Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korva on "tukossa", miten sen saa auki?

Vierailija
17.04.2010 |

Toisella korvalla ei kuulo mitäään, se on ollu tukossa 2 päivää. Flunssa parhaillaan, joten varmaan siitä johtuu, mutta saako sen jollain konstilla "auki"?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä sitkeitä flunssia, jos parhaimmillaan v. 2010 lähtien ollut korvat tukossa.

Vierailija
42/117 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläki korva ollu tukossa jo 2 pvä ja en saa sitä millään auki. Kaikkia oon kokeillu ja ei oo toiminu. Huomenna lääkäriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vast 13v ja mul on semmone hirvee vaiva et mul menee kerran kuus vasen korva tukkoon vaikusta et en kuule sillä mitään.:( mun on pakko mennä aina lääkäriin tyhjentää ku mikää muu ei auta... Nytki oon kokeillu kaikkee mitä täällä sanotaan ja ei auta joten joudun taas mennä.:/

Vierailija
44/117 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2010 klo 16:15"]

Toisella korvalla ei kuulo mitäään, se on ollu tukossa 2 päivää. Flunssa parhaillaan, joten varmaan siitä johtuu, mutta saako sen jollain konstilla "auki"?

[/quote] Nenäsuihkeella joka sisältää kortisonia

Vierailija
45/117 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut noin kaks kolme päivää flunssa. koulussa olen käynyt. korva on ollut tosin melkeen koko tämä aika nyt alkaa jo vituttaa. Kaikkia konsteja mitä olen kuullut tai lukenut olen kokeillut ja ei ole auvennut. Mitä tekis? lääkäriin en mieluiten menis kun ei ole aikaa.

Vierailija
46/117 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut noin kaks kolme päivää flunssa. koulussa olen käynyt. korva on ollut tosin melkeen koko tämä aika nyt alkaa jo vituttaa. Kaikkia konsteja mitä olen kuullut tai lukenut olen kokeillut ja ei ole auvennut. Mitä tekis? lääkäriin en mieluiten menis kun ei ole aikaa.

Vierailija
47/117 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se räkä sinnä sisäkorvan valuu??

Vierailija
48/117 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitoin nenä suihkuttaa korvaan ja pomppasi sitä korvaa niin Alko vähitellen toimia siis mulla olitallessa sitä nenä suihksuihkuttaa

Vierailija
49/117 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki oikee korva ihan tukos ja influenssa pääl!!

Vierailija
50/117 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvat lukossa ja on ollut kuumetta/kurkkukipua yms niin kannattaa käydä tarkistuttamassa lääkärillä. Voi olla korvatulehdus, kuten itselläni usein. Ei ole vain pienten lasten vaiva tuo. Lääkäri määrää tulehdukseen antibioottikuurin tai mahdollisesti tabletteja (ei antibiootteja) jotka avaavat korvien käytäviä yms. Ei kannata vain odottaa, että menee itsestään ohi sillä ei välttämättä mene.

Vierailija
51/117 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni sellaset 2 viikkoo että aukes flunssan jälkee. En pystyny tekemään mitään noista ku sattu nii perkeleesti

Vierailija
52/117 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tunti sitten meni korva lukkoon flunssaa on ja eilen oli 39 astetta kuumetta eikä korva aukea mitenkään ei toimi pumppaus hommelin ei mikään...

Vierailija
53/117 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun korvaan vasempaan siis sattuu aivan helvetisti en pysty tekemään mitään enkä kuule sillä paljoa mitään oisko jollakin neuvoja mitä tehdä ainakun puhun niin se kuulostaa siinä korvassa tosi oudolta

Vierailija
54/117 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, kohtalontovereita!

Mulla sama ongelma, korvat olleet viikon lukossa ja tällä hetkellä kuulen tosi huonosti, ja ainakun puhun niin tuntuu että huudan todella kovaa, vaikka todellisuudessa puhunkin ihan hiljaa.. Korvassa selkeesti paineen tuntua, kävin eilen lääkärissä ja sanoivat että jos ovat vielä 1kk päästä samanlaiset niin sitten uus käynti.. hohhoijaa, ärsyttävä tunne!!!

Vierailija
55/117 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama homma. Joutui niistämään niin kovaa, että meni korvat lukkoon. :(

Vierailija
56/117 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä keukot täyteen ilmaa, ota nenästä kiinni ja puhalla ilmaa suu kiinni "korviin päin". Teet oikein, jos pystyt puhaltamaan ilman että posket pullottaa. Nielusta menee korviin rööri, tuolla konstilla sen kautta voi saada korvan auki.

Kuin oppikirjasta miten puhallan rään korviin

Vierailija
57/117 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aivan loppuraskaudesta toinen korva tosi pahasti tukkoon flunssan yhteydessä. Kokeilin kaikki mahdolliset kikat ja kotikostit (nenähuuhtelut, korvien huuhtelut, ceridalia korvaan, alipaineen muodostaminen jne.), ei auttanut. Lääkäri totesi liimakorvan, määräsi antibiootit ja arveli että viimeistään synnytyksen jälkeen (kun limakalvojen turvotus laskee) avautuisi itsestään. Ei avautunut antibiooteilla, eikä itsestään synnytyksen jälkeen. Muutama päivä synnytyksen jälkeen kävin korvapolilla, jossa lääkäri puhkaisi korvan. Se auttoi heti, joskin korva tukkeutui osittain uudelleen. Vasta toinen käynti korvalääkärillä (ja uusi puhkaiseminen) auttoi lopullisesti. :( Välttämättä ei siis kotikonstit auta, jos jatkuu pidempään niin menkää ihmeessä lääkäriin!

(Ja joo, korvan puhkaiseminen oli kamalaa, mutta tuoreessa muistissa ollut hankala synnytys sai sen onneksi tuntumaan melkein hyttysen pistolta ;-)  )

Vierailija
58/117 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vähän se, kun avaan suun ja jännitän kasvo- ja kaula lihakset ja rentoutan ne monta kertaa lyhyessä ajassa. Se tuntuu huminana korvissa. Sama tunne ja humina tulee, kun haukottelee voimakkaasti. Nyt pitää alkaa haukottelemaan. :)

Vierailija
59/117 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olivat korvat pahasti lukossa flunssasta aiheutuneen niistämisen takia. Yön aikana korvat aukesivat. Toivottavasti toimii muillakin. :)

Vierailija
60/117 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lukossa, influenssa nyt toista viikkoa ja maanantaina lääkäri totes korvatulehduksen. Ei oo vielä antibiootit auttanu...