Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi sai minut taas itkemään tunteja! En kestä enää!

Vierailija
21.05.2010 |

Olemme menossa viikonlopuksi mitä rennoimpiin häihin tuttavaperheellemme. He ovat painottaneet, että he haluavat rennot, pienet häät puutarhassaan. Anoppi on tulossa mukaan.

Näytin äsken www.loru.fi-kaupasta ostamaani rentoa retroa essumekkoa, joka sopii mielestäni vallan mainiosti 2-vuotiaalle sottupeterillemme, koska on värikäs ja hauska. Pieni muta puutarhasta ei näy.

Mutta ei! Anoppi haukkui minut pihistelijäksi, mauttomaksi ja liian vaatimattomaksi. Kuulemma ei missään nimessä käy ja nyt lähdetään kaupungille ostamaan jotain pitsikeinokuituhörhöä.

Ilmoitin, että lapsi menee siinä mekossa minkä olen ostanut ja sillä sipuli. Nyt anoppi lähti kotiinsa, eikä tule häihin. Ukolle en kehtaa soittaakaan, koska se ei kestä meidän riitoja enää yhtään. Sillä kuulemma hajoaa pää ja miksemme voi sopia näitä keskenämme!

Anopin mielestä lasta ei voi viedä häihin vanhassa pöytäliinassa ja minä olen sitä mieltä, että minä puen lapseni vaikka auton pressuun, koska lapsi on minun!

Puuh ja piste.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin miehelle asisasta. Se räjähti. Sen mielestä sen mutsi nyt vaan on hössöttäjä ja minä vedän hernettä nenään ihan turhasta. Itse laitan vanhojen painolastien ja hormoonipiikkien piikkiin omat itkupotkuraivarini. Sen mielestä on yks "paskan hailee" mitä lapsella on päällä, mutta jos se hänen äitiään niin kovin rassaa tuo mekko niin miksei lapsi voi pitää jotain niistä sadasta mekosta mitkä sillä on kaapissa. Se on ihan totta, että lapsella on hirveästi mekkoja, mutta olen ostanut niitä pikkukakkosta varten vähän varastoonkin.

Tämä ei ole mainos. Tuli paha mieli siitäkin, että jotain täysin tuntematonta rouvaa syytetään nyt asiasta johon se ei ole sotkeutunut. Anteeksi.

Nyt pännii kaikki asiat ja kohta lähdetään anopin ja ukon kanssa hyvien ystävien häihin ja tällä akalla on kyllä nyt naama norsunv*tulla.

Lapsi pistää päälleen vaaleansinistä h&m:ää ilman hörhelöitä, koska väsyttää ukon ja anopin kommentit, enkä jaksa polkea jalkaa yhden mekon takia. Toivottavasti ipanalla on kuuma ja se haluaa nakuilla juhlissa.

Tässä käy aina näin. Anoppi avautuu jostain, minä suutun, kerron ukolle, ukko suuttuu ja lopulta minä annan periksi. Samasta syystä lapsella on kolme etunimeä, joista kolmas on Charlotta. Muut nimet on uusivanhoja perussuomalaisia nimiä! Taistelin aikani, mutta anoppi ja ukko voitti.

Tässä liitossa meitä on kolme. Minä, ukko ja anoppi. Onneksi ei sentään tunkenut häämatkalle, kuten Sylvi Kekkonen. En kyllä olisi ihmetellyt yhtään jos se olisi hääyön aamuna pötkötellyt meidän välissä. Perkeleen akka.

Anoppi luulee, että ollaan sovittu, mutta ukon kommentit oli niin myrkyllisiä, että viha nousi uudestaan. Äh.

Anoppi on mitä on mutta ukko sulla on aika kamala. Toisaalta kyllä ymmärrän että mies saa yhden nimen lapselle valita mutta jos se nimi on anopin takia annettu, sitä en ymmärrä.

Pidä pintasi, tiukasti.

Vierailija
22/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mikä oli siedettävä on toi trumpettimekko. Tarkoitaan malliltaan sellainen jonka voisi laittaa häihin.

Muut on enempi hiekkalaatikkoasuja.

Onko kuvan kankaiden mukainen vai ihan jotain muuta sillä kierrätysmateriaalithan on mitä on.

Periaatteessa olen sitä mieltä että lapsen vanhemmat päättää mitä puetaan ja yleensä se on äiti. Jos vaate on kaamean näköinen niin ymmärrän sen että anoppi tai kuka tahansa muut yrittää asiaan vaikuttaa.

Linkitä kuva siitä mekosta niin katsellaan onko se sopiva juhla-asuksi.

Vierailija
24/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mikä oli siedettävä on toi trumpettimekko. Tarkoitaan malliltaan sellainen jonka voisi laittaa häihin.

Muut on enempi hiekkalaatikkoasuja.

Onko kuvan kankaiden mukainen vai ihan jotain muuta sillä kierrätysmateriaalithan on mitä on.

Periaatteessa olen sitä mieltä että lapsen vanhemmat päättää mitä puetaan ja yleensä se on äiti. Jos vaate on kaamean näköinen niin ymmärrän sen että anoppi tai kuka tahansa muut yrittää asiaan vaikuttaa.

Linkitä kuva siitä mekosta niin katsellaan onko se sopiva juhla-asuksi.

esim.minulla mummovainaani lakanat ovat kestäneet vuosikymmeniä toisin kuin uudet finlaysonit.

Vierailija
25/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on myös älyttömän tunkeileva ja se vouhottaa mulle aivan yhdentekevistä asioista ja yrittää aina, että meillä pitäisi olla hienompi koti, hienompi auto, hienommat vaatteet ja nokat pystyssä, koska olemme kuitenkin menestyjiä. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, eikä me mitään menestyjiä olla. Ihan taviksia, joilla on tavisduunit.

Sen motto tuntuu olevan, että jos ei ole hieno, pitää esittää hienoa. Mua ei tommonen kiinnosta.

Mutta meilä on se ero, että mun mies on mun puolella tyylikkäästi. Se aina menee väliin jos anoppi alkaa tunkeilemaan liikaa ja pitää mun puolia. Mun mielestä se on ihanan miehekästä.

Ainoa minkä anoppi on oikeasti saanut aikaan on yksi kristallikruunu, mutta koska se on mun mielestä kamala, laitoin sen lasten huoneeseen. Pojalle se on ihan sama, ja tytön mielestä se on ihana. Olisittepa nähneet anopin naaman kun se näki, ettei se ollutkaan olohuoneessa!!!! Se olisi halunnut, että se laitetaan olohuoneeseen, jotta se näkyy ulos asti. Nyt se on lastenhuoneessa eikä näy ulos kuin takapihalle.

Vierailija
26/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne kärjistyi siihen, että tyttöjen olisi pitänyt ehdottomasti mennä balettiin, meidän olisi pitänyt liittyä kirkkoon ja ruveta matkustamaan etelään talvisin, että naapurit tietää että meillä on rahaa.

Pistin ukon valitsemaan ja olin viikon tyttöjen kanssa ystävälläni, että jos anoppi notkuu meillä joka viikonloppu perjantaista sunnuntaihin, minä lähden.

Nyt anoppi käy lauantaisin ja jakelee auliisti kyllä neuvoja, mutta ei enää ole meillä yötä päivää joka saatanan viikonloppua passattavan, kun jalkoja niin juilii. Me käymme siellä kylässä aina keskiviikkoisin, kun käymme kaupungissa kaupoilla.

Mä luulen, että anoppikin on salaa tyytyväinen, kun pääsi vanhainkotiin, eikä tarvitse aina nurkissa pyöriä.

Nyt se on jo niin höpsähtänyt, että se itsekin tajuaa pitää suuta soukemmalla...

Vierailija
27/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii tähän kuin nakutettu, siinä puhuttiin kahden kaksossisaren väleistä, tulivat välillä tosi hyvin toimeen, sitten jostain ihan ns. mitättömästä asiasta leimahti valtavat riidat eivätkä taas voineet sietää toisiaan. Dr Phil totesi, että molempien "psykologinen nahka" on palanut, niin että sellainen ihan pienikin "kosketus" tuntuu pahalta, ja aiheuttaa suuren reaktion. Eli joku sanavalinta, jota muut ei edes huomaa, aiheuttaa valtavan puolustusreaktion toisessa sisaressa.

Mikä tähän auttaa, no toisia et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi. Täytyy vaan päättää reagoida eri tavalla, tai siis olla reagoimatta. Miksi AP annat anopille valtaa niin paljon, että itket tunteja ja suret lapsesi vaatevalintaa ja pilaat häätkin huonolla tuulellasi. Miksi et päätä olla reagoimatta hänen keuhkoamiseensa, eihän se sinua koske, sinä olet aikuinen itsenäinen nainen, ja jos anoppi on pöljä niin olkoon. Nouse sen yläpuolelle ja anna anopin keuhkota rauhassa. Ehkä anopilla on joku syy olla erityisen huolissaan lapsen vaatteista tai muusta pikkujutusta, ehkä hänet on kasvatettu aina niin että täytyy olla tietyn normin mukainen tai ehkä häntä on kiusattu vaatteista tai ehkä hänen oma anoppinsa, äitinsä tms on puuttunut kovasti hänen valintoihinsa lastensa suhteen ja arvostellut häntä, mitä niitä muita syitä nyt voi olla, miksi hän käyttäytyy oudosti. Mutta ei se että hän on outo, tarkoita että sinussa olisi jotain vikaa. Teet omat päätöksesi ja määräät itse siitä miten paljon toisten outoudet ja neuroosit sinun elämääsi vaikuttaa.

Vierailija
28/87 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu anopille, laita sille rajat. Lakkaa myös hakemasta anopin hyväksyntää asioille joita aiot tehdä. Tee miehelle selväksi, että laittaa anopin aisoihin, kokeile vaikka seksilakkoa, joskohan viesti menisi perille. Sano sille että et koe miestäsi miehekkäänä kun on noin kiinni äidissään.

Tuollainen uhrautuminen kahden itsekkään aikuisen edessä ei ole hyväksi kenellekkään. Lapsen äitinä sinä olet primadonna jonka oikkuihin muiden tulee sopeutua. Sinuna veisin myös lapsen niihin juhliin juuri tuossa pahennusta herättävässä mekossa ja ottaisin PALJON valokuvia. Samalla voit teettää valikoiman kuvakortteja kymmeniksi vuosiksi lapsesta samaisessa mekossa ja muistaa lähetellä niitä anopille jouluna, pääsiäisenä, merkkipäivinä ym ym.

Vierailija
29/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta onhan se totta, että noi koltut näyttää ihan vanhoilta käytetyiltä pöytäliinoilta, joita ituhipit pukee laspilleen ja kutsuvat sitä retroksi. Voi herra mun jee!

Vierailija
30/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaan pääsi ja laita se mekko jonka olit jo hankkinut.

Vierailija
31/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pese naamasi kylmällä vedellä (ja sen jälkeen meikkaa uudestaan, jos sulla on tapana) ja juo lasillinen vettä.

Jätä anoppi ja riitasi oomaan arvoonsa. Ei ole sinun ongelmasi, jos hän ei halua mennä häihin. Lapsi on sinun ja sinä laitat hänelle päälle mitä haluat.

Miehelle voit ilmoittaa, ettei enoppi tule, mutta älä ala jauhaa riitaa hänen kanssaan. Ota asiaan etäisyyttä, älä provosoidu enempää. Ota lunkisti.

Vierailija
32/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta onhan se totta, että noi koltut näyttää ihan vanhoilta käytetyiltä pöytäliinoilta, joita ituhipit pukee laspilleen ja kutsuvat sitä retroksi. Voi herra mun jee!

Kauheita rättejä, oli juhlat tai ei.

Vierailija
33/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä päätät, minkälaisissa vaatteissa sinun lapsesi menee häihin. Anoppi joko pitää siitä tai sitten ei, mutta se ei ole hänen asiansa. Aivan uskomattoman typerää käytöstä häneltä käydä tuolla tavalla haukkumaan ja osoittamaan mieltä sinun vaatepäätöksestäsi. Jos anoppi ei tule häihin, se ei ole millään tavalla sinun syysi. Ja jos suoraan sanon, miehesi vaikuttaa melko tossukalta, jos ei edes pysty kuuntelemaan noita anoppiongelmia.

Vierailija
34/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla drama queen. Ja mitä sinä sitä mekkoa ylipäätään esittelit?

Vierailija
35/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti haaskata kyyneleitään tuollaiseen? Keskity kasvattamaan selkäranka, nainen! Ei toisen ihmisen sanomiset saisi sun elämää noin pahasti keinuttaa. Jos anoppi ei tule häihin, vaan mököttää mieluummin kotona, kun ei saa päättää lapsenlapsensa mekko, niin antaa olla. Kyllä se on silloin anopin häpeä!

Vierailija
36/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin anoppi on kyllä täysi kusipää ja miehesi on varsinainen pupupöksy, kun ei saa äitiään mihinkään aisoihin. Aikuinen on anoppisi, mutta jos on noin lapsellinen, niin minun puolesta sitä saisi vaikka vähän komennellakin.

Vierailija
37/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toi nimittelijäanoppi jää pois juhlista ja voit ottaa rennosti!

Onneksi olkoon!

Vierailija
38/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kertoa sille mitään omia asioitasi.

Vierailija
39/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä, että se mekko on kamala rätti, silti ap (ja hänen miehensä) ovat ne, jotka lapsen juhlapukeutumisesta päättävät. Ja jos anoppi siitä loukkaantuu, ei tyypillä ole kyllä kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
40/87 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin amatööriompelija olisi työväenopiston kurssilla rukannut kyökin verhot uusiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi