Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaiset läskiperseet ei osaa edes pinelle lapselle penkkiä luovuttaa

Vierailija
25.05.2010 |

olimme katsomassa lapsemme kevätnäytöstä ja katsomo oli todella täysi. Löysimme muutamia vapaita paikkoja, mutta kaikki olivat "varattuja" tuleville ystäville. Eräskin mamma oli varannut kuusi paikkaa vierestänsä eikä päästänyt minua (viimeisilläni raskaana) ja 2 vuotiata lastani istumaan tyhjille paikoille. Seisoimme sitten koko esityksen ajan, kun tämä läskiperse mamma piti penkkejä varattuna aikuisille ihmisille jotka tulivat vielä kaiken lisäksi myöhässä.

Tuli taas todistettua kuinka itsekeskeistä porukkaa suomessa onkaan!!! Huh, sainpahan vuodattaa, kiitos. Vähän pää jumissa kun on seissyt 2h kaksivuotias sylissä ja itse ison mahan kanssa.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin hoikka sain aina apua pyytämättä, suomessakin.

Mutta kun elonpainoa oli kertynyt, ei apua ilman pyytämistä herunut, ei edes stuertilta tai lentoemolta. Käsi kipsissä lensin ja itse sai käsikapaasinsa ylös nostella. Ja Laukkunsa hihnalta nostella. Hoikkana ei tosiaankaan koskaan ole jäänyt ilman apua, ei ole edes tarvinnut pyytää.

Kun olin sirompi ja hehkeämpi, ei olisi koskaan tarvinnut nostaa matkalaukkuaan junissa ja portaissa itse, vaikka en apua edes kaivannut. Nyt viimeisillään raskaana olen kasvanut kokoa, ja ihan itse saa selviytyä matkatavaroiden kanssa, saatetaan vielä päälle mielenosoituksellisesti vähän tönäistä, jos kestää liian kauan...

Vierailija
42/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka näin mummoiässä olenkin raskaana on suorastaan kiusallista kun apua tuputetaan joka paikassa. Samoin kun oli käsi kipsissä bmi oli silloin kamalat 35.

Asunko mä eri maassa? S-marketissakin kassa pakkasi mun ostokset silloin kipsikätisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku paikan antaa, se on kyllä mies. Tämä on nyt tähän keskusteluun aivan pakko sanoa. Saavutetuista eduista ei tingitä, elämä on taistelua jne.

Vierailija
44/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko reilusti pyytämällä tai sitten ihan pyytämättäkin. Mut toisaalta en jääkään tuppisuuna mököttämään ja nimittelemään ihmisiä.

Vierailija
45/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinipojan tarjoavan paikkaa vanhukselle. Älä yleistäkö.

Vierailija
46/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisesti törkein on keski-ikäinen tai hieman nuorempi nainen.

t. asiakaspalvelija

Vierailija
47/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin vanha, alle 60v. näyttää nuoremmalta, aina joutuu istumaan bussissa koska ei ole hyvässä kunnossa vaikka sitä ei ulospäin näykään. Jos bussi ajaa kovaa, niin kuin ne yleensä ajavatkin, mutsi olis joka kerta kumossa ja luut murtuneina =( Paikkaansa ei voi luovuttaa kenellekään..

Vierailija
48/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte ettei niillä teidän niin haukkumilla läskiperseillä ole syytä "vain" istua!!?

Ensinnäkin ap on sitä mieltä, että 2 vuotiaalle pitäisi antaa oma penkki ja jonkun vanhuksen ja sairaan seisoa. Suomalaiset lapset ovat maailman itsekkäimpiä ja en enää yhtään ihmettele. Suomalainen lapsi ei anna penkkiään sairaalle, eikä vanhukselle.

Mielestäni terve 2 vuotias pitää jaksaa seistä jonkin aikaa. Toisaalta, ei ihme, että lapset ovat nykyään niin läskejä jos eivät jaksa seisoa hetkeä.

Toiseksi, raskaus ei tosiaan ole sairaus. Itse kyllä olisin antanut penkkini raskaana olevalle naiselle, mutta en lapselle.

Minulla on päälle näkymätön selkäsairaus, mutta jos raskaana oleva nainen kokee olevansa väsyneempi ja kipeämpi kuin minä, annan penkkini.

T. selkärankareumaa sairastava KESKI-IKÄINEN NAINEN (tämähän se pahin taisi juuri olla)

Ps. ap, sinustakin tulee vielä joskus se keski-ikäinen nainen.

minut ainakin teki työkyvyttömäksi, oli vaikea kävellä, seisoa jne. Olikin sitten aika iso vauva. Plus että tuskin koko tuolirivi oli varattu sairaille ihmisille. Ja en kyllä tosiaan ymmärrä millä perusteella muka oli ok varata penkkejä, eli kieltää ap:ta lapsineen istumasta TYHJÄÄN tuoliin???

Vierailija
49/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuuskaan ei ole sairaus:) Jos tuolle linjalle nyt pakko lähteä.

Vierailija
50/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin hoikka sain aina apua pyytämättä, suomessakin.

Vierailija
51/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla ei tosiaankaan ole minkäänlaisia käytöstapoja. On lomailtu paljon lasten kanssa, ja esim kun Lontoossa menee bussiin vaunujen kanssa, ennenkuin edes ehtii lapsipenkkien luo, joku taatusti 100% varmuudella pomppaa ylös ja antaa tilaa. Siis aina. Kertaakaan ei ole tarvinnut sanoa, että anteeksi, mahtuisko vaunujen kanssa tuohon. Suomessa taas...

Ihmiset on vähän kun eivät muka huomaiskaan, ettei vaan tarvitse auttaa. Monen mielestä auttaminen varmaan olisi noloa.

Vierailija
52/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne bussiin pitää tunkea kun on raskaana? Eikö teillä ole omaa autoa???

Kyllä järjenkäyttö on sallittu. Ei mulla olisi tullut mieleenkään lähteä raskaana jonnekin ruuhkabussiin. Mutta itsepä olette valinenet että siellä stadissa haluatte asua. Kestäkää nyt ne seuraukset. Me maalaismammat istutaan raskaana ihan vaan omassa autossa, aina on paikka vapaana:)

Vierailija
53/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en yleensä kehtaa väkisin mennä istumaan jos joku paikkoja varaa. Bussissa/ ratikassa olen joskus pyytänyt paikkaa pienemmälle lapselleni kun tyttö on nukahtamispisteessä hoippunut käytävällä. Itse siis olen viimeisilläni raskaana enkä pysty isoa 3-vuotiastani enää kantamaan.

Tähän samaan valitukseen voisin vielä lisätä ongelman hisseihin mahtumisesta. Miksi, oi miksi, Stockan hissit täyttyvät niin usein terveistä nuorista ihmisistä? Rattailla saa usein odotella jopa viisi tai kuusi hissiä ennenkuin mahtuu kyytiin. Eikö terveet ihmiset voi käyttää liukuportaita?

Vierailija
54/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne bussiin pitää tunkea kun on raskaana? Eikö teillä ole omaa autoa???

Kyllä järjenkäyttö on sallittu. Ei mulla olisi tullut mieleenkään lähteä raskaana jonnekin ruuhkabussiin. Mutta itsepä olette valinenet että siellä stadissa haluatte asua. Kestäkää nyt ne seuraukset. Me maalaismammat istutaan raskaana ihan vaan omassa autossa, aina on paikka vapaana:)

Julkisilla kulkeminen on ekologista, trendikästä ja järkevää. Ja keskusta-asuminen säästää luontoa kaikkein eniten.

Vierailija
55/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias saa seistä ruuhkabussissa, metrossa kiirehditään eteen ja tönäistään lasta sanomatta mitään. Raskaana oleva ystävä saa seistä ihan kaikkialla ja muut (koululaiset, aikuiset, vanhukset) lähinnä tuijottavat. Vittuako mulkkaatte siinä, antakaa se paikkanne!!

Vierailija
56/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asian vaan huomaan. Olen itse kaatunut Rautatieaseman metron liukuportaiden edessä ison mahan kanssa, kun kiireinen rouva törmäsi ja ainoa mitä naisen suusta kuulin, oli voi vi*** ja muija painui metroon. Että näin fiksuja ja mukavia ihmisiä meiltä löytyy

Vierailija
57/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että tuollainen 2-vuotias ei ole vielä niin kehittynyt että osaisi pitää kiinni kunnolla/muistaisi olla päästämättä irti. Toinen syy on hänen mitätön painonsa; jos tulee äkkijarrutus niin lähes satakiloiset aikuiset liiskaavat hänet! Etkö oikeasti itse tajunnut??

Ps. Väsynyt, kiukkuinen uhmaikäinen ei useinkaan jaksa seistä montaa minuuttia bussissa, josta ei edes näe ulos (pituuden takia).

Vierailija
58/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka lapselle siksi, että pienet harvoin jaksavat seisä pitkiä aikoja. Julkisissa varsinkin pienet kaatuilevat kun bussi tai ratikka jarruttelee ja heiluu. Sulla ei taida olla pieniä lapsia itselläsi.

Vierailija
59/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että tuollainen 2-vuotias ei ole vielä niin kehittynyt että osaisi pitää kiinni kunnolla/muistaisi olla päästämättä irti. Toinen syy on hänen mitätön painonsa; jos tulee äkkijarrutus niin lähes satakiloiset aikuiset liiskaavat hänet! Etkö oikeasti itse tajunnut??

Ps. Väsynyt, kiukkuinen uhmaikäinen ei useinkaan jaksa seistä montaa minuuttia bussissa, josta ei edes näe ulos (pituuden takia).

Tuon ikäiset istuu äidin sylissä.

Vierailija
60/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka lapselle siksi, että pienet harvoin jaksavat seisä pitkiä aikoja. Julkisissa varsinkin pienet kaatuilevat kun bussi tai ratikka jarruttelee ja heiluu. Sulla ei taida olla pieniä lapsia itselläsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme