Anoppi sai minut taas itkemään tunteja! En kestä enää!
Olemme menossa viikonlopuksi mitä rennoimpiin häihin tuttavaperheellemme. He ovat painottaneet, että he haluavat rennot, pienet häät puutarhassaan. Anoppi on tulossa mukaan.
Näytin äsken www.loru.fi-kaupasta ostamaani rentoa retroa essumekkoa, joka sopii mielestäni vallan mainiosti 2-vuotiaalle sottupeterillemme, koska on värikäs ja hauska. Pieni muta puutarhasta ei näy.
Mutta ei! Anoppi haukkui minut pihistelijäksi, mauttomaksi ja liian vaatimattomaksi. Kuulemma ei missään nimessä käy ja nyt lähdetään kaupungille ostamaan jotain pitsikeinokuituhörhöä.
Ilmoitin, että lapsi menee siinä mekossa minkä olen ostanut ja sillä sipuli. Nyt anoppi lähti kotiinsa, eikä tule häihin. Ukolle en kehtaa soittaakaan, koska se ei kestä meidän riitoja enää yhtään. Sillä kuulemma hajoaa pää ja miksemme voi sopia näitä keskenämme!
Anopin mielestä lasta ei voi viedä häihin vanhassa pöytäliinassa ja minä olen sitä mieltä, että minä puen lapseni vaikka auton pressuun, koska lapsi on minun!
Puuh ja piste.
Kommentit (87)
riitoja. Eli tämä on teillä tavallista.
Mutta koska sinulle tulee näistä riidoista noin paha mieli ja varmaan anopillekin, niin ettekö voisi molemmat vähän joustaa ja yrittää pitää mölyjä mahassa. Älä ala ensimmäisenä huutamaan, koska niin kaiku vastaa kuin sinne huudetaan.
Teillä molemmilla ja myös miehelläsi menee päivä jos toinenkin pilalle tällaisten melko mitättömien asioiden takia. Ja mitähän se sinun maailman söpöin 2 v tyttösikin tästä kaikesta ajattelee ? Jos et muiden, niin edes itsesi takia, yritä joustaa, koska tunnut ehkä itse kuitenkin kärsivän tilanteesta todella paljon.
mistä näitä mulkeroanoppeja sikiää - useammasta kommentista sellaisen jo haistaa.
Hienoa, suomalainen nainen! :D :D :D :D
Nr. 0012 keltaiseen essumekkoon...Jalkaan mustat kiilonahkakengät, kaulaan nätti koru ja hiuset kivasti, niin varmaan asu olisi ihan söpö ja riittävän juhlava.
Minusta anoppisi käytäs oli sopimatonta.
anoppi haluaa pomottaa ja sitten sai regressiivisen kohtauksen kun et alistunut hänen suunnitelmaansa. Hän ei ole sinun lapsesi äiti. On hyvä, että osoitat, ettet alistu hänen määräysvaltaansa. Joskus se kirpaisee (siis anoppia), mutta sinä voit kuivata kyyneleesi. Miehesi tehtävä sitäpaitsi olisi sanoa anopille suorat sanat, että on puuttumatta teidän asioihinne.
ja MIEHESI PÄÄTÄTTE, MUTTA KYLLÄ ANOPILLA ON silmää: EN VOIS LASTANI MOISISSA MEKOISSA VIEDÄ PIHAA, KAUPPAA, EHKÄ VIELÄ KYLÄ REISSU MENISI, MUTTA EI HÄÄT!!!!!!!!!!1
MILLASISA RYT-KYISÄ TEKIN LAPSIANNE VIOETTE JUHLIIN!!11 KYLÄ SEN PITÄÄ OLLA NYKY-AIKASTA JA JUHLA-VAA. mUN ISO ISÄ KÄÄNTYIS HAURASSA JOS TOLLASEN VERHON KAPPALEN NÄKIS LASPEN PÄÄLÄ. KIITOS 1939-1945 11!11
se nyt ole ihan sama, mitä ap haluaa lapselleen pukea, ei se anopille mitään kuulu?
Jos tietää miten hääpari aikoo pukeutua, niin sen mukaan vieraatkin voi laittaa päälleen jotain muuta kuin jakkupuku-linjaa. Jos hääpari on puvussa ja valkoisessa pitsi/paljetti/helmi-kermakakussa siellä puutarhahäissä, niin silloin vieraatkin pukeutuu tyylikäämmin, muuten voi olla rennot vaatteet.
Itse olisin oikein tyytyväinen, jos tuo ap:n anoppi ei tulisi mukaan, onneksi omani on normaali ihminen.
Tässä ketjussa voimme myös huomata mistä näitä mulkeroanoppeja sikiää - useammasta kommentista sellaisen jo haistaa.
Hienoa, suomalainen nainen! :D :D :D :D
Niin totta! Meissä kaikissa asuu sisällä tulevaisuuden anoppi ja aika monissa vastauksissa näkyy että sielä kasvaa ja kehittyy se hirmuanoppi...
Että sääliksi käy kaikkien ap:n haukkujien lapsien tulevaisuuden puolisoita. Teette lapsenne ja näiden puolisoiden elämän vielä tosi vaikeaksi, ei käy kateeksi... Kannattaisi harjoitella hyviä tapoja ja kohteliaita keskustelutapoja jo nyt niin sitten 20-30 vuoden päästä ehkä jo osaa vähän käyttäytyä.
Eli kaikki sympatiat ap:lle. Kiva mekko ja vaikka ei minun mielestä olisikaan niin se on yksi lysti ja anoppi on tosi epäkohtelias jos rupeaa ap:tä haukkumaan. Hyi!!
Voit sivumennen mainita, että sitten kun makaat letkuissa saat olla siellä ihan yksin.
tulen ja puen sut retroon ESSUMEKKOON!
Luin ketjua ja nyt jo nauran vedet silmissä! AV toimii, ensin puretaan surut, tullaan kivitetyksi ja lopulta joku irvileuka saa nauramaan vedet silmissä.
Soitin anopille ja sovimme jo riidan. Tiettyä vihamielisyyttä on yhä ilmassa, mutta päällisin puolin on jo kaikki hyvin. Kerroin, että essumekko se on ja sillä sipuli. Anoppi pyysi lupaa ostaa edes yhden nätin kesämekon, sanoin että ollos hyvä vaan.
(taitaa pimu olla tänä kesänä hiekkalaatikon hienoin mimmi keinokuitupitseissään ja ruseteissaan!!!!)
tietysti joskus tekee mojovaa pistää hanttiinkin, mutta pitkän päälle joskus kannattaa ihan se asenne, että sanot joo joo ja sitten teet miten haluat. Hymyilet vain ja sanot "hops taisin unohtaa, oi joi miten sitä onkaan niin hajamielinen, heh heheh".
Mikään muu ei ole tehokkaampi ase kuin hajamieliseksi tekeytyminen ja se, ettei ota vakavasti.
ja MIEHESI PÄÄTÄTTE, MUTTA KYLLÄ ANOPILLA ON silmää: EN VOIS LASTANI MOISISSA MEKOISSA VIEDÄ PIHAA, KAUPPAA, EHKÄ VIELÄ KYLÄ REISSU MENISI, MUTTA EI HÄÄT!!!!!!!!!!1
MILLASISA RYT-KYISÄ TEKIN LAPSIANNE VIOETTE JUHLIIN!!11 KYLÄ SEN PITÄÄ OLLA NYKY-AIKASTA JA JUHLA-VAA. mUN ISO ISÄ KÄÄNTYIS HAURASSA JOS TOLLASEN VERHON KAPPALEN NÄKIS LASPEN PÄÄLÄ. KIITOS 1939-1945 11!11
Meillä on jossain määrin sama ongelma, eli anoppi tykkää keinokuituhörsellyksistä ja minä retrosta. Tyttäreni ollessa noin 8 kk olin kerran pukenut hänet Marimekon punaiseen pallobodyyn ja farkkuihin, ja anoppi totesi: "Eihän se näytä edes tytöltä". Meinasi kyllä mullakin itku tulla. Olen hissukseen koettanut "opettaa" anopille, millaisia vaatteita käytämme lapsellamme, siis mukavia, värikkäitä, hyvälaatuisia jne. (esim. Marimekko, POP, Lindex, Katvig, Tutta; Benettonin jotkut vaatteet). Vähitellen lahjaksi saadut vaatteet ovat parantuneet ja tulee muutakin kuin keinokuituista pinkkirimssua.
Oikeastikin nuo mekot ovat tehtyjä vanhahtavista kankaista vai peräti vanhoista? Voihan se vanhemmalla ihmisellä olla hivenen nielemistä siinä, että häihin mentäisiin vanhassa pöytäliinassa tai keittiön verhossa tms...
Suuri Rättidraama Numero 2002.
Kun on pieni elämä, pitää draama repiä räteistä, näemmä.
Tummansininen pallopotkari ja body haalistuivat ja nyhjääntyivät jo ekassa pesussa niin paljon, että niitä ei kehdannut edes kirpputorille viedä.
Meillä on jossain määrin sama ongelma, eli anoppi tykkää keinokuituhörsellyksistä ja minä retrosta. Tyttäreni ollessa noin 8 kk olin kerran pukenut hänet Marimekon punaiseen pallobodyyn ja farkkuihin, ja anoppi totesi: "Eihän se näytä edes tytöltä". Meinasi kyllä mullakin itku tulla. Olen hissukseen koettanut "opettaa" anopille, millaisia vaatteita käytämme lapsellamme, siis mukavia, värikkäitä, hyvälaatuisia jne. (esim. Marimekko, POP, Lindex, Katvig, Tutta; Benettonin jotkut vaatteet). Vähitellen lahjaksi saadut vaatteet ovat parantuneet ja tulee muutakin kuin keinokuituista pinkkirimssua.
Luin ketjua ja nyt jo nauran vedet silmissä! AV toimii, ensin puretaan surut, tullaan kivitetyksi ja lopulta joku irvileuka saa nauramaan vedet silmissä. Soitin anopille ja sovimme jo riidan. Tiettyä vihamielisyyttä on yhä ilmassa, mutta päällisin puolin on jo kaikki hyvin. Kerroin, että essumekko se on ja sillä sipuli. Anoppi pyysi lupaa ostaa edes yhden nätin kesämekon, sanoin että ollos hyvä vaan. (taitaa pimu olla tänä kesänä hiekkalaatikon hienoin mimmi keinokuitupitseissään ja ruseteissaan!!!!)
mutta mä ymmärrän anoppia. Pula-ajan lapsilla ei ollut hörhöä ja kaikki oli verhoista ja pöytäliinoista väsättyä.
Nyt kun ois varaa ostaa sitä hörsöä, jotkut pitääkin mökin verhoja tyylikkäämpinä. Ei se sitä ymmärrä, että se on moderni valinta.
Tää on vähän kuin selittäisi kehitysmaanlapsille, että on vapaaehtoisesti kasvissyöjä!
Pienissä puutarhajuhlissakin voi olla kauniisti puettu. Nuo pussilakanavaatelapset on säälittäviä!
Sittenhän tuolla ei ole väliä, sanokoot miehen äiti mitä tahtoo.
Voit sivumennen mainita, että sitten kun makaat letkuissa saat olla siellä ihan yksin.