*~*TammiTähdet2011*~* toukokuuhun:)
Kommentit (265)
voimia jaksaa nyt kun surullinen uutinen tuli *halit* Oon tosi pahoillani sun puolesta! Tsemppiä!
Mä kans jännitän koko ajan onko mun masussa mitään elämää...KUn välillä nimittäin olo tuntuu ihan "normaalilta". Lievää pahoinvointia tänäänkin, mutta vain siis lievänä. Jotain iloa kuitenkin kun ei tunnu tekevän karkkia/mitään herkkua mieli- ja yleensä siis on melko perso niille ;)
Mä tänään kiireessä tekaisin pojan kanssa kortit mummoille ja laitoin postiin. Molemmat mummot nimittäin asuu satojen kilometrien päässä...Ite toivoisin mua muistettavan jollain kivalla äitienpäivänä, mutta saa nyt nähdä. Ollu tänään vähän riitaa miehen kanssa joten siksi apea olo- ehkä se huomenna sitten parempi :)
Senjoritalle piti vielä sanoa, että ootte te rohkeita kun tuolla lailla toteutatte unelmanne ja lähdette ihan toiseen maahan pysyvästi. Varmaan ihanaa kun on koko ajan lämmintä :)
Mutta nyt nukkumaan- jospa se lepo tois paremman mielen ;)
Kurjaa. :( Olin jotenkin niin varma, että kaikki olisi ihan hyvin. Harmittaa kovin puolestasi, että joudut keskenmenon kokemaan. Ei tunnu reilulta ei. =( Paljon siis halauksia täältäkin ja voimia suruun.
ON: Ei jaksa nyt kamalasti naputella. Nukutin isompia pari tuntia sitten ja uni tuli itsellekin. Vanhin herätti ja nousin katsomaan Salkkarit koneelta sekä syömään iltapalaa. Pakko kömpiä omaan sänkyyn nyt. Mies parka viikkailee pyykkiä ja tiskaa... minä vaan nuokun. =o
Eiköhän tämä tästä. Onneksi tämä olo ei ole ollut kuin illemmasta näin pahana, jaksaa aamuisin ja päivisin hoitaa asiat ym.
Nyt hyvää yötä. :)
Voimia!
En olekaan kerennyt tänne lueskelemaan kuulumisia ihan hetkeen.Ja oikeastaan jaksanutkaan, on tämä olo aika lailla väsynyt ja pahoinvoiva, silti epäilyttää edelleen.On pakko tehdä testi ja sitä varhaisultraa mietin...ekan kanssa ei ollut pahaa oloa, joten tämä sinänsä ihan uutta ja tuntuu pahenevan koko ajan.
Minäpä en ole tuohon fb hommaan liittynyt, joten en ainakaan siellä sitten jatka, mutta te jotka sinne siirrytte niin hyvät odotuksen jatkot!
Onko muilla ollut lämpöilyä oireena??ekan kanssa oli ja nytkin tuntuu olevan vaan kun en muista että miten pitkään sitä ekan kanssa kesti..minulla kun on tuo liikuntahulluus niin tuon lämpöilyn kanssa miettii aina että mitenkä turvallista liikkua.
Hei!
Tein joitakin päiviä sitten positiivisen raskaustestin (ja lopulta niitä tuli tehtyä varmaan 5 ennenkuin alko mennä jakeluun...)
Olin aivan vakuuttunut, että en oo raskaana. Jätin noin vuosi sitten e-pillerit pois ja kierto huiteli todella epäsäännöllisesti (ennen pillereitä oli aina tosi säännöllinen), vasta maaliskuussa tuli ekaa kertaa pillereiden jälkeen sellainen olo, että mulla saattais olla ovulaatio. Ja olokin alko tuntua enempi omalta itseltä :)
Tässä sitä nyt ollaan, tunnen itseni aika rääpäleeksi. Ensimmäistä siis odotellaan.
Neuvolaan on aika vasta 31.5.
Omien laskujen mukaan (ja clearbluen viikkonäytöllisen testin) nyt on 4 + 5.
Kierto vain oli pitkä, kiinnostaisikin tietää onko täällä muita joilla on ollut ns. myöhäinen ovulaatio?
Pakko se kai on uskoa...
Viime viikonlopun odotin ja jännitin onko tässä nyt tulossa flunssa vai noro-virus vai molemmat, kun on niin jännä olo. Maanantaina ykskaks kesken työpäivän keksin että hitto soikoon -tiinehän mä tietenkin olen ja kipitin töistä päästyäni apteekkiin, tein testin ja siinä huusi kaikkein kirkkaimpana se sininen viiva joka osoitti keksintöni todeksi.
Eilen sain varattua ekan neuvolan 26.5.
Laskureiden mukaan LA on 8.1.2011 ja ensimmäistä tässä haudotaan...
nyt siis 4 + 6 jos osasin laskea oikein :D
Uusi ketju kevään kunniaksi:))
LA--nimimerkki--ikä--paikkakunta--lapset--synnäri
(pakkohan ei tietysti ole kertoa kuin ehkä LA ja nimimerkki:))
??.??--Kerttu
??.??--Mami190609
29.12.--manta1--26--esikoinen tulossa--Hyvinkää
29.12.-1.1.--emo79--PKS--P / 07--Kättäri
30.12.--hiutale--26--esikoinen tulossa
31.12.--pikkuapollo--26--PKS--esikoinen--?
2.1.--ninnisofia
2.1.--mmimma--27--Kuopio--T /04, P /07--KYS
2.1.--Senjorita--29--Hospital de Torrevieja
2.1.--hemppali--28--T /08--Kättäri
2.-7.1.--LilleLobster--23--Lahti--T 09/04--PHKS
4.1.--katzu--28--Turku--P /06--TYKS
4.1.--pyykkipoika--25--P /09--KYS
6.1.--SuklaaSuklaa--OYS
8.1.--Nelliina-79--30--PKS--P /07
9.1.--Milaya--26--P 7v--Kättäri
-------------------------
Niin samanlaisia tuntemuksia tuntuu tällä palstalla olevan, että pakkohan tänne on tulla kirjoittelemaan!
Itsellä on ollut jo muutama viikko aikaa totutella ajatukseen mahan kasvusta, mutta ei se vieläkään kovin todelliselta tunnu. Mutta näin vaan on, että uuden vuoden aaton kunniaksi olisi perhekoko kasvamassa kahdesta kolmeen. Nyt siis omien laskujen mukaan menossa 5+7. Eka neuvola on varattu 2 viikon päähän, joten silloin varmaan selviää lisää.
Yöt on menneet viime viikkoina valvoessa, kun jostain syystä kerään 4-5 aikaan aamulla, enkä saa enää unta. Mutta oksentamaan en sentään ole vielä ruvennut. Kuvotusta on kyllä iltapäivään asti, eikä kahvi oikein tunnu uppoavan. Pitää varmaan siirtyä teehen... Ja nälkä on valtava! Kunnon ruoan jälkeen saattaa tunnin olla hyvä olo, sitten menisi taas joku pieni ateria :)
LA ? (toistaiseksi),Chili, 23, HKI, poika/09, Kättäri..
Laitapa minäkin tiedot mukaan listaan
LA 1.1.11 (nettilaskurin mukaan), Mami190609, 28v Oulu, tyttö 6/09, OYS
Kamalasti ei vielä oireita ole joten välillä ihan unohtaa olevansa raskaana. Toisaalta mietityttää että onkohan siellä masussa kaikki ok, jos se onkin kohdunulkoinen tai tuulimuna...?! Yritän ajatella positiivisesti viivat on tikussa eikä vuoto ole alkanut joten toistaiseksi kaikki hyvin. Kieltämättä sinne ultraan vois jo ensi viikolla mennä varmistaan ;) Viimeksi kävin 6+2 ja hienosti näkyi syke.
Minimaalista tuhrua pyyhittäessä, mutta eniten mielen harmaaksi muuttaa kova selkäsärky alaselässä eli se ei hyvää lupaa. Keskenmenoja mulla ei ole juurikaan ollut, mutta 3 tuulimunaa on ja siis harmittomasta vuodosta ja ei-lupaavasta vuodosta on himpan kokemusta.
Minusta tämä vaikuttaa ei-lupaavalta, mutta vain seuraamalla tilannetta selkiää.
Menen sairaalaan ultraan vain jos tilanne jää ns. päälle eikä vuoto ala, mutta minituhru ei myöskään lopu, tahdon nähdä että ollaanko siellä vielä hengissä vai ei. Ei tartte sitten turhaan ihmetellä jos kaikki onkin jo menetetty ja voidaan kaavinta tehdä tmv. TOSIN viikot on vielä kovin pienet ja kuten muillekin sanoin niin luulisi tilanteen hoituvan itsellään puoleen tai toiseen.
Ilmoitan sitten tänne kunhan viisastun.
Pitäkäähän te muut pikkuasukkinne matkassa ja jos saa toivoa peukkuja sen puolesta, että oma pikkuinenkin jaksaisi...
Senjorita 5+6 (?)
tsemppiä kovasti että nyt olis vaan jotain harmitonta!!! Kamalaa olla epätietoisuudessa :(
Ja tervetuloa mukaan kaikille uusille :)
Mami190609 meillä on poika kans kesäkuussa syntyny mutta vuotta aiemmin ku teidän tyttö. Ja Oulussa siis kans asustellaan...Ja niinkuin ehkä aiemminki jo kirjottelin niin välillä pelottaa kovasti että mikä tilanne masussa ku jotkut päivät ollu niin oireettomia. Ite oon menossa alkuraskauden ultraan vasta viikolla 7+4. Esikoisestakin olin samoihin aikoihin ja meinas se lääkäri että vasta viikolta 7 eteenpäin varmasti näkyy sydämene syke, jos on näkyäkseen (voi siis toki näkyä aiemminkin)
Mutta nyt poika päiväunille
Ei ole enään tullut mitään ja kipukin poistui ja pieni öllötyskin tuli takaisin. Saa nyt nähdä. Jos ei koko päivänä mitään näy ja ilta-pahoinvointi tulee entiseen tapaan (eli kovana) niin eiköhän siitä säikähdyksellä selvitty, mutta tämä epävarmuus on raastavaa. Ihan eri tavalla osaa olla jopa kiitollinen pahoinvoinnista. Tuulimunaraskauksissa kun sitä mulla ei ole koskaan ollut ja tuhruilu alkanut varhain. Henkilökohtaista nuo on kaikki, joten älkää nyt kukaan ei-pahoinvoiva säikähtäkö, tuo on vain minun kokemukseni. :)
Tuosta ulkomaille muutosta, unohdin ihan kommentoida. Joo, kyllä meitä Suomessa piti osa jopa ihan "hulluina" kun lähdimme tällä kokoonpanolla, mutta onneksi suurin osa kannusti ja itse suhtauduimme niin, että mitään emme häviä kun osan huonekaluista kun asuntoa piti tyhjentää. Ja jos yritys menisi mönkään niin olisimme yhtä kokemusta rikkaampia, sillä tämähän on vain elämää. =))
Yhtään emme ole katuneet, mutta onhan tämä ollut raskastakin, ihan jo pelkkä muuton valmistelu Suomessa ennen lähtöä oli iso urakka. Siinä mielessä harmittaisi jos tulisi pakkotilanne eteen, että olisi muutettava takaisin. Eri jos ikävä iskee ja ainahan pääsee käymään. Nyt kumminkin kaikki vaikuttaa tämän suhteen lupaavalta. :)
Kun vaan pienenkin kannalta olisi lupaavaa.
Onko muuten kenelläkään tullut vielä tunnetta kumpi mahassa asustaa; tyttö vaiko poika?
Itsellä on ollut jotenkin poika-olo, mutta mies on jo veikannut tyttöä. Tietty kumpi vaan käy kunhan kaikki menis vaan hyvin ja niin kliseeltä kuin kuulostaakin, että olisi terve.
Ja anteeksi, kun hieman kesti päivitellä noita tietoja, olin parin päivän hermolomalla möksällä, kun tuli noita sotkuja tuon työpaikan sun muun kanssa.
Mutta ehkä tämä kevät tästä nyt lähtee etenemään hieman aurinkoisempana:) Toki nyt on hieman kiire löytää työpaikka ennekuin masu alkaa näkyä, sen jälkeen kun tuskin minnekään huolitaan...
Täällä kaikki muuten hyvin, olo on kuin olisi krapula koko ajan, koko ajan etoo ja vatsaa särkee. Onneksi ei kuitenkaan (ainakaan vielä) läheskään yhtä pahasti kuin esikoisen kohdalla!
Loin TammiTähdille ryhmän facebookiin, se on toki salainen, ei näy profiilitiedoissa eikä haussa eikä mitenkään päin..Ainoa ongelma on, että ryhmään voi liittyä vain kutsusta, enkä voi kutsua teitä, ellen tiedä teidän nimiä/olla kavereita facessa...
Pitäisikö tehdä niin, että jos laitatte minulle vaikka maililla nimenne, niin kutsun teitä sitten tuonne ryhmään? Kun täällä ei tietenkään viitsi alkaa nimiä julkaisemaan:)
Eli zadaria2@hotmail.com on miun osoite, katsotaan, mitä saadaan tuolla facen puolella aikaiseksi. Toki se voisi olla näppärämpi paikka jutustella, kun itse ainakin käyn facessa päivittäin..
Evelle suruvalittelut ja isot voimahalit! Olen tosi pahoillani puolestasi.
Uusille tervetuloa! Frecled ja Sa ensimmäistä täälläkin odotellaan ja mulla ainakin on vieläkin ihan käsittämätön olo, vaikka pari viikkoa olen tätä "jo" sulatellut... Mä kyllä välillä mietin että vaikka oon tosi onnellinen tästä raskaudesta, niin mitenköhän tässä tulee pärjäämään... Munhan pitää ruveta elämään esimerkillisesti ja kunnollisesti! Laittamaan oikeaa ruokaa päivittäin ja pesemään pyykkiä jatkuvasti. Pitää tulla töistä kotiin eikä voi lähteä ilman suunnittelua minnekään noin vaan ex temporee, niin kun mulla on tapana. Ja mitenköhän sitten illalla kun lapsi on nukkumassa, ehditäänkö me enää miehen kanssa pusia sohvalla vai ehtiikö vasta silloin tekemään kaikki kotityöt eikä arkiromantiikalle jää lainkaan aikaa... Meillä on niin mukavaa miehen kanssa tää elämä kahdestaan, että mietityttää millasta se sitten on kolmistaan...
Miettiikö kukaan muu tällaisia, vai onko tää vain mun ongelma. Onhan tää itsekästä, mutta luopuminen vain itselleen ja miehelleen elämisestä tuntuu kyllä tosi haikeelta.
hiutale, tenttikirja ja tirriäinen 6+2
Ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille:) Tuleville ei vielä uskalla toivottaa, voi tuottaa huonoa onnea:)
Facesta sen verran, että miun on ilmeisesti pakko pyytää teitä ensin kavereiksi ennenkuin saan kutsuttua teidät ryhmään. Että jos tulee nyt kaverikutsu tuntemattomalta henkilöltä, niin se olen sitten todennäköisesti minä:)
hiutale: kyllä noita asioita kovasti mietittiin silloin, kun esikoinen oli tulossa..Kyllähän se elämää muuttaa, mutta loppujen lopuksi se vaativin vauvaikä kestää vain niin pienen hetken..Nyt kun meidänkin likka on jo 5 ja menee mielellään yökylään mummolaan/papalle/kavereille, niin aikaa riittää kummasti parisuhteellekin. Vaikka välillä tuntuisi, että aika ei riitä muuhun kuin lastenhoitoon ja siivoamiseen, niin kannattaa aina ajatella, että asia ei tule olemaan ikuisesti niin:)
Lapset kasvaa NIIN nopeasti!
LilleLobster & Urpo-Ilari 5+6
LilleLobster:Mä ainaskin laitoin s-postilla tietoni sulle :)
Senjorita:Kiva kun tilanne näyttää nyt paremmalta :)
Huomenna yritän ehtiä vähän enemmän...Nyt aattelin mennä ajoissa nukkumaan ku väsyttää niin kovasti. Vaikka sainkin tänään nukkua pitkään
Toivottavasti tää meidänkin palsta aktivoituis vähän enemmän kirjottelun suhteen. Kävin vähän vakoilemas kaksplussan puolella vastaavassa ketjussa ja sielä oli hirmunen kuhina...Mietin jo että pitäiskö sinnekin liittyä
Hui! Kamalaa, kun Senjoritaa tuolla tavoin pelotellaan. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin!
Ootteko muuten kaikki menossa varhaisultraan? Kuuluuko se siis kunnalliseen pakettiin vai meettekö yksityiselle? Meillä on eka neuvola ens viikolla ja siellä varmaan ekaa kertaa konkretisoituu koko juttu! Nyt jo tuli kotiin kaiken maailman lippuslappusia terveellisestä ruokavaliosta ja alkoholista ja ties mistä. Hyväähän ne kai vain tarkoittaa...
Hiutale: tuttuja tunteita sulla on! Ite olin varautunut että meidän raskauden yritys kestäisi piiiiitkään omien ja miehen vaivojen takia ja nyt kun jo 4:stä kierrosta tärppäsi, olin lähinnä järkyttynyt. Omaa elämää enää 8kk jäljellä! Sen jälkeen joutuisi aina miettimään asioita täysin eri tavalla. Ja vaikka kuinka ihmiset vakuuttelevat, että kyllä lapsen syntymän jälkeen pysyvät samoina ihmisinä, niin käytännössä kokemukset tuttujen raskauksista kertovat ihan muuta. Niin kai minäkin sitten... Kannattaa muuten lukea Minna Kiistalan kirja "Minä en sitten muutu". Aivan loistavasti kirjoitettuja raskausajan ajatuksia itse raskaudesta ja syntymän jälkeisestä elämästä sekä näiden kuvitelmien murtumisesta tai vahvistumisesta. Huomaa ainakin, ettei ole yksin noiden tunteiden kanssa!
Viikonloppuna jouduin lopettamaan kahvin juonnin, kun se kuvottaa niin valtavasti. On se hassua, että kaveri on vasta reilu 6 viikkoa ja jo nyt se määrää, mitä minä saan syödä tai juoda...
Ps. Mulla ei oo Facebook-profiilia (juu, tiedän, oon täysin aataminaikainen...), joten toivottavasti ette ihan kaikki karkaa sinne keskustelemaan!
Vaikkakin vähän myöhään, just heräilen. Jotain iloa siitä, että on ns. vapaalla.
Me ei olla menossa varhaisultraan, odotellaan, että päästään sitten neuvolan kautta np-ultraan. Varhaisultra on varattava yksityiseltä puolelta, tehdään (en ole varma) noin viikosta 7 eteenpäin, hintaa voi tulla 70-150e, riippuu vähän paikkakunnasta.
Ja ei kai täältä nyt kaikki katoa, kivahan se on täälläkin jutella:)
Täällä päästiin nyt sitten uudelle viikolle = 6 kasassa:D Aina yhtä juhlavaa, kyllä tämä vieläkin etenee:)
eli tänään plussailin, nettilaskurin mukaan LA olis 16.1 eli viikkoja 4+1. vielä ei oikein voi uskoa todeksi, yritetty on muutama kuukausi!
16.1-Emppis-18v-Savo-Ei lapsia-luultavasti KYS
olen pahoillani, toivotaan että uusi ilo alkaisi pian :) Voimahalit*
ON:Etovaa oloa ei oo eilen eikä tänään ollut mut väsymystä kyllä senkin edestä, onneks on nää aurinkoiset ilmat niin saa valohoitoa ja pysyy pirteenpänä..tai sit ei..katotaan miten jatkuu :)
Ens viikolla ois varhaisultra ja vitsi että jännitän sitä jo nyt..hui!
Nyt viel muutama työjuttu ja pehkuihin,
Kauniit unet kaikille tammitoukille:)
manta 6+1