Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ärsyttää!!! Ovikello soi monta kertaa ja menin avaamaan

Vierailija
28.04.2010 |

vaikka en yleensä ikinä avaa, jos en tiedä, että joku on tulossa käymään.

Kukapas siellä muu kuin tv-lupatarkastaja!!!!

Lupaa en ole maksanut koska se olis noin viidesosa mun koko vuoden tuloista.

Eteisessä on peili, joten luulin, että näki sitä kautta ton telkkarin, kun vilkuili olohuoneeseen päin, joten en yrittänyt kieltää että meillä on tv. Sen lähdettyä katsoin, niin eipä se sieltä peilistä näy, kusetti mua vaan ihan täysillä, eli ei edes tiennyt että meillä on telkkari!!

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset maksaisi enemmän, kun toiset ei maksa ollenkaan. Televisioluvan maksajia on vuosi vuodelta ollut enemmän ja enemmän (ja ihan tilastofakta), mutta kas kummaa, kun lupamaksu on vain noussut ja noussut.

http://www.taloussanomat.fi/media/2009/08/05/ihmiset-irtisanovat-taas-t…

Taloussanomat

5.8.2009 20:46

118

Viestintäviraston tuoreen tilaston mukaan heinäkuun aikana tv-lupien määrä väheni lähes 6 000 maksajan verran.

Viestintävirasto selittää laskua opiskelijoiden muuttoliikkeellä. Maksajien määrä laskee yleensä kesällä, kun osa opiskelijoista luopuu televisiosta ja muuttaa vanhempiensa luo kesäksi.

Laskutahti on jatkunut alkuvuoden aikana joka kuukausi. Tänä vuonna tv-lupien määrä on vähentynyt yhteensä yli 21 000 maksajan verran.

Jos irtisanotut tv-maksut muuttaa rahaksi, valtio on menettänyt vuositasolla tv-maksuissa noin 4,7 miljoonan euroa. Tv-lupa maksaa vuodessa 224,30 euroa. Tv-lupamaksuilla valtio kattaa Yleisradion toimintaa.

Viime vuonna tv-maksujen määrä laski noin 30 700 kappaleen verran. Sitä edellisenä vuonna tv-lupia irtisanottiin lähes 32 000 kappaletta.

Viestintäviraston mukaan valtaosa viime vuosien irtisanomisista johtui siirtymisestä digitelevisioon.

http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=5&news_id=200814844391

TELEVISIOLUPIEN määrä on laskenut Etelä-Karjalan alueella huimasti viimeisen vuoden aikana. Televisiolupia oli Etelä-Karjalassa vuoden 2007 lopussa 1 358 kappaletta vähemmän kuin vuotta aikaisemmin. Tämä myötäilee koko Suomessa tapahtunutta muutosta.

Viestintäviraston johtaja Anssi Laakso kertoo, että televisiolupien määrä on vähentynyt vuoden aikana noin 50 000 kappaletta.

- Suurin syy tähän on digitaaliseen televisioon siirtyminen. Varsinkin syksyllä oli digibokseissa teknisiä ongelmia, mikä vaikutti televisiolupien irtisanomisiin, Laakso sanoo.

Televisiolupien määrän väheneminen voi tietyillä alueilla johtua myös poismuutosta tai työttömyydestä. Prosentuaalisesti katsoen televisiolupien määrä jakautuu tasaisesti läpi maan. Määrällisesti eniten televisiolupia on irtisanottu pääkaupunkiseudulla.

yhtään juttua en löytänyt lupamäärien kasvusta. laitatko linkin, jos sellainen juttu sulla on tiedossa?

Vierailija
102/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan just noin, mä en sairasta, mä en tartte päiväkoteja, mä en käytä juurikaan julkita terveydenhoitoa. Mutta olen niistä valmis maksamaan koska pidän niitä tärkeinä.

Samalla tavalla pidän tärkeinä suomalaisen mediakulttuurin, suomalaisen draaman, dokumenttien, ei-kaupallisten uutisten ja ajankohtaisohjelmien ja ennen kaikkea mainoksista vapaiden lastenohjelmien kustantamista. Ja siksi minusta niistä pitää myös maksaa, vaikken esimerkiksi katso Pikku Kakkosta. Ja ylipäätään aika vähän telkkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan just noin, mä en sairasta, mä en tartte päiväkoteja, mä en käytä juurikaan julkita terveydenhoitoa. Mutta olen niistä valmis maksamaan koska pidän niitä tärkeinä.

Samalla tavalla pidän tärkeinä suomalaisen mediakulttuurin, suomalaisen draaman, dokumenttien, ei-kaupallisten uutisten ja ajankohtaisohjelmien ja ennen kaikkea mainoksista vapaiden lastenohjelmien kustantamista. Ja siksi minusta niistä pitää myös maksaa, vaikken esimerkiksi katso Pikku Kakkosta. Ja ylipäätään aika vähän telkkaria.

Vierailija
104/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi parempi että kukaan ei maksaisi tv-lupaa,loppuisi tämä Ylen jauhaminen ja saataisiin mahdollisesti Ylen kanavat maksukortille ja ne jotka sitä haluaa katsoa maksaisivat sen tietyn summan mikä Yle määrittää kk hinnaksi.Se olisi reilua,nyt meidät pakotetaan maksamaan....missä tasa-arvo?Missä meidän mahdollisuus valita?

Turhaan te tv-luvan maksajat täällä narisette,en varmana maksa tulevaisuudessakaan sitä maksua...jos teillä on varaa maksaa niin se on teidän asianne.Jos minä maksaisin tv-luvan niin jäisi tämä perhe syömättä ja ilman ruokaa,joillakin oikeasti on myös meidän lisäksi näin paska tilanne ja nyt en ala sen ihmeemmin sitä teille avaamaan.

Vierailija
105/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupalliset kanavat, lehdet, nettisivustot ja radiokanavat rahoittavat toimintaansa mainonnalla, yhteistyökumppaneilla ja asiakkaiden palvelu-, kk- ja tilausmaksuilla (kilpailuilla ym).

ainoa on yle, joka yrittää kerätä rahoituksen "pakkopullalla".

Vierailija
106/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoteorioita löytyy ja perusteluja. Laki on silti laki ja teidän pitää maksaa tv-lupa.

Voitte edelleenkin pitää periaatteenne ja aatteenne vaikka maksaisitte luvan. Ainakin minun silmissä olisitte paljon ryhdikkäämpiä ihmisiä.

Vierailija
107/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties suomalaisten kylmyys johtuu tuosta, ettei makseta lupaa ja lukkiudutaan 4 seinän sisään. Muuten voi törmätä tv-lupatarkastajaan. Naapurikin voi olla tv-lupatarkastaja joten häntä ei kannata tervehtiä.

Vierailija
108/108 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun silmissä olisitte paljon ryhdikkäämpiä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän