Olen vieläkin exään rakastunut
Mä olen naimisissa ja yhden lapsen äiti. Ex-poikaystäväni 5 vuoden takaa on ruvennut taas tekemään itseään tykö... Kyseessä on mies, jota olen rakastanut ehkä eniten ikinä (miinus toki lapseni).
Vaihdoin hänet mieheeni lennosta, koska meillä oli silloin vaikeaa exän kanssa. Muutenkin seurustelu takkusi, en omasta mielestä saanut tarpeeksi avointa tunteenilmaisua.
Ex on sellainen vähän ylimielinen ja kyyninen, näyttää huonosti tunteitaan. Mutta kuitenkin herkkä. Fyysisempi tosi puoleensavetävä. Mieheni on maanläheisempi, tavallisempi mies. Meillä eksän kanssa oli keskenmeno ja emme osanneet sitä käsitellä. Puoli vuotta siitä ja vaihdoin miestä, kun mieheni itse aktiivisesti yritti. Takerruin siihen ja pakenin.
Mieheni taas oli korviaan myöten muhun rakastunut heti ja näytti sen, edelleen on. Ajattelin että on helpompaa olla niin rakastettu kuin hiukan tuskassa aina.
Ex suuttui tuosta silloin tolkuttomasti. Mä ajattelin että unohdan, ja olen onnellinen miehen kanssa. Menin naimisiin, sain lapsen.
Mutta en vaan oo unohtanut. Ja nyt olen taas koukussa, käydään kahvilla ja pelkkä hänen kätensä kosketus omaan käteeni saa mut ihan sairaaksi ikävästä.
Tiedän, ei oo järkeä... mutta vaikeaa antaa olla kun tunteet on niin voimakkaat.
Kommentit (420)
eihän siinä ole mitään vikaa että eroaa, mutta seksisuhdettahan sinä tässä havittelit. Ja se ero pitää sitten tehdä ennen kuin päädytte sänkyyn ja suhteeseen, eikä mitään sellaista että kokeilet vähän aikaa eloa eksän kanssa miehellesi kertomatta. Jos sitten eksä muuttaakin mielensä parin kuukauden päästä (on se aika helppoa leikkiä aikuistunutta jonkin aikaa) tai osoittautuu entisenlaiseksi kusipääksi, niin se on voi voi. Sitten etsit uuden miehen koska et selvästikään pysty olemaan yksinkään.
tulisi kuulua: jos tietäisitte puolisonne olevan rakastunut johonkuhun muuhun, niin kai antaisitte sille luvan harrastaa seksiä sen jonkun muun kanssa selkänne takana, lopettaen seksin harrastamisen teidän kanssanne.
Eikö sua ole koskaan petetty vai miksi olet tuollainen bimbo? Vaikka olis minkälainen Heathcliff kyseessä jne jne niin miehelläsi on oikeus onnelliseen parisuhteeseen sellaisen kanssa, joka ei petä häntä selän takana! Vai etkö ajattele hänen tunteitaan yhtään? Mikset vaan eroa?
Vai oli sun miehes itsekäs pokatessaan sua? Ja sitä kautta kenties syypää tämänhetkiseen tilanteeseen? Ota nyt aikuinen nainen vastuu elämästäs. oikeesti. Sä oot ihan itse luomassasi tilanteessa ja sun vastuullas on myös miehes ja lapses hyvinvointi. Vaikka se exä ois kuinka sun suuri rakkaus ja oma mies täysin väärä, niin sun primääri velvollisuus on toimia sen yksikön puolesta, joka asuu sun kanssa saman katon alla. Sitä kutsutaan perheeksi.
Kysyit, että mitä ajattelisin jos tietäisit oman puolison olevan (liuta adjektiiveja)rakastunut johonkin toiseen? No tilanteessa jossa on mukana lapsi, olettaisin vaimoni tekevän kaiken mahdollisen meidän suhteen eteen, ennen muita ratkaisuja. Eikö se kuulosta melko kohtuulliselta? Niin mä olen tehnyt ja tekisin uudestaankin. Koetko sä ap tehneesi kaiken voitavasi?
Tai mitä jos pitäisit tunteet omana tietonasi ja sopeutuisit tilanteeseen? Tiedätkö, että ihmiset tekee perheidensä eteen suurempiakin uhrauksia joka päivä.
Suurin osa ihmisitä on suhteissaan jossain vaiheessa poissaolevia (tunteet toisaalla) pitkiäkin aikoja. Mutta ne on niitä vastoikäymisiä, joista pappi silloi joskus puhui.
Tee ap oikein.
Koska ehkä mä haluan kokeilla onko ex tosiaan muuttunut... mutta sitä voi olla vaikeaa saada selville ennen kuin on tehtävä joku ratkaisu :(.
ap
eihän siinä ole mitään vikaa että eroaa, mutta seksisuhdettahan sinä tässä havittelit. Ja se ero pitää sitten tehdä ennen kuin päädytte sänkyyn ja suhteeseen, eikä mitään sellaista että kokeilet vähän aikaa eloa eksän kanssa miehellesi kertomatta. Jos sitten eksä muuttaakin mielensä parin kuukauden päästä (on se aika helppoa leikkiä aikuistunutta jonkin aikaa) tai osoittautuu entisenlaiseksi kusipääksi, niin se on voi voi. Sitten etsit uuden miehen koska et selvästikään pysty olemaan yksinkään.
"Koska ehkä mä haluan kokeilla onko ex tosiaan muuttunut... mutta sitä voi olla vaikeaa saada selville ennen kuin on tehtävä joku ratkaisu :(."
Seksilläkö? Ratkaisu on että eroat ja katsot onko se muuttunut. Et voi muuttaa sen kaa yksiin ja katsoa onko se muuttanut ja sitten tulla kotiin niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
eikä kysymys kuulu noin vaan todellakin niin, että eikö se pelkkä toisen rakastaminen korpeaisi teitä? Ilman mitään pettämisiä.
Heathcliff mun piti googlettaa. En oo lukenut Humisevaa harjua.
ap
tulisi kuulua: jos tietäisitte puolisonne olevan rakastunut johonkuhun muuhun, niin kai antaisitte sille luvan harrastaa seksiä sen jonkun muun kanssa selkänne takana, lopettaen seksin harrastamisen teidän kanssanne.
Eikö sua ole koskaan petetty vai miksi olet tuollainen bimbo? Vaikka olis minkälainen Heathcliff kyseessä jne jne niin miehelläsi on oikeus onnelliseen parisuhteeseen sellaisen kanssa, joka ei petä häntä selän takana! Vai etkö ajattele hänen tunteitaan yhtään? Mikset vaan eroa?
ehkä se tyydyttää romantiikan nälkäsi.
en mennyt kirkossa naimisiin. Eli ei oo mitään papin aamenta tai vastoinkäymisiä.
En ole vielä tehnyt kaikkea voitavaani sen eteen, että voisin jatkaa yhteiseloa mieheni kanssa tyytyväisenä.
Otin tuon vaan esille siinä mielessä, että miehelläkin oli osuutta siihen, että en saanut silloin asioita selväksi. Hänkään ei niin pyhimysmäisesti odottanut että saan asiani kuntoon. Ehkä olisimme exän kaa kuitenkin eronneet. Ehkä ei. Mutta nyt tiedän, että ainakin se asioiden käsittely loppuun asti olisi edistänyt sitä että nyt voisin sanoa että katsoin sen tien loppuun asti.
ap
Vai oli sun miehes itsekäs pokatessaan sua? Ja sitä kautta kenties syypää tämänhetkiseen tilanteeseen? Ota nyt aikuinen nainen vastuu elämästäs. oikeesti. Sä oot ihan itse luomassasi tilanteessa ja sun vastuullas on myös miehes ja lapses hyvinvointi. Vaikka se exä ois kuinka sun suuri rakkaus ja oma mies täysin väärä, niin sun primääri velvollisuus on toimia sen yksikön puolesta, joka asuu sun kanssa saman katon alla. Sitä kutsutaan perheeksi.
Kysyit, että mitä ajattelisin jos tietäisit oman puolison olevan (liuta adjektiiveja)rakastunut johonkin toiseen? No tilanteessa jossa on mukana lapsi, olettaisin vaimoni tekevän kaiken mahdollisen meidän suhteen eteen, ennen muita ratkaisuja. Eikö se kuulosta melko kohtuulliselta? Niin mä olen tehnyt ja tekisin uudestaankin. Koetko sä ap tehneesi kaiken voitavasi?
Tai mitä jos pitäisit tunteet omana tietonasi ja sopeutuisit tilanteeseen? Tiedätkö, että ihmiset tekee perheidensä eteen suurempiakin uhrauksia joka päivä.
Suurin osa ihmisitä on suhteissaan jossain vaiheessa poissaolevia (tunteet toisaalla) pitkiäkin aikoja. Mutta ne on niitä vastoikäymisiä, joista pappi silloi joskus puhui.
Tee ap oikein.
ei se silti ole missään määrin exäsi vika mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä, itse teet omat ratkaisusi. Nytkin varmaan käy niin, että hurvittelet eksän kanssa jonkin aikaa sekstaillen, sitten huomaat että seksiähän se vaan halusi tai on ihan samanlainen kuin ennenkin, ja haluat palata oman miehesi kanssa yhteen, joka taas on saanut kuvion selville ja hakee yksinhuoltajuutta ja haukkuu sinua lapsellesi, sitten itket että kun se eksä sekoitti mun pään, sen vika..
etten voi sinne muuttaa noin vaan. Kokeilulla tarkoitan että lähinnä jutella paljon, elää jossain määrin suhteessa... ei pelkällä seksillä. kyllä siinäkin paljastuu jos vaan haluaisi olla muuttunut eikä olekaan.
ap
"Koska ehkä mä haluan kokeilla onko ex tosiaan muuttunut... mutta sitä voi olla vaikeaa saada selville ennen kuin on tehtävä joku ratkaisu :(."
Seksilläkö? Ratkaisu on että eroat ja katsot onko se muuttunut. Et voi muuttaa sen kaa yksiin ja katsoa onko se muuttanut ja sitten tulla kotiin niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
reilua on pitää yllä tällaista kokeilua miehesi kannalta? Sua ei tosiaan taida hänen tunteet kiinnostaa yhtään? Kyllä vuodenkin pystyy se eksä pitämään yllä hyvää käsitystä itsestään tuommoisessa kiihkeässä ja jännittävässä salasuhteessa- kaikki jännityshän katoaisi jos ottaisit eron ja menisitte eksäsi kanssa kunnolla kimppaan.
"vaihto" tapahtui olin 23 v. Iältäni aikuinen, kyllä, mutta en kyllä oikeasti ollut.
Molemmmat miehet ovat noin 10 v mua vanhempia toinen vähän alle ja toinen 10 v vanhempi. En ole vieläkään yhtä vanha, kuin kumpikin heistä oli silloin.
En kirjoita tätä puolustellakseni mutta musta silläkin on merkitystä, mitä 30-33 v tekee ja mitä 23 v tekee.
ap
entä jos exäsi sairastuisi alzheimeriin tai kaatuisi rappusissa ja taantuisi kehitysvammaiseksi?
Rakastaisitko häntä vieläkin?
nyt olet melkein kolmekymmentä ja varsin hyvin voit tehdä tietoisesti oikeita päätöksiä. Ja oikeisiin päätöksiin kuuluu aina se, ettei ketään petetä. Voit aivan hyvin vaihtaa miestä ilmankin. Miksi muutenkaan jäisit yhteen miehen kanssa, jota et juuri rakasta, teillä ei ole paljon mitään yhteistä jne jne mitä olet miehestäsi kertonut? Lapsella tätä on turha perustella, kukaan lapsi ei halua elää kulissiperheessä (lue vaikka se ketju täältä). Lisäksi lapsi ei ole kai kovin vanha, sitä helpompi sen kannalta erota mitä nuorempi se on. Ja nythän olisit muutenkin valmis vaihtamaan miestä ja erottamaan perheen, jos vaan se eksä olisi muuttunut, joten todellisuudessa et ajattele asiaa lapsen kannalta ollenkaan, vain itsesi.
mutta jos pidän jutun vaan keskusteluna, niin se ei musta ole niin järkyttävää pettämistä.
Ja kyllä uskon että selviää hyvinkin äkkiä mites sen aikuistumisen laita on.
Meillä oli vetoa toisiimme kuitenkin yhdessä asuen sen koko ajan. Ei se veto siitä yhteenmuutosta katoa.
ap
reilua on pitää yllä tällaista kokeilua miehesi kannalta? Sua ei tosiaan taida hänen tunteet kiinnostaa yhtään? Kyllä vuodenkin pystyy se eksä pitämään yllä hyvää käsitystä itsestään tuommoisessa kiihkeässä ja jännittävässä salasuhteessa- kaikki jännityshän katoaisi jos ottaisit eron ja menisitte eksäsi kanssa kunnolla kimppaan.
Mitä tahansa teet exäsi ja nyxäsi kanssa, muista toimia mahdollisimman hellävaroen lasta kohtaan ja muista ettei sinulla ole oikeutta erottaa lasta ja isää vain koska vanha suola janottaa.
Lähtisitkö liitosta myös, jos miehesi haluaa lähivanhemmuuden? Vai vain jos hän joustaa ja sinä saat kaiken?
mutta luulen että rakastaisin, vaikka sairastuisi vakavasti.
Mutta ei tuommoinen noin iso muutos rakkaan persoonassa kuin sinä kirjoitit ole kenellekään mikään helppo juttu, vaikka olisi ollut 50 v yhdessä.
ap
entä jos exäsi sairastuisi alzheimeriin tai kaatuisi rappusissa ja taantuisi kehitysvammaiseksi?
Rakastaisitko häntä vieläkin?
pettämisenä, jos nykyinen miehesi tai tämä eksäsi tässä testailisi keskustellen ja kädestä pidellen ja hiplaillen samaan aikaan jotain toista naista, josko tämä olisikin parempi kuin sinä?
Mitkä ne syyt siis olivat, miksi teille tuli ero, millä tavalla tämän eksän pitäisi olla muuttunut? Ja jos hän kertoo olevansa muuttunut, niin millä tavalla tarkalleen ja mikä tähän muuttumiseen johti?
Tohon lisäksi vielä se että ap, sä et tule rikkomaan sääntöjä. Sinä unohdat ex-miehesi juuri nyt tällä sekunnilla ja katkaiset välit häneen. Menikö tämä jakeluun?
Tee ap oikein.
Normaalisti meillä on kuitenkin ollut seksiä vähintään pari kertaa viikossa. Toki on ollut pidempiä kausia esim. synnytyksen jälkeen ja alkuraskaudessakin (olin aika pahoinvoiva).
Jos rupean suhteeseen exän kanssa niin oletan että hän on mulle uskollinen. Ei hän mikään fuckbuddy ole. Ja varmaan tapaisin useammin. Nyt ei tietääkseni ole ketään naista.
Soitot ja muut viestit pystyn hoitamaan sinä aikana kun mies ei oo näkemässä.
ap