan oksentamista/siihen tukehtumista - oksennustautien välttely on ihan arkipäivää meillä.
Helpottavaa nähdä, että on muitakin joilla on järjettömiä pelkoja
samainen Bob katsoo tietysti myös peilistä takaisin. onko muille jäänyt traumoja Twin Peaksista?
Sammakoita pelkään, hyi, pelkään että ne hyppää päälle. Enkä järin pidä etanoistakaan. Pelkään istua autossa tai ajaa PITKIÄ matkoja. Pelkään ohituksia ja isoja rekkoja jotka suhahtaa ohi niin, että oma auto tärähtää. Pelkään, että kuolen autokolarissa!! Ja että toinen lapseni kuoleeja toinen heistä selviytyy ja jää yksin. Tämä ajatus nostaa mulle aina kyyneleet silmään ja sydän alkaa hakkaamaan. Kammottava ajatus.
Pelkään myös kauhuleffoja, en voi katsoa esim. Ring-leffaa koska olen kuullut muutamia kohtauksia ja TIEDÄN että en nuku viikkoon. Manaaja-elokuva joskus nuorena oli niin kauhea että sain elinikäiset traumat ja pelot, en voisi sitä vieläkään katsoa!
hissejä, etenkin vanhankaikaisia haitariovisia. Kauppojen (ja joidenkin lentoasemien) pyöröovia. Kauppojen hälyttimiä, olen aina varma, että alkavat kohdallani huutamaan (kammo jäi kun kerran taskussa olleet avaimet laukaisivat hälyttimen).
pelkään silloilla, että tipahdan jokeen, ajan siihen vaikka pyörällä ja humpsahdan tangon yli tms. Nykyään pelkään myös, että vauva jotenkin maagisesti tipahtaa kärryistä (yleensä korkean) aidan yli jokeen/alla kulkevalle tielle. Rasittavaa!