*~*TammiTähdet2011*~* toukokuuhun:)
Kommentit (265)
Eli rv 5+3, La 8.1.11, toista odottelen ja ensimmäinen lapseni synty 06/06. Itse olen 28 ja mieheni 35. Asutaan itäsuomessa.
Ensimmäinen raskaus oli toivomalla toivottu ja tekemällä tehty. Ja tää toinen tuli ihan puskista, kun unohtu muutama pilleri ottaa. Hassua. Jotenki ajatukset vielä ihan sekavat ja ristiriitaiset. Mutta kovasti tämän salamatkustajan jo haluan :)
Yllättävää on tää jatkuva huoli, että onkohan siellä kaikki nyt varmaan hyvin. Miulla on ollu hirmu vähän oireita. Alavatsassa painontunnetta ajoittain, alavatsakipuja ja rinnat on aavistuksen arat.Ja ehkä tää väsymyskin on hiukan normaaliväsymystä ärhäkämpää. Yritän tässä muistella, että minkälaisia oireita oli ekasta... mutta ei miulla sillonkaan muistaakseni mitään isoja ollu... Pitäis vaan lopettaa turha murehtiminen ja ottaa asiat sellaisena kun ne on...
Tuohon Milayan viestiin urheilusta piti vastata, että mulla oli vielä muutama viikko sitten ajatuksena, että nyt tässä alkuvaiheessa jo tsemppaan liikunnassa, ettei pääse kunto romahtamaan mahan takia, mutta toisin kävi! Nyt on jatkuvasti niin kuvottava olo, että hyvä kun pääsee bussipysäkiltä kotiin. Ja illalla silmät alkavat painaa kiinni jo iltaruoan jälkeen.
Eikä asiaa auta yhtään se, että kuvotuksen takia on pakko saada suuhunsa jotain parin tunnin välein. Eikä mikään omena riitä tuolle 6,5vk vanhalle sittiäiselle vaan kunnon ruokaa tai leipää sen olla pitää, muuten tulee vaan entistä huonompi olo! Joten kyllä muakin kauhistuttaa jo nyt kilojen kertyminen. Mutta kyllä sitten toisella kolmanneksella...
Heippa myös kaikille uusille, ei olekkaan pitkään aikaan tullut kirjoiteltua! Itselläni ei myöskään ole facebook-tiliä, joten minä ainakin käyn urheasti täällä. :-) Täällä on kivut loppunut lähes kokonaan tuossa pari päivää sitten, eikä pahoinvointiakaan ole kuin satunnaisesti iltaisin. Ainut oire on kova väsymys. Onko muita jotka ovat menossa varhaisultraan? Meillä tuo olisi viikon päästä.
Ninnisofia ja pikkutassu 6+2
pikkuapollo&Milaya: täällä oli kanssa ajatuksena urheilla ettei tulisi ylimäärästä mutta kyllä nuo luomet sen verran painaa että olen hyvällä omatunnolla ajatellut siirtää sitä jumppaamista 2 kolmannekseen.:-))
On menossa vasta 5+5 tai niin neuvola täti sanoi tänään. laskettu olisi ilmeisesti 9.1.2011. Pahoinvointi on kova ja pakko on ihan oksentaa useasti päivässä. No mutta tätä se oli myös ensimmäisessä raskaudessa että saa nähdä meneekö lääkitykseen asti tämä..ei houkuttais syödä kasaa tabletteja että selviää päivästä.
Neuvola aika on parin viikon päästä ja vaarhaisultraan ei olla menos.
Mites te muut?
Tervetuloa kaikille uusille..
Ite en ollut alunperin ajatellut mennä varhaisultraan, mutta nyt en enää tiedä... Alaselkä ja alavatsa (lähinnä vasen puoli) on eilisestä lähtien kipuillut siihen malliin, että olen ehtinyt jo maalailla kaikki kauhukuvat kohdun ulkopuolisesta raskaudesta sun muusta. Aiemmin ajattelin, että niin kauan kuin vuotoa ei tule, niin ei tarvitse panikoida, mutta jospa sitten kuitenkin varmistaisi ultralla... Täytyy varmaan odotella muutama päivä, mutta jos ei sittenkään helpota, niin voi olla, että mun hermot ei kestä oottaa neljää viikkoa!
kaikille uusille :)
Itell pitäis omien laskujen mukaan olla tänään 5+5, mutta lasketusta ajasta en oo ihan satavarma...Useampi laskuri näyttää vähän eri tuloksia. Vauva-lehden laskuri antoi kolme eri päivää eli 4-6.1 mutta joku laskuri taas ton 6.päivän. Kaipa se sitten neuvolassa tarkentuu :)
Liikunnasta: Ennen esikoista olin melko ahkera liikunnan harrastaja. Kävin 5krt viikossa jumpalla ja päivittäin harrastin hyötyliikuntaa. Raskausaikana kävin kuntosalilla viikolle 34 asti ja sen jälkeen pelkästään kävelylenkkejä. Toki siinä alussa oli luonnollinen tauko liikunnasta pahoinvoinnin vuoksi. Mutta sitten pojan syntymän jälkeen on liikunnan harrastaminen ollut melko vaihtelevaa. Liikunnalla tarkoitan siis sellasta liikkumista mitä teen ilman poikaa :) Lähinnä sen vuoksi on liikunnan harrastaminen nykyään vaihtelevaa kun meillä ei ole lapsenvahtia saatavilla ja mun jumpalle pääseminen riippuu melko pitkälti siitä tuleeko mies "ajoissa" kotiin töistä. Ja ekan vuoden aikana imettäminenkin aika paljon rajoitti menemisiä...Nyt ois tarkotus käydä mahdollisimman paljon jumppaamas tai kuntosalilla ja harrastaa hytötyliikuntaa- toivottavasti pystyn :)
Oltiin tänään pojan kanssa kaupungilla pakollisilla ostoksilla. Pelkäsin jo etukäteen että miten se menee kun poika on tällä hetkellä melko pahassa uhmaiässä...Onneksi meni kuitenkin suht hyvin ja sain ostettua kaikki mitä olin aatellutkin. Eli pojalle juhlavaatteet, itelle kengät ja raskausvitamiineja (ladyvitamama) plus kalaöljykapseleita :) Ja muutamat sisävaatteet pojalle. Kyllä tuo shoppailu pojan kanssa vaan on raskasta- toivottavasti ei hetkeen aikaan tarvi taas mennä!
Meillä on varhaisultra varattuna, melkein 2vkoa vielä ois sinnekin odotettavaa...Ja neuvola sitten viikon päästä siitä ultrasta.
Mulla ei oo kovin pahaa pahoinvointia vielä ollu- lähinnä sellasta lievää yökötystä tiettyjen tuoksujen yhteydessä
Hei kaikki!
Täällä olisi yksi uusi odottaja. Viikonloppuna raskaustestistä tärähti selvästi kaksi viivaa! Mahtava uutinen, tätä oltiinkin toivottu vaikka ei vielä varsinaisesti oltu alettu lasta yrittämään. Ajateltiin aluksi antaa homman mennä omalla painollaan, jos tulee lapsi niin hyvä mutta jos ei, niin emme ota stressiä. Olimme ajatelleet aloittaa varsinaisen yrittämisen kesällä ovistikkujen kanssa, mutta näillä näkymin ei tarvitsekaan :).
Odotan nyt esikoistani, ja täytyy sanoa että odotusajasta en paljoa mitään tiedä. Siksi liityinkin tänne, jotta saisin kanssaodottajilta helppiä tarvittaessa.
Tosiaan, laskettu aika itse laskettuna olisi 12.1 eli ihan alkutekijöissä nyt ollaan. 8.4 ollut edelliset kuukautiset ja nyt viikon myöhässä. Nettiraskauslaskurin pitäisi olla nyt menossa 4+5. En hirmuisesti uskalla vielä hurrata tällä raskaudella, koska lähipiirissäni on sattunut varsin paljon keskenmenoja.
Ensimmäinen neuvola-aika on 10.6, josko sen jälkeen katsoisi kenelle uskaltaa vaavista kertoa :). Asustelen Oulussa.
Tervetuloa elsi, emppis ja emmihanna!:) Mukavaa kun porukka kasvaa.
Täällä jatketaan pahoinvoinnin kanssa samalla linjalla: olo pysyy aisoissa JOS syön koko ajan jotain. Mies eilen illalla rupesi vitsailemaan, että lapsilisän maksaminen pitäisi aloittaa jo nyt, kun näkyy tää mun pikku lisäruokailu jo kauppakuitissa:D Mutta parempi näin, en kaipaa yhtään sitä pahaa oloa, mikä esikoisen kanssa oli, kun mitään ei pystynyt syömään.
Varasin tänään neuvola-ajan, ja sainkin sen jo ensi viikolle. Pienellä jännityksellä sitäkin odotan, hyvin on ehtinyt näiden vuosien aikana unohtaa mitä kaikkea odotus tuo tullessaan!
Moikka!
Täällä varovasti huhuilee edellispäivänä, eilen ja tänään plussannut (ei mennyt heti jakeluun), onnesta soikeana oleva turkulainen. Kirjoittelen samalla nimimerkillä myös Helistimen tammikuun vauvojen ketjuun ja mukavaa, että saa juttuseuraa ja vertaistukea kaiken maailman oksennuksille ja alavatsakivuille. :D
Täällä siis viikkoja kasassa vasta vaatimattomat 3+6 ja laskettu aika laskurin mukaan olisi 19.1.2011. TYKSissä todennäköisesti synnytän taas.
Mulla on alkanut pari päivää sitten aivan tajuton väsymys, voisin nukkua ihan koko ajan. Lisäksi ei ole ollut juurikaan nälkä ja alavatsaan sattuu ihan kuin olisi kuukautiset. Lienee normaalia? Ihan hassua, vaikka onkin entuudestaan tuo yksi lapsi, en muista miltä tuntui olla raskaana ja millä lailla mahaan silloin sattui. Aika kultaa muistot, kai ja jokainen raskaus on niin yksilöllinen.
Toivotaan meidän kaikkien pikkukavereille läjä tarrasukkia tassuihin!
Hei taasen!
Unohdin aiemmin laittaa, että Kanta-Hämeestä olen ja 27v.
Maha on ollut aika turvoksissa, aluksi oli vihlasuja, niinkuin menkkojen aikaan... yhtenä päivänä on ollut kuvottava olo ja mietin töissä että uskallanko lähteä edes lounaalle, sit söin jogurtin vastentahtosesti ja olo yllätys-yllätys helpotti... sitten pystyin käymään lounaallakin.
Joinakin päivinä on olo ollut vähän ällö, mutta hyvin on selvitty :) mulla on aikamoisen korkea kynnys oksentaa, että saa tehdä todella huonoa ennenkuin semmoinen piste tulee.
Ääretön väsymys vaivaa, tänäänkin haukotellut koko päivän.
Ja ihan ensiksi tervetuloa kaikille uusille ja mukavaa, että meitä odottajia taitaa tulla melkoisen iso ryhmä Tammikuisiin! =)
Itsellä olo ollut niin pahoinvoiva ettei ole jaksanut edes merkkiä tulla laittamaan. FRECKLED mulla ihan sama, että oksentamaan en suostu ellei lujasta tahdostani riippumatta eväät tule ulos. Viime kerralla se johtikin sitten siihen, että pöntölle juostiin todella kiireellä kun ei se tahtokaan riittänyt, vaikka kuinka yritti.
Täällä on siis tahtojen taisto tälläkin hetkellä, toivottavasti se tällä kertaa riittäisi.
Mitään vuotoa tai edes sen näköistä ole tullut ja olotilasta päätellen pienokainen jatkaa kasvuaan. Hyvä niin.
Täällä on ollut melkoisen lämmintä nyt ja harmittanutkin kun ei ole paljoa jaksanut ulkoilla, toisaalta tänäänkin kun hain isompia koulubussilta niin kuumuus yllätti kamalalla janolla ykskaks, sellaista ei ole aiemmin tapahtunut, joten meni odotuksen piikkiin yletön janokohtaus (lue: hysteerinen). =D
HIMOJA ja INHOTUKSIA ruuan suhteen on ollut harva se päivä. Entäs muilla?
Olen kaivannut kipeästi sipsiä ja dippikastiketta. Huomenna takuulla tahdon lompsia yhteen hieman kauempana olevaan kauppaan hakemaan Taziki-purkin, joskos se ajaisi sipsin kera dipin asian. Oli muuten mahtavaa ja söin koko purkin itse muka leivän päällisenä. Toisinsanoen leipä taisi olla se mauste ja kastike pääruokaa. ;)) Tuoretta ja kevyttähän se on, tosin ei ne sipsit minkä kanssa aion sitä seuraavaksi testata.
Hirmusti on mennyt salaattia jugurttikastikkeella, on herkkua. Mikään makea ei maistu ei vaan millään ja olen aiemmin ollut makean ystävä enemmänkin kuin suolaisen.
Plääh, kello näyttää vasta yhdeksää lähestyvän ja olen jo ihan valmista matkaamaan höyhensaarille.
Kai pitää antaa periksi. :)
Hyvät yöt kaikille ja älkää nyt kaikki sinne facebookiin kadotko kokonaan sillä itse en tunnusta omista ja pysyttelen sitkeästi täällä naputtelemassa kuulumisia, kuten kaikissa aiemmissakin odotuksissa---> suorastaan jo traditio. =P
Uskomaton neuroosi ja epävarmuus iski eilen oikein kunnolla. Mie tyttö se sitten marssin apteekkiin ja hain uuden testin ja positiivistahan se näytti. Jotenkin vaikeaa ajatella odottavansa lasta, kun välillä oireita ei ole ollenkaan. Muutaman päivän oireettomuuden jälkeen, illalla iski taas sellanen väsy ja rintojen kivistys. No kai se salamatkustaja sielä kasvaa ja kehittyy niin ku kuuluukin, vaikkei oireita olisikaan. Olis kiva kuulla muidenkin oireettomien ajatuksia :) (mainittakoon ainoina oireina nuo nipistelyt ja viiltelyt alavatsassa)
Neuroottisuutta lisää tietenkin oma ammattini, eli terveydenhoitaja. Oliskin ihan mukava kuulla, onks tääl muita hoitoalan ihmisiä ja miten työ ootte osanneet kaiken tiedon keskellä vielä nauttiakin omasta odotuksesta? Itsellä ensimmäistä lastani odottaessa oli ihan samanlainen olo, että tieto lisää tuskaa...
Täällä oli puhetta siitä ekasta neuvolasta, niin miulla se on jo 19.5. Ottavat nyt hyvissä ajoin ekalle käynnille kun on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta (leikattu) niin pitää lääkitys kattoo kondikseen hyvissä ajoin...
Aurinkoista loppuviikkoa kaikille :)
Mulla oireista pahimpana on ollut sairaalloinen väsymys. Olin eilen yliopiston pääsykokeissa ja meinasin nukahtaa sen jälkeen pystyyn. Myös rinnat ovat olleet tosi arkoina, tosin sekin vaihtelee. Tuntuu että ne iltaa kohden enemmän aristelevat. Masussa tuntuu myös piantä "painetta", jos sitä niin voisi kuvailla. Kyllä sen tuntee että siellä jotain tapahtuu.
Aurinkoisia toukokuun päiviä meille kaikille odottajille! :)
Tervetuloa kaikille uusille! Päivittääkö joku muuten tuota listaa, vai laittaako jokainen itse omat tietonsa sinne?
Täällä ei oo juurikaan himoja ollut tai siis yleensäkin himoitsen kaikenlaisia omituisia ruokia, joten ei ainakaan mitään normaalista poikkeavaa :) Kuvotuksen kohteita kyllä sitäkin enemmän! Vannoutuneen kahvinjuojan elämä on vain historiaa, vaikka kuinka yritän saada kofeiinia alas vierotusoireiden välttämiseksi. Tänään pystyin juomaan enää muutaman kulauksen, joten täytyypä tästä eteenpäin keksiä kahvipöydässä jotain muuta oheistoimintaa... Samoin banaanit, suklaa, jugurtti ja sulanut juusto on pikkuhiljaa karsiutunut ruokavaliosta. Tomaatteja ja tuoremehua sen sijaan uppoaisi niin paljon kuin vaan jaksaa kotiin kantaa!
Hui, neuvolaan on enää reilu viikko aikaa! Ja siihen mennessä pitäisi ilmeisesti tietää, mihin aikoo mennä synnyttämään! Asutaan siis PKS:lla, joten vaihtoehtoja taitaa olla ainakin 4. Melko kaukaselta kuitenkin tuntuu vielä koko juttu... Onko täällä muita PKS:n sairaaloiden välillä valintaa tekeviä ja joko ootte päätyneet johonkin ratkaisuun?
mennään samassa! :) 6+4 täälläkin menossa!
Muutin mieleni sitten sen varhaisultran kanssa. Jotenkin sitä kuitenkin haluaa nähdä että vauveli on oikeassa paikassa ja kun mieskään ei laittanut hanttiin mennään huomenna kurkkiin pientä.
Täällä onneksi se ulta vain 45€ ja kun sitä rahaa menee paljon turhempaankin ;) Viimeksi käytiin muuten myös 6+5 ja silloin näkyi selkeästi syke. Toivottavasti myös tällä kertaa!!!
Mulla ei oireita ole menkkojen puuttumisen lisäksi oikeastaan muuta kuin tajuton väsymys. Eilenkin nukahdin jo 8:n jälkeen.
Onko muut varaillut ultraa?
Mami & 6+4
Nyt mennään sitten 5 + 4
Se jänna tunne mikä oli vielä viimeviikolla on lieventynyt huomattavasti ja välilä olenkin melkein varma ettei siellä enää ketään ole... Ainoastaan iltapäivisin tulee sellainen muutaman tunnin jakso kun ällöttää vähän -tai ei edes voi sanoa ällötykseksi, öllöttää -voiko niin sanoa? Ja sitten mua paleltaa. Oikeastaan kokoajan, paitsi silloin kuin tulee jokin kuuma-aalto ja alan puskea hikeä kuin ravihevonen. Tai palokunnan ravihevonen, sillä mua pissattaakin kokoajan :D. Kotona on myös annettu palautetta ärtyneisyydestä. Pah, ite on...
Varhaisultaan en ajatellut mennä, mikäli kaikki nyt menee niin kuin tähänkin asti...
on ongelmana täälläkin.. mietin koko ajan et jos teen näin tai noin niin miten se vaikuttaa vauvaan ja onko kaikki varmasti hyvin ym..
Huomasin myös että tuohon mun edelliseen viestiin oli päässy painovirhe eli tarkoitin laittaa lasketuksi ajaksi että 6.1.2011 eikä 9pv. väsyneenä kun kirjoittaa niin ei sormetkaa enää tottele.
Mulle varattiin aika 20.5 eka neuvolakäyntiä varte jolloin olis tasan vko.7+0.
Emmihanna mua kiinnostais tietää tosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta että se on siis leikattu? voiko sen hoitaa myös niin? miksi leikkaukseen päädyttiin? Onko leikkauksesta ollu apua? Entä millä lääkityksellä se hoidetaan nyt?
Itelläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja syön vaan thyroxinia. edellisessä (ensimmäisessä)raskaudessa lääki9tys koliminkertaistettiin eikä sitä ole sen jälkeen laskettu. nyt olen menossa hakemaan kyseiseen vaivaan erilaista hoitoa..
Onneksi on ollu aurinkoa ja lämmntä niin ei ole edes ollu kauhee nälkä kun ei se ruoka pysy sisällä. Juonu olen sitäkin enemmän ja useammin..
Aurinkoa kaikille.. :)
Apua en nyt tiiä yhtää osaanko käyttää tätä ja mite tähä vastataa yms. Ekaa kertaa siis täällä vauva palstalla, oon kaksplussaa käyttäny. Eli: La 13.1, 23v, poika 10/08, naisteklinikka synnärinä.. apua tuliko kaikki tieto. :D
Millanen se juttu siis tuolla facessa on? :o
Mulla takana keskemeno helmikuussa ja nyt kovasta tarrasukkia tälle pikkuselle.
Tiesin jo 2 viikkoa sitte olevani raskaana ku tuli kiinnitysvuotoa ja oireet alko jo sillo. 2 viiko päästä varmaa oksennan 24h. Nyt iltasin kauhee närästys ja kuvotus. Aamusin ihan hyvä olo onneks.
Icefairy^ & Linnun Lyy 4+6
Heippa täällä on ollut ihan kamala fiilis nyt pari päivää, kummallista paineen tunnetta ala vatsassa ja takaraivossa tunne ettei kaikki ole hyvin, mutta kai tämä on vaan jotain turhaa hätäilyä, viimeksi tuli km tässä kohtiin niin kai sitä nyt sitten vaan hätäilee.
mami190609: Mulla on varhaistultra ensi tiistaina, silloin olis viikkoja sitten 7+2, eli pitäis kuulua jo sydän äänetkin, ehkä viimein sitten kun ja jos näkee kirppusen niin uskaltaa jos olla hätäilemättä jokaista valkovuodon hulahdusta :) ja neuvola on varattu 27.5
Onko täällä muuten muita joilla noita oireita ei tunnu näkyvän? Itselläni on vain väsymystä ja rinnat OLIVAT arat?? tai johtuneeko että on jo tottunut siihen, nyt ne tuntuvat lähinnä vaan pinkeiltä. Pahaa oloa on kokoa aikana vissin ollut 3 kertaa, nekin ilta päivisin.
Niin ja sitä piti vielä kysäistä onko muita joilta olisi tuota hcg:tä mitattu?...
Ninni ja pikkutassu 6+3
Pieni esittely: rv 4+2, LA 15.1.11. Toista odotellaan, miehen kanssa ikää meillä on 30+. Esikoinen aloittaa syksyllä koulun. Asumme Etelä-Suomessa.
Raskaus on todella toivottu ja odotettu asia. Toivottavasti kaikki menisi hyvin.