Nyt ärsyttää!!! Ovikello soi monta kertaa ja menin avaamaan
vaikka en yleensä ikinä avaa, jos en tiedä, että joku on tulossa käymään.
Kukapas siellä muu kuin tv-lupatarkastaja!!!!
Lupaa en ole maksanut koska se olis noin viidesosa mun koko vuoden tuloista.
Eteisessä on peili, joten luulin, että näki sitä kautta ton telkkarin, kun vilkuili olohuoneeseen päin, joten en yrittänyt kieltää että meillä on tv. Sen lähdettyä katsoin, niin eipä se sieltä peilistä näy, kusetti mua vaan ihan täysillä, eli ei edes tiennyt että meillä on telkkari!!
Kommentit (108)
Siis tv-lupa on 5 % vuoden tuloista. Ihan liikaa maksaa, kun köyhyysrajan alapuolella elää!
ap
Meillä kävi kans mut mies meni avaamaan.
Pokkana minun mies sano ettei meillä ole televisiota ja minä katselin sitä parasta aikaa volat kaakossa... sanoi vaan tarkastaja: "ettethän narraa vanhaa miestä" ja mieheni sanoi siihen että ei. :D
Se siitä sitten.. itse jos olisin mennyt niin olisin myöntänyt. Kerran aikaisemmin näin kun on käynyt ja siitähän rapsahti mukava summa sitten..
ei kiinnosta, surffailen aina netissä. Tietsikka näkyi suoraan ulko-ovelle, telkkari oli toisella puolella huonetta mutta ihan oikeasti en katso sitä melkein koskaan, eikä siksi huvita maksaa.
Mikään ei ole ilmaista. Maksakaa tv-lupamaksu tai antakaa tv pois. On aika epäreilua kaikkia maksavia kohtaan käytöksenne.
Tiedoksi vaan, että te VARASTATTE
Viidesosa = 20%
-ei siis 5% =))
vaikka en yleensä ikinä avaa, jos en tiedä, että joku on tulossa käymään.
Kukapas siellä muu kuin tv-lupatarkastaja!!!!
Lupaa en ole maksanut koska se olis noin viidesosa mun koko vuoden tuloista.Eteisessä on peili, joten luulin, että näki sitä kautta ton telkkarin, kun vilkuili olohuoneeseen päin, joten en yrittänyt kieltää että meillä on tv. Sen lähdettyä katsoin, niin eipä se sieltä peilistä näy, kusetti mua vaan ihan täysillä, eli ei edes tiennyt että meillä on telkkari!!
teillä ole pokkaa yhtään ja vielä vähemmän tietoa omista oikeuksistanne. Säälittävää.
Pitänee ryhtyä poliitikoksi vissiin.
Kukaan ei varasta keltään mitään, vaan rahalla vaan kustannetaan Yleä, mikä on täysin kivikautinen ja järjetön systeemi. Maksan itse tv-luvan, koska en jaksa pelätä paskat housussa ovikellon soittoa ja heidän hatusta vedettyjä laskujaan. Sairasta ihmisten vainoamista kuin jossakin Pohjois-Koreassa.
Viimeistään se idea laittomasta Mediamaksusta (minkä varmaan EU:kieltää lopulta jos se etenee ja joku valittaa EU:hun siitä ,että täällä ei ole vapaa ja tasa-arvoinen tiedonvälitys ja tiedonkulku kaikille) sai vihaamaan koko tämän maan kipeää Ylen pakkorahoituskäytäntöä.
korjasin sen prosentin jo itsekin.
Ja en päästänyt sisään, ovea vaan raotin. Luulin, että tarkastaja näki tv:n, koska aloitti heti keskustelun, että tuosta tv:stä tarvisi maksaa lupa. Siksi en yrittänyt väittää että ei ole telkkaria.
Luulin, että ovella on joku jolla on oikeasti asiaa, kun niin renkutti ovikelloa.
Luvan voin vielä maksaakin, mutta kyllä vituttaa jos sieltä pärähtää 100 euron tarkastusmaksu päälle.
Mielestäni täysin älytön koko systeemi, miksei ylelle voida antaa rahaa tavallisista veroista. Lähes kaikilla kuitenkin on tv. Ja kyllähän veroissa ihmiset kustantaa muitakin sellaisia yhteiskunnan palveluja, joita eivät välttämättä itse käytä.
ap
ja jos niitä ei noudata, sillä on yleensä seurauksensa.
Ja sitten AP:kin voi luottaa siihen, että kun ovikello soi, siellä on joku, jolla on todellista asiaa.
Sori vaan, mutta empatiaa ei kyllä heru näillä tv-lupamaksu maksamatta ja nyt jäin kiinni -jutuilla.
Hyvää kevättä vaan!
kukaan tällä alueella (opiskelija-aluetta) ei avaa ovea jollei erikseen ilmoittele kuka oven takana on. Ja tämä on ainoa syy - useimmille opiskelijoille toi summa on ihan valtava. Sillä on isot vaikutukset, koska sitten kun nämä tyypit valmistuu, he eivät edelleenkään maksa sitä lupaa eivätkä avaa ovea kun ovat tottuneet toimimaan niin. Kuitenkin siellä oven takana vois olla joku jolla ois oikeasti jotain asiallista asiaakin.
Tää on niin tätä. Säästä jostain muusta niin ei tarvitse pelätä oven avaamista. Sun mielestä varmaan voi ajella ilman lippua metrossa, koska tulot on niin pienet ja valtiohan subventoi julkisten liikennevälineiden kustannuksia. Ja vessapaperirullan voi ottaa mukaan vaikkapa kirjaston wc:stä, koska kirjastothan toimivat verovaroilla eikä sinulla ole rahaa ostaa vessapaperia.
Tää on niin tätä. Säästä jostain muusta niin ei tarvitse pelätä oven avaamista. Sun mielestä varmaan voi ajella ilman lippua metrossa, koska tulot on niin pienet ja valtiohan subventoi julkisten liikennevälineiden kustannuksia. Ja vessapaperirullan voi ottaa mukaan vaikkapa kirjaston wc:stä, koska kirjastothan toimivat verovaroilla eikä sinulla ole rahaa ostaa vessapaperia.
"Think Big" -ajattelu on kaltaisista melkoisen kaukana....lol.
Vai oletko joku opiskelija jonka rötöstelyt ovat luokkaa "kävelin päin punaista valoa" pahimmillaan kun muuhun ei ole rahkeita?
Viidesosa = 20%
-ei siis 5% =))
Niitä on paljon ihmisiä, jotka ei hallitse prosenttilaskua. Tähän se perustuu, miksi asuntomarkkinoilla saattaa tulla vielä kunnon rytinät.
oveen päin tai niin että onni kääntyy takaisin kodista.
Maksaisin jos se olisi jotenkin suhteutettuna mun tuloihini ( 0 e /kk)mutta kun ei ole, en maksa.
Me jotka maksamme, maksamme teidänkin puolesta nykyään jo hirveän kalliin tv-luvan.
Miten kehtaatte elää elätettävinä?
on myös sellainen vaihtoehto, jota voi käyttää, että säilytätte kotona etukäteen täytettyä tv-lupamaksulappua... ilman päiväystä. Jos lupatarkastaja sattuu ovelle, niin päiväätte paperin edelliselle päivällä, ja sanotte, että olitte juuri aikeissa viedä sen postiin. Näin pitäisi välttyä tarkastusmaksulta. ;)
koska siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa ja muualta ei voi säästää.
Jos olen ymmärtänyt oikein, tv-luvalla rahoitetaan ylen kanavia, joitakin radio kanavia ja mitä muuta?
En katso kuin 3,4,sub-tv:tä, liv:iä ja jim:iä, eikö ylen kanavia voisi laittaa katselukortille?
Katson tv:tä ehkä kerran kuussa omassa kotonani, voisin heittää tv:n mäkeen muutenkin, en edes ymmärrä miksi minulla sellainen on.
Noh, selityksiä ja tekosyitä mutta täällä päin ei todellakaan oven rimputtelijoille ovea avata ellei ole tuttu naama ja minulla ei todellakaan ole varaa maksaa tv-lupamaksua, ei minulla ole rahaa moneen muuhunkaan asiaan.
ja sun tulot 1300 -1500 euroa vuodessa, millä te oikein elätte?