Vesimaksu 600e vuodessa. Onko kallista?
Kommentit (26)
Sellainen 180€/3kk meillä, 720€ vuodessa. Sähän pääset halvalla?
Meillä on kerrostalossa 30€/henkilö/kk. Eli vuodessa 1440€ eikä todellakaan käytetä niin paljon vettä. Ei ole asuntokohtaista mittaria.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kerrostalossa 30€/henkilö/kk. Eli vuodessa 1440€ eikä todellakaan käytetä niin paljon vettä. Ei ole asuntokohtaista mittaria.
Meillä 35€/henkilö/kk, kaksi henkilöä 840€ vuosi
Riippuu kattaako maksu myös veden lämmityksen vai pelkän veden. Tässä pohdinnassa se on olennaisin asia, jota kukaan vastaaja ei ole vielä huomioinut. Toisekseen kannattaisi mainita myös kuutiot, jos maksu perustuu veden mittaukseen.
Mihin te lotraatte noin paljon vettä?
Mulla kulutus: kylmä vesi ~ 7,5 ja kuuma ~1,6 kuutiota PUOLESSA vuodessa = 43,80€!
Juu, en käy suihkussa kotona kuin harvoin, tiskaan käsin ne vähät astiat mitä sotken, mutta ihmettelen mihin saan kulumaan yli 50 litraa vettä päivässä. Suurin osa menee varmasti alas suoraan vessanpöntöstä.
Ai niin, pesenhän myös pyykkiä, siitä tulikin mieleeni, että niin oli tarkoitus tehdä myös tänään. Kiitos muistutuksesta! Ja kukillekin menee muutama litra viikossa ;)
Meillä on ennakko 20€ eli 40€/kk meiltä kahdelta eli 480€ vuodessa. Just tuli tasauslasku, saatiin takaisin 250€ eli kulutus oli n 10€ hengeltä kuukaudessa. Kesällä oltiin kyllä paljon mökillä.
Riippuu vähän, montako asukasta teitä on. Minulla yksin asuvalla 400 e /v.
Vierailija kirjoitti:
No mistäs sitten todellisen vedenkäytön tiedät jos ei ole mittaria. Moni luulee käyttävänsä vähemmän ja ullättyy kun mittari sitten näyttääkin että enempi menee kuin luulee.
Niin, siellä Paltamossa. Eilen kerroit saman.
Taloyhtiön kokouksessa eräs 80v mamma ihmetteli että miten muilla osakkailla voi mennä 150 litraa vettä päivässä per henkilö?!
Hän itse kahdesti viikossa kainalot huuhtelee vadissa ja vessankin vetää vain kerran viikossa jos suoli sattuu toimimaan niin usein..
T. Terveiset taloyhtiön hallituksesta
Vain 10 minuutin suihku? Tahdon uskoa, että se ei ole "vain", vaikka iltapäivälehdessä kerran laskettiinkin hintaa puolen tunnin suihkulle.
Keskimäärin 50€ kuukaudessa, ja kesän kuumimpia kuukausina sitä vettä kuluu pakostikin normaalia enemmän, kun vähän väliä tarvii viilennystä niin perkeleesti. Ei vaan pysty olee tappohelteillä vähillä vedenkulutuksilla. Noutaja tulee muuten äkkiä. Mutta, jos kuolee näinä aikoina ja joutuu helvettiin, niin suurtakos eroa sillä on?
Meillä on sama ja 3 henkeä (aikuinen ja kaksi teiniä). Käymme usein suihkussa treenipaikoissa.
No ap kai sulla menee sitä vettä myös juomiseen, ruuanlaittoon, tiskien pesuun, vaatteidenpesuun, vessakayntiin ym...
Jos haluaa alentaa vesilasku niin suihkussa vesi pois päältä aina kun laittaa saippuaa ja käyttää vaan kun huutelee. Siinä tulee n 2 min suihku 10 sijaan. Iho myös kiittää
Kaikki on halpaa mistä rahalla selviää...senkun maksaa,eikä valita..
Ihan normi hinta. Mulla taitaa olla samaa luokkaa tai enemmän. Meillä aika kallis Vesi. Lämmin noin 14 euroa/kuutio, kylmä jotain 5