Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ekaluokkalainen tyttäreni kertoi olevansa luokalla ainoa,

Vierailija
03.06.2010 |

jolla ei ole kännykkää. Luokkakaverit tätä kovin ihmettelevät, ja joku oli sanonut että kyllä ekalla pitäisi jo olla oma kännykkä.

Olen ajatellut sellaisen hänelle hankkia sitten kun menen töihin, eli parin vuoden kuluttua.

Lapset kuulemma soittavat vanhemmilleen kun koulu loppuu, tyyliin että olen nyt tulossa kotiin.

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei asutakaan Suomessa.

Vierailija
142/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden tuominen kouluun on kielletty. Sitäpaitsi ne saatettaisiin varastaa. Niin ettei sitä kännykkää koulun takia tarvitse hankkia.

Meidän 9v ja 7v on kännykät mukana vapaa-aikanaan, kun huitelevat kavereiden kanssa ulkona. Ei ne kyllä itse niillä pahemmin soittele vaan minä soitan, jos ovat turhan pitkään ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollu kellekkää lapselle saldorajaa 4lasta

Vierailija
144/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opettanut lapsilleni että jos tulee hätää, niin voi kysyä aikuisilta apua, yksin kotona ollessa jos apua tarvii, voi käydä pyytämässä tutuilta naapureilta. Lapseni ovat välillä keskenään kotona kun käyn kaupassa tms.

ap

Vierailija
145/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis elää kuin joskus ennen jos on helpotusta keksitty. Ennen hiihdettiin kouluun ja haettiin vesikaivosta, so what? nykypäivä on nykypäivää ja kännykässä ei ole mitään pahaa jos sitä käyttää oikein.

Meillä kuopuksen kotimatka saattaa välillä vähän kestää. Poistaa ainakin huolta kun soittaa ja kysyy että "mikä maksaa, missä sä oot"?

Ennen olis varmaan pitänyt lähteä juoksemaan vastaan ja tarkistamaan että onko se tulossa vai ei? nykyään soitto riittää ja se on hyvä se.

Osaa myös kellon, mutta välillä leikkien tiimellyksessä unohtaa sitä kelloa katsoa. Mä soitan ja sanon "ala tulla syömään".

Oishan noita esimerkkejä vaikka kuinka. Kännykkä on hyvä keksintö.

Sanotaan nyt kuitenkin vielä se että varmaan tulee selväksi että ei, meillä kännykkä ei kuitenkaa ole mikään lapsenvahti niinkuin täällä on ilkeästi vihjattu ja sanottu.

Vierailija
146/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jumittautua siihen pesukoneeseen kun sulle on jo pariin otteeseen kerrottu että se oli esimerkki, ketään ei ole jätetty pesukonetta vahtimaan. Mistäköhän on repäissyt sen että yksin kotona olevat ekaluokkalaiset on aina pitkiä aikoja yksin? Ei mun lapset ainakaan, mutta ovat välillä yksin ja niin pitääkin olla. Eihän ton ikäisiä enää joka paikkaan retuuteta mukaan. Mä käyn välillä koiran viemässä ulos, lähikaupassa pikasesti jne. Ja tosiaan myös niinä hetkinä kun olen pikaisesti jossain käymässä voi myös jotain kotona sattua. Todella outoa olettaa että nykypäivänä jokaisella on vielä lankapuhelimet olemassa. Mä en itseasiassa muista ketään tuttua kellä olis lankapuhelin, ei taida olla enää edes vanhemmalla väellä?

minä muka puhun pelkästään pesukoneesta (joka kuitenkin oli juuri hänen itsensä esille nostama esimerkki).

Minä puhun ylipäätään siitä, miten pieniä lapsia ei pitäisi jättää yksin, eikä ainakaan tilanteeseen, jossa onnettomuuden riski on iso. Tuo toinen inttäjä mussutti, että en varmaan sitten käytä lapsilla turvavöitäkään, kun kerran en hanki lapselle kännykkää... haha juupajoohohhoijakkaa.

Kyse siis oli lapsen turvallisuudesta. Ja siihen sillä ON merkitystä, millaisiin oloihin lasta jätetään yksin ja kuinka pitkäksi aikaa.

Kyllä: minusta ekaluokkalaista ei saa jättää pitkäksi aikaa yksin. Itse vien kyllä roskat ja käyn ostamassa maitopurkin lähikaupasta (max vartti), mutten sen enempää. Näin siksi, että pelkkä kännykkä ei riitä vahtimaan lasta ja auttamaan onnettomuustilanteessa.

MINÄ en repäissyt mistään, että ekaluokkalaiset ovat AINA pitkiä aikoja yksin. Tuo toinen kirjoittaja sanoi, että ovat ja että kännykkä sen vuoksi on hyvän vanhemmuuden mittari...

Vierailija
147/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuo "ennen vanhaan" -jupina nimenomaan tuosta syystä.

En halua lähteä ruotimaan sinänsä AP:n tapausta. Jos hän kokee sen lapselleen turhaksi, niin se on hänen ja hänen lapsensa asia.

Mutta en tykkää siitä, että arvostellaan toisten ratkaisuja tietämättä olosuhteita, syitä ym. Toinen toimii toiselle, toinen toiselle.

Vierailija
148/148 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku soittaa, että mä oon puistossa sen ja sen kanssa. Tuutsäkin?

Viikonloppuisin lapset soittelevat keskenään, että tuutko meille? Yleensä pyydän äidin puhelimeen, että tytöt on tässä sopimassa jotain - sopiiko teille tai saa meille tulla. '

Mun mielestä sikakätevää. Ekaluokkalaiseni saa mennä puistoon ja sieltä voi soittaa saanko käydä vaikka Leenalla jädellä kun kutsuttiin.

Minusta kännykkä on vapauttava! Usein lapsi myös itse soittaa jos on kaverilla kauempanan (yli neljä korttelinväliä), että tuutko hakemaan tai tuletko vastaan tai saanko tulla uudestaan tiistainakin kun kutsuttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän