Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävästäni on tullut tympeä omistusasuja! Mikähän on syynä tähän?

Vierailija
17.06.2010 |

He ostivat oman perheasunnon noin kaksi vuotta sitten. Nyt tilanne on se, että heillä on kaksi lasta, 4 v ja 1 v, jotka aloittavat päivähoidossa tulevana syksynä, jotta molemmat vanhemmat voivat ansaita rahaa.

Ystäväni talous on ilmeisen tiukilla, vaikka molemmilla vanhemmilla on vakityöpaikat, on saanut molemmista lapsista ansiosidonnaista äitiys- ja vanhempainpäivärahaa ja hoitovapaakin jää toisesta lapsesta hyvin lyhyeksi.

Ystäväni on saanut minulta paljon käytettyjä vaatteita nuoremmalle lapselleen, joka on eri sukupuolta kuin ensimmäinen ja siksi on tarvetta saada jotain uudenlaista. Hän sanoo ettei voi maksaa käytetyistä vaatteista edes 50 senttiä - muutamaa euroa ja silti pyysi itse saada vaatteita minulta. Minä päätin antaa ilmaiseksi, kun kerta ovat noin tiukilla, ajattelin. Hyvää tavaraa annan, mutta kohtuudella, koska en usko, että on hyvä saada kaikkea ilmaiseksi.

Minusta sen verran, että pidän suuni supussa, että olemme mieheni kanssa maksaneet perheasuntomme omaksi viimeistään kahden vuoden päästä. Meillä on ystäväni kanssa perheinä samantasoiset palkkatulot, mutta minä olen ollut kauemmin kotona kuin hän. Kellä onni on se onnen kätkeköön! Olemme ottaneet tämän asuntolainan seitsemän vuotta sitten eli viisi vuotta ennen ystävääni. Päätimme maksaa lainan nopeasti pois nyt kun lapsemme ovat vielä pieniä. Kiitos, että jaoitte tämän salaisuuteni, jota en paljasta ystävälleni, koska kuulin heidän ongelmistaan!

Ihmettelen kyllä, että mihin rahat menevät ystäväni perheessä? Olen alkanut epäilemään, että heillä on jokin ylimääräinen rahareikä, josta minulle ei ole haluttu kertoa. Esim rahaa alkoholiin, uhkapeleihin tai muuta sellaista? Korotkin ovat alhaalla, joten ei pitäisi tehdä tiukkaa lyhentää asuntolainaa. Vai onkohan hänen miehensä aivan holtiton käyttämään rahaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain noiden vaatteiden perusteella! Kyllä minä olen ystävien kanssa lainannut vaatteita puolin ja toisin ihan ilman korvausta, varsinkin noita pieniä kokoja. Tosiaan, useampi euro jostain käytetystä HM/lindex -vaatteesta on kallis hinta. Varsinkin, jos se vaate mahtuu lapselle ehkä 2-3 kk.

Vierailija
2/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaa olevasi jollakin tavalla ystävääsi parempi. Naurettavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovaatteet varsinkin maksavat jo jotakin. Vaatteet ovat olleet yhdellä lapsella, merkkivaatteita ja melkeinpä uuden veroisia vielä. Niistä olisi helposti saanut useamman kympin.

ap

Vierailija
4/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan liikaakin. Mietin, ettei olisi siitä kyse nytkin.

En halua auttaa häntä juopommaksi. Mihin teillä menee liikaa rahaa jos menee?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme