Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin alkaa maksaa lapsen menoja tämän omalta tililtä.

Vierailija
25.05.2010 |

Meillä on taloudellisesti tosi tiukkaa tällä hetkellä ja lapsen tilillä on yli 2500 euroa isovanhempien lahjoittamaa rahaa. Varmaan on pakko koskea lapsen rahoihin viimeistään ensi syksynä, kun tulee taas kalliit harrastusmaksut maksettaviksi.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hullua lopettaa harrastaminen sen takia, että satunnaisesti on rahasta tiukkaa, jos lapsen tilillä on rahaa. Maksatte vaikka rahan takaisin lapsen tilille sitten on mahdollisuus, niin ei tarvitse pelätä syytettä KAVALLUKSESTA. ;-)

...että on ottanut luvatta rahaa lapsen tililtä. Ellei lapsi ole jo lähes täysi-ikäinen ei voida katsoa että hän voi vanhemmilleen antaa lupaa lainaan.

On käsittämätöntä kuinka tällainen asia ei mene ihmisten päähän. Lapsen rahat ovat vain ja ainoastaan lapsen. Jos rahasta on tiukkaa niin sitä lainataan sitten vaikka niiltä ISOVANHEMMILTA ja maksetaan heille takaisin. Ei lapselta.

Vierailija
22/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hullua lopettaa harrastaminen sen takia, että satunnaisesti on rahasta tiukkaa, jos lapsen tilillä on rahaa. Maksatte vaikka rahan takaisin lapsen tilille sitten on mahdollisuus, niin ei tarvitse pelätä syytettä KAVALLUKSESTA. ;-)

ja onhan tuo moraalisestikin väärin, aika hurjaa jos joku vanhempi ei tätä tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei voi olla totta. minun lapsellani on oma käyttötili(ikä 2 v), laitan sinne rahaa jos joskus on ylimääräistä ja samalla tavoin myös nostan sieltä jso muuten emme pärjää. kyllä ne on vanhemman rahoja oikeasti ja käytetään yhteiseen elämään. emme ole rikkaita ja lapsilisä todella menee elämiseen ei lapsen tilille!

Vierailija
24/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli ainoa vaihtoehto jatkaa on, että rahat otetaan lapsen tililtä, voisihan sitä kysyä lapsenkin mielipidettä. Ja rahojen lahjoittajan.

Meillä on lapsilla toisten isovanhempien perustamat tilit, joista on ollut puhetta, että niiltä nimenomaan otetaan käyttörahaa lapsille. Lapset ovat vielä pieniä, rahoilla on ostettu vaatteita yms. kun omat rahat ovat olleet vähissä.

Vierailija
25/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä, minusta lapsella ei ole omia rahoja ennenkuin niitä itse tienaa tai muilta see. minun rahoja ne on ja hänen tililään juuri esim. pyörän ostoa varten. ei siellä tilillä olisi rahaa jos en sitä sinne säästäisi. ei minun tehtävä ole rahoittaa lapseni opiskelua, toivottavasti voin silloin auttaa mutta minusta lapsen tulee ja kuluu esim. maksaa autokoulunsa itse kesätöistä.

Vierailija
26/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen valikoinut lasten harrastuksia sen mukaan, mihin on varaa. Kaikkea ei voi vaan saada. Esim. muksuni ei tule harrastamaan ratsastusta ja vaikkapa taitoluistelua tai jääkiekkoa seurassa. Sen sijasta on valittu edullisempia harrastuksia kuten paikallinen liikuntakerho ja pianotunnit.

Vierailija
27/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöillä (2 kpl josta toinen vauva) on yhteinen käyttötili johon menee lapsilisät + isovanhemmat maksaa joka kk pienen summan. Ja ne rahat ovat nimenomaan tarkoitettu että käytetään lasten hyväksi. Eli vaatteet, harrastusvälineitä yms mitä nyt lapet tarvitsee. En todellakaan koe että varastetaan lapsilta koska rahat käytetään nimenomaan lasten hyväksi. Toki me vanhemmat ostetaan perustarvikkeet, mutta kun tulee isompi hankinta esim pyörä tms niin kätetään rahat sieltä.

Eri asia on jos lapset saa isomman lahjoituksen joka on tarkoitettu esim. pesämunaksi, ajokorttia avrten tms. Niihin rahoihin ei tietenkään kosketa.

Mutta lapsilisät ja tosiaan isovnahempien joka kk rahasumma menee kyllä ihan suoraan lapsille silloin kun on tarvetta. Jos ei ole niin sitten sinne tilille kertyy rahaa....

Vierailija
28/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa käyttää siihen tarkoitukseen, mihin ne on lapselle annettu. Esim. isovanhemmat voivat maksaa lapsen harrastuksen halutessaan näin: rahat tilille ja viestiksi harrastusmaksua varten, silloin se summa on korvamerkattu tiettyyn tarkoitukseen ja sen saa sieltä nostaa ja käyttää. Muuten vain lahjoitettuja rahoja ei saa käytellä miten sattuu.

Vierailija
29/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin ottaisin rahat lapsen tililtä harrastukseen! Jos siis lapsi haluaa jatkaa harrastustaan eikä siihen muuten olisi varaa.

Rahat ovat lapsen ja jos ne käytetään lapsen harrastukseen niin ihan oikeaan osoitteeseenhan ne silloin menee!

Vierailija
30/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh siis ei voi olla totta. minun lapsellani on oma käyttötili(ikä 2 v), laitan sinne rahaa jos joskus on ylimääräistä ja samalla tavoin myös nostan sieltä jso muuten emme pärjää. kyllä ne on vanhemman rahoja oikeasti ja käytetään yhteiseen elämään. emme ole rikkaita ja lapsilisä todella menee elämiseen ei lapsen tilille!

Vierailija
31/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei voi olla totta. minun lapsellani on oma käyttötili(ikä 2 v), laitan sinne rahaa jos joskus on ylimääräistä ja samalla tavoin myös nostan sieltä jso muuten emme pärjää. kyllä ne on vanhemman rahoja oikeasti ja käytetään yhteiseen elämään. emme ole rikkaita ja lapsilisä todella menee elämiseen ei lapsen tilille!

Ne EIVÄT TODELLAKAAN ole vanhempien rahoja enää silloin kun olet ne laittanut lapsesi tilille. Ne ovat ihan aikuisten oikeasti VAIN JA AINOASTAAN lapsen rahoja.

Vierailija
32/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette ihan sekaisin. kyllä ne rahat on just lapsen elämiseen ja harrastuksiin ym. asia erikseen jos itse avaa teininä tilin tai sovitaan et säästetään tilille jotain varten. tilillä on hallitsijana aikuinen ei lapsi. sori vaan. jos tiukkaa tulee tietenkin silloin rahat nostetaan..ei siinä ole mitään muttia eikä vaihtehtoa. toisilla lienee raha-asiat paljon leveämmin ?

Vierailija
33/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöillä (2 kpl josta toinen vauva) on yhteinen käyttötili johon menee lapsilisät + isovanhemmat maksaa joka kk pienen summan. Ja ne rahat ovat nimenomaan tarkoitettu että käytetään lasten hyväksi. Eli vaatteet, harrastusvälineitä yms mitä nyt lapet tarvitsee. En todellakaan koe että varastetaan lapsilta koska rahat käytetään nimenomaan lasten hyväksi. Toki me vanhemmat ostetaan perustarvikkeet, mutta kun tulee isompi hankinta esim pyörä tms niin kätetään rahat sieltä. Eri asia on jos lapset saa isomman lahjoituksen joka on tarkoitettu esim. pesämunaksi, ajokorttia avrten tms. Niihin rahoihin ei tietenkään kosketa. Mutta lapsilisät ja tosiaan isovnahempien joka kk rahasumma menee kyllä ihan suoraan lapsille silloin kun on tarvetta. Jos ei ole niin sitten sinne tilille kertyy rahaa....

meidän tytöillä (2 kpl josta toinen vauva) on yhteinen käyttötili johon menee lapsilisät + isovanhemmat maksaa joka kk pienen summan. Ja ne rahat ovat nimenomaan tarkoitettu että käytetään lasten hyväksi. Eli vaatteet, harrastusvälineitä yms mitä nyt lapet tarvitsee. En todellakaan koe että varastetaan lapsilta koska rahat käytetään nimenomaan lasten hyväksi. Toki me vanhemmat ostetaan perustarvikkeet, mutta kun tulee isompi hankinta esim pyörä tms niin kätetään rahat sieltä. Eri asia on jos lapset saa isomman lahjoituksen joka on tarkoitettu esim. pesämunaksi, ajokorttia avrten tms. Niihin rahoihin ei tietenkään kosketa. Mutta lapsilisät ja tosiaan isovnahempien joka kk rahasumma menee kyllä ihan suoraan lapsille silloin kun on tarvetta. Jos ei ole niin sitten sinne tilille kertyy rahaa....

Kyllä te nimenomaan varastatte ja kavallatte. Esim. vaatteita ei koskaan saa ostaa lapsen rahoilla ellei lapsi sitten itse niitä maksa (esim. teini joka itse nostaa rahaa automaatilta). Piste.

Vierailija
34/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette ihan sekaisin. kyllä ne rahat on just lapsen elämiseen ja harrastuksiin ym. asia erikseen jos itse avaa teininä tilin tai sovitaan et säästetään tilille jotain varten. tilillä on hallitsijana aikuinen ei lapsi. sori vaan. jos tiukkaa tulee tietenkin silloin rahat nostetaan..ei siinä ole mitään muttia eikä vaihtehtoa. toisilla lienee raha-asiat paljon leveämmin ?

Jos tili on lapsen nimellä niin vaikka vanhemmalla olisi mikä hallintaoikeus tilille niin rahoja ei saa käyttää. Niitä rahoja saa nimensä mukaan hallita - ei käyttää!!!

Vierailija
35/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kukaan ole sekaisin, totesimme vain sen, mitä laki asiasta sanoo. VANHEMMAT vastaavat lapsen elatuksesta, lapsen normaalia elämää ei saa maksaa esim. lapsen synttärilahjarahoilla.

Vierailija
36/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminko minä laittomasti, kun joskus laitan sivuun lapsen tilille rahaa (saatan jopa siirtäessäni laittaa merkinnän "ratsastustunnit" tai vastaavaa, en kuitenkaan aina) ja sit maksan ne ratsastustunnit sieltä tililtä, kun lasku tulee...

Vierailija
37/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä selviää erittäin selkeästi että lapsen rahat ovat vain ja ainoastaan hänen rahojaan eikä niitä saa missään nimessä käyttää lapsen peruselatukseen.

Jos on niin tiukkaa että täytyy käydä aina lapsen tililtä ottamassa rahaa että selviää niin ehkäpä ei kannattaisi alunalkaenkaan laittaa sille lapsen tilille rahaa?????

Vierailija
38/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pappa laittaa vaikka tilille satasen ja sit käskee ostamaan ipanalle jonkun kivan lahjan. Eikö sitä sit saakaan ostaa?

Vierailija
39/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapselle voi myös avata tilin, johon vanhemmilla ei ole käyttöoikeutta, mutta lapsella on täyttäessään 18 vuotta. "

Vierailija
40/103 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tullaan av:lle nurisemaan, kun ei ole varaa maksaa. Hohhoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi