Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko keskustella muusta kuin

Vierailija
28.05.2010 |

lapsistanne, perheestä, parisuhteesta tai Seiska-tason julkkisjutuista IRL?

Mistä yleensä juttelette?

Huomasin, että mulle on esim. työjutut paljon yleisempiä puheenaiheita kuin jutut lapsista.

Mä puhun erittäin harvoin lapsistani mitään muille ihmisille.

Taidan olla outo?

-Niemi Vatanen 37v. *laulaa*

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keskustelen sujuvasti laihduttamisesta, dieeteistä, ehkä karppaamisestakin..

Varsinkin vuoden alussa ja hieman ennen kesää.

Olen asiantuntija.

Vierailija
2/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa.

Mutta jotenkin ymmärrettävää, jos elämässä ei ole mitään muutakaan.

-Niemi Vatanen 37 v. *laulaaz*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisin mutta valitettavasti muita ei kiinnosta esim. politiikka ja historia, jotka ovat minulle tuttuja aiheita. Tai sitten he eivät vain tiedä noista aiheista mitään.

Vierailija
4/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa kyllä keskustellaan kaikesta mahdollisesta. Viimeksi juteltiin pitkään ja vakavasti laulujen sanoittamisesta. Ja Seilin saaren historiasta on kans tässä lähiaikoina keskusteltu.

Vierailija
5/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin töissä, kotiäitinä valitettavasti arki pyörii kodin ja lasten ympärillä. Satunnaisten tuttavien kanssa on vaikea keksiä puheenaihetta, joka ei liittyisi jotenkin kotipiiriin. Vanhojen ystävien kanssa toki on helpompaa, vaikka kyllähän väkisinkin lapset pujahtavat juttuihin.

Mistähän sitä sitten tulee puhuttua? Säästä, lomasuunnitelmista, yleisistä uutisista (vaikka tuhkapilvestä).

Vierailija
6/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä itsekseen laulamista oteta lukuun.

Se perhekeskeinen puheenaiherepertuaari taitaa koskea lähinnä kotiäitejä.

Vierailija
7/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työssäkäyvät juttele pelkästään lapsista ja perheestä.

Vierailija
8/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa kyllä keskustellaan kaikesta mahdollisesta. Viimeksi juteltiin pitkään ja vakavasti laulujen sanoittamisesta. Ja Seilin saaren historiasta on kans tässä lähiaikoina keskusteltu.

olen ollut Seilin saaren satamassa :)

Näytti just sellaiselta paikalta, minne ois kiinnostavaa poiketa.

Se oli sellainen Saaristoreitti, paatti meni sen ohi Nauvoon? Muistaakseni

Vierailija
9/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut Seilin saaren satamassa :)

Näytti just sellaiselta paikalta, minne ois kiinnostavaa poiketa.

Se oli sellainen Saaristoreitti, paatti meni sen ohi Nauvoon? Muistaakseni

Mutta kiinnostaa tommoset jutut ja varmaan, jos tilaisuus tulee, mennäänkin käymään.

Vierailija
10/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 alaisen kanssa riittää anonyymia pohdittavaa

Vierailija
11/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä itsekseen laulamista oteta lukuun. Se perhekeskeinen puheenaiherepertuaari taitaa koskea lähinnä kotiäitejä.

Mä olen kotiäiti mutta keksin kyllä muutakin puhuttavaa kuin perheasiat. Itse asiassa ne ovat kuolettavan tylsiä aiheita ettei vain jaksa =D Senpä takia ärsyttää muutamat tuttavat (joista osa töissä, osa kotona) puhuvat omista lapsistaan jne. ja mua ei voi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
12/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluunut kuulla hänen lastensa vaan hänen elämästään

Vierailija
13/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tänne lähinnä keskustelemaan lapsista. Mitä muuta oikein odotat???

Vierailija
14/52 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi jutella mistä vaan.

Vierailija
15/52 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/52 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työssäkäyvät juttele pelkästään lapsista ja perheestä.

Meillä naiset töissä puhuu yhtenään lapsistaan, siitä kuinka antti oli pissannut housuun ja kuinka marja oli riidellyt naapurin ainon kanssa. En kestä! Olen korviani myötä täynnä lapsijuttuja, miksei aikuiset ihmiset kykene keskustelemaan mistään muusta? Yritän aina ohjata keskustelua muualle, puhua maailman tapahtumista, politiikasta, historiasta, filosofiasta, kirjallisuudesta, näyttelyistä, mistä tahansa muusta, mutta kun lapsellisten ihmisten kanssa näistä aiheista ei muodostu mitään keskustelua! Miksi työvakaverien kanssa ei voi keskustella edes työasioista?! Aina palataan hiekkalaatikolle. Tekisi mieleni huutaa shut the fuck up!!!

Vierailija
17/52 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa en puhu omista parisuhdeasioista juuri kellekään. Mieluummin puhun esim. työasioista, musiikista, ajankohtaisista asioista..

Vierailija
18/52 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan jatkuvasti aloittavani uuden keskustelun omista lapsistani. Vaikka käyn töissä, niin silti lapset valtaavat ajatukseni joka paikassa. Äitinä kaikki tekemiset ja hankinnat yleensä liittyvät lapsiin, joten aivoja ei niin vaan käännetä pois päältä. Keskustellessa yritän tietoisesti keskittyä siihen mitä toinen sanoo ja joudun "käskemään" itseäni olemaan puhumatta (kaiken aikaa) lapsista. Se on vaikeaa, mutta onnistuu; useimmiten.

Vierailija
19/52 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi opettaja tai lääkäri joutuu varomaan sanojaan.

Vierailija
20/52 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi puhua paljonkin, kunhan kukaan työyhteisön jäsenistä, varsinkaan oppilaat, eivät ole tunnistettavissa. Ja hyvän maun omaavat ymmärtävät kyllä, missä seurassa kannattaa jutella mitäkin. Esim. pomoani en hauku tai työuupumusta valita kuin ihan läheisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä