Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korva on "tukossa", miten sen saa auki?

Vierailija
17.04.2010 |

Toisella korvalla ei kuulo mitäään, se on ollu tukossa 2 päivää. Flunssa parhaillaan, joten varmaan siitä johtuu, mutta saako sen jollain konstilla "auki"?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni flunssan takia lentokoneessa, lähes 2 kuukautta sitten toinen korva lukkoon, tolkuttoman kivun kanssa, eikä ole auennut. 

Tää puhalluskikka, että vetää keuhkot täyteen ilmaa ja nenästä kiinni pitäen puhaltaa ilmaa "korviin", auttoi vähän. Rutina kävi. Mutta edelleen on lukossa.

Pumppaus ei auttanut mun korvaan vaikka molskis molskis vaan kuulu kun liikettä tein about 7x40 kertaa. En tunne mitään vaikutusta sillä, mutta uskon kyllä että auttaa jos korva vähemmän lukossa.

Olen ootellut että korva vain aukeais itestään, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut kahden kuukauden aikana. Koko toinen puoli päästä tuntuu (ilmeisesti) sen takia oudolta.

Eli kiitos vinkeistä, mutta vielä etsin sitä oikeaa ;)

Kerttu

Vierailija
102/117 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tossa kaks viikkoa vasen korva lukossa ja vähän toinenkin. Kuulin korvasta jotain ihme huminaa. Yhtenä päivänä toinenkin korva meni lukkoon. Sain sen välillä auki mut sitnmeni taas lukkoon. Minulla oli myös flunssaa. Tuo jatkui pari päivää ja sitten tänään. Kaksi viikkoa lukossa ollut korva aukesi. Yhtäkkiä! Olin iloinen koska oli ärsyttävää olla puolkuuro. Ei aina tarttee ottaa korva huuhtelua tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelki korva tukossa ja kun kokeilin tota et pitää nenästä kiinni ja vetää keuhkot täytee ilmaa ni korva alkoi ”vinkumaan” ei auennut joku nopea kikka olisi kiva :)

Vierailija
104/117 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut, ehkä vaan pahensi tilannetta :( Mulla on korva tosi kipee ja lukossa. En pysty laittamaan kieltä suustani ulos, kun sattuu liikaa

Vierailija
105/117 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toimi koska mun oli pakko avata se koska mä lähden lennolle seuraavana päivänä

Vierailija
106/117 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei kuulu tehdä flunssassa, voi pahentaa tilannetta.

Vierailija
107/117 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kämmen lukossa olevaa korvaa vasten siten, että kämmenen keskikohta (se hiukan kupera kohta) on korvakäytävän kohdalla. Kämmenesi on siis samalla tavalla kuin silittäisit omaa päätäsi,mutta korvan päällä.

Kun kämmen on oikealla kohdalla, alat tehdä pumppaavaa liikettä,eli vuoroin painelet kämmentä tiukasti korvaa vasten ja vuoroin "vapautat" kämmenesi.

Periaatteessa teet samanlaista liikettä kuin silloin kun pumppaat vessan viemäristä tukosta irti sillä vehkkeellä josssa on varren päässä imukuppi. Jatka liikettä niin auan, että korva aukeaa.

Sekava selostus,mutta tehokas kikka.

Kiitos superpaljon vinkistä! Korva hirveen lukossa, ja nyt jo melkein auki. Tällä konstilla oikein tehtynä saa kyllä varmaan yleensä korvan auki!

Vierailija
108/117 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntuu korvissa outo tunne kun haukottelen ja kuuluu semmonen ratiseva ääni. Voisko joku kertoo miten sen saa pois?

Vierailija
109/117 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea korva ollut lukossa pari viikkoa, aiemmin se myös särki, ja söin siihen jo yhden viikon antibioottikuurin.

Mitkään avauskeinot ei tepsi.  Pitäisiköhän minun mennä uudelleen lääkärin vastaanotolle.  Tänään olisi tuo yleinen rokotustilaisuuskin, mutta en uskalla mennä nyt sinnekään tuon korvan takia.  Vitsit alkaa olla vähissä.

Vierailija
110/117 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on flunssassa niin on joko korvatulehdus tai sitten ihan flunssan aiheuttama ja saattaa mennä ohi. Et jos oot flunssassa ja korva menee lukkoon ni ei kannata alkaa koittaa saada sitä auki! Se saattaa vaa pahentaa asiaa

Vierailija
111/117 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/117 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti on rasittavaa kun saattaa vasen korva mennä tukkoon useaksi kuukaudeksi kerrallaan. Taas on ollut kuukauden päivät. Aina on auennut kun vaan huuhtelen kunnolla monta päivää ja rassaan korvaa ulkopuolelta niin että jotenkin liikkuis se tukos siellä. Mutta ei se mikään tae aina ole.. En uskalla näyttää lääkärille kun pelkään korvien puhkomista :|

Jatkan rassaamista.

Vierailija
113/117 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Wessapumppu tehosi, ihanaa.

Vierailija
114/117 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo konsti auttaa hetken,mutta kohta taas oli korva tukossa,nyt lähden lääkriin

Vierailija
115/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duact ja Otrivin jos flunssasta johtuu. Nenäkannulla huuhtominen.

Vierailija
116/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Physiomet poskiontelot auttaa.

Vierailija
117/117 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuota pumppaus liikettä, mutta jo viides pumppaus aiheutti kipua...en sitten tiedä uskallanko sitä enää jatkaa..

T. Todella todella räkäisessä flunssassa jo monta päivää ja nyt korva oireilee.