Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUUN SYDÄNTEN VIIKKO 5

26.01.2009 |

Meinasin kirjoittaa vielä vanhaan pinoon, mutta huomasin kelloa katsoessani, että nythän on jo maanantai, joten uutta viikkopinoa kehiin sitten. Toivottavasti tämä menee nyt oikein....

Hyvää alkanutta uutta viikkoa kaikille!! Musta on ollut hieno seurata kuinka aktiivinen meidän ryhmä on... tuolla on monta muuta ryhmää joissa ei olla lähellekään näin aktiivisia!!! Hienoa siskot!!

Mannaryyni: Kiva kuulla että jollain muullakin tulee enemmän ikäeroa lasten välille!! Tässä on kyllä kaiken unohtanut totaalisesti 7 vuodessa!! No, ehkä tää menee jollain äidinvaistolla!! :)

Mulla alkaa ihan kohta viikko 9 ja tässä odottelen sitä pahempaa pahoinvointia... jospa sitä ei vaikka tulisikaan :/

Voikaa hyvin siskot!!! Ja pidetäänhän tää keskustelu yhtä vireenä kuin viime viikollakin!!!!

-Mira79, 8+4/5-

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan ihana ilma ulkona,täällä vaan niin väsynyt olo, ettei millään jaksaisi tehdä sitten yhtikäs mitään..

Ja pahoinvointiakin on ruvennut tulemaan, eilen oli niin kamala olo koko päivän, ettei pystynyt mitään tekemään paitsi pää pytyssä olemaan muutaman kerran että sellasta mukavaa tänne =)

Palelu on ollut jo aika kauan oireena, tuntuu ettei mikään vaatemäärä riitä kun tulee sellanen "palelukohtaus"..

Tervetuloa muuten uusille, täällä on niin paljon väkeä, että menee varmasti tovi jos toinenkin ennenkuin muistaa kaikki! Hyvä juttuhan se on että on aktiivista porukkaa =)

Meillä on tosiaan toinen lapsi tulossa ja aikas lailla tasan kolme vuotta ikäeroa tulisi sitten tähän tulevaan vauveliin.

Hieman ottaa tällä hetkellä lujille kun tuli tämä väsymys niin hirveänä, mies remontoi taloa joten sitä ei juurikaan näy muutamaan kuukauteen, töistä kun pääsee niin poikkeaa syömässä ja menee remppaa tekemään, että päästäis mahdollisimman pian muuttamaan uuteen kotiin..

Vieläkin ihan epätodellinen olo koko raskaudesta, helmikuun 16 päivä on eka neuvola-aika ja sitten katotaan aika np-ultraan että eiköhän se tästä todelliseksi muutu!

jeps, päikkäreille tästä pitää kiiruhtaa kun iltapäivällä on pojan kerho yms. niin on pitkä päivä vielä edessä =)

Vierailija
42/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kun on tullut paljon uusiakin kirjoittajia. Itse en ole valitettavasti kovin aktiivinen, työt pitävät kiireisenä ja iltaisin esikoinen, mutta jospa ainakin kerran viikossa saisin tänne kirjoiteltua. Ja lukemassa käyn kyllä useammin muiden juttuja. :)

Mannaryyni kyseli, milloin kukakin aikoo kertoa isommille sisaruksille uudesta tulokkaasta. Meidän taapero on vielä sen verran pieni, ettei asiaa ymmärrä; ehkä sitten joskus kun vatsa alkaa näkyä, voi käsittää jonkun verran. Sukulaisille ja ystäville kerrotaan jossain kohtaa np-ultran jälkeen, jos vain kaikki menee hyvin. Viimeksi taidettiin odotella jonnekin viikolle 15-16, ja raskaus olisi pysynyt helposti salassa ainakin rv 25 asti - vatsa alkoi tulla vähän näkyviin vasta silloin. Toisella kertaa taitaa tulla aikaisemmin esille - vai kuinka on, te joilla on kokemusta?

Myymi mietti homejuuston syömistä. Minulle kaikki ruokasuositukset ovat melko vieraita, kun esikoista odotin ulkomailla, ja siellä vain raa'an lihan välttäminen oli ohjeistuksena. Toivottavasti saan lisätietoa ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Erilaisia oireita tuntuu olevan monella - voimia pahoinvoiville! Minulla alkoi viime viikolla kuvotus, ts. jos ruokailujen väli on vähänkin pidempi, tulee heikko olo, eikä tekisi mieli syödä oikein mitään. Mutta pakkohan se siinä vaiheessa on, kun arvatenkin kohta olisi vielä ikävämpi olo. Tämä on uutta, sillä esikoisesta ei ollut minkäänlaisia oireita, ei pahoinvointia, mielitekoja tms.

Hiukan olen huolissani siitä, että viime viikkoisessa ultrassa tyyppi oli tosiaan melkein viikkoa oletettua pienempi. Googlaamaalla löysin monta tapausta, jossa se oli enteillyt keskenmenoa, ja monelle oli jopa lääkäri maininnut siitä samassa tilanteessa. Varsinkin, kun tiedän ovulaation ajankohdan päivälleen (oireet aina hyvin selkeät), joten myöhäisestä ovulaatiostakaan ei voi olla kyse. No, eihän tässä auta muu kuin odotella, ja toivoa sormet ja varpaat ristissä parasta.

Hyvää viikkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä: http://groups.yahoo.com/group/syyskuunsydamet/

Asetuksia mun pitänee vielä siellä rukkailla, kun mulle toi *Yahoo* ei oo nii kovin tuttu paikka eli katotaan onnistuinko tämänkään kanssa ;) Toisen yhteisön kanssa mulla toi Multiply pelittää aivan täysin, mutta se onkin siirretty Messengeristä sinne.

En jaksa nyt kommentoida kelleen, sori! Palaan paremmalla aikaa.

Vierailija
44/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua Amalia-Joel... toinen on huhkinu "hullunlailla" suljetun keskustelun kanssa.. :) :) On se hyvä, että jotkut osaa/jaksaa tehä sen, koska mä en ymmärrä niistä mitään!!

Kukahan se kyseli sitä esikoiselle kertomista... no kuitenkin, me kerrottiin meidän ekaluokkalaiselle toissapäivänä. Selitin, että miksi mulla on usein pahaolo. Lapsukaisemme pelkää ylikaiken oksennustautia, niin täytyi selventää sille ettei äiti suinkaan ole tulossa yrjtautiin vaan ihan muusta syystä pahoinvointi johtuu! Lapsen kanssa keskusteltiin siitä kuinka pieni alkio vasta on ja että nyt täytyy pitää peukkuja, että se pieni siellä jaksaa kehittyä. Keskustelimme myös siitä, että tämä asia on vielä meidän salaisuus, jota ei kuulutella vielä missään.

Esikoisemme tietää mistä vauvat syntyy, mutta eilen hän sitten kysyi: "Äiti mistä se vauva sinne mahaan syntyy?" Että silleen, en tiedä pitäisikö ekaluokkalaiselle kuinka totuudenmukaisesti asiasta kertoa?!? Nyt vastasin aika ympäripyöreesti ja kerroin että siihen tarvitaan isääkin. :D :D

Meidän neuvola sanoi, että esim. Aura-juustoa voi syödä koska se on tehty pästoroidusta maidosta ja niitäkin juustoja, joita ei ole tehy em. maidosta voi syödä esim. pizzassa, koska ne kuumennetaan niin korkeassa lämpötilassa.

Hyvää viikon jatkoa... tää yrittää raahautua töihin..

-Mira79-

Vierailija
45/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli soitettua tänään se np-ultra, on sitten 17.2 jolloin rv.11+1. Sanoivat siellä päässä että tehdään rv.10-12, eli vähän virhetietoa omasta neuvolastani joka väitti rv.10-11. Siltikin tuossa on kahden viikon ero vuonna ´05 käytyyn np-ultraan. Kaipa ne on sitten tarkempia tuloksia noin aikaisin tai jotain, ei kai sitä olla huvin vuoksi aikaistettu :)

Olossa ei mitään kummempia, edelleenkään en voi huonosti, mutta väsymys on omaa luokkaansa. Ruokahimoista on iskenyt leikkelekinkun himo ja eilenkin jauhelihaa paistaessani oli pakko latoa suuhun suoraan pannulta ruskistettua jauhelihaa (ja minä kun en ikinä ole tykännyt lihasta!!). Saas nähdä onko hb sitten alhaalla, jospa tuo himoilu onkin raudanpuutetta..

Yksi outo oire on, tosin en tiedä liittyykö mitenkään raskauteen, nimittäin herään monta kertaa yössä siihen että kädet tai jalat on niin puutuneet etten tunne niitä ollenkaan kuin pitkään heiluttelemalla alkaa tuntea taas. Todella inhottavaa, ja tätä on siis vain nukkuessa, myös päikkäriaikoina jos nukahdan itse. Onko kenelläkään näin outoa "oiretta"??

Toivottavasti meitä jää tännekin pinoilemaan vaikka osa siirtyykin suljettuun ryhmään, mä tykkään ennemmin kirjoitella tänne pinoon :D

*helene&batman 8+1*

ps. mies alkoi kutsua tätä pikkualkuamme batmaniksi, vaikka koitin saada sen keksimään unisex-nimen :|

Vierailija
46/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun aikani EI millään riitä ylläpitämään vielä Syyskuisten suljettua yhteisöä, joten joku halukas/kyvykäs vois perustaa sen, vaikka tonne Yaholle tai johonkin blogiin. Anteeksi kamalasti tää sotku, mutta mulla on jo pari yhteisöä, joita ylläpidän...

Itekkin taijan mielummin kirjotella täällä!

Vierailija
47/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin passaa suljetuksi tuo yahoo kun sinne ois jo tunnuksetkin. Joskus olen sinne yhteisön perustanut, mutta nyt en kyllä haluaisi alkaa "emoksi". Sellainen ongelma mulla ainakin tahtoo olla että jos porukka kasvaa valtavaksi niin ei enää mielenkiinto pysy yllä kun ei pysty kaikkien juttuja lukemaan ja kommentoimaan.

Harkitseeko kukaan muu sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Itsestä tuntuu ettei hengissä selviä mutta tämän viikon oon päättäny kitkuttaa kun maanantaina on ultra-aika. En tiedä, pitäiskö sitten kysyä sairaslomaa jos vointi on tällänen. Antaisko ne etes.

ESIKOISELLE KERTOMINEN: Tekis kauheesti mieli kertoa vaikkei meiän esikoinen siitä etes mitään ymmärtäis, pieni kun on, 2 vuotias. Itseään puhuttelee aina vauvaksi.

HANNELE rv 5+6

Vierailija
48/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä yritin heti tuota Multiply linkkiä, mutta sivua ei löytynyt? Ois kiva liittyä mukaan sinne, laitatko AJ minulle ja muille mahd. hönöille neuvoja miten pääsee mukaan...

Olo on ollut karsea viimeisen viikon, närästää ja kuvottaa oikeen urakalla. Nyt sain vielä flunssan kuumeella, tosin nyt voi hyvällä omalla tunnolla vaan maata sohvalla ja pureskella rennietä :-)

Sain ilokseni ajan kunnalliseen np-ultraan, vaikka sitä ei alunperin ollut koko kaupungissa tarjolla. Nyt malttamattomana odotetaan sinne menoa, jotenkin konkretisoituu koko raskaus kun näkee pienen ihmisen alun ja sydämen sykkeen.

Minulla on tunne että tämä on tyttö, koska ekassa raskaudessa ei mitään oireita ja nyt todella ikävä olo. Mies sen heitti, että kai sen on pakko olla tyttö kun pitää tuommoista showta :-) No, eipä sillä sukupuolella oel väliä - tiedä vaikka tulisi yksi molempia. Vaikea olla pohtimatta niinkuin varmaan teille kaikille.

Vointeja kaikille ja toivottavasti tavataan suljetun yhteisön puolella,

Syysbebis 8+4 (la 4.9)

Vierailija
49/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej AmaliaJoel, lukaisin juuri viestisi, eli älä noteeraa tuota viestiäni :-) Ymmärrän että aika ei riitä "emoiluun" minä olen vain mukana muutamalla listalla ja sekin vie aikaa. Voihan sitä täälläkin kirjoitella, jos jotakin henk.koht jollekin niin voihan sitä meilailla privana.

Syysbebis

Vierailija
50/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Amalia-Joel vaivannäöstäsi ja noiden sivujen säätämisestä!

Minäkään en kyllä uskalla lupautua sellaisen sivun perustajaksi enkä ylläpitäjäksi. En näistä koneista pahemmin ymmärrä ja välillä on pitkiäkin taukoja kun koneella käyn. :( Onnistuisiko se blogin tekeminen sinulta Virvaliekki? Mukavaa olisi johonkin enemmänkin kirjotella, mutta kyllä nämäkin sivut riittävät jos ei kenelläkään aika eikä voimat riitä. :)

Meillä esikoinen on 2 1/2- vuotias ja vielä ei vähään aikaan varmasti hänelle vauvasta kerrota. Vähintäänkin ekaan ultraan odotan että tietää että siellä joku varmasti on. Tuskin kyllä ihan vielä silloinkaan kerrotaan, ehkä sitten kun alkaa masu kunnolla näkymään.

Nyt täytyy lähteä kotia kohden ja hakea poika hoidosta.

Vierailija
51/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin iso kiitos Amalia-Joelille että olet nähnyt vaivaaa tuon suljetun ryhmän kanssa. Ymmärän sua todella että aika ei todellakaan riitä kaikeen pikkusten kanssa. Itsekkin taidan kirjoitella loppujen lopuksi tänne, kun en vältämättä ole mikään aktiivinen kirjoitelia.

Vieläkin vähän tympäsee meidäm perän neuvolatäti, sain hänet tänään kiini, hän aikoi soitella mulle ajan TÄNÄÄN vaan eipä tuota ole kuullunut,mä ymärtäny vähän väärin, np-ultra tehdään(täällä) rv.10-12 mutta lääkärissä pitää käydä ennen sitä ja ottemessa ne verikokeet. Eihän tässä periaateessa mitään kiirettä ole mutta kun ei millään malttais oottaa...vaikkakin neuvolassa saa kulkea ihan riitämiin, tiedän hyvähän se on että seuraavat.

Tänään olo on ollu mainio, tosi reipas, käytiin uloilemassa tyttöjen kans ja vielä sain leivottua pullaakin. nyt vaan pitäs hillitä iteä ettei syö kaikkea :)

Vaan pikkunen heräs päikkäreiltä pitää mennä....

Vierailija
52/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmoinen, että siellä kaikilla on yhtäläiset oikeudet emoilla, eli jos on jotain muutettavaa, kuka tahansa voi sen tehdä. Esimerkiksi näkyvyys on kaikkien muutettavissa, mutta eipä kai kukaan tahallaan sitä näkyväksi laita. :) Teen sen tuolle blogspot.com-osoitteeseen, tulen kohta kertomaan tarkemmin.

Mutta sinne siis liitytään niin, että laitatte minulle sähköpostia virvaliekki@yahoo.com jossa sanotte että tahotte mukaan, niin minä lähetän teille blogspotista kutsun. Sitten kutsussa tulee linkki, jota klikkaamalla teette profiilin, eli laitatte perustiedot. Sen jälkeen vaan kirjailette sinne, vähän niinkuin päiväkirjaan. :)

Ok, rupeen siihen hommaan, perästä kuuluu!

virva

Vierailija
53/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

jospa vihdoin saisin oman kirjoitukseni näkymään tänne odotuspuolelle...

Ekaksi terkkuja kaikille entisille kolmoskuumeilijoille, meitähän plussasi aika monta tammikuussa.

Minä olen edelleen kovasti arkana tän raskauden kanssa. Kesäinen km (kaavinta rv8) jätti jälkeensä sen, että keskenmenon pelko on kova. Ennen alkuraskauden ultraa ei oikein edes uskalla ajatella koko asiaa. Lisäksi tuo parvirokkon epäily saa oman lisämausteensa tähän km pelkoon.

Meillä siis kaksi lasta ennastaa 02 ja 04 syntyneet. Niille olen jo vuosia sitten kertonut miten vauvat tehdään. Isä pistää pippelin äitin pimppaan jne :) Joten ei ole ainakaan ongelmia sen asian kanssa. Mutta kerromme lapsille vasta sitten kun vatsa on niin suuri ettei sitä voi peitellä. Nyt vielä on mennyt selitys -äiti on syönyt paljon herkkuja- läpi.

Oireina siis vatsan turpoaminen, paleleminen, väsymys. Pahaaoloa ei ole vielä tullut, mutta jatkuva nälkä kylläkin. Eli vaikka vauva ei kasvaisikaan, tällä syömisellä vatsa kasvaa joka tapauksessa ;)

Minä en jaksa tulla mihinkään suljettuun yhteisöön, tämä vauva-lehden palsta käy mulle hyvin. Jos tämä vaan aina toimisi....

Harakkahuttu 5+6

Vierailija
54/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osoitteessa syyskuunsydamet.blogspot.com, mutta sen löytää ainoastaan jäsenet. Lähettäkää siis minulle viestiä virvaliekki@yahoo.com niin lisään teidät. :)

virva

Vierailija
55/119 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule näistä yövuoroista yhtään mitään. Minulla on klo 17 jälkeen niin kaamea olo, just siihen asti kun pääsen nukkumaan.

Töihin ajaessa on pysähdyttävä ainakin pariin otteeseen linkkipysäkille oksentamaan ja täällä sitä istutaan vielä naama vihreänä kun en lähde oksentamaan ennen kuin iltavuorolainen lähtee töistä. En aio ihan vielä paljastaa olotilaani täällä töissä.

Huomenna ajattelin lompsia lääkäriin ja selittää tilanteen ja pyytää nyt ainakin seuraavaksi yöksi sairaslomaa. Näin sain ohjeet neuvolastakin, johon sähköpostia viime yönä kirjoittelin. Kauhulla luin postista, että seuraavat neuvola-ajat on maaliskuun puolella. Eihän nyt niin voi olla että ensimmäinen neuvolakäyntini olisi vasta silloin?

Hassuliini rv 7+2

Vierailija
56/119 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pientä ruskeaa/vaal.pun tippoja tullut pari päivää.

Tänään vähän verta. Toistaiseksi ei kipuja, mutta tässä odottelen niitä...

Aikoinaan eka km meni myös samoilla viikoilla, joten tuttu tunne tämä.

En nyt ihan kokonaan lakkaa toivomasta, mutta henkisesti olen valmistautunut, että uusiksi yritys menee. Oireet on myös paljon lievemmät kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa.

Tulen sitten kertomaan lopullisen tuloksen, kun se tästä selviää.

Haikeilla mielin pp 6+0 kunnes toisin todistetaan

Vierailija
57/119 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja mitä kaikkea olettekaan kerennyyt kehitellä täällä :)

Eilen oli neuvola aika, jonka varasin suunniteltua aikaisemmin kovan huimauksen vuoksi. Sainkin jo ensi viikon perjantaille ensimmäisen ultra ajan :)

Muutoin vointi ja jaksaminen on aika hyvin jo tasaantunut, jaksanut elää normaalia elämää.

Mahtavaa että meitä on täällä jo näin paljon!

Mulle neuvola täti laski lasketunajan 31.8. mutta omiin laskuihini luottaen pysyn edelleen siinä 1.9. :D

Mag-gie 25v (Jyväskylä, Nokia) ensimmäistä odotellen rv 9+1

Vierailija
58/119 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa tuo olisi harmitonta tiputtelua, joka loppuisi nyt samantien. Pidän sulle ihan hurjasti täällä peukkuja!

Tiputteluhan voi kuulua alkuraskauteen joten "kunnes toisin todistetaan" , aivan oikea ajattelutapa. Jos on vaan tiputtelua niin eiköhän pikkukaveri siellä vielä mukana kovasti roiku menossa :)

Tsemppiä siskoseni!!

t. Manna 5+6

Vierailija
59/119 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon niin kovasti tipoittelun loppuvan! Ja niinkuin on sanottu, uskomme kaiken olevan hyvin kunnes jotain todistetta muusta on. Jaksamista!

Keskustelupalstasta vielä. Mietin tässä päivän aikana, että saattaa olla tuo blogi aika jäykkä isolle porukalle. Etsin sitten netistä ja löysin aika hyvän palstan. Sen saa salaiseksi, mutta en vielä laittanut sitä semmoiseksi, koska haluan teidän käyvän katsomassa sitä ja sanovan mielipiteenne. Se löytyy osoitteesta www.syyskuunsydamet.aimoo.com

Katsokaa, ihmetelkää. Se on vähän samanlainen kuin tämä.

virva.

Vierailija
60/119 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt menossa rv 7+5 ja on palstailu jäänyt vähemmälle, koska on niin huono ja väsynyt olo, että hyvä kun töissä jaksan käydä ja nuo kaksi jo olemassa olevaa lasta hoitaa. Mutta nyt tulin kurkkimaan tänne, mitä syyskuisille kuuluu!

Minä kannatan lämpimästi suljetun yhteisön perustamista ja groups.yahoo.com on siihen mielestäni hyvä vaihtoehto. Yahoogroups toimii nettiyhteisönä, mutta ymmärtääkseni myös ihan tavallisena sähköpostilistana, jonka voi tilata omaan meiliosoitteeseen, jos ei halua tehdä itselleen yahooseen tunnuksia.

Muttamutta, kun vaan löytyisi joku/jotkut moderoimaan ja perustamaan ryhmää... Noiden kahden lapsen syntymäkuukausilistat on yahoossa ja toimivat siten, että ryhmissä on kaksi moderaattoria eli homma ei kasaannu yhdelle. Mutta ensin jonkun täytyisi perustaa ryhmä ja sitten voisi nimetä lisää modeja.

Ja jos arastelette omilla nimillä esiintymistä suljetussa yhteisössä, monesti kai ei niitä saman tien tarvitse kertoa, esim. jos raskaus on vielä alkuvaiheessa. Mutta että esim. raskauden puoleen väliin mennessä kaikkien on pitänyt aidosti esittäytyä.

Jos saadaan yahoohon ryhmä aikaan, niin kannatan sitä, että kaikki voivat liittyä asuinpaikasta ym. riippumatta. Aluksi porukkaa varmaan on paljon, mutta luulen, että se siitä itsestään karsiutuu, kaikilla kun ei kuitenkaan ole aikaa kirjoitella.

Muttamutta, nyt vaan pitäisi löytää joku, joka voisi ryhmän perustaa! Eiköhän niitä apu-moderaattoreitakin sitten löytyisi!