Kertokaapas että miten se ehkäisy pettää
Täällä kun tuntuu olevan ihmisiä jotka ei usko että voi niin vain pettää. Ja kuitenkin tänäänkin on ollut jo ainakin kaksi avausta aiheesta. Joten kertokaapa omia kokemuksia.
Kommentit (76)
Kumia käytettiin, sitten olin raskaana. Ei mitään havaintoa, että kumi olisi rikkoontunut, mutta joku välistävuoto on jossain välissä ilmeisesti tapahtunut.
Kondomi pettää aina, kun ensin ollaan normaali lähetyssaarnaaja-asennossa, ja sitten nainen siirtyy miehen päälle ratsastusasentoon. Takuuvarmasti pettää.
rikki 2 kertaa mutta se on onneksi huomattu ja olen saanut jälkiehkäisypillerit. Raskaaksi en ole päässyt tulemaan näistä kerroista.
Viimeksi, kun näin kävi apteekissa farmaseutti ei näyttänyt uskovan minua lainkaan, että kondomi oli hajonnut mieheni kanssa vaan pariin otteeseen hoki minulle, että ehkäisyä pitää käyttää. Rupesihan se ärsyttämään mutta onhan se hyvä, että siitä sanotaan, kun paljon on niitä jotka ei kondomia käytä.
Varmaan yks ainoa kerta sekstailtiin kierron aikana, mulla ikää reilusti yli 40v, joten hämmästys oli kyllä melkoinen kun raskaustesti näytti plussaa. Vielä ultrassakin kierukka oli ihan oikealla paikallaan. Joten kyllä väitän etä ehkäisy petti, mutta ihana vauva sieltä kuitenkin tuloksena oli.
ja kun lääkärissä olin ja selitin, että kondomi hajos, niin kohteli nuivasti, ei ikään kuin uskonut. No sitten teki sisätutkimuksen ja sanoi, että kyllä täällä tosiaan on kondomin palanen....
No niin juu, kun totta puhuin.
Miehen kanssa oltu yhdessä kohta 20 vuotta ja lähes ainoa ehkäisy on ollut kondomi. Ei ole rikkoutunut eikä pettänyt kertaakaan.
Mutta ehkä tämä on jotenkin yksilöllinen juttu. Itse en tosiaan tajua, miten kortsun voi saada rikki yhdynnässä, mutta kai se on uskottava, että jotkut raskautuvat paljon muita helpommin.
ehkäisykeino eikä sellaista taida ollakaan, kun selibaatti. Jokaikisessä ehkäisymenetelmässä on mahdollisuus tulla raskaaksi. Ja uskon, että osaamme laittaa kondomin oikein. On sitä senverran paljon tullut käytettyä...mutta silti se on kerran hajonnut ja kerran luiskahtanut pois.
Oletteko aivan täysin varmoja, että ette ole rikkoneet kumia jo päälle laittaessa, esim kumin pakettia repäistäessä. Myös se, että jättää pienen ilmakuplan kumin päässä olevaan "pussiin" aiheuttaa helposti kumin rikkoutumisen. Oikealla käsittelyllä kumi on erittäin varma ehkäisykeino.
säännöllisesti kunnes sitten kummallisen vuodon ja kipujen takia menin lääkäriin, joka tuumas että "Keskenmenohan tää on".
kaksi kertaa raskaaksi pillereistä huolimatta. Ei ole ollut unohtuneita pillereitä tms.(lääk epäili perussairauttani syyksi) Siskonikin on saanut yhden pilleri raskauden. Serkuillanikin on pilleriraskauksia. Ystävälläni on ollut kierukka raskaus, tädilläni ihana pikku poika sterilisaation jälkeen.
Nykyään jo ikä ja hoitovirhe hormonikierukan kanssa suojaa raskaudelta.
Emmekä huomanneet edes rikkimenoa, joten ei mennyt "riekaleiksi".
Ja muistaakseni täällä kuulin jonkun testanneen näennäisesti ehjää kortsua panon jälkeen. Hanasta vettä sisään ja sitä tulikin pienistä reijistä pois.
Kondomi pettää aina, kun ensin ollaan normaali lähetyssaarnaaja-asennossa, ja sitten nainen siirtyy miehen päälle ratsastusasentoon. Takuuvarmasti pettää.
Noh, meillä on ollut käytössä viimeiset 2v kondomi eikä ole kertaakaan ratsailla rikkoutunut, ja teen sitä usein!
Mä en kanssa jaksa millään uskoa noita "ehkäisy petti"-juttuja
kun ei millään tajuta ettei kaikki ole kuten Sinä ja Sinä et ole maailmankaikkeuden ainoa oikeanlainen nainen, meitä on moneksi.
Mutta enpä minäkään usko kaikkea mitä luen, mutta jahka itse koen niin silloin uskon..
^^^
mitenköhän se eukko manipuloi/kopeloi esim. sitä käsivarren ehkäisykapselia?!?!?
Miehen kanssa oltu yhdessä kohta 20 vuotta ja lähes ainoa ehkäisy on ollut kondomi. Ei ole rikkoutunut eikä pettänyt kertaakaan.
Mutta ehkä tämä on jotenkin yksilöllinen juttu. Itse en tosiaan tajua, miten kortsun voi saada rikki yhdynnässä, mutta kai se on uskottava, että jotkut raskautuvat paljon muita helpommin.
kuin sitä vaniljaa.. ;)
No meillä on käytetty sellaisia erikoiskondomeja jotka ovat paksumpia kuin normaalista kaupasta ostetut. Mies kun on herkkä laukemaan, varsinkin jos minä saan orgasmin hänen ollessa sisälläni.
Kuitenkin:
Itselläni on kuukautiskipujen hoidossa tuo ehkäisyrengas. Se siis toimii kaupanpäällisinä vielä toisena ehkäisynä. Mitään ongelmia ei tämän kanssa ollut, on siis pysynyt paikoillaan ja olen aina toiminut ohjeiden mukaan sen laittamisessa. Meillä siis nämä kaksi ehkäisykeinoa.
Erään kerran jälkeen sitten myöhästyi kuukautiset ja testi näytti plussaa. Kondomissa ei ollut mitään merkkejä hajoamisesta ja rengas oli paikoillaan. Uskoton en ole ollut, koska siihen ei ole tarvetta.
Raskaaksi siis tulin, näistä huolimatta.
Uskokaa tai älkää, sehän on enemmän teidän ongelma.
kymmenen vuotta sterilisaationsa jälkeen.
Me emme ole miehen kanssa voineet käyttää kondomia kauaakaan, koska ne hajosivat niin usein. Kumpikin olemme harrastaneet paljon seksiä kondomia käyttäen ilman "onnettomuuksia", siis muiden kanssa, mutta yhdessä rikomme kaikki kumit. Joku fyysinen anomalia varmaan värkeissä. :)
vuosien varrella ollut eri partnereitakin ja kas, usein hajosivat rajussa ratsastuksessa tai oikein ravakassa takaapäin nainnissa... Ei siitä kummempia seurauksia ollut, jos nyt ei yhtä klamydiaa lasketa, koska söin pillereitäkin...
Ensimmäinen lapsi syntyi, koska unohdin ottaa kaksi ehkäisypilleriä ajallaan. Toinen lapsi syntyi, koska kondomin kanssa tuli sähellettyä ja jälkiehkäisy (ajallaan otettu) petti.
Näin jälkeenpäin ajatellen...onneksi noin kävi :)
Kuparikierukka on toistaiseksi (noin 8 vuoden ajan) osoittautunut varmaksi, mutta esimerkiksi ystäväni pikkuveli syntyi, koska hänen äitinsä kuparikierukka oli pettänyt.
ei edes sterilisaatio, ole 100% varma.
http://www.tohtori.fi/?page=1750363&id=6086263
Tuossa taulukko ehkäisymenetelmien luotettavuudesta.
mulla on myös tämä ehkäisykeino pettänyt. Selibaatista huolimatta tulin raskaaksi! Joten mikään ei ole 100%