suomalaiset läskiperseet ei osaa edes pinelle lapselle penkkiä luovuttaa
olimme katsomassa lapsemme kevätnäytöstä ja katsomo oli todella täysi. Löysimme muutamia vapaita paikkoja, mutta kaikki olivat "varattuja" tuleville ystäville. Eräskin mamma oli varannut kuusi paikkaa vierestänsä eikä päästänyt minua (viimeisilläni raskaana) ja 2 vuotiata lastani istumaan tyhjille paikoille. Seisoimme sitten koko esityksen ajan, kun tämä läskiperse mamma piti penkkejä varattuna aikuisille ihmisille jotka tulivat vielä kaiken lisäksi myöhässä.
Tuli taas todistettua kuinka itsekeskeistä porukkaa suomessa onkaan!!! Huh, sainpahan vuodattaa, kiitos. Vähän pää jumissa kun on seissyt 2h kaksivuotias sylissä ja itse ison mahan kanssa.
Kommentit (95)
..että tuollainen 2-vuotias ei ole vielä niin kehittynyt että osaisi pitää kiinni kunnolla/muistaisi olla päästämättä irti. Toinen syy on hänen mitätön painonsa; jos tulee äkkijarrutus niin lähes satakiloiset aikuiset liiskaavat hänet! Etkö oikeasti itse tajunnut??
Ps. Väsynyt, kiukkuinen uhmaikäinen ei useinkaan jaksa seistä montaa minuuttia bussissa, josta ei edes näe ulos (pituuden takia).
Tuon ikäiset istuu äidin sylissä.
Tajua nyt että näissä tapauksissa kukaan ei anna äidillekään paikkaa!!! Seistenkö sen äidin pitäisi lasta sylissä pitää bussissa?
Teinini ei anna istumapaikkaansa kenellekkään, koska se on hänen oman turvallisuutensa vuoksi hänelle välttämätön. Kaikki sairaudet eivät näy päälle
Itselläni 3 lasta, kaikki alle kouluikäisiä. Bussissa jos paikan saan, mahtuu yksi lapsi syliin. Pitäisikö niiden kahden muun sitten seisoskella käytävällä? Ikää lapsillani 1,3 ja 4 vuotta.
Tajua nyt että näissä tapauksissa kukaan ei anna äidillekään paikkaa!!! Seistenkö sen äidin pitäisi lasta sylissä pitää bussissa?
Toisekseen ap:n aloitus ei tullut bussista vaan liikkumattomasta juhlasalista.
Ps. mulla ei ole ollut uhmaisia lapsia koskaan
Suomessa en ole raskaana ollessa saanut istumapaikkaa ruuhkabussista tai ratiksta kuin kaksi kertaa ja silloin molempina kertoina paikkaa tarjosi ulkomaalainen mies.
Sen sijaan Ranskassa eri puolilla olen paikan aina saanut raskaana (jopa viikolla 24) ollessa ja pienten lasten kanssa matkustaessa. Siellä ihmiset tyklää lapsista kun Suomessa taas suurin osa niitä tuntuu vihaavan...
Hyvä esimerkki Espanjasta 2 vuotta sitten.
Mentiin bussiin ja hyvä kun sisälle päästiin niin hei oltiin tarjoamassa paikkaa. en kehdannut heti istuutua kun tuntui niin oudolle. suomessa ei todellakaan tällasta tapahdu.
Se bussimatkan aikana varmaan 5 eri ihmistä tarjosi paikkaa. Lopulta istuin yhteen paikkaan kun en enää täydessä bussissa jaksanu seistä.
Rv:t oli n 30.
Monessa muussa Euroopan maassa tuollainen ei tulisi kuuloonkaan, vaan istumapaikkaa suorastaan tyrkytettäisiin. Suomalaiset ei vaan osaa käyttäytyä.
Tosin ei ottanut voimille. Olen tottunut tuohon. Hyvä pohjakunto auttaa kestämään. Hoidan yhtärinä muutotkin yksin. Sohva lähtee kainaloon sen sileän tien. Painavimmat esineet vien poikani 10v kanssa kahdestaan. Hän ei oikein jaksa mutta hitaasti mennään ja hyvä tulee.
Olen hyvin itsenäinen nainen ja harvinaisen voimakas, kun vertaa keskiverto naisiin. Olen silti hoikka ja pieniluinen.
Ei kaikki jaksa. Silloin muiden pitäisi auttaa. Tämä on selvä juttu. Luulen että moni ajatteli antaa sinulle paikkansa muttei kehdannut rikkoa yksityisyyttäsi. Minäkin monesti puntaroin että kehtaako aloittaa keskustelun. Esimerkiksi monet vanhukset töksäyttävät junissa ja busseissa etteivät he ole "niin vanhoja".
Täytyy sanoa että ihmettelen miksi paikka pitäisi luovuttaa LAPSELLE?
Että on lapselle turvallisempaa istua bussissa kuin seisoa ja yrittää pitää pienenä ihmisenä tasapainoaan käytävällä.
Älyhoi.
Tajua nyt että näissä tapauksissa kukaan ei anna äidillekään paikkaa!!! Seistenkö sen äidin pitäisi lasta sylissä pitää bussissa?Toisekseen ap:n aloitus ei tullut bussista vaan liikkumattomasta juhlasalista.
Ps. mulla ei ole ollut uhmaisia lapsia koskaan
Onpa hieno meriitti, ettei lapsillasi ole ollut uhmaa! Tiedätkö että normaaliin kehitykseen kuuluu uhma. Jos lapsen suhde vanhempaan on epäterve (esim. vanhempien alkoholiongelma tai väkivaltaisuus), lapsi ei uskalla uhmata vanhempaansa. Turvallisessa kodissa terveet lapset uhmaa!
Että on lapselle turvallisempaa istua bussissa kuin seisoa ja yrittää pitää pienenä ihmisenä tasapainoaan käytävällä.Älyhoi.
Onpa hieno meriitti, ettei lapsillasi ole ollut uhmaa! Tiedätkö että normaaliin kehitykseen kuuluu uhma. Jos lapsen suhde vanhempaan on epäterve (esim. vanhempien alkoholiongelma tai väkivaltaisuus), lapsi ei uskalla uhmata vanhempaansa. Turvallisessa kodissa terveet lapset uhmaa!
Totta helvetissä lapsen pitää jaksaa seistä paremmin kuin aikuisen. Pieni voi käydä vaikka lattialle istumaan.
Onpa hieno meriitti, ettei lapsillasi ole ollut uhmaa! Tiedätkö että normaaliin kehitykseen kuuluu uhma. Jos lapsen suhde vanhempaan on epäterve (esim. vanhempien alkoholiongelma tai väkivaltaisuus), lapsi ei uskalla uhmata vanhempaansa. Turvallisessa kodissa terveet lapset uhmaa!Totta helvetissä lapsen pitää jaksaa seistä paremmin kuin aikuisen. Pieni voi käydä vaikka lattialle istumaan.
Ja miksi lapen pitää istua juhlamekossaan likaiselle lattialle josta hän ei näe esitystä yhtään????
Ja miksi lapen pitää istua juhlamekossaan likaiselle lattialle josta hän ei näe esitystä yhtään????
Te ootte näitä curlingeja, ihmekös lapsetkin bussissa uhmaa.
koska aikuiset ovat korkeammassa arvossa. Jos paikalla on raskaana oleva nainen ilman miestään niin häntä saatetaan kohdella hieman kaltoin. Sillä meidän kristillisessä kultuurissa yksinäisen naisen oletetaan kantavan äpärää.
Oletetaan että mies oli töissä. Tällöin on käynyt väärinkäsitys ja naiselle olisi pitänyt antaa paikka sillä avioliitossa olevan raskaanana oleva on muita kansalaisia asteen korkeammalla sillä hänessä on kaksi ihmistä.
Istumapaikkojen rajallisuuden vuoksi, paikat tulisi varata esiintyjien perheille. Siis todellakin vain heidän vanhemmilleen ja sisaruksille. Kummit ja mummit seisokoon jos ei paikkoja riitä.
Mieluummin katselen päiväkodin tätejen esityksiä ihan aikuisseurassa. Lapset pysyköön poissa päiväkotien juhlista!
vanhuksia, ja muut jotka pystyvät seisomaan vähemmän ei anneta paikkoja. Minä olen aina antanut ja tulen antamaankin, niin en ole suomalainen ehkä myös siksi!
Perussuomalaiset ovat vaan kärjistettynä peruskäytösasioissa aivan metsäläisiä ikään ja sukupuoleen katsomatta. Ovet läväytetään nenän edestä kiinni ja istutaan perse penkissä vaikka edessä bussiin ja istumaan yrittäis tulla lapsi, vanhus tai liikuntarajoitteinen.
Olen mäkin työpäivien jälkeen väsyny enkä haluais kuunnellä muiden lapsien vinkumista mutta siltikään en ajattele omaa napaa niin paljon, ettei empatiaa muita ihmisiä kohtaan löydy ja oma perse nousis penkistä.
koska aikuiset ovat korkeammassa arvossa. Jos paikalla on raskaana oleva nainen ilman miestään niin häntä saatetaan kohdella hieman kaltoin. Sillä meidän kristillisessä kultuurissa yksinäisen naisen oletetaan kantavan äpärää.
Oletetaan että mies oli töissä. Tällöin on käynyt väärinkäsitys ja naiselle olisi pitänyt antaa paikka sillä avioliitossa olevan raskaanana oleva on muita kansalaisia asteen korkeammalla sillä hänessä on kaksi ihmistä.
sitä lasta sitten roikotetaan?