Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaiset läskiperseet ei osaa edes pinelle lapselle penkkiä luovuttaa

Vierailija
25.05.2010 |

olimme katsomassa lapsemme kevätnäytöstä ja katsomo oli todella täysi. Löysimme muutamia vapaita paikkoja, mutta kaikki olivat "varattuja" tuleville ystäville. Eräskin mamma oli varannut kuusi paikkaa vierestänsä eikä päästänyt minua (viimeisilläni raskaana) ja 2 vuotiata lastani istumaan tyhjille paikoille. Seisoimme sitten koko esityksen ajan, kun tämä läskiperse mamma piti penkkejä varattuna aikuisille ihmisille jotka tulivat vielä kaiken lisäksi myöhässä.

Tuli taas todistettua kuinka itsekeskeistä porukkaa suomessa onkaan!!! Huh, sainpahan vuodattaa, kiitos. Vähän pää jumissa kun on seissyt 2h kaksivuotias sylissä ja itse ison mahan kanssa.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuvaamasi on yksi sen ilmenemismuoto.

Seuraavan kerran menet vaan istumaan niille "varatuille" paikoille ja sanot, että sinä ja lapsi tarvitsette nämä istumapaikat. Varaaja voi sitten yrittää nostaa metakkaa jos kehtaa, luulenpa vaan ettei.

Vierailija
22/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, ettei suomalaisesta miehestä löydy sen vertaa herrasmiestä, että luovuttaisi paikkansa viimeisillään olevalle naiselle. Toljottavat vaan umpimielisinä eteensä. Vittu, että välillä vihaan tätä kansaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, ettei suomalaisesta miehestä löydy sen vertaa herrasmiestä, että luovuttaisi paikkansa viimeisillään olevalle naiselle. Toljottavat vaan umpimielisinä eteensä. Vittu, että välillä vihaan tätä kansaa.

Luulisi myös, että muilta naisilta löytyisi ymmärrystä raskaana olevaa kohtaan.

Vierailija
24/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaahan se jo tässä ketjussa millaisia itsekeskeisiä moukkia tässä maassa sikiää.

Vierailija
25/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sillon kun on terve keski-ikäinen tai nuori ihminen, niin voisi aina tietyissä tilanteissa luovuttaa paikkansa niille jotka eivät todellakaan jaksa samanlailla seistä pitkiä aikoja. Mutta eihän suomessa kukaan anna paikkaansa yhtään missään. Ihmiset vaan katselevat muualle, niin kuin eivät näkisi mitään. En ymmärrä miten kehtaavat? Mutta näkeehän osasta näistä vastauksistakin,että semmoisia ihmisiä täällä suomessa todella on olemassa ja PALJON.

Olisit ap vaan mennyt tyynesti istumaan tyhjille paikoille.

Vierailija
26/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin Hki-Vantaalla, kun raskaana oleva nainen, jolla oli isompi vauva kantoliinassa, yritti nostaa vaunuja matkatavarahihnalta.

Nainen ei saanut vaunuja nostettua ja nainen kulki hihnan vieressä yrittäen samalla vetää vaunuja pois hihnalta. Lopulta vaunut juuttuivat sivuttain kiinni hihnan ulosmenoaukkoon ja vaunujen taakse alkoi kerääntyä matkalaukkujen suma. Edelleen nainen yritti taistella vaunuja irti, vauva kantoliinassa roikkuen.

Mitä tekivät suomalaiset, keski-ikäiset liikemiehet? Katsoivat tietenkin poispäin, ikäänkuin matkalaukkupatoa ja epätoivoista naista ei olisi olemassakaan heidän pikku maailmassaan.

Lopulta minä käskin kolme pientä lastani seisomaan pakoilleen keskelle lattiaa ja nostin vaunut ja matkalaukut pois hihnalta. Bravo, Suomi.

Vierailija
27/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen jopa uhkaillut heitä mikäli raskaana oleva rouva ei saa hänen istumapaikkaa.

Osaan käyttäytyä hyvin maanisesti tälläisessä tilanteessa. Toisaalta en itse anna omaa paikkaani sillä olen siitä itse maksanut.

T: 11cm mies

Vierailija
28/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovutan monesti paikkani esim bussissa vanhukselle. Raskaana ollessa tietty eri juttu, riippuu vanhuksesta jne.

Vierailija
29/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsekeskeisiä ovat kyllä ihmiset nykyään. Tai sitten itsessäni on vikana, että olen kotoisin maalta. Pitäis varmaan kaupungissa asumisen myötä omaksua itsekeskeiset tavat kuten muillakin

Vierailija
30/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon näille varaajille, että täällä ei paikkoja voi varata, täällä istutaan saapumisjärjestyksessä.

Eipä ole vielä koskaan kukaan tullut käskemään pois se jälkeen, kun olen takamukseni penkkiin tällännyt. Ei niitä varaajia pidä kuunnella: ei ole olemassa sellaista kuin varaus, joko siinä istuu joku tai sitten se on vapaa.

Vierailija
31/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaukseksi että ovat varattuja, olisin korottanut ääntäni, osoittanut vatsaani ja lastani ja kysynyt onko rouva tosissaan sitä mieltä että lapsen ja raskaanaolevan ei sovi tähän istua. Ihan kauniisti hymyillen olisin kysymykseni esittänyt.

Toinen vaihtoehto olisi ollut se, että olisin feikannut supistusta.

Vierailija
32/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte ettei niillä teidän niin haukkumilla läskiperseillä ole syytä "vain" istua!!?

Vierailija
33/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte ettei niillä teidän niin haukkumilla läskiperseillä ole syytä "vain" istua!!?

Vierailija
34/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa Euroopan maassa tuollainen ei tulisi kuuloonkaan, vaan istumapaikkaa suorastaan tyrkytettäisiin. Suomalaiset ei vaan osaa käyttäytyä.

Vierailija
36/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meinaan harvinaisen typerä sanonta tuo "raskaus ei ole sairaus".

No ei ole joo, mutta on siinä monesti pahemmat ja pitkäkestoisemmat oireet kuin joissain sairauksissa. Kyllä mä nimen omaan (loppu)raskausaikana eniten oon kaivannut istumapaikkaa. Jalat oli kipeämmät kuin urheiluvammojen aiheuttamina, jne.

Ja jeps: suomalaiset ei vaan osaa käyttäytyä! Mä asuin Englannissa ja siellä vanhuksen, tms. astuessa bussiin heti ensimmäinen ihminen nousi ylös ja tarjosi paikkaansa. Ei siis todellakaan tarvinnut vaikka kävellä ensin bussin takaosaan vapaata paikkaa etsimään. Nuoriso toimi samoin! Tosin yleensä sitten menivät bussin takaosaan, niin ei tarvinnut paikkaansa luovuttaa. Lastenvaunujen kanssa oli aina joku auttaja. Ja miehet antoivat naisille paikkansa, vanhatkin!

Itse olen huomannnut, että Suomessa keskisuuressa kaupungissa ihmiset avaavat ovia vaunujen kanssa liikkuvalle aika hyvin nyt kevät/kesäaikana. Talvella paljon huonommin! En tiedä sitten, että mistä johtuu.

Vierailija
37/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastiinpahan TAAS siihen, etta vain suomalaiset on juntteja, hohhoijaa...

Kylla niita juntteja loytyy muualtakin.

ALoittajalle: aukaise sanainen arkkusi ja sano asiasta. Niin mina teen. Olen ollut esim. Aasian suurkaupunkien metroissa 3,5v ja 1,5v kanssa. Oli taysi juna ja kukaan ei inahtanutkaan paikaltaan. Kavelin vaan parin nuoren pojan eteen ja sanoin, etta anteeksi, mutta meidan pitaa saada istua.

Samoin aikoinaan kun odotin nro 2:sta. Taallapain tulevat isit raahautuvat tulevan aidin mukana laakarin rutiinikaynneille. Odotushuone on siis aina tupaten taysi. Olin itse ihan viimeisillani, enka todellakaan jaksanut seisoa, tyhjia paikkoja ei ollut, eika kukaan naista "isista" inahtanutkaan. Tein saman, kavelin eteen, ja sanoin, etta anteeksi, mun pitaa saada nyt istua :-)

Vierailija
38/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin Hki-Vantaalla, kun raskaana oleva nainen, jolla oli isompi vauva kantoliinassa, yritti nostaa vaunuja matkatavarahihnalta. Nainen ei saanut vaunuja nostettua ja nainen kulki hihnan vieressä yrittäen samalla vetää vaunuja pois hihnalta. Lopulta vaunut juuttuivat sivuttain kiinni hihnan ulosmenoaukkoon ja vaunujen taakse alkoi kerääntyä matkalaukkujen suma. Edelleen nainen yritti taistella vaunuja irti, vauva kantoliinassa roikkuen. Mitä tekivät suomalaiset, keski-ikäiset liikemiehet? Katsoivat tietenkin poispäin, ikäänkuin matkalaukkupatoa ja epätoivoista naista ei olisi olemassakaan heidän pikku maailmassaan. Lopulta minä käskin kolme pientä lastani seisomaan pakoilleen keskelle lattiaa ja nostin vaunut ja matkalaukut pois hihnalta. Bravo, Suomi.

etta yritamme olla supermammoja, emmeka OSAA pyytaa apua.....

Mina pitaisin tuota tapauksen naista vahan "tyhmana". Kylla apua saa, kun sita pyytaa ;-) Jopa Hki-Vantaan kentalla. Olen pyytanyt ja sita saanut. Myos lentokoneessa, ihan niilta tarkeilta liikemiehilta, ihmisiahan nekin on. Pitaa vaan osata bongata oikea ihminen ;-)

Vierailija
39/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin hoikka sain aina apua pyytämättä, suomessakin.

Mutta kun elonpainoa oli kertynyt, ei apua ilman pyytämistä herunut, ei edes stuertilta tai lentoemolta. Käsi kipsissä lensin ja itse sai käsikapaasinsa ylös nostella. Ja Laukkunsa hihnalta nostella. Hoikkana ei tosiaankaan koskaan ole jäänyt ilman apua, ei ole edes tarvinnut pyytää.

Vierailija
40/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut kerta, kun olen ruuhkabussissa raskaana saanut luovutetun istumapaikan, oli kun suomenruotsalainen vanhempi rouva komensi nuoremman naisen seisomaan, jotta saan paikan. Joo, yleensä saa kyllä ihan rauhassa seistä ilman, että se ketään hetkauttaa. Samoin on kyllä naapurimaa Ruotsissa. Teinit istuu ja raskaanaolevat ja vanhukset saavat yrittää selviytyä seisten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän