Voisiko joku auttaa miten CV:n minä kohtaan voisi kuvailla itseä??
Mitä siihen "minä" kohtaan voisi kirjoittaa kun olen taiteellisesti lahjakas, ahakera, nopea, jne? Olen huono kirjoittelemaan lauseita putkeen sanallisesti?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Noita hyviä puolia mitä jo kuvailit.
Mutta se pitäisi tulla siihen "MINÄ" kohtaan tekstinä putkeen?
En voi auttaa, olet ventovieras jota en tunne niin että voisin kuvailla sinua.
Esim. "Olen epäsosiaalinen hapannaama, mutta hoidan hommani asiallisesti ja tehokkaasti"
se kohta ei oikeastaan ole sinusta vaan siitä mitä se palkkaava yritys saa sinut palkastessaan. Unohda ahkera, nopea ja muut perussanat! Ne eivät sano yhtään mitään ja kaikki käyttää niitä.
Se pitää kirjoittaa sen työpaikan ehdoilla, millaisen työntekijän sinne haluavat, se mitä itse on oikeasti ei kiinnosta.
Netistä löytyy googlaamalla malleja esim. cv taiteellisesti.
Ja muista käyttää oikolukua apuna, ahakera.
Sellainen vinkki, että mielestäni hyvän kuvauksen pitäisi perustua kokemukseesi ja mahdolliseen koulutukseen. Tiivistät siis kuvauksessa historiasi ja täydennät siinä cv:n tietoja. Sellaisella kuvauksella, jota ei voi perustella todettavilla tiedoilla ei paljoa ole arvoa.
Kerro osaamisesi, millainen työntekijä olet, mikä on työskentelytapasi, millainen työ sulla on haussa, mikä sinua innostaa ja motivoi.
Minäkin olen luullut että kerro itsestäsi tarkoittaa sitä että kerrot kaikkea muuta paitsi työtapoihin ja työhön liittyvää
..
Kysyisivät suorasanaisesti millainen työntekijänä olet, mitä me sinusta saamme, mitä sinulla on meille tarjottavana.
Ok, sinä teet ikään kuin itsestäsi tuote-esittelyn
En ole kovin työorientoitunut, enkä millään tavoin itseohjautuva, mutta muuten olen ihan kiva tyyppi!
Voit laittaa noita jektiiveja, joita kuvailit, mutta sen lisäksi kerro, missä/miten ne näkyvät. Tyyliin: olen taiteellisesti lahjakas ja olen harrasta maalausta kuvataideakatemiassa/kansalaisopistolla/peräkamarissa. Tai olen ahkera ja olen saanut työntekotavoistani paljon kiitosta. Pelkkä listaus ei riitä, vaan tarvitaan se, millä osoitat olevasi ahkera/nopea/sosiaalinen yms
Jossakin näihin asioihin liittyvässä jutussa hyvää tulosta tuotti se kun tyyppi aloitti cv:nsä työhön liittyvien intohimojensa listauksella.
Noita hyviä puolia mitä jo kuvailit.