Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaiset läskiperseet ei osaa edes pinelle lapselle penkkiä luovuttaa

Vierailija
25.05.2010 |

olimme katsomassa lapsemme kevätnäytöstä ja katsomo oli todella täysi. Löysimme muutamia vapaita paikkoja, mutta kaikki olivat "varattuja" tuleville ystäville. Eräskin mamma oli varannut kuusi paikkaa vierestänsä eikä päästänyt minua (viimeisilläni raskaana) ja 2 vuotiata lastani istumaan tyhjille paikoille. Seisoimme sitten koko esityksen ajan, kun tämä läskiperse mamma piti penkkejä varattuna aikuisille ihmisille jotka tulivat vielä kaiken lisäksi myöhässä.

Tuli taas todistettua kuinka itsekeskeistä porukkaa suomessa onkaan!!! Huh, sainpahan vuodattaa, kiitos. Vähän pää jumissa kun on seissyt 2h kaksivuotias sylissä ja itse ison mahan kanssa.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin!

Vierailija
82/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyseinen nainen siis pälyili ympärilleen kai auttajaa etsien, mutta ihmiset todellakin välttelivät häntä, siirtyivät kauemmaksi ja katsoivat tylysti muualle.

Sitäpaitsi apua ei pitäisi tarvita kenenkään pyytää tuossa tilanteessa! Suomalaisilta puuttuu se monen muun länsimaalaisen selkärankaan iskostettu auttamisreaktio: apua saa ja annetaan ihan automaattisesti, kun kanssaihmisiin yleensäkin kiinnitetään huomiota, toisin kuin Suomessa.

Jos tuo nainen olisi ollut vaikkapa ruuhkaisella Heathrow:n kentällä, olisi siihen rynninyt monikin herrasmies apua suorastaan tyrkyttämään, ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pieni kaksivuotias ei todellakaan jaksa seistä pitkiä aikoja esim bussissa tai katsomossa. Lisäksi tässä minun tapauksessani 2vuotias ei edes nähnyt katsomosta lavalle jos seisoi omin jaloin vaan hänet piti nostaa syliin. Ja olihan sitä sitten kiva pidellä sylissä rv 38, kaksivuotiasta muutaman tunnin ajan. Toivoin todella, että synnytys olisi alkanut siinä paikassa ja lapsivedet olisi roiskahtanut näiden läskiperseiden päälle :D

No mutta, totta täällä ollut monen jutut. Tuota hissiasiaa olaan mieheni kanssa ihmetelty monet kerrat. Nuoret ja keski-ikäiset jonottelevat hisseihin vaikka heillä on toimivat jalat. Eikö hissti voitaisi ruuhka-aikaan jättää vanhuksille, raskaanaoleville ja vaunullisille. (+muille liikuntarajoitteisille)?

Junaan en kerran päässyt kun kukaan ei tullut nostamaan kanssani vaunuja. Tälläistä älyttömyyttä voi tapahtua vain ja ainoastaan Suomessa. Enkä minä edes ole mikään tuppisuu tai hissukka. Osaan kyllä sanoa ja tässä katsomo tapauksessakin sanoin, että "ei jumalauta, pitääkö täällä nyt paikkoja varata koko suvulle, niin että uut ei mahdu istumaan" Tämä läskiperse mamma siihen vaan tokaisi, että "mitä minä sille voin kun on pyydetty". Jep jep. Ja ne kaikki 6 varattua paikkaa oli siis nuorille terveille ihmisille. Jotka tulivat vielä myöhässä.

AP

Vierailija
84/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole näyttää paikkalippua.

Vierailija
85/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei jumalauta, pitääkö täällä nyt paikkoja varata koko suvulle, niin että uut ei mahdu istumaan"

Eli olit alusta asti hyökkäävä, en mäkään tuollaiselle mitään antais/auttais.

Tässä tapauksessa se olit kyllä sitten sinä joka ei käyttäytyä osannut.

Vierailija
86/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei jumalauta, pitääkö täällä nyt paikkoja varata koko suvulle, niin että uut ei mahdu istumaan"

Eli olit alusta asti hyökkäävä, en mäkään tuollaiselle mitään antais/auttais.

Tässä tapauksessa se olit kyllä sitten sinä joka ei käyttäytyä osannut.

Vierailija
87/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junaan en kerran päässyt kun kukaan ei tullut nostamaan kanssani vaunuja. Tälläistä älyttömyyttä voi tapahtua vain ja ainoastaan Suomessa.

Konduktööri tulee nostamaan vaunut, jos kukaan muu ei tule. Juna ei lähde liikkeelle, jos joku on vielä nousemassa kyytiin.

Valitettavasti valehtelet.

Lisäksi 2-vuotiaat istuvat bussissa rattaissaan, joten eivät todellakaan tarvitse istumapaikkaa vielä erikseen.

Vierailija
88/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junaan en kerran päässyt kun kukaan ei tullut nostamaan kanssani vaunuja. Tälläistä älyttömyyttä voi tapahtua vain ja ainoastaan Suomessa.

Konduktööri tulee nostamaan vaunut, jos kukaan muu ei tule. Juna ei lähde liikkeelle, jos joku on vielä nousemassa kyytiin.

Valitettavasti valehtelet.

Lisäksi 2-vuotiaat istuvat bussissa rattaissaan, joten eivät todellakaan tarvitse istumapaikkaa vielä erikseen.

vaunuissa on vauva ja 2-vuotias seisomalaudalla.

Vierailija
89/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tuo auttamattomuus voi olla ihan ymmätämättömyyttä. Itse en ennen lasten syntymää edes tajunnut ajatella että joku voisi lasten ja vaunujen kanssa tarvita apua. Sitä jotenkin vaan oletti että kyllähän se tajuaa pyytää jos apua tarvitsee. Nyt kun on omia lapsia ja kokemusta niin tulee jotenkin automaattisesti kysyttyä että tarvitsetteko apua, myös vanhemmilta ihmisiltä.

Vierailija
90/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika tuollaista ainakaan täällä pikkupaikkakunnalla pohjosessa pääsis tapahtumaan..!

Vierailija
91/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin täpötäydessä ruuhkabussissa (ihmiset seisoivat myös), suurin osaa menee ko.bussilla puolen tunnin matkan keskustaan. Yhdeltä pysäkiltä tuli kyytiin mummo n.80v+ ja veti vielä kauppakassia perässä.

No nousin sitten ylös,kun olin vielä reunapaikalla ja sanoin, että ole hyvä istu vaan tähän. Johan tää mummo nosti kauheen metakan:D. Hän ei kuule mitään istumapaikkaa tarvitse ja plaaplaa. Oli suht ihanaa kun monta kymmentä ihmistä kattoo kun mamma huutaa..

Vierailija
92/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aina nostelen mammojen kärryt kyytiin.

Vierailija
93/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka on aina huomioineet muita, avaa sen suunsa ja selvittää tilanteen koska heillä on jo kokemusta vastaavista tilanteista sinä toisena osapuolena.

Vierailija
94/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuljen vaunuilla pääkaupunkiseudulla.

Ehkä sen takia koska en ole potentiaalinen pimpsa.

Edes naiset eivät auta. Ei minulla ole ongelmia mutta kaikkiin juniin ei pääse helpolla.

T: 11cm mies

Vierailija
95/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte ettei niillä teidän niin haukkumilla läskiperseillä ole syytä "vain" istua!!?

Ensinnäkin ap on sitä mieltä, että 2 vuotiaalle pitäisi antaa oma penkki ja jonkun vanhuksen ja sairaan seisoa. Suomalaiset lapset ovat maailman itsekkäimpiä ja en enää yhtään ihmettele. Suomalainen lapsi ei anna penkkiään sairaalle, eikä vanhukselle.

Mielestäni terve 2 vuotias pitää jaksaa seistä jonkin aikaa. Toisaalta, ei ihme, että lapset ovat nykyään niin läskejä jos eivät jaksa seisoa hetkeä.

Toiseksi, raskaus ei tosiaan ole sairaus. Itse kyllä olisin antanut penkkini raskaana olevalle naiselle, mutta en lapselle.

Minulla on päälle näkymätön selkäsairaus, mutta jos raskaana oleva nainen kokee olevansa väsyneempi ja kipeämpi kuin minä, annan penkkini.

T. selkärankareumaa sairastava KESKI-IKÄINEN NAINEN (tämähän se pahin taisi juuri olla)

Ps. ap, sinustakin tulee vielä joskus se keski-ikäinen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi