Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapset olivat kylässä ja tein pinaattilettuja.

Vierailija
23.05.2010 |

Siis tein ne ihan itse, lettutaikinaan pinaattia ja paistoin. Naapurin lapset olivat ihmeissään, ja sanoivat, etteivät ne olleet oikeita pinaattilettuja. Oikeita ovat kuulemma kaupan letut. Eivät edes ollaat tienneet, että niitä voi

tehdä itsekin. Söivät kuitenkin.

Itsellä vähän hämmentyneet fiilikset. Meillä eineksiä syödään oikeastaan vain silloin, kun koko perhe on kipeänä, eikä ruokaa jakseta mitenkään laittaa. Silloinkin syödään lähinnä valion tölkkikeittoja tai purkkihernaria.

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi kyllä myöhemmin syyttää vain itseään, jos lapset kehittävät syömisongelmia.

aikaan. Ei se, että ollaan perheen lapset lihotettu eineksillä ja roskaruoalla.

Vierailija
102/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveysfasismia ja vahditaan syömisiä, ei se, että noudatetaan nipottamatta normaalia ruokavaliota, johoin kuuluu pizza siinä missä janssonin kiusauskin.

niin voi kyllä myöhemmin syyttää vain itseään, jos lapset kehittävät syömisongelmia.

Joo, ja etenkin kotiruoan laittaminen saa niitä syömishäiriöitä aikaan. Ei se, että ollaan perheen lapset lihotettu eineksillä ja roskaruoalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveysfasismia ja vahditaan syömisiä, ei se, että noudatetaan nipottamatta normaalia ruokavaliota, johoin kuuluu pizza siinä missä janssonin kiusauskin.

Joo, ja etenkin kotiruoan laittaminen saa niitä syömishäiriöitä aikaan. Ei se, että ollaan perheen lapset lihotettu eineksillä ja roskaruoalla.

Mahtavaa. Italiassa ei ole siis yhtään syömishäiriöisiä.

Vierailija
104/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein lapsen tai nuoren syömishäiriön taustalla on vanhempien (useimmiten äidin) neuroottinen suhtautuminen ruokaan.

Ei, kotiruoan laittaminen ei sinänsä ole neuroottista, mutta ajatus ettei koskaan voisi syödä mitään epäterveellistä tai missään tilanteessa vaikka eineksiä on neuroottinen.

Meillä oli just ruokavaliosta vanhempainilta koulussa, jossa taas kerran todettiin, että se terveellisyyteen painottuva kultainen keskitie sallien myös roskaruoan ja herkuttelun silloin tällöin on kaikkein paras. Just syömishäiriöitä käsiteltiin paljon.

Vierailija
105/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein lapsen tai nuoren syömishäiriön taustalla on vanhempien (useimmiten äidin) neuroottinen suhtautuminen ruokaan.

Ei, kotiruoan laittaminen ei sinänsä ole neuroottista, mutta ajatus ettei koskaan voisi syödä mitään epäterveellistä tai missään tilanteessa vaikka eineksiä on neuroottinen.

Meillä oli just ruokavaliosta vanhempainilta koulussa, jossa taas kerran todettiin, että se terveellisyyteen painottuva kultainen keskitie sallien myös roskaruoan ja herkuttelun silloin tällöin on kaikkein paras. Just syömishäiriöitä käsiteltiin paljon.

Joten älä tule väittämään, että sinun eines- ja roskaruokavaliosi suojaisi syömishäiriöiltä.

Vierailija
106/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä einesäiti inhoaa ruokailutilanteita, joten meillä se syöminen on kyllä välttämätön paha. Ei todellakaan mikään koko perheen rento ja mukava keskusteluhetki työ- ja hoitopäivän jälkeen.

Lapset ei kelpuuta minun tekemistä ruuista kuin todella harvoja, joten en näe enää vaivaa niiden eteen - harmittaa vaan heittää annoksia roskiin.

Meillä ei syödä muutenkaan kovin terveellisesti jos ei nyt epäterveellisestikään. Kukaan ei syö marjoja eikä vihanneksia. Ruisleipää ja puuroa kyllä. Eineksiä paljon, mutte ei herkkuja, leivonnaisia ja karkkia todella harvoin.

Olen itse käynyt juuri terveystarkastuksessa ja kaikki arvoni olivat loistavia, th oikein päivitteli niitä ikääni nähden. Kai se on sitten geeneissä kun en itsekään syö erityisen monipuolisesti kaikkia ruokaympyrän aineksia.

Se yksi einesäiti.

Vierailija
107/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, asun ulkomailla ja täällä ei noita myydä. Viititkö laittaa ohjeen tänne?

haluaisin tehdä !! (aivan, en siis tiedä kuinka lettutaikinakaan tehdään..)

kiitos :)

Vierailija
108/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toooooooooosi pisteliäitä. Onko hyttynen päässyt imulle? Hei jos jonkun tuntemattoman ihmisen pinaattilätyt on noin iso asia, niin huh huh! Kannattaa lähteä ulos (mies voi tehdä ruuan, ei tarvi tarjota eineksiä) siltä hellan vierestä viilentymään:))

Vierailija
109/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina näitä aloituksia, "Ihmettelen vaan viattomasti...", kun tarkoituksena on sanoa, että "Minäpä teen itse pinaattiletutkin, ei se mitään, että mulla ei ole muuta elämää, mutta ajatelkaa kun naapurin lapset ei ikinä saa itsetehtyjä pinaattilettuja! Kyllä minä olen síis paljon parempi äiti ja ihminen kuin kukaan muut! Jollainhan mun on pakko päteä, kun jäi koulut kesken ja mieskin käy vieraissa!".

Vierailija
110/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina näitä aloituksia, "Ihmettelen vaan viattomasti...", kun tarkoituksena on sanoa, että "Minäpä teen itse pinaattiletutkin, ei se mitään, että mulla ei ole muuta elämää, mutta ajatelkaa kun naapurin lapset ei ikinä saa itsetehtyjä pinaattilettuja! Kyllä minä olen síis paljon parempi äiti ja ihminen kuin kukaan muut! Jollainhan mun on pakko päteä, kun jäi koulut kesken ja mieskin käy vieraissa!".

joka vetää pinaattiletusta herneet nenään, niin

sillä itsellään on tainnut jäädä koulut kesken,

kun täytyy ihan viattomasta aloituksesta näin

hirveä haloo nostaa.

Vierailija
111/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilätyt onkin ainoita eineksiä mitä meillä syödään :)

Vierailija
112/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ihan normitoimintaa se on, että ne ostetaan eineksinä munkin mielestäni

Vierailija
113/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koulut jäi kesken ja mieskin käy vieraissa"! XDD

Vierailija
114/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilätyt onkin ainoita eineksiä mitä meillä syödään :)

Vierailija
115/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme akateemikkoja.

Vierailija
116/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaivattomuus, eli vaan lämmittää ne. Mulle pinaattiletut on ennen kaikkea helppo ruoka. Jos niitä pitäisi tehdä itse, meillä ei syötäisi niitä koskaan, ei ikinä. Ei tulisi mieleenkään tehdä itse, pinaatti- sen paremmin kuin muitakaan lettuja.

Meillä kaikki ruoat on eineksiä, aivan kaikki (lasken siis jauhelihankin einekseksi, koska ei se nyt kummoista ruoanlaittoa ole jos sen vain ruskistaa).

Vierailija
117/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kuitenkin vain akateemisia?

Vierailija
118/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lihavien lasten kodit on sellaisia, jossa leivotaan pullaa, tehdään pikkuleipiä, lettuja jne, kun se kotiruoka on niin hyvää ja nami nami. Ei se ruoka lihota, vaan ne jälkiruoat ja leivonnaiset. Niissä se ongelma on! Ei paljoa auta, vaikka miten välttelee eineksiä, jos sitten tarjoaa sunnuntaisin lettuja mansikkahillolla ja arkisin jotain itsetehtyä suolaista piirakkaa javielä kerran viikossa pullaa. Ei lihota, eipä...

Vierailija
119/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kuitenkin vain akateemisia?

Vierailija
120/135 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lihavien lasten kodit on sellaisia, jossa leivotaan pullaa, tehdään pikkuleipiä, lettuja jne, kun se kotiruoka on niin hyvää ja nami nami. Ei se ruoka lihota, vaan ne jälkiruoat ja leivonnaiset. Niissä se ongelma on! Ei paljoa auta, vaikka miten välttelee eineksiä, jos sitten tarjoaa sunnuntaisin lettuja mansikkahillolla ja arkisin jotain itsetehtyä suolaista piirakkaa javielä kerran viikossa pullaa. Ei lihota, eipä...

eivätkä tee koskaan ruokaa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi