Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korva on "tukossa", miten sen saa auki?

Vierailija
17.04.2010 |

Toisella korvalla ei kuulo mitäään, se on ollu tukossa 2 päivää. Flunssa parhaillaan, joten varmaan siitä johtuu, mutta saako sen jollain konstilla "auki"?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli lukossa korva. Minulla oli toisena päivänä sauna ja arvatkaa autto kun istuin. Ylä lauteilla. Sekä seisoin aina välilla siellä katon laähellä. Näin minä paranin mutta jos et pidä saunasta niin poikkea tämän kerran siellä saunassa jos et pysty tai jotain muuta . löydät varmaan toisen keinon.

Vierailija
62/117 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on tällä hetkellä flunssaa vasta 2 päivää ja korva on tukossa. En tiedä menisinkö lääkäriin vai katsoisin onko korva huomenna parantunut. Auttaisko kukaan?

ps. Ja huomenna pelit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja korvahuuhtelu. Auttaa heti.

Vierailija
64/117 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Vierailija
65/117 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievässä tapauksessa(vettä korvassa) tuo nenästä kiinni toimii mutta vaikeammassa, lepo ja odottelu tepsii. Mulla oli pari päivää lukossa ja sitten aukesi. Kamala tunne mutta siihenkin tottuu, turha ottaa liikaa ressiä.

Vierailija
66/117 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on korva ikävästi lukossa. On vähän nuhaa. En kuitenkaan lääkäriin halua mennä koska kun minulla viimeksi oli tosi kipeä korvatulehdus niin lääkäri huuhteli korvan. Ja arvatkaa vaan sattuiko se. Toista kertaa en sitä tuskaa halua kokea.

Vierailija
67/117 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä ja järkeenkäypä vinkki! Sain tällä korvan auki👍

Vierailija
68/117 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin tuota kämmen juttua mutta ei toiminut ja korvaan sattuu kauheasti

Vierailija
69/117 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kortisonisuihkeella pitäs avaantua

Joo, mut sitä kortisoonia ei todellakaan kannata joka paikkaan lykätä. Tai oikeestaan lääkäri on paska jos pyrkii lykkii noita vähän joka väliin. Keuhkot tukossa? Kortisoonisuihke! Olkapää jumissa? Kortisoonipiikki! Vituttaako? Kortisoonipilleri! Ja tota rataa ku jatkaa niin johan on taas läkäreil potilaita tuleville vuosille 😂

Huomannu vaan että jotkut lääkärit lykkii noita aika leväperäsesti vähän sinne sun tänne. Sit kuudennen piikin kohdal saat ruveta varailee leikkausaikaa kun tuli taas uskottua lääkäriä.. 😂

Vierailija
70/117 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pumppauskeino ekalta sivulta toimi, mahtavaa, kiitos! Korvat olleet epäsäännöllisesti tukossa jo vuoden ajan ja aina vasta ajan kanssa avautuneet, mutta tuo keino toimi heti. Kiitos!

Vierailija
71/117 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Korva On Ollu Jo Pitkään Kipeä Ja En Kuule Normaalisti mikä Auttaa Kertokaa ;(

Vierailija
72/117 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä keukot täyteen ilmaa, ota nenästä kiinni ja puhalla ilmaa suu kiinni "korviin päin". Teet oikein, jos pystyt puhaltamaan ilman että posket pullottaa. Nielusta menee korviin rööri, tuolla konstilla sen kautta voi saada korvan auki.

Hyvä neuvo, mutta ei räkätaudissa. Silloin on vaarana, että työntää pöpöjä korvaan ilman mukana.

Vierailija
73/117 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin korva on tukosssa mut kuulen ihan hyvin mutta semmone humina/vinkuna kuuluu en tiiä johtuuko siitä et nukuin se korva alas päin koko yön vai? Mut tänää kokeilen sitä saunaa ja suola jutskaa onneks koulu loppuu klo 12:05

Vierailija
74/117 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä! Lääkärit ja lääkkeet eivät auttaneet, mutta pumppaus avasi korvat heti! Kiitos mahtavasta vinkistä!

Vierailija
75/117 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kämmen lukossa olevaa korvaa vasten siten, että kämmenen keskikohta (se hiukan kupera kohta) on korvakäytävän kohdalla. Kämmenesi on siis samalla tavalla kuin silittäisit omaa päätäsi,mutta korvan päällä.

Kun kämmen on oikealla kohdalla, alat tehdä pumppaavaa liikettä,eli vuoroin painelet kämmentä tiukasti korvaa vasten ja vuoroin "vapautat" kämmenesi.

Periaatteessa teet samanlaista liikettä kuin silloin kun pumppaat vessan viemäristä tukosta irti sillä vehkkeellä josssa on varren päässä imukuppi. Jatka liikettä niin auan, että korva aukeaa.

Sekava selostus,mutta tehokas kikka.

KIITOS! toimi muuten samantien!

Vierailija
76/117 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sauna kirjoitti:

Minullakin oli lukossa korva. Minulla oli toisena päivänä sauna ja arvatkaa autto kun istuin. Ylä lauteilla. Sekä seisoin aina välilla siellä katon laähellä. Näin minä paranin mutta jos et pidä saunasta niin poikkea tämän kerran siellä saunassa jos et pysty tai jotain muuta . löydät varmaan toisen keinon.[/quote

Kiitos tästä! Mulla meni eilen korva tukkoon uimahallin jäljiltä. Yleensä mulla toi pumppaus auttaa, mutta nyt ei toiminut, onneksi sattui saunavuoro olemaan ja lähdin sitten saunaan. Ei tarvinnut viittä minuuttiakaan siellä olla kun korva jo aukesi

Vierailija
77/117 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi toimi mulla

Vierailija
78/117 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remowax aukaisee pomminvarmasti.

Vierailija
79/117 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poskiontelontulehdus ja meinaan tulla hulluksi näiden korvien takia, tutkitusti normaalia kapeammat korvakäytävät ja lapsesta asti korvatulehduksien kierre. Sukuvika myöskin. Nyt alkaa mennä myös hermo tähän lukkoisuuteen, kohta tulee 2viikkoa putkeen tätä lukkoisuutta ja valoa ei näy tunnelin päässä. Antibioottikuuri menossa, 2päivää kahteen viikkoon on sattumalta mahtunut mitkä ovat olleet OK päiviä ei siis yhtään lokkoisia ja nytten taas takapakkia :( menossa toinen antibiootti kun ensimmäinen ei auttanut, seuraavaksi kuulemma otetaan ne limat pois sieltä toisilla konsteilla. Onko muilla tätä että menee aivan toiminta kyvyttömäksi ja on lähes paniikkikohtauksen partailla?

Vierailija
80/117 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla varovasti, itse kokeilin tuota ja pumppausta mikä löytyy alempaa ja alko vaan sattumaan eikä korva auennut kunnolla.