Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*TammiTähdet2011*~* toukokuuhun:)

Kommentit (265)

Vierailija
101/265 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täs sivulla on joku apinasuodatin??? Oon yrittänyt monesti kirjottaa tänne mut ei tekstit ole tullut läpi. En jaksa taas alottaa romaania alusta joten nopeesti vaan: evelle isot halit surullisten uutisten johdosta :(

Ja kaikille uusille teretulemast!

Pukkaa pahoinvointia tännekin mikä ei ollenkaan vaikuta hyvälle:( Viime raskaudessa olin elämäni kunnossa, joten en ollenkaan tiedä miten tähän yökötykseen pitäisi suhtautua.

Toivottavasti saan tämän viestin edes läpi...

Katzu 6+1

Vierailija
102/265 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnanvaraa on paljon ja jokaisessa jotain hyvää, mutta huonoakin. Kalustettuja olemme nyt päätynyt katsomaan, ajatuksella, että parisänky menee vaihtoon (oma on aina oma) ja sohva. Lapsilla jo omat sängyt onkin. On vaan hankalaa täällä hommata omia juttuja kalustettuun kun ei tiedä missä säilöisi omistajan omia kun varastotila on surkea. Tässä asunnossa olisi varastokin, 2 pesuhuonetta, oma pieni uima-allas+ "asukasyhtiön" allas ulkona, makuuhuoneita tarpeeksi, parveke ja solarium (ns. kattoterassi)... en vaan osaa päättää.

Jos laitan pari kuvaa niin kommentoisiko joku, että miltä vaikuttaa (olen ehkä nähnyt vaihtoehtoja jo liikaakiin). :)

Kun kiva olisi päästä asuntoon missä saa alkaa valmistelemaan vauvan tuloakin jne. Pohdiskelemaan pieniä hankintoja, nykyiseen asuntoon kun ei voisi edes ostaa mitään odottamaan sillä tilat on ahtaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/265 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei voi laittaa kun yhden kuvan kerralla

Vierailija
104/265 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä:

Tuosta keittiön ovesta olisi kulku sitten sinne pienelle altaalle mikä on sisätiloissa ja sieltä kulku ulos, pihaan. Toimisi myös pyykkien kannalta ok, saisi vietyä ulos tuosta helpolla tai allashuoneeseen teline sadeilmoilla. Pesukone on vielä keittiössä ja tiskikone allashuoneessa (outo!) mutta vaihdettais ne heti päitteen.

Välittäjä tulee tänään meillä käymään. Otetaanko vai ei? Heh, ei ole paljoa täällä ketään joka auttaisi valinnan teossa niin saatte toimia makutuomarina. :)

Vierailija
105/265 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tuolla Vauvakuumeen Pikku2:sissa ja keskenmenon kokeneissa olen hengaillut hetken. Pääsiäisen keskenmenon jälkeen sain äitienpäivälahjaksi plussan. Viikot ovat pikkuiset, 4+3 ja laskettu aika nettilaskurin mukaan 17.1.

En oikein uskalla heittäytyä odotukseen vielä täysillä. Oireita on lähinnä ärtyisyys ja väsymys. Ehkä sitten kun tuon keskenmenoon päätyneen raskauden maagiset 7+0 on ohi niin osaan jotenkin huokasta helpotuksesta.

Mutta jos huolitte tänne hengaajan, niin uteliaana olisin tulossa.

Mea 4+3

Muoks: Tuo asunto mitä esittelet on aika ihanan oloinen... senjoritako olit. Ihanaa kun saa laittaa perheelleen uuutta kotia ja uusi vauva tulossa. :) Kuulostaa niin mukavalta.

Vierailija
106/265 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun on vapaata. Viikkoja nyt laskurin mukaan 4+4 (LA 16.1 tai 15.1 riippuu vähän mistä katsoo). Heräilin aamulla anivarhain yläkerran vauvan itkuun ja yöllä tuli myös noustua kerran viemaan eskarilaiselle vesilasi kun yski kovasti. Toi ihan vauva-ajan heräilyt mieleen! :)

Aamulla katselin myös esikoisen raskausajalta pitämääni päiväkirjaa ja löysin sieltä hänen ultrakuvat ja äitiyskortin. Herttaisia kuvia ja merkintöjä, kävin silloin varhaisultrassakin 6+3 (edellisen raskauden rv 9 huomatun keskenmenon takia), ja sydän siellä oli sykkinyt hienosti. Tässä raskaudessa taidan odottaa np-ultraan. Kyllä nämä jutut vähän jännittää.

Oireista pieni kuvotus pysyy kurissa kunhan syö usein ja tasaisesti, väsymystä uhmaten olen pyrkinyt käymään rauhallisilla kävelylenkeillä iltaisin. Hyviä vointeja kaikille ja kertokaahan kuulumisia, niitä on kiva lukea. :)

Senjorita: onnea uuteen kotiin, tärkeintä minusta olisi mahdollisimman helppo ja turvallinen arki vauva-aikana.

Vierailija
107/265 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivannäköinen koti Senjorita!

Meinaatteko ostaa? Yhdyn Elsin kommenttiin että helppo ja turvallinen arki vauva-aikana! :)

Elsi: ikävää että olet keskenmenon kokenut mutta pitää vaan uskoa ja oireitakin sinulla on :)

Mea: tervetuloa mukaan! Keskenmenon kokeneita varmasti koettelee enemmän tämä alkuraskaus kun saa koko ajan pelätä, mutta todella toivotaan että tämä menisi loppuun asti! :)

Omaa napaa..en oo pariin päivään käynyt täällä lueskelemassa..Ma kävin varhaisultrassa ja siellä se pikkuinen möllötti! Sydän sykki lujaa ja viikkoja ois nyt tasan 7+0. Oli se vaan ihana tunne sen jälkeen että tietää siellä masussa jonkun asustelevan:) Oireet on tosi vaihtelevia, toissayönä meinas tulla oksu mut ei sit tullut ja tänään kun annoin koiralle ruokaa niin sekin alko yököttää yhtäkkiä..pieniä aterioita useasti niin pysyy hyvin hengissä :)

Mulla on tissit edelleen arat ja urheiluliivit kovassa käytössä ja se mikä hassua, aina kun herään niin tisseja sillai pistelee ensimmäisenä..kai sekin joku oire on? :)

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille!

manta rv 7+0

Vierailija
108/265 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavannäköinen koti tosiaan Senjoritalla! Onnea!

Chili: sie kyselit siitä kilpirauhasjutusta. Miulla puhkes esikoista odotellessa siis kilpirauhasen liikatoiminta, joka myöhemmin leikattiin. Ja nyt olen sitten ilman koko rauhasta, ja lääkkeillä lopun ikäni. Käsittääkseni siihen vajaatoimintaan ei ole leikkaushoitoa :(

Täällä voidaan muuten edelleen lähes oireettomasti. Jotku hajut tekee pahaa ja tuntuu aiempaa voimakkaammilta, alavatsassa edelleen nipistelee ja rinnat on arat. Muuten en endes tietäs olevani raskaana. Neuroottisuus on ehkä hiukan laantunut, oon jotenkin ajatellu, että kaikella on tarkotuksensa. Myös tällä raskaudella. Ei tätä elämää voi elää silleen, että aina ajattelee sen pahimman mahdollisen kautta.

Aurinkoista viikonloppuu :)

Vierailija
109/265 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannustuksesta tein raskaustestin tänä aamuna ja plussa tuli molempien yllätykseksi!

Meillä on 3kk vauva, täysimetyksellä ja kuukautiset eivät vielä alkaneet. Tosin on se toinen perään ollut toiveissakin, muttei kumpikaan arvattu, että näin äkkiä!

En siis osaa tuota laskettua aikaa arvata, mutta tammikuun ihan viimeisiä päiviä kaiketi. Jos hyvin kaikki sujuu.

Mulle tämä olisi kolmas lapsi ja synnäriksi tulisi Jorvi. Ikää mulla ja miehellä 36v ja taatusti nyt viimeinen. Yhteensä meillä olis sitten 5 lasta välillä 2000-2011 :)

Vierailija
110/265 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut plussasta :) Aika hurjalta tuo kuulostaa uusi vauva näin pian, mutta aikamoinen lahja se on varmasti. Sulla on jo isompiakin, niin on sitten heistä vähän apua ja tukea.

Jos kaikki menee hyvin, me ollaan varmaan molemmat sitten siellä Jorvissa yhtäaikaa. Mulla on keskenmenon jälkeinen uusi raskaus (kakkosta ootan) ja arvioitu LA 17.1.

Onnellista odotusta!! :)

Vierailija
111/265 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

la 8.-10.1. ja kaikki muu onkin sitten vielä auki. Viikkoja nyt 6 ja jotain, toissapäivänä vasta plussasin kun olo alkoi mennä normaalista kovin poikkeavaksi.

Selkä ja pallea kramppaavat, eilen järkyttävä migreeni kesken töiden ja kaupan päälle ympärivuorokautinen yökötys. Hajuaisti siinä laissa että voisin mennä tulliin töihin huumekoiraksi.

Vierailija
112/265 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää on ihan pyörällä vieläkin, ei millään tahdo uskoa todeksi. Neuvola-aika tuli varattua ja lähete varhaisultraan nyt kun ei niitä menkkoja ole ollut.

Se surettaa, jos imetyksestä pitää luopua, kun tuo pieni on vielä niin riippuvainen. Mutta kuten th sanoi, päivä kerrallaan. Voi kai joskus olla niinkin, että vauva itse vierottaa itsensä...

Vierailija
113/265 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :)

Toivottavasti imetys vielä jatkuisi kuten toivot. Itsekin vielä imetän ja tähtään sinne 1v imetykseen. Toivon ettei tämä uusi raskauteni estäisi tuota tavoitetta, paljoahan tässä ei enää olisi ;)

-Mami

Vierailija
114/265 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia mielihaluja teillä on tullut raskauden myötä? mulla on tullu hirmu himo kylmiin (melkein jäisiin) vadelmiin ja mustikoihin. voisin syödä niitä varmaan litratolkulla! samoin kahvi himottaisi, mutta olen päättänyt, etten juo kahvia raskauden aikana. tyydyn vaan haistelemaan - sen tuoksukin on nykyään mitä hurmaavin!

Vierailija
115/265 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jotenkin niin kiireinen ja väsynyt etten ole ehtinyt / jaksanut kirjoitella. Aika menee töissä ja esikoisen kanssa puuhaillessa.

Kävin eilen varhaisultrassa. Siellä näkyi yksi elävä alkio, jonka sydämen sykekin juuri ja juuri erottui :) Viikkoja eilen oli 6+0 (ultran mukaan 6+3). Menin ultraan, koska minulla on kuluneen viikon aikana ollut niukkaa veristä vuotoa. Syykin selvisi. Alkioita oli alunperin ollut kaksi, mutta toinen raskaus oli mennyt kesken ja vuoto johtui siitä. Ultrassa näkyi toisen sikiöpussin ja istukan jäänteitä. Nyt vuotokin on vähenemään päin. Toivottavasti tämä toinen kaveri pysyy kyydissä loppuun asti.

Vierailija
116/265 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu taas yksi tammitähti 2011! :)

La olis nettilaskurien mukaan 12.1,ensimmäinen neuvola vasta 10.6. Kakkosta odotan.Ei ole vielä ollut muita oireita kuin väsymys ja mielialan vaihtelut,ja välillä pientä mahan nipistelyä..Esikoista odottaessa oli tosi paha alku pahoinvointi,jota keski sinne 3 kuulle asti,toivottavasti tämä raskaus olisi helpompi.:)

Vierailija
117/265 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja kaikille. Täällä pahonvointi heittelee,lähes jokapäivä saanut oksentaa mutta nyt meni kolme päivää hyvin kun oltiin mökillä. Yhdet ykät lensi metsään sipsien ahmimisen seurauksena. Olin varhaisultrassa viime viikolla vkot 5+5 ja näkyi sikiöpussi mutta ei vielä sykettä. La siirtyi viikolla eteenpäin, ihana lekuri sanoi ultraavansa ilmaiseksi jos haluan vielä 1-2 vkonkuluttua, eli nyt sitten vielä jos maltan viikon odotella niin varmistuisi nuo elon merkitkin sitten. Maha on niin turvoksissa että mun voisi luulla jo olevan puolivälin ylikin. On tota makkaraa entuudestaankin ollut mutta nyt se ei roiku sektioarven päällä vaan on ihan pinkeänä pystyssä, ihan kamalaa. Enhän pysty edes tätä salaamaankaan pitkään. Tänäänkin laitoin vanhan mammapaidan päälle,niin oli ihan tiukkana sekin mahan kohdalta. Muita oireita on rintojen arkuus ja kasvu, juuri kun oli tuo imetyksen lopetus alkanut mormalisoimaan tuota varustusta niin nyt huomaa selvästi että taas ne paisuu. Palelu helpottanut,mutta mahaa särkenyt aika paljon. Mulla näkyi myös hematooma kohdussa, sanoi lekuri että se saattaa valuttaa vertakin mutta ei tarvitsisi huolestua. No ei vielä ole onneksi mitään valunut, saisin kuitenkin siinä silti sätkyn. Kun nyt malttaisin vielä sen viikon odttaa niin saisi mielenrauhan..on tämä sitten kamalan ihanaa aikaa=) Tein jo ensimmäisen hankinankin, tuttipullojen mikrosterilisointikoneen. On tässä jo hiukan realistisemmaksi tullut kun vertaan että esikolle ostelin vaan veluuripukuja ja bodeja niin että niitä oli henkareissa kahden metrin jono, nyt tuntuu että ei kiitos yhtäainuttakaan vaatetta lisää tähän taloon.

Vierailija
118/265 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Lauantaina sain ihanan tuloksen testiin ja varovaisesti siirryn kuumeilijoista tänne odottajiin:)

Olen 28v, Ennestään p05 ja t06. LA 27.1.2011 ja kättärille olisi aikeissa mennä synnyttämään (vaikka tällä hetkellä synnytys tuntuu aika kaukaiselta ajtukselta).

Manssu rv3+4

Vierailija
119/265 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille uusille ja vanhoillekin. En ole nyt kirjoitellut, kun tuntuu, ettei mitään uutta raskausaiheista asiaa ole ollut, vain pahaa oloa ja väsymystä. Teidän muiden juttuja olen kuitenkin lueskellut mielenkiinnolla.

Viime viikolla käytiin varhaisultrassa ja hyvin kaikki näytti olevan, sydän löi ja laskettua aika on 31.12. Nyt tuntuvat jo aika todellisilta raskaus ja vauva. Odotus on kuitenkin yhtä ihmeellistä kuin ensimmäisellä kerralla.

Olen tässä pohtinut, että koska kertoa töissä raskaudesta. Olo on huonovointinen ja väsynyt, mikä vaikuttaa työntekoon. Tavallaan tuntuu, että kertominen helpottaisi, mutta toisaalta pidän mielelläni vielä tätä salaisuutta itselläni. Lähipiiri kyllä jo tietää asiasta.

Vierailija
120/265 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna yllätyksenä plussasin. Pco todettiin viime syksynä, ja söin siihen alkuvuoden keltarauhashormonia koska menkkoja ei muuten tullut. Ovulaatioista ei ollut mitään tietoa, onko niitä vaiko ei :D Maaliskuussa lääkärille valittelin hormonien sivuoireita, ja lääkäri totesi että jätä vain pois, ja aloita kesäkuussa sitten jossain vaiheessa uudelleen jos menkkoja ei ole kuulunut.

Enpä siis oikein osannut arvella mitään, vaikka menkat on viimeksi olleet maaliskuussa... Antibiottikuurin sain viime viikolla poskiontelotulehdukseen (onneksi sellaisen joka sopii raskaana olevillekin ;) ) ja ihmettelin lauantaina kun on niiiiiin paha olo ollut jo monta päivää. Mies oli reissussa, ja ihan hetken ajatuksesta kävin ostamassa testin apteekista.

Kaksi niin selkeää viivaa kuin olla ja saattaa. KÄÄK :D

On ihanaa, ja on ihmeellistä, ja en oikein tiedä millaista... Mulla kun poika on jo 6v ja miehen tyttö 9v jotta aika helpolla ollaan noin niinku jo menty lasten kanssa. Vauvaa on kyllä haaveiltu, mutta oltu ainakin päällisin puolin onnellisia siitä, että jos ei onnistu, niin onhan meillä jo kaksi lasta :) Olemme siis uusioperhe.

Pahoinvointi vaivaa kovasti, eilenkin illalla oksensin viitisen kertaa....yäk. Työkaverille oli pakko kertoa, kun istuu samassa työtilassa minun kanssa. Muille ei olla vielä sanottu mitään...

ja sitten ne tiedot mukaan listalle, vaikkakin laskettu aika voi olla periaatteessa vaikka neljä viikkoa aiemminkin.... :D Oho :D

1.1.2011--kattilainen--31--Oulu--P 03--OYS