Nyt ärsyttää!!! Ovikello soi monta kertaa ja menin avaamaan
vaikka en yleensä ikinä avaa, jos en tiedä, että joku on tulossa käymään.
Kukapas siellä muu kuin tv-lupatarkastaja!!!!
Lupaa en ole maksanut koska se olis noin viidesosa mun koko vuoden tuloista.
Eteisessä on peili, joten luulin, että näki sitä kautta ton telkkarin, kun vilkuili olohuoneeseen päin, joten en yrittänyt kieltää että meillä on tv. Sen lähdettyä katsoin, niin eipä se sieltä peilistä näy, kusetti mua vaan ihan täysillä, eli ei edes tiennyt että meillä on telkkari!!
Kommentit (108)
tv-luvan maksamatta jättäminen on WT-parhaimillaan. Ensimmäinen jaselkein merkki!
Ja turha itkeä...että kun oikeesti ollaan tosi köyhiä ja reppanoita! Sillon Luovutaan siitä televisiosta ja radiosta kokonaan.
Ja itse tienaan tällä hetkellä 300e/kk isäntä jotain 1300 (2 lasta)ja tosiaan tästä maksamme sen maksun ja verot mitkä kuuluukin!
T:42
+ muut kanavat jotka tohon pakettiin kuuluu, maksaa vuodessa yhtä paljon kuin tv lupa.
tv-luvan maksamatta jättäminen on WT-parhaimillaan. Ensimmäinen jaselkein merkki!
Ja turha itkeä...että kun oikeesti ollaan tosi köyhiä ja reppanoita! Sillon Luovutaan siitä televisiosta ja radiosta kokonaan.
Ja itse tienaan tällä hetkellä 300e/kk isäntä jotain 1300 (2 lasta)ja tosiaan tästä maksamme sen maksun ja verot mitkä kuuluukin!
Voihan olla että joku päivä rikastuu ja sitten ehkä maksaa luvankin -
tai sitten ei .
Ettei ne nyt päässeet sopuun siitä mediamaksusta, kun "se ei ole oikeudenmukainen". Mitä oikeudenmukaista on tässä nykytilanteessa, että yksinasuvan kansaneläkeläisen on tuo maksettava. Siksi mä en enää maksa, olis nyt vaan pistäneet jonkun systeemin jolla kaikkien on se maksettava.
Turha ap:n on väittää, ettei ole rahaa lupamaksuun. Voisi vaikka syödä vähemmän, joku läski yh-mamma kuitenkin.
Saahan sita ilman lupaakin televisio olla, se on sitten eri asia katsotteko siita eri kanavien tarjoamia ohjelmia vai kaytatteko ainoastaan videoiden/DVD:n tai kotielokuvien katseluun, tai pelaamiseen. :-D
mut hienoa että lapsillekin opetetaan hienoja tapoja. Mä repeilen täällä ku luen et ei avata ovea jos ei tiedetä kuka tulee tms.Persaukisia te jotka ette maksa. Siis voiko jonku talous oikeesti olla kiinni tv maksusta?! Epäilen tai sit kannattas varmaan miettii miten rahansa käyttää
Saahan sita ilman lupaakin televisio olla, se on sitten eri asia katsotteko siita eri kanavien tarjoamia ohjelmia vai kaytatteko ainoastaan videoiden/DVD:n tai kotielokuvien katseluun, tai pelaamiseen. :-D
mitä mulle noita lappuja tuli, niiden mukaan jos on vaikkapa tietokone tai kännykkä jolla pystyy tv:tä katsomaan tai nettitv:tä, pitäis olla lupa..
eikä ole kertaakaan tarkastajaa näkynyt. Oven voin avata ihan kenelle tahansa, en todellakaan pelkää jotain tv-lupatarkastajaa, osaan kyllä sanoa "kiitos ja näkemiin" ja sulkea oven, jos sellainen tulisi oven taakse norkoilemaan.
Lapset kyllä katsoo ylen lastenohjelmia, mutta muuten ei paljon telkkaria edes katsota. Omatuntoni on puhdas.
Eihan television omistuksesta tarvi maksaa lupaa, jos sita ei voi kayttaa ohjelmatarjonnan katselemiseen, kuten silloin jos ei edes ole antennia? Ja pitaisko lupatarkastajalle muka ruveta esittelemaan kotiansa etta tyyppi loytaisi jonkin tekosyyn jonka varjolla muka pitaisi maksaa lupa, kuten tietokone ja/tai kannykka..? Meilla on televisio, sita katsotaan ja siita maksetaan lupa, mutta on varmasti paljon sellaisiakin joita ohjelmatarjonta ei kiinnosta, he eivat niita katso mutta kayttavat televisioonsa muihin tarkoituksiin. Varmasti silloin on ihan oikeutettua olla maksamatta lupaa. Ja jos joku siita riitelee etta pitaisi osoittaa etta ei todellakaan ohjelmia katso, ja antennin puuttuminen ei kelpaa, niin sanoisin etta koita siina nyt sitten itse osoittaaa etta sita KATSOTAAN. Lupaahan maksetaa juuri siita ohjelmien tollotyksesta.
jotka eivät maksa tv-lupaansa. Ryyppäävät ja katselevat televisiota ilmaiseksi. Ei helvetti miten WT touhua.
tv-lupaa, enkä ole maksanut viimeiseen kymmeneen vuoteen. Jos joku tulee kyselemään tv-luvasta, voin hyvin laittaa oven kiinni. Ei sellaisille utelijoille tarvii vastata mitään. Kerran on tänä aikana lupatarkastaja tullut ovelle. Eipä juuri sressaa.
Minua ei vaan kiinnosta maksaa vapaaehtoisesti yhtään mistään. Kyllä niitä maksajia ilman minuakin tarpeeksi on. Käytän ne rahat sitten vaikka paremman telkkarin ostoon.
Mun mielestä kaikki kanavat vois olla maksukortillisia, silloin systeemi olisi ok. Maksat siitä mitä katsot. En katso ruotsinkielisiä ohjelmia, kuurojen uutisia tai muutakaan paskaa enkä sellaisesta aio maksaa. Ei mua kiinnosta vähemmistöjen hyvinvointi eikä varsinkaan tukeminen jollain vapaaehtoisella maksulla.
Naapureina oli wt ihmisiä. Jannica ja Nike-Petteri olivat parhaimpia ystäviäni.
Sitten muutin seudulta, isäni oli saanut insinöörin opintonsa valmiiksi ja töitäkin löytyi.
Muistan kuinka jokainen taloyhtiössä aina varotteli milloin oli tv-lupatarkastaja nähty kulmilla. Tällöin kaikki tiesivät varoa. Jos haluttiin lainata naapurilta kananmunia tai sokeria, ne hoidettiin parvekkeen kautta.
Niin ystäväni jäivät wt-seudulle. Minä ja isäni muutimme paremmille vesille. Sielä jokainen maksoi lupansa. Kukaan ei lukkiutunut tarkastusten ajaksi sisään vaan aina avattiin jos tulin leikkimään tai pyysin ystäviä ulos.
Kukaan ei rehvastellut sillä että luvat maksettiin. Ne vain maksettiin. WT-seudulla rehvasteltiin sillä kuinka pitkään oltiin jo katsottu televisiota ilman lupaa ja kuinka heidän esi-isänsäkään eivät maksaneet.
Isäni ei maksanut televisiolupaa opiskeluaikoinaan, mutta alkoi heti maksaa kun sai töitä. Minä olen maksanut aina lupani. Maksan sen yhteisen hyvän vuoksi.
... koska kerran ei ole pakko. Tämän huomasin opiskeluaikana. Ja meillä ei juuri muuta katsota kuin tv2:sta :)
Järjestelmä on niin älytön, että oksat pois. En keksi mitään muuta yhteiskunnan palvelua, jota yhtä moni käyttäisi.
TYHMÄT. Miksi avaatte oven? En ole koskaan maksanut tv-lupaa...tarkastaja saa ihan rauhassa soittaa ovikelloa niin paljon kuin haluaa, mutta en avaa ovea jos en tiedä kuka on tulossa.
Periaatteisiin kuulu, että jokaisella, köyhälläkin pitäisi olla joku oikeus saada uutisia ja tietoa.. En mä tv:tä ala hävittään siksi ettei nyt ole rahaa edes ruokaan. Kyllä mä maksaisin, ja olen jopa maksanut silloin kun en edes nähnyt, kun ei ollut varaa digiboxiin, kun koko ajan odottelin että olisi.. Mutta nyt riitti, kun eivät kerran muutkaan maksa. Siis työssäkäyvät ja parisuhteelliset. Mulla kun jää parisataa kuussa elämiseen, ei oikeasti huvita olla syömättä siksi että maksaisin ylestä jota en edes katso.
Periaatteisiin kuulu, että jokaisella, köyhälläkin pitäisi olla joku oikeus saada uutisia ja tietoa.. En mä tv:tä ala hävittään siksi ettei nyt ole rahaa edes ruokaan. Kyllä mä maksaisin, ja olen jopa maksanut silloin kun en edes nähnyt, kun ei ollut varaa digiboxiin, kun koko ajan odottelin että olisi.. Mutta nyt riitti, kun eivät kerran muutkaan maksa. Siis työssäkäyvät ja parisuhteelliset. Mulla kun jää parisataa kuussa elämiseen, ei oikeasti huvita olla syömättä siksi että maksaisin ylestä jota en edes katso.
Onneksi hän ei ole aivan riisin laiha. Suklaat, alkoholi, limonaadit, pizzat, hamburrilaiset jäävät kyllä meidän perheeltä nauttimatta.
Tupakkaakaan ei ole varaa. Kiitos sinulle jonka luvan mekin maksamme.
+ muut kanavat jotka tohon pakettiin kuuluu, maksaa vuodessa yhtä paljon kuin tv lupa.