SYYSKUUN SYDÄNTEN VIIKKO 5
Meinasin kirjoittaa vielä vanhaan pinoon, mutta huomasin kelloa katsoessani, että nythän on jo maanantai, joten uutta viikkopinoa kehiin sitten. Toivottavasti tämä menee nyt oikein....
Hyvää alkanutta uutta viikkoa kaikille!! Musta on ollut hieno seurata kuinka aktiivinen meidän ryhmä on... tuolla on monta muuta ryhmää joissa ei olla lähellekään näin aktiivisia!!! Hienoa siskot!!
Mannaryyni: Kiva kuulla että jollain muullakin tulee enemmän ikäeroa lasten välille!! Tässä on kyllä kaiken unohtanut totaalisesti 7 vuodessa!! No, ehkä tää menee jollain äidinvaistolla!! :)
Mulla alkaa ihan kohta viikko 9 ja tässä odottelen sitä pahempaa pahoinvointia... jospa sitä ei vaikka tulisikaan :/
Voikaa hyvin siskot!!! Ja pidetäänhän tää keskustelu yhtä vireenä kuin viime viikollakin!!!!
-Mira79, 8+4/5-
Kommentit (119)
maikki, onnea ultraan :) Ite meen perjantaina jo toistamiseen ihmettelemään vieläkö se jaksaa olla siellä.
Virva, jaksamista sinullekkin kun km takana!
Omaa napanöyhtää: Jaahas.Jaksaako olla töissä vai eikö jaksa. olispa jo kesä. Oksettaa jokapäivä enemmän ja enemmän..
rv 8+1 herne.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=91815d89-ebc2-11dd-b95d-…!
Tervetuloa uudet! :)
Neei, oon kans 23-vuotias ja esikoista odotan, LA 28.9, nyt viikoilla 5+0. Eli aika samoilla mennään, ja olis kyllä mukava vaihtaa ajatuksia vaikka mailitse, mutta odotellaanko hetki, että päästään pidemmälle? Mulla kun keskenmeno syksyllä takana, niin oon jotenki SUPERtaikauskoinen, etten halua liian nopeasti riemuita tästä jos taas käy samalla lailla... siis jos ymmärrät?! ja näitä tuntemuksiahan täällä on aika monella muullakin ollut, vaikka on todella iloinen, niin silti kokoajan pieni pelko takaraivossa, että miten käy... joo, tiedän että pitäis ehkä ajatella positiivisemmin.
Jännää kun monet jo menossa np-ultraan ja ekaa neuvolaakin jo käyty, itellä ne on vielä niin kaukana. Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan jo ensi viikolle (jolloin viikkoja 6+1) ja neuvolan täti sanoi että neuvolalääkärille pääsen varhaisultraan ennen np-ultraa, mikä oli helpotus!! Eli ihanaa kun seuraavaan etappiin on enää viikko jäljellä.. :D tää on kyllä yhtä odottelua koko homma.. :)
Sitte olis kysymys, kertokaahan kokeneemmat! Eli miten noiden kiellettyjen syömisien laita, tai siis lähinnä aurajuuston?? Eikös sitä voi esim pizzassa tai piirakassa syödä, kun on ollut uunissa? Kylmänäkin sitä normaalisti vedän vaikka kuinka, mutta se taitaa olla kokonaan kiellettyä..?
hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Terkuin edelleen oireeton myym
...olin siis tänään ultrassa ja mantelimme vastasi viikkoja (tai oli jopa pari päivää isompi), selvä sydämmen syke näkyi eli kaikki hyvin tässä vaiheessa. Oli kyllä ihana tunne, jos pystyisi edes hetken kunnolla nauttimaan tästä raskaudesta ilman pelkoa. Sain kuvia mukaan möykystä. Jotenkin tuntuu niin ihmeelliseltä kun alku on vain sentin pituinen ja siellä jo sydän pompottaa, ihmeellistä :) ja upeaa samaan aikaan. :)
Täytyy yrittää liittyä suljettuun yhteisöön niin on kivempi kirjoittaa....
Yhtä hyvää päivää kaikille! Mulla on tänään ollut hymy herkässä.
Ohos, oli tullut kahteen kertaan ton Multiplyn osotteen alku eli oikea osoite on: *http://syyskuunsydämet.multiply.com*
*Myym* Täällä kans eräs, joka suorastaan himoitsee aurajuustoa :p Valion aurajuusto on ainakin pastöroitua ja kun sitä paistaa uunissa vaikka pitsassa, niin en uskoisi olevan siitä haittaa. Listerian vaarastahan aina paasataan, mutta oma järki käteen :)
*Helene* Juu, sen sun vattakipuilun takia kyselin vointias ja hyvä, kun parempana :) Ja tosta veriseulasta - meillä täällä se on tullut jo vuosia automaattisesti np-ultran yhteydessä, nyt se on vapaaehtoinen.
*Cesi* kyseli oireiden erilaisuudesta. Mulla on nyt sellanen olo, ettei koskaan aikasemmin ja mulla 2 tyttöä ja 1 poika. Pahoinvointi on uskomatonta, joka kestää aamusta seuraavaan aamuun eli on jatkuvaa. Ainoastaan "himot" on ollu erilaisia jokaisessa raskaudessa.
*Viuhti* En oo imettäny nuorimmaista enää sen jälkeen, ko neiti oppi pullolle eli apaut 2 kk:sta lähtien.
*Fessuli* Ite en kannata tota suljetun yhteisön jakamista, koska se jotenkin luokittelee meät sitten. Kokemuksen mukaan sieltä kuitenkin aina jää muutamia pois kokonaan ja aktiivisuuden tasosta riippuen on ollut aina tapana tiputtaa sellaset taustailijat pois sieltä, siis mitä ite oon noissa suljetuissa yhteisössä mukana. Katellaan, kuinka aktiiviseksi tää porukka alkaa siellä :)
*Lippo* Tuo on niin tuttua kommenttia. Mun sukulainen eräs sanoi tänään, että ei kait teillä TAAS voi tulla vauva? Ootko aivan hullu? Tulipa todella hyvä mieli :( PItis vaan osata suodattaa tollaset ohi korvien, mutta se loukkaa kuitenkin.
Ai joo ja uusille tervetuloa! Menen taas sohvalle vaakaan, jos ees hieman olo helpottais....
Mitä se suljettu ryhmä tarkottaa?
T.yks tyhymä.
tarkoittaa sitä, että ulkopuoliset eivät pääse sitä lukemaan, kuten tämmöistä yleistä palstaa ja sinne pitää rekisteröityä sekä minä hyväksyn ne hakemukset sinne, kun olen tuon yhteisön nyt perustanut :) Eli sekaan vaan!
...tuota multiplyä! Ääääh... En tajua siitä yhtään mitään. :-/ En ole edes Facebookissa vaikka kaverit on painostanu. :P En taida vielä tänä iltana jaksaa alkaa ihmetellä tuota uutta systeemiä. Onko se tosiaan suljettu ulkopuolisilta? Ainakin Amalia-Joelin esittelyn itsestään pystyin lukemaan liittymättä vielä jäseneksi. Palaan asiaan varmaankin vasta viikonloppuna, jos mieheni ehtisi vähän opastamaan.
Illanjatkoja!
Menin kirjautuun... mutta en yhtään tiedä mitä te mun tiedoista näette?!? Kaikki vai esim. koko nimen??? Mulla meni ihan "ylitse" toi rekisteröityminen... :)
No, jos nyt käyt hyväksymässä hakemukseni, niin voidaan sitten siellä kirjuutella"!! :)
Niinpäs pystyykin, koitanpas tehä nyt silleen, että joko tuhoan ton jutun tai koitan saaha sen kiinni, ko eihän toi tolleen pitis olla...Käääks!
Tuhosin ton nyt ihan heti kärkeen, ettei sinne pääse kukaan muu lukemaan, joten mun on tehtävä huomenna uusiksi koko homma ja pyydän jo nyt anteeksi, kun/jos tää aiheutti nyt ylimääräsiä juttuja.
Nyt meen tonne miehen viereen, ko murisee tuolta mulle kokoajan, ko oon koneella ;)
Täällähän on muitakin hoitoalalla olevia? Kuinka te jaksatte yövuorot?
reilu vuosi sitten olin vielä täysin yökkö, tein pelkkää yötä. Mutta kroppa alkoi pettämään, aloin saamaan jatkuvasti migreenejä ja oksentelin koko ajan.
Nyt raskaana ollessa tämä tuntu entistä raskaammalta. Pahoinvointi on taas ollut aika hurjaa, oksentelen puolesta päivästä eteen päin aina siihen asti kun menen nukkumaan. Viime yönä heräsin kerran oksentamaan. Nyt tuntuu ettei täällä töissä kertakaikkiaan pärjää, simmut painuu väkisin kiinni ja tuntuu ettei henki kulje...
Anteeksi valitukseni=)
Hassuliini rv 7+1
ps. suljettu ryhmä olis jees
Hassuliini, kuulostaa kyllä ikävältä puuhalta ne yöt! En tosiaan ymmärrä miten voit niitä jaksaa alkuunkaan, kehtaatko jo pyytää yöttömät vuorot itsellesi?
Niin semmoisen suljetun ryhmän voi tehdä myös näkymättömänä blogina! Siinä on semmoinen hauskuus, että on tosi helppo lisätä kuvia tekstin kanssa. Se siis toimii vähän niinkuin tämä ketju, että sinne kaikki kirjoittaa omia lisäyksiään ja sitten kaikki kutsutut saa niitä lukea, mutta muut ei jos niin asetukset laitetaan. Voin rakentaa semmoisen, jos se kiinnostaa muita? Esimerkkinä aloiteltiin terveys-aiheista ryhmäblogia, jota ei kylläkään tehty salaiseksi mutta siinä oli monta kirjoittajaa. Sitä voi käydä katsomassa terveeksi.blogspot.com -osoitteessa. Minusta se on helpompi käyttää kuin tuo multiply. Mikä myös kyllä sopii minulle.
Eipä muuta, luento kutsuu!
virva
Mä kävin liittymässä sinne Multiplyhyn ja vasta sitten tulin tänne lukemaan näitä viestejä.. Saitko sen homman muutettua vai onkohan ne munki tiedot siellä nyt kaikkien nähtävillä? Kiitän :)
Viuhti, 7+0
Mulla menee kohta oikeesti hermot noitten juttujen kans kohta, vaikka entinen nörtti olenkin ;) Koitin nyt rukata ton Multiplyn silleen, ettei siitä näy kelleen ulkopuoliselle mitään ja tosiaan siellä on nyt menny sekasin mun nikki ja tän meän ryhmän nikki - sori (nolo)! Kattelin sitten yhtä blogia ja sellasen perustinkin, mutta en vain tässä kiireessä löytänyt sitä, että miten sinne pääsee porukka kirjautuun sisälle tai kutsuttua sinne?!? En nyt tiiä mitä tehää, tehäänkös yhteinen päätös nyt ton takia?
Mulla itellä on aivot narikassa, ko meän molemmat tytöt on tainnu saaha jonku viruksen ja molemmilla aivan hirveänkuuloinen haukkuva yskä, joka kumisee syvällä asti.
Eli siis kenenkään teän kirjautuneiden tiedot ei näy ulkopuolisille, ainoastaan näkyy osa aloitussivua, jossa teksti, että kelle se saitti on tarkoitettu. Kylläpäs selitin jotenkin hankalasti :D
Eli nyt poistin ton Multiplyn kokonaan käytöstä! Oisko se sittenkin parasta tehä se blogi? Anteeksi tämä jaappaaminen, mulla menee itelläkin pälli kohta itteni kans ;)
Kiva kun oot jaksanut väsätä ton suljetun ryhmän puolesta Amalia-Joel :) Mulle on ihan sama minne se laitetaan, kunhan saadaan semmoinen pystyyn. Päättäkää te jotka noista keskusteluryhmistä/blogeista tiedätte paremmin niin meikäläinen sitten tulee mukaan ;)
Kattelin jostain nettilaskurista että näillä päivillä (nyt 5+5) tuon pikkuruisen sydämen pitäisi alkaa lyömään! Ihanaa, kumpa jumpsutus olisi nyt sitten alkanut ja kaikki olisi hyvin... no reilu viikkoa vielä, sitten taas jotain selviää.
Oletteko muut, joilla on jo vanhempia lapsia, suunnitelleet vielä kuinka ja koska aiotte kertoa tuleville isosiskoille & -veljille vauvauutisista?
Me ajateltiin odottaa ainakin np-ultraan asti, jossei pidemmällekin. Se sanatulva on ihan uskomaton joka näistä 6,5 vuotiaista lähtee joten ollaan kertomatta niin kauan kun haluataan salata asia naapureilta, kaupantädeiltä, päiväkodin henkilökunnalta tai satunnaisilta vastaantulevilta koirankusettajilta... jos vaikka raskauden puoleenväliin pitäisi asian salassa.
Enkä kyllä tiedä vielä miten asian kertoisinkaan.. Muksut tietävät mistä vauvat tulevat ulos mutta eivät vielä että miten ne vauvat mahaan pääsevät. Täytyy varautua vastaamaan siihenkin sitten joten pitänee lainata joku kirja kirjastosta. Onko kellään suositella jotain kirjaa joka kertoo asiat todenmukaisesti muttei liian yksityiskohtaisesti?
terkuin. Manna 5+5
Viuhti: tosiaan aika samanlainen tilanne meillä molemmilla. Itse imetän vielä poikaa, enkä raaskisi ihan heti olla lopettamassa. Podenkin kamalaa syyllisyyttä, kun tätä nettiä surffatessa löytää kaikenlaisia näkökantoja asiaan. Voi olla, ettei maito riitä tulevalle vauvalle yms. Mutta turhaan vielä murehtia. Eiköhän ne neuvolassa osaa sitten kertoa tarkemmin.
Esikoinen on syntynyt sektiolla, että sekin hieman pelottaa, kuinka oma kroppa jaksaa raskauden ja pystynkö poikaa nostelemaan.
Kuten huomaatte pääni on täynnä ajatuksia, mutta eiköhän se raskauden ilokin vielä löydy. Mies onneksi jaksaa uskoa ja tukea.
Olen samaa mieltä, niinkauan ei kannata huolia kun ei mitään todistetusti huolittavaa ole! Varsinkin, kun teilläkin oli vastaavasta kokemusta ennenkin, ja ne varhaisultrat lienee melkoisia arvioita ylipäätään. Ainakin paljon tarinoita kuulee, joissa ne on heitelleet.
Mutta olet niin oikeassa, keskenmeno voi satuttaa tosi kovaa, vaikka kuinka aikaisin olisi. Jollekin se on jossian elämäntilanteessa helppo juttu, jopa suoraan helpotus. Mutta jos lapsi on kaivattu ja toivottu ja yritetty, kyllä se surettaa vaikka kuinka aikaisin. Surettaahan jokainen yritetty ja epäonnistuttu kuukausikin. Itse olin kesäisestä keskenmenostani (joka saattoi olla tuulimuna, mutta varmuutta en tiedä. Ultraus tehtiin vasta kun oli jo osittain tullut ulos) kyllä todella surullinen ja ahdistunut. Onneksi kuitenkin oli parin viikon päässä häät tulossa, niin ne ja häämatka vei ajatukset ihan toiseen suuntaan.
Tulipa pitkä sepustus, mutta tahdoin vain sanoa, että ymmärrystä piisaa kaikissa tilanteissa.
virva, joka koittaa kerätä energiaa kaupassakäyntiä varten.