Työpaikan lusmut käy hermoille todella kovasti
Mikä siinä on, että joka ikisestä asiasta pitää yrittää lusmuilla pois? Ja sitten ne hommat kaatuu tavalla tai toisella muiden niskaan. Pomo on niin löperö, että ei osaa tai uskalla puuttua. Sitten hän antaa näiden lusmujen työt kaatua tunnollisten niskaan. Tämähän on ihan väärin. Olen lähityössä, joten etätyön ihanuuteen ei ole mahdollisuuksia. Ihan todella raskasta ja käy hermoille.
Kommentit (30)
Jep, tuollaista työelämä on. Onneksi sentään tupakalla hengailu ihan niin usein ja pitkään kuin huvittaa ei ole enää mikään ihmisoikeus.
Samoin meidän työpaikalla. Mä hoidan 10 vanhusta, toinen 3. Sama palkka.
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen käy tupakalla ja on netissä…
Olet valittaja ja toivottavasti susta tehdään valituksia niin joudut lähtemään pois!
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt että sitä uutta "alisuoriutumis"-lakia olisi sovellettu tällaisessa tapauksessa? Vai tehtiinkö laki lähinnä niitä varten, jotka on muulla tavoin hankalia?
Alisuoriutumista ei sittenkään suoraan kirjoitettu lakiin
Tuo on pomolta todella viheliäinen ja pelkurimainen tapa toimia että antaa tunnollisten hoitaa lusmujen hommat. Sillä tavalla hän vaan välttelee ottamasta vastuuta itse. Kai hän nyt sen tajuaa kuka tekee ja kuka lusmuilee, ellei lusmut sitten peittele jälkiään ja selittele ummet ja lammet. Yleensä tällaisessa työyhteisössä ne tunnolliset uupuu eikä saa oikeutta ja lopulta lähtee. Ja lusmut jää sinne tyytyväisenä nostamaan palkkaa.
Jos työn sankariksi halajat kannattaa mennä Venäjälle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt että sitä uutta "alisuoriutumis"-lakia olisi sovellettu tällaisessa tapauksessa? Vai tehtiinkö laki lähinnä niitä varten, jotka on muulla tavoin hankalia?
Alisuoriutumista ei sittenkään suoraan kirjoitettu lakiin
Ok. Suoraan sanottuna minusta alkaa tuntua että sille laille olisi ollut perusteita. Niin kypsä olen siihen, että toisten pitää tehdä ja toiset ei tee mitään. Samalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Teet siis kolminkertaisen työn häneen verrattuna. Ja sama palkka. Ei mene oikein.
Tuntihommat on lusmuilua varten. 15 v sanoi mieluummin tuntitöitä kun siitä saa helpommin rahaa
Tulin raskaaksi ollessani tuollaisessa paikassa määräaikaisella sopparilla. En edes päässyt mihinkään karkuun sitä paskaa kun työnhaku isolla mahalla ei tietenkään onnistunut. Vikoina päivinä nautin kun yksi löysäilijä saikin asemani uutena työkoneena ja pääsin kotiin lepäämään ansiosidonnaiselle ja myöhemmin äitiyspäivärahalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole mikään oman työtehon ylistys, vaan tasapuolinen kohtelu. Jos sinulle maksetaan sama palkka kuin toiselle samasta työstä, on oletusarvo että työn määräkin on sama. Jos toinen joutuu tekemään moninkertaisen määrän kun toinen välttelee töitä pomon hiljaisella hyväksynnällä, ei asiat ole todellakaan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Olet valittaja ja toivottavasti susta tehdään valituksia niin joudut lähtemään pois!
Juurikin tämä. Irtisanomislaki on onneksi helpottanut ja valittajasta pääsee eroon kun tarpeeksi tekee porukalla valituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole mikään oman työtehon ylistys, vaan tasapuolinen kohtelu. Jos sinulle maksetaan sama palkka kuin toiselle samasta työstä, on oletusarvo että työn määräkin on sama. Jos toinen joutuu tekemään moninkertaisen määrän kun toinen välttelee töitä pomon hiljaisella hyväksynnällä, ei asiat ole todellakaan kunnossa.
Se asia ei kuulu sulle pätkääkään. Tee työsi äläkä valita!
Sun kaltaista valittajaa ei edes pomo jaksa kuunnella.
No asiassa voisi edetä niin että sanoo sille pomolle että minä teen enemmän töitä täällä kuin henkilö X, joten asia olisi ratkaistava palkankorotuksella. Koska kyse on tietysti jostakin julkisen sektorin työpaikasta, ei pomo sitä palkankorotusta voi antaa. Joten sitten jää se toinen vaihtoehto: pomo laittaa tämän lusmun tekemään hommia ja vahtii että ne tulee tehdyksi. Jos lusmu ei kestä sitä, hän voi lähteä työpaikastaan menemään. Lusmuthan ovat siitä hassu lajike, että he yleensä ovat viimeisiä jotka työpaikastaan lähtevät - kukas sitä nyt paratiisistaan lähtisi kun palkka juoksee tekemättä mitään. Mutta jos pomo kääntää ruuvia, niin sitten asia voisi olla toinen. Todennäköisesti lusmu saisi jonkun kohtauksen, uhriutuisi, hyökkäisi muita vastaan, alkaisi saikkurallin jne. Mutta tämä on vain fantasiaa. Kukaan ei anna tunnolliselle palkankorotusta eikä kukaan laita lusmua kuriin. Ainoa mitä tapahtuu on että tunnollinen palaa loppuun ja irtisanoutuu. Ja lusmu jää nostamaan rahaa ja odottamaan uutta tunnollista tekemään hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin saimme lusmun kommentinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin saimme lusmun kommentinkin.
Tämä. Ihan hyvä noita lusmuilijoitakin on jonkun hieman tönäistävä -)))!
Työkyvyttömyyseläkkeelle ei nykyään pääse. Sairaudet ei kuulu työkavereille.