Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä hyökätään lihavien lasten kimppuun?

Vierailija
26.05.2010 |

Lapsen äiti myös teilataan täysin. Miksi täytyy olla niin suvaitsematon.

En minäkään hyökkää likaisten; haisevien; kiroilevien, pilalle lellittyjen tai kiusaavien lasten tai heidän äitiensä kimppuun.

Omani ei ole lihava eikä yleensä ole likainen tai haise. En polta tupakkaa, mutta silti lapseni saa leikkiä haisevan(tupakiltakin) lapsen kanssa.

Onko teillä jotain vikaa itsetunnossa kun omaa erinomaisuutta täytyy korostaa haukkumalla toisten lapsia

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinusta on se neuroottista, etten nimittele lapsia läskipalloiksi ja sikaläjiksi, niin ok.

Ja en tarkoita,että lapset lukevat palstaa, mutta usein tuollaiset sairaat asenteet näkyvät myös kotona. Puhutaan samalla lailla, mitä palstalla kirjoitetaan. Toivottavasti sinusta se ei ole normaalia, että aikuinen haukkuu lapsia...

Vierailija
2/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta enää tarvi tuossa iässä lihottaa. Lapsi syö muuallakin kuin kotona. Vanhempien antamalla ruualla ei enää niin suurta merkitystä kuin nuorempana. Koulun ruoka on mitä on. Kavereilla saa ruokaa ja usein tuon ikäisillä on jo omaa rahaa(viikkoraha,lahjat yma) Osaavat käydä jo itsenäisesti kaupassakin. Syövät kotonakin vanhempien olloessa töissä suuria määriä ruokaa. Nälkäselle käy kaikki mitä kaapista löytyy(vaikka 7 keitettyä perunaa rasvalla höystettynä, kuten kummipoikani teki kun oli nälkä ja vanhemmat olivat vielä töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset ihmiset solvaavat lapsia ja haukkuvat. Menkää itseenne ja hakekaa apua.

Vai kuka uskaltaa sanoa, että se on normaalia, että puhuu lapsista läskikasoina, läskipalleroina, sikaläjinä yms. ?

Vierailija
4/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan täällä - tosin olen itse normaalipainoinen.

Vierailija
5/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menet liikkumaan lapsesi kanssa!

Vierailija
6/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut pilaavat lapsensa terveyden laiskuuden, välinpitämättömyyden, tietämättömyyden tai uupumuksen vuoksi.

Lapsi kun itse ei voi vaikuttaa ruokavalioonsa. Joistain voi tuntua kohtuuttomalta, että lapsi joutuu kärsimään huonosta hoivasta.

Varmaan joillakin lapsilla on muitakin syitä lihavuuteen, mutta usein syyt kyllä löytyvät ruokavaliosta, ruokailutottumuksista tai muuten elintavoista.

Vierailija
7/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä lapseni saa leikkiä kaikkien kanssa, kannustan ja rohkaisen siihen.

Ihmettelen vain lapsen vanhempia jotka antavat lapsensa mässyttää kaikkea hyvää ja epäterveellistä vaikka ylipainoa on enemmän kuin tarpeeksi.

Olen yhden äidin kanssa sopinut, että jos nään hänen lapsensa kaupassa ostamassa karkkia tms (kun vanhemmat töissä), kerron äidille asiasta.Ensimmäisen kerran kun tälle äidille sitten asiasta mainitsin, että näin hänen lapsensa siellä.Äiti lupasi keskustella lapsen kanssa.Noh, arvatkaas...Äiti soittaa mulle ja väittää mun valehtelevan, että lapsi sanoi ettei ole ollut kaupassa niin asia myös on niin.

Se siitä sitten..Enpä sitten ole koommin korviani lotkauttanu, vaikka äiti valittaakin kun ollaan tekemisissä miten lapsi lihoo vaan.

Vierailija
8/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi tai liikkumattomuuden vuoksi.

Vierailija
9/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päästää lapsen rasvasolut turpoamaan sillä lailla että loppuelämänsä joutuu taistelemaan painonsa kanssa. Lisäksi on kyllä todella traagista, jos ihminen ei koskaan elämässään ole saanut kokea miltä tuntuu olla normaalipainoinen. Aikuinen on itse vastuussa omasta painostaan, mutta lapsella ei ole tarvittavaa itsesäätelykykyä.

Vierailija
10/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut saman ap.

Itselläni on lihava lapsi 150 CM JA 58 kg. Osa vanhemmista ilmeisesti pelkää että lapsen lihavuus tarttuu eivätkä anna leikkiä lapseni kanssa. Lapseni on rauhallinen, kiltti, hyvä koulussa. Eikä muuten tuoksukkaan=) Koulussa lapsellani on kavereita. Ope kehuu aina lastani kuinka sosiaalinen jne on. Minullekkin pari luokkatoveria on kertonut, ettei äiti anna tulla leikkimään. Yksi anorektikko äiti sanoi minulle suoraankin, että lapsesi on mukava, mutta läski, joten ei sovi ystäväksi. Minä vastasin, että läski voi aina laihduttaa, mutta tyhmästä et viisasta saa. Jostai syystä ei enää tervehdi minua =)

Vierailija
11/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin niitä on tosi vaikea enää muuttaa.

Eiköhän lapsillakin psyykkinen huono olo helposti johda ylensyömiseen ja tunnesyömiseen. Monet vanhemmat opettavat lapsilleen tunnesyömisen - voiko tosiaan pahempaa karhunpalvelusta lapselleen tehdä...

Vierailija
12/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läski voi aina laihduttaa

pysyy harvoin juuri siksi että kehossa on hirmuiset määrät rasvasoluja ja lisäksi keho rupeaa aikaa myöten kokemaan että normaalipaino on se lihava paino ja vastustaa kaikin keinoin hoikkana pysyttelemistä. Mm. niin että lihavasta normaalipainoon laihduttaneet tuntevat nälkää ruokamäärästä joka olisi heille periaatteessa riittävä. Tästä aiheesta tuli aika masentava dokkari jokin aika sitten.

Miksi et voi auttaa tyttöäsi normaalipainoon?

Vierailija
13/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelevat lapsensa aikuisina. Lihaviksi edelleen? Vai ulkoistatteko normaalipainon lapsen itsensä hoidettavaksi jossain painonvartijaryhmässä kun täyttävät 18 vee?

Vierailija
14/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuntuu, että on muoti-ilmiö. Ei puhuta muista asioista. Kuten, että miten vanhempien päihteiden käyttö on Suomessa lisääntynyt, samoin lasten heittellejättö, lasten itsenäistäminen liian aikaisin, lapsen nälkää näkeminen päihdeperheessä, jne jne.

Mutta ei, joka ainoa päivä täällä LIHAVUUS-ketjuja, oli sitten kyseessä lapsia tai aikuinen. Kyllä, lihavuutta pitää hoitaa ja siitä pitää puhua.

MUTTA: Täällä törmää hirvittävään kielenkäyttöön: lapsesi on sika, lapsesi on ällöttävä läski jne. MITÄ SE kertoo äidin henkisestä mielentilasta, että pitää lasta haukkua????

Oma lapsi ei ole lihava, itse olin lapsena, syy ei ollut vanhempieni, vaan aloin lihoa kouluiässä, ja usein menin kauppaan hakemaan karkkia ja herkkuja(pyysin rahaa mummulta, ulkoilutin naapurin koiraa, vein tyhjiä pulloja jne)

Vierailija
15/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näiden lihavien lasten vanhempien sietääkin vähän havahtua.

Lihava vanhempi -> lihava lapsi. Hyvin usein. Ja kyllä se syömäkulttuuri sieltä kotoa lähtee.

Vierailija
16/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista hoitaa lihomisensa täysin oma-aloitteisesti ostamalla salaa karkkia. Oma puolituttuni syöttää lapsilleen esim. systemaattisesti välipalaksi lihapiirakoita. Ruoaksi on ranskalaisia. Tai paistettua makkaraa. Ihmetellä täytyy.

Vierailija
17/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskiihkoilijoita, ja meillä erittäin niukkaenerginen ruoka. Menin -2 käyrällä ja koulussa terkka puuttui asiaan. Lopulta sain syömishäiriön, ja ahmin salaa ruokaa, jonka oksensin. Nykyisin terve. Minusta selkeä lihavuus on haitaksi, mutta tuntuu, että täällä ihan järjestäin haukutaan normaalipainoisetkin läskeiksi, oli kyse lapsesta tai aikuisesta. Mitä liikkuu aikuisella päässä, jonka tarvitsee nimitellä lapsia? Voiko aikuinen enempää alas vajota?

Normaalikokoinen äiti, jolla normaalikokoinen lapsi

Vierailija
18/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva se päivä saa lukea : Lapsen kaveri on haiseva läski, miksi lapsenne ovat sikaläskejä? En voi mitään, että läskit lapset oksettaa... jne jne.

Minusta tuollaisen äidin pitäisi olla huolissaan psyykestään, kun haukkuu lapsia.

Muutenkin palstalla sanotaan kaikkia bmi yli 24 sioiksi.

Vierailija
19/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei vielä tiedä, niin lihavuus on todellinen riski niin aikuiselle, kuin lapsellekin sairastua mm. diabetekseen. Myös lapsena lihava on usein myös aikuisena lihava.

Saatikaan se lihavuudesta aiheutuva kiusaaminen. Sitä ei toki pidä sallia, mutta väkisinkin sitä esiintyy.

Minua ainakin säälittää lihavat lapset ja suututtaa, että vanhemmat ovat lihottaneet lapsensa muodottomiksi palloiksi. Se on lapselle ikuinen kirous. Ja lapsia ei ihan helpolla lihaviksi saa!

Vierailija
20/45 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei vielä tiedä, niin lihavuus on todellinen riski niin aikuiselle, kuin lapsellekin sairastua mm. diabetekseen. Myös lapsena lihava on usein myös aikuisena lihava. Saatikaan se lihavuudesta aiheutuva kiusaaminen. Sitä ei toki pidä sallia, mutta väkisinkin sitä esiintyy. Minua ainakin säälittää lihavat lapset ja suututtaa, että vanhemmat ovat lihottaneet lapsensa muodottomiksi palloiksi. Se on lapselle ikuinen kirous. Ja lapsia ei ihan helpolla lihaviksi saa!

Erittäin tyhmää, että vanhemmat sallivat lapsensa huonot tavat, jotka aiheuttavat lihavuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan