Olen vieläkin exään rakastunut
Mä olen naimisissa ja yhden lapsen äiti. Ex-poikaystäväni 5 vuoden takaa on ruvennut taas tekemään itseään tykö... Kyseessä on mies, jota olen rakastanut ehkä eniten ikinä (miinus toki lapseni).
Vaihdoin hänet mieheeni lennosta, koska meillä oli silloin vaikeaa exän kanssa. Muutenkin seurustelu takkusi, en omasta mielestä saanut tarpeeksi avointa tunteenilmaisua.
Ex on sellainen vähän ylimielinen ja kyyninen, näyttää huonosti tunteitaan. Mutta kuitenkin herkkä. Fyysisempi tosi puoleensavetävä. Mieheni on maanläheisempi, tavallisempi mies. Meillä eksän kanssa oli keskenmeno ja emme osanneet sitä käsitellä. Puoli vuotta siitä ja vaihdoin miestä, kun mieheni itse aktiivisesti yritti. Takerruin siihen ja pakenin.
Mieheni taas oli korviaan myöten muhun rakastunut heti ja näytti sen, edelleen on. Ajattelin että on helpompaa olla niin rakastettu kuin hiukan tuskassa aina.
Ex suuttui tuosta silloin tolkuttomasti. Mä ajattelin että unohdan, ja olen onnellinen miehen kanssa. Menin naimisiin, sain lapsen.
Mutta en vaan oo unohtanut. Ja nyt olen taas koukussa, käydään kahvilla ja pelkkä hänen kätensä kosketus omaan käteeni saa mut ihan sairaaksi ikävästä.
Tiedän, ei oo järkeä... mutta vaikeaa antaa olla kun tunteet on niin voimakkaat.
Kommentit (420)
kun ryntäisi exänsä luo. Eiköhän hän ole kyllästynyt myös äitiyteen ja haluaa helppoa elämää. Aika kurja äiti lapselle mutta onhan niitä pahempiakin akkoja nähty.
Mitä tahansa teet exäsi ja nyxäsi kanssa, muista toimia mahdollisimman hellävaroen lasta kohtaan ja muista ettei sinulla ole oikeutta erottaa lasta ja isää vain koska vanha suola janottaa.
Lähtisitkö liitosta myös, jos miehesi haluaa lähivanhemmuuden? Vai vain jos hän joustaa ja sinä saat kaiken?
niin lähtökohtani on, että yhteishuoltajuus, ja mahdollisimman tarkkaan puolet ja puolet lapsen kanssa.
ap
Mitä tahansa teet exäsi ja nyxäsi kanssa, muista toimia mahdollisimman hellävaroen lasta kohtaan ja muista ettei sinulla ole oikeutta erottaa lasta ja isää vain koska vanha suola janottaa.
Lähtisitkö liitosta myös, jos miehesi haluaa lähivanhemmuuden? Vai vain jos hän joustaa ja sinä saat kaiken?
Minusta tuon ikäisellä pitäisi olla selkeästi lähibahempi ja koti. Jos huoltajuus jaettu tasan, lapsella ei enää yhtä tiettyä paikkaa jonne kokee kuuluvansa, jossa on kotona.
Itse olen puhunut mieheni kanssa erosta, ja jos siihen päädymme, lapset (8kk ja 2,5v) jäävät minulle, mies hankkii yksiön läheltä ja käy vaikka joka päivä kylässä, mutta lapset asuvat täysin minulla. Heidän kotinsa ei muutu eikä vaihtele.
kyllä voi vaihtaa puolisoa vaikka olisi lapsiakin, mutta ei siten, että ei osata olla yksin, joten vatvotaan eri miesten välillä kuin paitojen, että minkähän näistä nyt ottaisi, kun tuo yksi on punainen ja tuossa toisessa on vähän tahroja mutta se on mukavampi..ja että vielä testaillaan semmoisessa salasuhteessa, että uskaltaakohan tässä nyt sitä miestä vaihtaa! Eli ap ei oikeastaan ole rakastunut eksään, vaan sellaiseen eksään, jonka hän toivoisi hänen olevan. Ei edes ole kyse siitä, että eksä tosiaan olisi se oikea, sitä pitäis vielä testata, että onkohan se nyt kuitenkaan tarpeeksi oikea..ihmiset ei kuitenkaan viidessä vuodessa aikuisiällä perusluonnettaan muuta, sitä ei vaan tapahdu.
Hirveä nainen. Unohda se kumipää.
Sitten hän iloisesti pomppisi kumipäänsä luo.
pettämisenä, jos nykyinen miehesi tai tämä eksäsi tässä testailisi keskustellen ja kädestä pidellen ja hiplaillen samaan aikaan jotain toista naista, josko tämä olisikin parempi kuin sinä?
Mitkä ne syyt siis olivat, miksi teille tuli ero, millä tavalla tämän eksän pitäisi olla muuttunut? Ja jos hän kertoo olevansa muuttunut, niin millä tavalla tarkalleen ja mikä tähän muuttumiseen johti?
pettämisenä, jos nykyinen miehesi tai tämä eksäsi tässä testailisi keskustellen ja kädestä pidellen ja hiplaillen samaan aikaan jotain toista naista, josko tämä olisikin parempi kuin sinä?
Mitkä ne syyt siis olivat, miksi teille tuli ero, millä tavalla tämän eksän pitäisi olla muuttunut? Ja jos hän kertoo olevansa muuttunut, niin millä tavalla tarkalleen ja mikä tähän muuttumiseen johti?
Minä oletan että aviomieheni vastaavassa tilanteessa nimenomaan jäisi luokseni ja tekisi kaikkensa perheemme ja avioliittomme vuoksi.
Itse toimisin myös samoin.
Nuo uudelleenlämmitetyt suhteet toimivat äärimmäisen harvoin. Sinuna en ottaisi sitä riskiä...seuraavaksi saamme ehkä lukea vuoden päästä valituksia siitä miten kaipaat luotettavaa ja turvallista lapsesi isää, jota et enää oamksesi saa kun on löytänyt rinnalleen uuden, hänen ominaisuuksiaan arvostavan puolison.
Siis: pidä nyt pää kylmänä, ja lopeta kaikki yhteydenpito eksääsi. Unohda myös ne kuvat...
haluavatko olla mun tai sen toisen kanssa, niin parempi selvittää.
Mua korpeaisi se että olisi rakastunut, ilman mitään tekoja.
Keskustelu ei ole pettämistä. Ei kädestä pitelykään. Se suuteleminen meni rajan yli.
Ex oli aika mustasukkainen, hiukan ylimielinen luonne, ei näyttänyyt selvästi tunteitaan (joita kumminkin oli)... Tuntui ettei päässyt lähelle vaikka kuitenkin olin lähellä.
Vaikeaa selittää, mutta jotenkin esitti saavuttamattovampaa vaikka kumminkin oli mun kanssa ja vahtikin välillä kuin haukka. Eli toisaalta näki että rakastaa ja kuitenkin halusi olla jotenkin suojassa. Oli välillä helvetin ilkeä. Eksä oli ikäisekseen epäkypsä silloin, oli ehkä itse niin epävarma ja esitti vähän vaikeaa tapausta.
Sitten kun se keskenmeno tuli, ei tukenut mua yhtään. Jotenkin ei osattu puhua yhtään siitä. Menin silloin vain viikko viikolta hiljaisemmaksi. Itkin esim. sängyssä nukkumaanmennessä ja hän vaan teeskenteli ettei näe.
Hän ei myöskään tavannut säännöllisesti lastaan, vaikka patistin. En siis oikein pitänyt häntä hyvänä isäehdokkaana.
Hän on jo vuosia tavannut kunnolla lastaan. Ja on nyt puhunut tunteistaan avoimemmin kuin koko aikana. Ja on itse puhunut niistä keskenmenon jälkeisistä viikoista, kuukausista.
En tiedä mikä muutti,jos muutti. Ikä, lapsi, mikä lie.
ap
Lapseni on parasta mitä mulle on tapahtunut. Olen ihan tarpeeksi hyvä äiti.
Mies haluaisi toisen lapsen nyt heti. Mä en nyt halua, koska tilanne on mun osalta niin sekaisin. Tänään juuri äsken sanoin miehelle että seksi ei kiinnosta, kun hän puhuu just sitä ennen toisesta lapsesta, vaikka tietää, että mä oon sanonut että ei nyt.
Mutta joskus haluan kyllä ainakin yhden lapsen lisää. Ehkä enemmänkin.
ap
kun ryntäisi exänsä luo. Eiköhän hän ole kyllästynyt myös äitiyteen ja haluaa helppoa elämää. Aika kurja äiti lapselle mutta onhan niitä pahempiakin akkoja nähty.
Tässä on nyt mielipiteitä puolesta ja vastaan. Mitäs jos vaan kertoisit nykyiselle miehellesi kaiken, ja katsoisitte mitä asialle voi tehdä ja kysy, mitä hän toivoisi sinun tekevän.
parivuotiaan erosysteemeihin. Eräällä tutullani on viikon päästä 3 v ja hän kyllä asuu 50 % ja 50 % vanhemmillaan ja vanhemmat asuvat samassa kaupunginosassa. Vievät kummatkin päiväkotiin ja hakevat omina päivinään. Toisella noista on nyt melko uusi kumppani jolla myös lapsi, ei8vätv asu yhdessä mutta viettävät aikaa yhdessä. Erosivat noin 1,5 v sitten joten lapsi oli jotain 1,5 v kun se tapahtui.
ap
mutta kun on se lapsi, täytyy kuitenkin harkita aika tarkkaan tämmöiset liikkeet.
Muuten varmaan hankkisin oman asunnon, muuttaisin siihen ja olisi exän kanssa, aluksi ihan seurustelupohjalta, en heti halua muuttaa yhteen.
Mun on kuitenkin pakko edes keskustella nämä keskustelut, mitkä olisi pitänyt keskustella silloin heti keskenmenon jälkeen ja kun oli ongelmia. En voi niitä muiden kanssa keskustella ja mun on saatava käsitellä ne loppuun.
ap
kyllä voi vaihtaa puolisoa vaikka olisi lapsiakin, mutta ei siten, että ei osata olla yksin, joten vatvotaan eri miesten välillä kuin paitojen, että minkähän näistä nyt ottaisi, kun tuo yksi on punainen ja tuossa toisessa on vähän tahroja mutta se on mukavampi..ja että vielä testaillaan semmoisessa salasuhteessa, että uskaltaakohan tässä nyt sitä miestä vaihtaa! Eli ap ei oikeastaan ole rakastunut eksään, vaan sellaiseen eksään, jonka hän toivoisi hänen olevan. Ei edes ole kyse siitä, että eksä tosiaan olisi se oikea, sitä pitäis vielä testata, että onkohan se nyt kuitenkaan tarpeeksi oikea..ihmiset ei kuitenkaan viidessä vuodessa aikuisiällä perusluonnettaan muuta, sitä ei vaan tapahdu.
Ehtona olisi että vain sinä, ei lasta. Jos todella rakastaisit minua niin jättäisit sen pennun miehellesi.
mutta kun on se lapsi, täytyy kuitenkin harkita aika tarkkaan tämmöiset liikkeet.
Muuten varmaan hankkisin oman asunnon, muuttaisin siihen ja olisi exän kanssa, aluksi ihan seurustelupohjalta, en heti halua muuttaa yhteen.
Mun on kuitenkin pakko edes keskustella nämä keskustelut, mitkä olisi pitänyt keskustella silloin heti keskenmenon jälkeen ja kun oli ongelmia. En voi niitä muiden kanssa keskustella ja mun on saatava käsitellä ne loppuun.
ap
ex on sanonut että ymmärtää että jos tuun takaisin, tulen äitinä ja lapsen kanssa. Onhan hänelläkin lapsi, joka asuu osittain siellä, osittain äidillään.
ap
Ehtona olisi että vain sinä, ei lasta. Jos todella rakastaisit minua niin jättäisit sen pennun miehellesi.
ap
jos kahdella menee hyvin.
Eli ilmeisesti ex tuli nyt elämääsi kun sinulla ja miehelläsi oli huono hetki. Oletko miettinyt, mikä ei ole nyt hyvin avioliitossasi? Miksi olet onneton?
Olen vahvasti sitä mieltä, että jos olisit onnellinen miehesi kanssa, et haikailisi exän perään. Selvitä ensin, miksi olet onneton. Selvitä asiat itsellesi. Ja ole itsellesi armollinen.
Mieti asioita rauhassa eli älä tapaile/soittele exälle koko ajan, hän vain sekoittaa ajatuksesi. Kun olet saanut ajatuksesi/tunteesi johonkin järjestykseen, voit jo tavata exän. Tai vaihtoehtoisesti unohtaa hänet, riippuen pohdintasi tuloksesta. Älä hätiköi!
Toivotan sinulle hyvää jatkoa, mitä sitten päätätkin tehdä.
Heh, kohta saamme lukea kuinka "hupsis" ap on raskaana, ja tietenkin isäehdokkaita on kaksi.
Oikeasti tuo nykyinen kuulostaa, niin paljon järkevämmältä mieheltä, joka on valmis siihen toiseenkin lapseen. Epätasapainoinen, mustasukkainen ex, joka välillä osaa olla niin lutuinen, ja saa sut antamaan anteeksi, vaikka mitkä töppäykset. Ugh, EI KIITOS! Nämä on niin nähty.. Nyt oikeasti nainen sitä omaa tahtoa peliin ja vaaleanpunaiset lasit pois päästä.
Herää todellisuuteen!
ei oo mitään sen kummempaa tapahtunut meidän välillä. Mä oon miettinyt sitä keskenmenoa. Mies koettaa painostaa uuteen lapseen. Mä mietin teinkö ensimmäisenikin ihan väärän miehen kanssa :(.
Eii olla tolkuttoman väsyneitä tai muuta. Normaali pikkulapsiaika, ei mikään kauhean rasittava.
ap
jos kahdella menee hyvin.
Eli ilmeisesti ex tuli nyt elämääsi kun sinulla ja miehelläsi oli huono hetki. Oletko miettinyt, mikä ei ole nyt hyvin avioliitossasi? Miksi olet onneton?
Olen vahvasti sitä mieltä, että jos olisit onnellinen miehesi kanssa, et haikailisi exän perään. Selvitä ensin, miksi olet onneton. Selvitä asiat itsellesi. Ja ole itsellesi armollinen.
Mieti asioita rauhassa eli älä tapaile/soittele exälle koko ajan, hän vain sekoittaa ajatuksesi. Kun olet saanut ajatuksesi/tunteesi johonkin järjestykseen, voit jo tavata exän. Tai vaihtoehtoisesti unohtaa hänet, riippuen pohdintasi tuloksesta. Älä hätiköi!
Toivotan sinulle hyvää jatkoa, mitä sitten päätätkin tehdä.
lasta pukkaamaan tähän. Enkä aio olla kummankin kanssa yhtäaikaa seksisuhteessa. Nytkään ei pysty olemaan mieheni kanssa kun rakastellessa ajattelisin kuitenkin vaan exää :(.
Mulla on nyt hyvä perusehkäisy ja mies koettaa puhua sitä pois.
Ex ei sinänsä mitään töpöäillyt, siis esim. pettänyt tai muuta sellaista. Oli vaan aika vaikea luonne.
Mieheni on varmaan aika monesta tyyppiä "ihannevävy", ok töissä, perhekeskeinen. On hänessäkin huonot puolensa. Esim. tietynläinen määräileväisyyys. Tai mies on aina tietävinään paremmin munkin jutut, mitä mun kuuluisi tehdä.
ap
Heh, kohta saamme lukea kuinka "hupsis" ap on raskaana, ja tietenkin isäehdokkaita on kaksi.
Oikeasti tuo nykyinen kuulostaa, niin paljon järkevämmältä mieheltä, joka on valmis siihen toiseenkin lapseen. Epätasapainoinen, mustasukkainen ex, joka välillä osaa olla niin lutuinen, ja saa sut antamaan anteeksi, vaikka mitkä töppäykset. Ugh, EI KIITOS! Nämä on niin nähty.. Nyt oikeasti nainen sitä omaa tahtoa peliin ja vaaleanpunaiset lasit pois päästä.
Herää todellisuuteen!
Ex oli aika mustasukkainen, hiukan ylimielinen luonne, ei näyttänyyt selvästi tunteitaan (joita kumminkin oli)... Tuntui ettei päässyt lähelle vaikka kuitenkin olin lähellä.
Vaikeaa selittää, mutta jotenkin esitti saavuttamattovampaa vaikka kumminkin oli mun kanssa ja vahtikin välillä kuin haukka. Eli toisaalta näki että rakastaa ja kuitenkin halusi olla jotenkin suojassa. Oli välillä helvetin ilkeä. Eksä oli ikäisekseen epäkypsä silloin, oli ehkä itse niin epävarma ja esitti vähän vaikeaa tapausta.
Sitten kun se keskenmeno tuli, ei tukenut mua yhtään. Jotenkin ei osattu puhua yhtään siitä. Menin silloin vain viikko viikolta hiljaisemmaksi. Itkin esim. sängyssä nukkumaanmennessä ja hän vaan teeskenteli ettei näe.
Älä missään nimessä lähde tällaisen tyypin kelkkaan vielä uudestaan. Aivan karsea ihminen. Muuttunut, my ass.
Hänellä on hyvätkin puolensa. Mutta välillä aika kyyninen ja saattoi olla melko ilkeä suuttuessaan. Vähän semmoinen snobi-luonne.
ap
Älä missään ihmeessä lähde tällaisen tyypin kelkkaan vielä uudestaan. Aivan karsea ihminen. Muuttunut, my ass.
niin lähtökohtani on, että yhteishuoltajuus, ja mahdollisimman tarkkaan puolet ja puolet lapsen kanssa.
ap