Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kukkia pihalla? Jotain helppoja ja kestäviä

Vierailija
28.04.2010 |

mulla on ollut kesäkukkina orvokkeja, ja nekin on kuolleet kuivutteen tai liialliseen kasteluun :S olen siis ihan avuton puutarha-asioissa.

Nyt meinasin kuitenkin yrittää taas. Mitkä kukat olisi sellaisia varmoja ja helppoja? Tulevat melko aurinkoiseen paikkaan. Ruukkuihin meinasin laittaa.

Entä miten noin orvokit, joko niitä voi laittaa vai onko liian kylmä? Tykkääkö ne auringosta vai varjoisammasta paikasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut mun suosikki jo monen vuoden ajan. Löytyy eri väreissä, kasvaa näyttäväksi, on helppo ja viihtyy auringossa. Voi laittaa sekä amppeliin että ruukkuihin/parvekelaatikkoon.

Vierailija
2/5 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tutustuin Pelargoniaan, en muita laitakaan. Kesti ja jopa kasvoi pitkälle syksyyn. En ole ikinä onnistunut näin hyvin kukan kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää auringosta ja sopii tumpelolle.

Ei miljoonakelloa, koska on niin pientä kukkaa ja nyppiä saa paljon sitä pientä rupsahtanutta kukkaa.

Kaikki kukat tarvii vettä ja nyppimistä.

Mulla kaikki kukat voi hyvin, koska hoidan niitä.

Orvokkikin on tosi helppo, mutta pitää nyppiä ja kastella.

Orvokki ei kestä koko kesää, jos ei leikkaa alas. Kasvattaa vartta, varsinkin varjossa.

Margetta on myös hyvä, mutta nyppiä pitää ja kestää hyvin syksyyn asti.

Vierailija
4/5 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakelloa ei tarvitse nyppiä ja kohtuullinen kastelu riittää. Kasvaa väkisinkin :).

Vierailija
5/5 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ruma, jos ei nypi. Kuihtuneet kukat näkyy selkeästi.

Harrastan aivan perenna tasolla puutarhanhoitoa ja viime vuonna oli miljoonkello ja nypin, koska muuten näyttää rumalta.

T.4