Nyt ärsyttää!!! Ovikello soi monta kertaa ja menin avaamaan
vaikka en yleensä ikinä avaa, jos en tiedä, että joku on tulossa käymään.
Kukapas siellä muu kuin tv-lupatarkastaja!!!!
Lupaa en ole maksanut koska se olis noin viidesosa mun koko vuoden tuloista.
Eteisessä on peili, joten luulin, että näki sitä kautta ton telkkarin, kun vilkuili olohuoneeseen päin, joten en yrittänyt kieltää että meillä on tv. Sen lähdettyä katsoin, niin eipä se sieltä peilistä näy, kusetti mua vaan ihan täysillä, eli ei edes tiennyt että meillä on telkkari!!
Kommentit (108)
jos telkkua katsoo kerran kuussa.. nelosta/kolmosta, niin ne ohjelmathan voi katsoa osin jälkikäteen myös netin kautta. katsomo.fi ja ruutu.fi.. Televisio turhakkeena myyntiin vaan.
koska siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa ja muualta ei voi säästää.
Jos olen ymmärtänyt oikein, tv-luvalla rahoitetaan ylen kanavia, joitakin radio kanavia ja mitä muuta?
En katso kuin 3,4,sub-tv:tä, liv:iä ja jim:iä, eikö ylen kanavia voisi laittaa katselukortille?
Katson tv:tä ehkä kerran kuussa omassa kotonani, voisin heittää tv:n mäkeen muutenkin, en edes ymmärrä miksi minulla sellainen on.
Noh, selityksiä ja tekosyitä mutta täällä päin ei todellakaan oven rimputtelijoille ovea avata ellei ole tuttu naama ja minulla ei todellakaan ole varaa maksaa tv-lupamaksua, ei minulla ole rahaa moneen muuhunkaan asiaan.
Myy televisiosi roisto! Jumalauta, kirkkain silmin vakuuttelet ettei ole rahaa ja onhan sinulla rahanarvoinen televisio. Kyllä sillä maksaa ainakin yhden tv-luvan.Miksi te ette voi maksaa. Nyt minä maksan teidänkin edestä½!
televisionsa, jotta voitte hankkia tv-luvan!
Jos olen ymmärtänyt oikein, tv-luvalla rahoitetaan ylen kanavia, joitakin radio kanavia ja mitä muuta?
En katso kuin 3,4,sub-tv:tä, liv:iä ja jim:iä, eikö ylen kanavia voisi laittaa katselukortille?
Katson tv:tä ehkä kerran kuussa omassa kotonani, voisin heittää tv:n mäkeen muutenkin, en edes ymmärrä miksi minulla sellainen on.
Noh, selityksiä ja tekosyitä mutta täällä päin ei todellakaan oven rimputtelijoille ovea avata ellei ole tuttu naama ja minulla ei todellakaan ole varaa maksaa tv-lupamaksua, ei minulla ole rahaa moneen muuhunkaan asiaan.
Myy televisiosi roisto! Jumalauta, kirkkain silmin vakuuttelet ettei ole rahaa ja onhan sinulla rahanarvoinen televisio. Kyllä sillä maksaa ainakin yhden tv-luvan.Että sillä kympillä/kahdella maksetaan tv-lupaa? Tv:ni on yli kymmenen vuotta vanha ja niin pienikin että se mahtuu helposti kaappiin piiloon :D
Miksi te ette voi maksaa. Nyt minä maksan teidänkin edestä½!
jos telkkua katsoo kerran kuussa.. nelosta/kolmosta, niin ne ohjelmathan voi katsoa osin jälkikäteen myös netin kautta. katsomo.fi ja ruutu.fi.. Televisio turhakkeena myyntiin vaan.
Täytyisi varmaan hankkia kyllä nopempi netti, tän hetkisellä megan netillä tuntuu videot tökkivän kun niitä olen katsonut eikä ole voinut katsoa koko ruudulta. Voihan sen tietysti johtua jostakin muustakin.
Eikä makseta meilläkään, ennenkuin tarjonta maksua vastaan Ylessä paranee. Nyt ne vielä laittoi symppis Mikaelinkin pihalle.
Myy televisiosi roisto! Jumalauta, kirkkain silmin vakuuttelet ettei ole rahaa ja onhan sinulla rahanarvoinen televisio. Kyllä sillä maksaa ainakin yhden tv-luvan.Miksi te ette voi maksaa. Nyt minä maksan teidänkin edestä½!
Että sillä kympillä/kahdella maksetaan tv-lupaa? Tv:ni on yli kymmenen vuotta vanha ja niin pienikin että se mahtuu helposti kaappiin piiloon :D
Tv luvalla kustannetaan paitsi Ylen televisio-ohjelmia, myös vähemmistöjen (esim. kuurojen ja kielivähemmistöjen (muidenkin kuin ruotsalaisten) mediapalveluja, Radion sinfoniaorkesteria, suomalaista draamaa (Tahdon asia, Harvoin tarjolla jne.) suomalaisia dokumentteja, suomalaista LASTENOHJELMATUOTANTOA, suurin piirtein ainoita radiokanavia, joissa on myös puhetta ja kuunnelmia eikä mainoksia, kieliohjelmia, opetusohjelmia koulujen käyttöön jne jne.
Jos julkista mediapalveluja ei olisi, niin eipä olisi Suomen kokoisella kielialueella juuri omaa mediatuotantoakaan, vaan ostettaisiin esimerkiksi angloamerikkalaisista maista kaikki. itse olen valmis maksamaan tästä, vaikken sitä kaikkea käytäkään. Aivan samoin kuin olen valmis maksamaan päihdeongelmaisten hoidosta tai lasten päivähoidosta, vaikkei kumpaakaan meidän perheessä tarvita.
Tuli vaan mieleen.
Ja se on ihan totta, että nyt me luvanmaksajat tarjoamme teille siipeilijöille kaiken tämän ilmaiseksi.
Minusta tämä on vääryyttä. Tunnolliset ihmiset maksavat lupansa mukisematta ja sitten on tälläisiä vapaamatkustajia!
Törkeeetä!
liputta kulkemiseen yleisissä.
Tiukemmat tarkastukset ja kovemmat sakot.
Minusta tämä on vääryyttä. Tunnolliset ihmiset maksavat lupansa mukisematta ja sitten on tälläisiä vapaamatkustajia!
Törkeeetä!
Luuletko että poliiseilla (tv-luvantarkastajilla) ei ole ne osoitteet tiedossa johon lupaa ei ole lunastettu?
se mun maksamattomuus vaikuttaa teihin maksaviin tai yleen millään tavalla. Nyt kun mulla on telkkari, en maksa siitä. Jos annan telkkarin pois, en maksa siitä siltikään. Se mun telkkari ei nosta ylen menoja.
lastenohjelmia. Muu tuossa olikin ihan järkevää puhetta, mutta en ole löytänyt vielä syytä itse avata tv:tä itselleni tai lapselleni. Radiotakaan ei kotona kuunnella.
Aika moni varmaan mieluummi käyttäis rahansa vaikka etelänmatkaan ku maksaisi vaikka veroja. Elämä on.
Aika moni varmaan mieluummi käyttäis rahansa vaikka etelänmatkaan ku maksaisi vaikka veroja. Elämä on.
VAAN suomalaisen kulttuurin ylläpitämistä, joka ei muuten ole taloudellisesti kannattavaa. Eikö se ole tärkeää?
Tv-lupa ole edullinen tai reilu...ja systeemi muutenkii ihan perseestä!
Ja tulot on pienet...silti sen maksan koska se nyt toistaseks on vielä näin että se joka omistaa telkkarin ni myös maksaa!!
Ja minuaki ärsyttää nää jotka eivät maksa koska juuri siksi maksu on niin korkea!!!
Toivottavasti kärähtäny joutuu maksaa maksun koko siltä ajalta minkä on asunnossaan asunut ja oletettavasti telkkarin omistanu! Ja vielä kakki maholiset tarkastusmaksut siiihen päälle...!
Ja eniten miuta ärsyttää ne jotka vielä ihan julkisesti kehuu että mepä ei makseta kun ollaan niin nohevia :D! Ja yleensä näillä ois varmasti siihen varaa ihan samalla lailla kun minullakin!
tulekaan. On paljon ihmisiä jotka eivät katso kuin viihdettä ja hömppää.
En lisäksi ihmettele että on viidesosa tai 5% tuloista tai kuinka vaan, jos ei edes alkeellista prosenttilaskua osaa.
"Kyse on periaatteesta, Yleltä ei tule katsottavaa."
peritään ulosotossa se tv-lupa. Voi olla varma ettei tälläinen "periaatteellinen" mene linnaan istumaan tuomiotaan vaan maksaa laskun kiltisti.
Periaatteet kuuluu kapinalliseen murrosikään. Kasvakaa jo ja maksakaa se kuten muutkin.
Puusilmät (omaan napaan katsovat, jotka eivät maksa tv-lupaa, katsovat vain hömppää ja Salkkareita, luulevat että 5 prosenttia = viidesosa) ovat niin tyhmiä, ettei ne osaa ajatella laajemmin ja nähdä isoa kuvaa tässä hommassa. Fiksut ihmiset maksaa ja tajuavat miksi se on myös tärkeää.
Valitettavasti se tarkoittaa myös sitä, että koska nuo tyhmät ei maksa niin muille maksu on paljon paljon korkeampi, eli fiksut kärsii. Jos kaikki maksaisivat joiden kuuluisi, niin maksu olisi about 100 euroa vähemmän kuin nykyisin.
Siksi mä olen sen kannalla, että mediamaksusta tulee pakollinen, jossain muodossa.
Myy televisiosi roisto! Jumalauta, kirkkain silmin vakuuttelet ettei ole rahaa ja onhan sinulla rahanarvoinen televisio. Kyllä sillä maksaa ainakin yhden tv-luvan.
Miksi te ette voi maksaa. Nyt minä maksan teidänkin edestä½!