Nyt ärsyttää!!! Ovikello soi monta kertaa ja menin avaamaan
vaikka en yleensä ikinä avaa, jos en tiedä, että joku on tulossa käymään.
Kukapas siellä muu kuin tv-lupatarkastaja!!!!
Lupaa en ole maksanut koska se olis noin viidesosa mun koko vuoden tuloista.
Eteisessä on peili, joten luulin, että näki sitä kautta ton telkkarin, kun vilkuili olohuoneeseen päin, joten en yrittänyt kieltää että meillä on tv. Sen lähdettyä katsoin, niin eipä se sieltä peilistä näy, kusetti mua vaan ihan täysillä, eli ei edes tiennyt että meillä on telkkari!!
Kommentit (108)
että se maksu ei muuttuisi mihinkään vaikka kaikki kynnelle kykenevät sen maksaisivat.
Siksi mä olen sen kannalla, että mediamaksusta tulee pakollinen, jossain muodossa.
t: luvaton fiksu
jos tuon jakaisi vuoden aikana muutamaan erään, summa ei olisi kovin iso ja maksajia löytyisi helpommin. luultavasti lupien määrä lisääntyisi, kun pienellä summalla ei tarvitsisi elää tarkastajien pelossa.
viime kertaisen lupakorotuksen jälkeen lupia irtisanottiin tuhansia. luulisi, että alentamisella olisi päinvastainen vaikutus lupien määrään. mutta eihän yle sellaista riskiä voi ottaa, kun nykyisellään pyörittää pelkkiä uusintoja ja uusintojen uusintoja.
miten voit kustantaa etukäteen esimerkiksi suomalaisen draaman tai dokkarin, jos sen kustannus perustuu katsojamääriin. Kuurojen uutiset, enlganninkieliset uutiset, saamenkieliset uutiset, radioteatteri, RSO, kotimainen lastenohjelmatuotanto kuolisi heti, jos niiden kustannus perustuisi tuohon.
Se on eduskunta ja rahat kerää Viestintävirasto. Siksi onkin hassua, että kaikista kuvioista syytetään Yleä, joka ei ole syypää mihinkään näihin aivoituksiin ,joita on ollut esillä.
Se on eduskunta ja rahat kerää Viestintävirasto. Siksi onkin hassua, että kaikista kuvioista syytetään Yleä, joka ei ole syypää mihinkään näihin aivoituksiin ,joita on ollut esillä.
ja käytännössä se tarkoittaa aika kallista ohjelmatoimintaa elii uutisia ja ajankohtaisohjelmia ja sivistäviä ohjelmia sekä kotimaista tuotantoa, siihen menee hirveästi rahaa, mikä tarkoittaa sitä, ettei muuhun ohjelmaan jää kovin paljon, koska rahaa on käytössä vähän ja koko ajan vähenevä määrä.
Eli siksi on ostettava halvempia vanhoja sarjoja ja käytettävä uusintoja. Lisäksi kaupalliset vastustavat luonnollisesti kovasti sitä, että ostettaisiin uusia ja kiinnostavia sarjoja paljon ulkomailta. Onhan tuo nähty.
toiset maksaisi enemmän, kun toiset ei maksa ollenkaan. Televisioluvan maksajia on vuosi vuodelta ollut enemmän ja enemmän (ja ihan tilastofakta), mutta kas kummaa, kun lupamaksu on vain noussut ja noussut.
Rehvastelevat nohevana sillä, etteivät maksa lupaa...
Jos ei makseta niin ei katsota. Yksinkertaista. Jos ei makseta lippua niin ei matkusteta.
Nämä vapaamatkustajat tulisi saada edesvastuuseen.
Lisäksi kaupalliset vastustavat luonnollisesti kovasti sitä, että ostettaisiin uusia ja kiinnostavia sarjoja paljon ulkomailta. Onhan tuo nähty.
Tv-luvanmaksajien määrä on jatkuvasti vähentynyt, tämä on fakta.
On aivan selvä, että se vaikuttaa maksun suuruuteen. Tietysti myös ihan inflaation takia maksun suuruus on noussut. Aivan kuten kaikki muukin on kalliimpaa nyt kuin 10 vuotta sitten. Mutta jos maksajia olisi enemmän niin maksu olisi pienempi.
Jos ei makseta niin ei katsota. Yksinkertaista. Jos ei makseta lippua niin ei matkusteta.
mielestäni julkisen palvelun media on niin tärkeä, että myös siitä pitää maksaa. Se on etu myös kaupallisille.
Me jotka maksamme, maksamme teidänkin puolesta nykyään jo hirveän kalliin tv-luvan.
Miten kehtaatte elää elätettävinä?
ja silloin kun telkkari oli, maksettiin kyllä luvat MUTTA
kukaan ei maksa kenenkään puolesta tv-lupaa!
Ei Suomessa asiat mene oikeudenmukaisesti, eli se ei pidä paikkansa että jos kaikki maksaisivat niin lupa olisi edullisempi. JA jos eivät edes tv-luvista päättävät kansanedustajat maksa lupiaan niin miksi taviksen pitäisi olla sen kunnollisempi. SAma kuin ydinvoimala-asiassa. Joku tästä jo teki fiksun huomion, että niin ja niin paljon juuri kansanedustajat ja hallitus ovat patistaneet ihmisiä sammuttamaan sähköjä yms.säästämään energiaa,mutta ONKO SIITÄ OLLUT MITÄÄN HYÖTYÄ???
Uusia ydinvoimaloita vaan lykätään vaikka kansa yrittäsi olla kuinka energiataloudellista.
Eli sillä mitä kansa tekeee ei ole minkään valtakunnan merkitystä tämän maan veroihin, maksuihin tai säädöksiin. Tämän takia olen erittäin voimakkaasti harmaan talouden ja pimeään työvoiman kannalla.
Se on kumma, ettei päättäjät tätä tajua.
ylessä on työntekijät, jotka voivat esittää päättäjille lupahinnan kohtuullista tarjonnan perusteella ja tarjontaa hyödyntävien määrän perusteella. sitä varten on katsojalukumittaukset.
jos katsojamittauksista selviää, että yle ei vedä katsojia tarjonnallaan, on ylen henkilökunnan päätettävissä tarjonnan laadun parantaminen ja esitykset ylen toiminnan tulevaisuudesta.
49
koska sillä kustannetaan paljon enemmän kuin tv-ohjelmia, paljon enemmän kuin ihmiset tajuavatkaan, niin siksi sen maksun pitäisi olla veroluonteinen.
mielestäni julkisen palvelun media on niin tärkeä, että myös siitä pitää maksaa. Se on etu myös kaupallisille.
Maksakoon ne jotka kokee sen tärkeäksi. Itse elän ilman Yleä vallan hyvin.
Mä en myöskään sairasta. Pitäisikö mun kirota että jonkun kroonikkosairaan hyväksi menee mun verorahat?
että ei tarvii maksaa ku katotaan vaan Subia ja salkkareita :D!!!
Kukahan tänne on noi televisio tornit, verkot ja linkit rakentanu ja maksanu. Pitää niitä yllä ja kunnossa! Suppo Taalasmaa?